drk001 24.11.2013 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Jeśli przegrzewa przy dodatnich temp.zewnętrznych to zmniejsz początek, poczekaj poczekaj dobe i zobacz jaki dałoto skutek. Gdy będą temp. ujemne i nie będzie trzymać temp. wewnątrz to zmieniaj koniec krzywej, natomiast gdy nie trzyma temp. w okolicy 0 st. trzeba zmienić początek i koniec. To jest jedyny sposób ustawienia krzywej, obserwować temp. wewnątrz i na zewnątrz i odpowiednio korygować temp. pocz. i końcową krzywej. Po miesiącu krzywa powinna być ustawiona prawidłowo. obniżyłem początek krzywej o 2 stopnie i teraz ładnie trzymało zadaną temperaturę... wieczorem wyskoczył mi błąd H16. Czy to możliwe, że od zmiany tych ustawień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 24.11.2013 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 (edytowane) obniżyłem początek krzywej o 2 stopnie i teraz ładnie trzymało zadaną temperaturę... wieczorem wyskoczył mi błąd H16. Czy to możliwe, że od zmiany tych ustawień? Z powodu zmiany nachylenia krzywej żaden błąd nie powinien się pojawić. Nie wiem co oznacza błąd ponieważ takiego błędu nie ma na liście błędów, czy błąd spowodował zatrzymanie pracy kotła? Edytowane 24 Listopada 2013 przez mariuszwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 24.11.2013 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Oliwka - kiedy piec dawał 45 stopni, czy podłoga była wyczuwalnie ciepła? Na który bieg masz ustawioną pompę CO w kotle (trzeba zdjąć obudowę i zobaczyć z boku pompy ustawienie biegu). Jakie masz średnice rur dochodzących do rozdzielaczy oraz czy rozmawiałaś o sytuacji ze swoim hydraulikiem? Bo my tu w sumie możemy tylko gdybać, a on ma największe szanse sprawdzić cokolwiek na miejscu... IMO, podłoga była ciepła, wiadomo że nie parzyła ale płytka (w kotłowni na małym kawałku mam już wypłytkowane pod piec) była w dotyku przyjemnie ciepła (tylko że w kotłowni jest pętla która nie idzie do rozdzielaczy, tylko wchodzi przez jakieś tam trójniki do pieca bezpośrednio, jest zawór, aby móc regulować ew. podgrzewanie w kotłowni). Pompa ponoć na najwyższym biegu (tak rzekł dziś hydraulik co mi piec montował). O średnice mnie nie pytaj, bo nie wiem Patrzę na zdjęcia z kotłowni i tak na moje oko to 32 mm, ew. 25. Z hydraulikiem rozmawiałam, i to nie jednym, i tu tkwi problem, bo każdy mówi co innego :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryloon 24.11.2013 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Czy w tym kotle można bez obaw przesuną sterowanie "ochrony przeciwzamrożeniowej" polegającej na włączaniu się pompy CO bez pracy palnika z domyślnej temperatury +5C na np. -5C? Denerwuje mnie jak kocioł buczy (pracje samam pompa) choc mam ustawione by ogrzewanie w danym momencie nie było włączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drk001 25.11.2013 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 (edytowane) Z powodu zmiany nachylenia krzywej żaden błąd nie powinien się pojawić. Nie wiem co oznacza błąd ponieważ takiego błędu nie ma na liście błędów, czy błąd spowodował zatrzymanie pracy kotła? Błąd H16 Sygnały od czujników temperatury są zbyt zróżnicowane. Tak jest napisane w instrukcji. Kocioł pracuje nadal, w zeszłym tygodniu był serwisant do konserwacji kotła, może to po jego robocie. Wezwę serwis niech zobaczą co to jest. Po wyjęciu wtyczki zasilania i ponownym uruchomieniu błąd znikł. Podobno ten błąd wyskakuje jak jest za duża różnica temperatur na wejściu i wyjściu. Edytowane 25 Listopada 2013 przez drk001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 25.11.2013 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Błąd H16 Sygnały od czujników temperatury są zbyt zróżnicowane. Tak jest napisane w instrukcji. Kocioł pracuje nadal, w zeszłym tygodniu był serwisant do konserwacji kotła, może to po jego robocie. Wezwę serwis niech zobaczą co to jest. Po wyjęciu wtyczki zasilania i ponownym uruchomieniu błąd znikł. Podobno ten błąd wyskakuje jak jest za duża różnica temperatur na wejściu i wyjściu. W jakiej instrukcji jest to opisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drk001 25.11.2013 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 W jakiej instrukcji jest to opisane. strona 52 --> http://www.szkolenia-junkers.pl/materialy,219.html mój model to: Junkers Cerapur ACU - Smart ZWSB 30-4A z FW120 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepexy 26.11.2013 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Witam, przymierzam się do przeglądu rocznego pieca. Czy ktoś z Was robił coś takiego i jakich kosztów należy się spodziewać (okolice Warszawy). Proszę o informację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 26.11.2013 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 ostatnio jak był serwisant to mówił że taki przegląd w sezonie około 350 zł. Poza sezonem sporo taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 27.11.2013 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 strona 52 --> http://www.szkolenia-junkers.pl/materialy,219.html mój model to: Junkers Cerapur ACU - Smart ZWSB 30-4A z FW120 W twojej wersji kotła ( z podgrzewaczem) jest inny panel sterujący na kotle, inny wyświetlacz, dlatego pokazuje więcej błędów niż w wersji bez podgrzewacza. Co do przyczyn to w instrukcji wszystko jest opisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 27.11.2013 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 u mnie serwisant będzie piątek przegląd po dwóch latach, nie robiłem po roku użytkowania, koszt normalnego przeglądu w Krakowie to 250 zl, 300 zl jeżeli jest to przegląd z przedłużeniem gwarancji, plus dojazd. Wcześniej już było o tych przeglądach w tym wątku...ale się trochę rozrósł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drk001 27.11.2013 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 W twojej wersji kotła ( z podgrzewaczem) jest inny panel sterujący na kotle, inny wyświetlacz, dlatego pokazuje więcej błędów niż w wersji bez podgrzewacza. Co do przyczyn to w instrukcji wszystko jest opisane. ale chyba twoje ustawienia mogę zastosowac? na razie sprawdzają mi się idealnie obniżyłem tylko temp. początkową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 27.11.2013 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 ale chyba twoje ustawienia mogę zastosowac? na razie sprawdzają mi się idealnie obniżyłem tylko temp. początkową. Oczywiście ustawienia można zastosować zwłaszcza że się sprawdziły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bog21 27.11.2013 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 Witam Mam od kwietnia kocioł zsb-14c z zasobnikiem 120l. Od tego czasu już 3 razy wzywałem serwisanta z powodu następującego błędu. Mianowicie przy podgrzewaniu zasobnika nie odcina mi grzejników i podłogówki tylko grzeje wszystko. W wyniku tego zasobnik zamiast 15min grzeje przez godzinę w domu w tym czasie mam o kilka stopni więcej no i najbardziej obawiam się o podłogówkę. Wiadomo wodę grzeje nawet na 80st. Zaznaczam że błąd taki zdarza się nie wiadomo czemu (zero zmian ustawień itp) i trwa najczęściej 1 grzanie zasobnika po czym wszystko na kolejne 2-3 miesiące wraca do normy. Serwisanci junkersa nie wiedzą co może być przyczyną. Raz zrobili tylko reset, innym razem wymienili jakiś silniczek a ostatnio posmarowali bodaj ten przewód trójdrożny jakimś smarem żeby się nie brudził. 1. Co waszym zdaniem może być przyczyną???2. I jak to znosi moja podłogówka?Dodam że dom 110m2 mam ogrzewany grzejnikami i podłogówką 70-30 na rtg bez żadnych mieszaczy. Wszystkim steruje FW120, nigdy nie ustawiałem żadnych krzywych itp, serwis doradził że przy takim podwójnym układzie najlepiej skręcić to pokrętło w piecu najbardziej w prawo - czyli chyba wszystkim steruje tylko pogodynka. I dodam że jestem zadowolony bo temp waha się w przedziale 0,5-1st od zamierzonej więc oki.3. Jeszcze takie pytanko bo grzejniki kupowałem większe by właśnie nie musiało się mocno grzać - może w takim wypadku lepiej dać ustawienie w piecu na ogrzewanie podłogowe bo i tak niska temperatura grzania powinna wystarczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bog21 27.11.2013 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 I jeszcze inne łatwiejsze pytanie. Gdzie zmienia się histereze przy grzaniu wody w zasobniku. Mam ustawione 46st a zaczyna mi grzać jak spadnie do 39. Przy 40st już kąpiel dla dzieci jest za chłodna a nawet jak dam żądanie szybkiego grzania to nie działa bo jeszcze nie spadło do tych 39st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 27.11.2013 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 ja tam fachowcem nie jestem ale z tego co pamiętam ( nie bawiłem się dawno ustawieniami) zmienił bym ustawienia na: grzanie podłogoweu mnie pogodynka tez jest ale piec do CWU bierze ustawienia z pokrętła na piecu,jest coś takiego w ustawieniach serwisowych pieca jak max moc zasilania zasobnika, dał bym na 55, taka temp w podłogę ujdzie zasobnik będzie ci nagrzewał wolniej ale do 50 nagrzeje a im mniejsza temp dla kondensata tym lepiej, można tez ustawić max moc zasilania CO tez bym to obniżył, ten instalator chyba nie miał pojęcia o ustawieniach serwisowych, poczytaj o tym, bo 80 stopni w podłogę to zdecydowanie za dużo!!do tego nawet jak piec bierze ustawienia z pogodynki to na piecu ustaw moc CO i cwu na mniej niż na max-a nie zaszkodzi a zawsze bezpieczniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 27.11.2013 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 Bog21 sa tylko dwie możliwości - napęd/zawór trojdrozny (99%) lub płyta główną (1%). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bog21 27.11.2013 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 Tylko czemu serwisanci z Junkersa nie chcą tego wymienić od razu tylko mówią że jak coś to będą przyjeżdżać i wymieniać różne elementy do skutku. Ja im proponowałem żeby sobie wzięli ten piec i sprawdzili sobie w fabryce a mi niech dadzą inny egzemplarz i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bog21 27.11.2013 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 ja tam fachowcem nie jestem ale z tego co pamiętam ( nie bawiłem się dawno ustawieniami) zmienił bym ustawienia na: grzanie podłogowe u mnie pogodynka tez jest ale piec do CWU bierze ustawienia z pokrętła na piecu, jest coś takiego w ustawieniach serwisowych pieca jak max moc zasilania zasobnika, dał bym na 55, taka temp w podłogę ujdzie zasobnik będzie ci nagrzewał wolniej ale do 50 nagrzeje a im mniejsza temp dla kondensata tym lepiej, można tez ustawić max moc zasilania CO tez bym to obniżył, ten instalator chyba nie miał pojęcia o ustawieniach serwisowych, poczytaj o tym, bo 80 stopni w podłogę to zdecydowanie za dużo!! do tego nawet jak piec bierze ustawienia z pogodynki to na piecu ustaw moc CO i cwu na mniej niż na max-a nie zaszkodzi a zawsze bezpieczniej 80st to mi grzeje właśnie tylko w trakcie tej awarii gdy przy grzaniu zasobnika nie wyłącza obiegu grzejników a zasobnik dchodzi właśnie tak do 70-80st. zanim nagrzeje wode do 46st. A gdzie się zmienia te ustawienia max dla CWU i CO na piecu czy pogodynce i jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 27.11.2013 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 Tylko czemu serwisanci z Junkersa nie chcą tego wymienić od razu tylko mówią że jak coś to będą przyjeżdżać i wymieniać różne elementy do skutku. Ja im proponowałem żeby sobie wzięli ten piec i sprawdzili sobie w fabryce a mi niech dadzą inny egzemplarz i już. Jak kolega wyżej pisałał są tylko dwie możliwości zawór trójdrożny u ciebie nie jest otwierany do końca zatrzymuje się gdzieś w połowie i puszcza wodę tu i tu bo byc może elektronika ta nim steruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.