lukas_78 19.01.2014 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Jako że wątek dotyczy mojego pieca , proszę o informację jak rozwiązać ogrzewanie zbiornika CWU z kominka. Całość pracuje w takiej instalacji : https://www.dropbox.com/s/4bgnxqx1om4xqpc/Zrzut%20ekranu%202013-12-16%2018.25.16.png niestety schemat nie pokazuje, że z pieca przecież wychodzą 4, anie 2 rurki. Więc obecnie cwu jest grzane albo bezpośrednio przez kocioł gazowy, albo solar. Koniecznie chciałbym cwu w okresach zimowych było również grzane przez bufor lub kominek PW. Czy ktoś pomoże jak rozwiazac taka sytuację lub moze ma sprawdzone rozwiaznie mojego problemu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gmakie 20.01.2014 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Nie za bardzo się znam ale mam chyba podobną kotłownię., Też 223C. Ale pompy mam załączane za pomocą sterownika TMK z czujnikiem temp w zasilaniu przed sprzęgłem. Nie do konca rozumiem dlaczego co chwilę masz zimną i cieplą podłogę ? To co jak piec pracuje to pompa się wyłącza ? Z ciekawości jaki masz projekt domu ?Chciałbym porównać spalanie THX za odpowiedź. Co do podłogówki to wygląda to tak że jest ona podgrzewana do pewnej temperatury lecz w momencie kiedy np jest ładowany zasobnik CWU pompa(grundfos) w ZSB pracuje dla CWU i równocześnie pracuje pompa podpięta pod ZSB dla podłogówki i ostudza wcześniej podgrzaną wodę w obiegu, ma to również miejsce w momencie kiedy ZSB co jakiś czas sprawdza temp w CO, jest to taka cyrkulacja która ostudza wodę i wcześniej podgrzaną podłogę, Ty z tego co napisałeś masz podłogówkę sterowaną osobno, przyjrzałem się nieco tej pompie, Powiedz gdzie masz podpięty czujnik temperatury na zasilaniu czy na powrocie i czy ta pompa pracuje w zakresie temp np od 30 C się włącza a przy powyżej 45C się wyłącza??? Natomiast mój dom jest zbudowany z pustak MAX 29 + styro grafitowy 12cm, skosy betonowe 15 cm styro, podłoga 10 cm styro i fundamenty 5 cm styro. Tak mniej więcej to wygląda pierwszy sezon "grzania" choć jak narazie temp powyżej 3 stopni noc a dzień ok 7. wieć miarodajne to nie jest, przez ostatnie 3 dni spalił mi 10m m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 20.01.2014 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Zastanawiam się jak Ty masz wykonaną podłogówkę, że "co chwilę robi Ci się ciepła/zimna podłoga".Przecież to nie grzejniki gdzie w chwilę dostajesz 70-80 stopni, spadek temperatury na powierzchni materiału na podłogówce, trwa duuuużo dłużej niż 2-3 minuty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 21.01.2014 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 (edytowane) Do Mariuszwa mam wszystkie Twoje ustawienia jakie podałeś kilka postów wcześniej( oprócz tych na piecu 3A.. itd.) Przy -6 stopniach mam temperaturę zasilania 42,43. Czy to jest prawidłowa termperatura zasilania? Mam piec Junkers Cerapur Modul 22 KW Edytowane 21 Stycznia 2014 przez prezes413 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nodan 21.01.2014 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Witajcie od 2 sezonów używam tego kotła, ale nigdy wcześniej nie kombinowałem zbytnio z ustawieniami. Dom ocieplony 20szary styro, gazobeton, okna ciepłe, strop 40cm wełny. Dodatkowo Rekuperator z GWC W całości domu podłogówka. Jeden rozdzielacz, brak dodatkowej pompy. Ogólnie na koszty ogrzewania nie narzekam . Na piecu mam ustawione ogrzewanie na "1" i temperaturę wody na 40 stopni w bojlerze. Temperatura w domu 21-22 stopni. W nocy 20.5-21.0 Jeden pokój mam zimniejszy, kamerą termiwizyjną sprawdziłem ze wezownica z podlogowki, ktora wchodzi ciepła nie widać aby wychodzila z tego pokou.... coś jakby byl niepelny przeplyw. Dzwonielm do instalatora i kasal sprawdzic jak ktorym biegu chodzi pompa w piecu. Gdzie mogę zmienić ustawienia pompy w piecu? przysppieszyc jej dzialanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 21.01.2014 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Witajcie od 2 sezonów używam tego kotła, ale nigdy wcześniej nie kombinowałem zbytnio z ustawieniami. Dom ocieplony 20szary styro, gazobeton, okna ciepłe, strop 40cm wełny. Dodatkowo Rekuperator z GWC W całości domu podłogówka. Jeden rozdzielacz, brak dodatkowej pompy. Ogólnie na koszty ogrzewania nie narzekam . Na piecu mam ustawione ogrzewanie na "1" i temperaturę wody na 40 stopni w bojlerze. Temperatura w domu 21-22 stopni. W nocy 20.5-21.0 Jeden pokój mam zimniejszy, kamerą termiwizyjną sprawdziłem ze wezownica z podlogowki, ktora wchodzi ciepła nie widać aby wychodzila z tego pokou.... coś jakby byl niepelny przeplyw. Dzwonielm do instalatora i kasal sprawdzic jak ktorym biegu chodzi pompa w piecu. Gdzie mogę zmienić ustawienia pompy w piecu? przysppieszyc jej dzialanie. A ile spalasz gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nodan 21.01.2014 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Ostatni cały sezon grzewczy kosztował mnie w granicach 1100zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 21.01.2014 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Do Mariuszwa mam wszystkie Twoje ustawienia jakie podałeś kilka postów wcześniej( oprócz tych na piecu 3A.. itd.) Przy -6 stopniach mam temperaturę zasilania 42,43. Czy to jest prawidłowa termperatura zasilania? Mam piec Junkers Cerapur Modul 22 KW Taka powinna być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 21.01.2014 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Taka powinna być. A jakie masz spalanie dobowe? To jest mój pierwszy sezon mi spala obecnie 11m3/dobę, 10 godzin grzania 20,5 C i reszta 19C oszczędzanie. Mam ścianę 1 warstwową (porotherm 44 si) na ciepłej zaprawie bez docieplenia nie mam parapetów zewn.,podbitki ani tynku na zewnątrz pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wyspa7 23.01.2014 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Zamknięta komora nie oznacza, że kocioł działa bez powietrza Właśnie tą rurą zasysa powietrze do spalania, cała przestrzeń gdzie jest wymiennik jest uszczelniona. Rura jest montowana na wcisk - miejsce łączenia jest przy komorze mieszania. Jak ją "przesuniesz do góry" to odłączysz ją od komory mieszania. Sprawdziłem wszystko jak pisałeś. poprawiłem osadzenie rur itp. Wszystko OK. Rozebrałem tę komorę mieszania i też wszystko OK. Gumki całe… Jednak dalej wydobywa się ten dźwięk…. co można jeszcze zrobić ???? Jeszcze jedno pytanie. - czy można ustawić jakieś opóźnienie startu kotła /pompy i palnika/. Często jak dostaje sygnał startu to siłowniki na rozdzielaczach nie są pootwierane i temp na piecu szybko osiąga max zadaną, kocioł rozłącza się. Przy następnym podejściu już jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 23.01.2014 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Po jednym z przeglądów okresowych serwisant złożył wszystko i też wydobywał się taki rezonujący dźwięk. Coś poprawił i zniknęło ale też jakby szukał tego po omacku trochę. Przy okazji - moje zużycie za miesiąc od 22 grudnia do 22 stycznia - 176 m3, tj, 5,7 m3/24h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 23.01.2014 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Jezeli ten dzwiek przypomina buczenie, trabienie czy cos w ten desen, to moze byc wentylator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wyspa7 23.01.2014 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Jezeli ten dzwiek przypomina buczenie, trabienie czy cos w ten desen, to moze byc wentylator. wentylator ładnie pracuje - jest to rezonans plastiku, tej tuby podejrzewam….ale jak to dziadostwo wytępić…. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.01.2014 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Gdzieś w necie ktoś pisał, że u niego skończyło się na wymianie komory mieszania, więc jeśli masz jeszcze na gwarancji to dzwoń i niech się martwią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wyspa7 23.01.2014 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Gdzieś w necie ktoś pisał, że u niego skończyło się na wymianie komory mieszania, więc jeśli masz jeszcze na gwarancji to dzwoń i niech się martwią. No tak zrobię. Dzsiaj jeszcze powalczyłem - ale znów na tarczy. Jutro dzwonię do serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gmakie 24.01.2014 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 mam pytanie odnośnie pracy ZSB, przeglądałem kiedyś cały temat ale wówczas miałem problem z ustawieniami i taktowaniem pieca, nie zwracałem uwagi na grzanie. czy jest to normalne żę mam zadaną temp wewnątrz 20,5 (aktualnie jest ok 19,5) wówczas temp zasil jest ok 40 C, piec dogrzewa wode w CO do tej temp i się wyłącza lecz w pomieszczeniu temp podniosła się nieznacznie (jest tak rano kiedy piec przechodzi z trybu oszczędzania w grzanie) dopiero po kilku godzinach dochodzi do żądanej temp pomieszczenia, wtedy temp pomieszczenia jest nieco wyższa od zadanej mimo to piec się zadalej załącza i temp na zasilaniu ma ok 38 C. Wydaje mi się jeśli dogrzał do zadanej temp to nie powinien się właczać. Ustawienia mam na pkt początkowy 30 pkt końcowy 49, temp zasil 52 wpływ pomieszczenia miałem raz 100 raz 90 nie zmieniło to nic, ustawienia 1A?? - 44(moc pieca), 3A wył, 3B - 15 , 3C - 12. czy piec nie powinien grzać do momentu osiągnięcia temp zadanej??? Bo jak narazie to załącza sie co 15 min dogrzewa w miare szybko wodę i się wyłącza.Proszę o kolegów o opinie na temat czy to normalne, grzeje piecem dopiero 2 miesiące i dopiero od kilku dni są u mnie mrozy i nie wiem jak ma się zachowywać piec.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 24.01.2014 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Gdzieś w necie ktoś pisał, że u niego skończyło się na wymianie komory mieszania, więc jeśli masz jeszcze na gwarancji to dzwoń i niech się martwią. Mam do czynienia z ZSB14-3C u mnie i u moich rodzicow, są jeszcze na gwarancji. Z tym buczeniem (trąbieniem) to one chyba tak mają. Dzieje sie tak przy niskiej mocy, przeważnie przy starcie lub stopie palnika, przy małym obciązeniu (tj. podczas wysokich temp. zewnętrznych) Jak sobie z tym skutecznie radzić ? Nie wiem, ale u mnie przestało buczeć jak włączyłem w całym domu podłogówkę (wcześniej grzałem tylko cześć pomieszczeń i do niskiej temp. bo jeszcze nie mieszkałem). U rodzicow przy dużych mrozach nie buczy. Jak jest ciepło na zewnatrz buczy przy starcie palnika. W pewnycm stopniu udalo się to ograniczyc zmieniając moc max. (parametr 1A) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bog21 24.01.2014 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Drodzy, dotyka mnie problem wspominany tu przez kolegów, o puszczaniu gorącej wody podczas grzania zasobnika w obieg ogrzewania. Jestem już po wymianie zaworu trójdrogowego, co raczej niewiele dało, ale chciałbym zapytać, czy ktoś z Was nie dysponuje przekrojem tego zaworu stosowanego w Ju ZSB14... ? Będę co prawda prosił serwisanta o kolejną wizytę (wymiana płyty pewnie), ale przez czystą ciekawość chciałbym pojąć działanie tego nieszczęsnego zaworu. Jakoś nie trafia do mnie, że ten zawór nie wymaga jakiejś regulacji położeń, czegoś w rodzaju kalibracji, tylko silnik kręci go w jedną i w drugą stronę do końca? Witam Mam ten sam problem. Opisywałem go już kilkakrotnie. Robdrab jeśli dasz radę to dopowiedz coś. Teraz awarie zdarzają się już bardzo często co kilka dni a ostatni dzień to chyba każde podgrzewanie zasobnika. Serwis Junkersa do tej pory posmarował coś tam, wymienił silniczek w zaworze trójdrożnym a ostatnio wymienili całą płytę - ale wszystko na nic. Sprawdzili też ze nie mam zaworów zwrotnych. Ale mam coś takiego jak zawór upustowy ryginalny Junkres symbol 7719001574 choć sami nie wiedzą czy on może coś złego powodować. Teraz są zdania że piec sprawdzili i jest dobry a awarie to pewnie wynik złej instalacji i jakiś pewnie ukrytych w niej podciśnień. Czyli zaczyna się walka z wiatrakami. Proszę o info czy ten zawór upustowy może coś takiego powodować. Zaznaczę że o dziwo obojętnie w którą stronę jest skręcony ma max czy min to i tak przy ładowaniu zasobnika i tej awarii jest gorący. Nie wiem jaką ma temp przy braku awarii może uda mi się sprawdzić choć ostatnio co ładowanie zasobnika to awaria. Proszę o pomoc!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 24.01.2014 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 mam pytanie odnośnie pracy ZSB, przeglądałem kiedyś cały temat ale wówczas miałem problem z ustawieniami i taktowaniem pieca, nie zwracałem uwagi na grzanie. czy jest to normalne żę mam zadaną temp wewnątrz 20,5 (aktualnie jest ok 19,5) wówczas temp zasil jest ok 40 C, piec dogrzewa wode w CO do tej temp i się wyłącza lecz w pomieszczeniu temp podniosła się nieznacznie (jest tak rano kiedy piec przechodzi z trybu oszczędzania w grzanie) dopiero po kilku godzinach dochodzi do żądanej temp pomieszczenia, wtedy temp pomieszczenia jest nieco wyższa od zadanej mimo to piec się zadalej załącza i temp na zasilaniu ma ok 38 C. Wydaje mi się jeśli dogrzał do zadanej temp to nie powinien się właczać. Ustawienia mam na pkt początkowy 30 pkt końcowy 49, temp zasil 52 wpływ pomieszczenia miałem raz 100 raz 90 nie zmieniło to nic, ustawienia 1A?? - 44(moc pieca), 3A wył, 3B - 15 , 3C - 12. czy piec nie powinien grzać do momentu osiągnięcia temp zadanej??? Bo jak narazie to załącza sie co 15 min dogrzewa w miare szybko wodę i się wyłącza. Proszę o kolegów o opinie na temat czy to normalne, grzeje piecem dopiero 2 miesiące i dopiero od kilku dni są u mnie mrozy i nie wiem jak ma się zachowywać piec. Pozdrawiam Kocioł wyłącza się mimo nie osiągnięcia temp. zadanej ponieważ priorytetem jest praca wg, krzywej, czyli temp.wody osiągneła wartość wyliczoną przez krzywą i palnik wyłączył się. Temp. pomieszczenia przesuwa tylko krzywą w pionie. Jeśli uchyb między temp. zadaną a aktualną wynosi np. 1 st to krzywa przesuwa się w pionie o 2 st, przy wpływie temp. pomieszczenia 100%, przy mniejszym wpływie odpowiednio mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wyspa7 24.01.2014 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 No tak zrobię. Dzsiaj jeszcze powalczyłem - ale znów na tarczy. Jutro dzwonię do serwisu. No już po serwisie…Pan przyjechał..rozebrał - poprawił rurę dolotową /gazową/ do komory mieszania…bo stwierdził że krzywo jakoś i gumka zwężona trochę. Jak ręką odjął z tym trąbieniem…ale podejrzenie miał co do regulacji pieca….ale po sprawdzeniu wszystko OK. Także u mnie słonia już nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.