Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

Przy ustwieniech jak powyzej spalanie po dwoch dobach 12 m3/dobę w domu temp 21 do 21,5 , temp na zewnatrz ok 1 stC w domu jest zimno - zimniej niz przy tych niby zlych ustawieniach :/ kurcze te piec zaczyna ,mnie wkurzac, zeby miec komfortowa temp to musialbym placic rachunki po 3 tys na miesiac :/

zobaczymy po paru dniach jak sie to bedzie ksztaltowac....

 

Jeśli ogrzewając wcześniej węglem spalałeś 6 ton węgla to i obecnie paląc gazem będziesz miał duże zużycie gazu. Nastawy parametrów na kotle mają znikomy wpływ na to ile kocioł spali gazu ogrzewając mieszkanie do określonej temperatury,owszem mają wpływ na właściwą pracę, ale przyczyn dużego zużycia szukałbym poza kotłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Spróbuj zastosować moje parametry.

Nastawy FW 100

charakterystyka-punkt początkowy - punkt końcowy

punkt pocz- 30

punkt końcowy- 47

akumulacja budynku - 80

kalibracja czujnika : 0

max zasilania - 60

wpływ temp pomieszczenia - 100

wpływ twmp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie,

korekcja wskazan:0 ogrzew.

wył do niższego poziomu -tak

Po takim ustawieniu regulatora sprawdź jaka będzie temp.w mieszkaniu, jeśli będą odchyłki od zadanej to koryguj temp. punktu pocz. i końc. Podczas regulacji krzywej "wpływ temp. wewn" można ustawić na0%- 10%.

Temp. grz. 20st

Temp. osz. 18st.

 

Nastawy na kotle

3.A- 0

3.b- 15

3.C- 12

Przy takim ustawieniu temp. wody na zasilaniu wynosi 30st przy 20st na zewn. i 47st przy -15st na zewn. Pracuję przy takich nastawach 4 sezon i temp. wewątrz jest taka jak założyłem.

Dom o podobnych parametrach jak u ciebie ale i gazu idzie 7-8 m3 przy obecnych temperaturach zewn.

 

Dalej walczę z ustwieniami tego pieca. Przez ostatnią dobę temp na zewnatrz to od 5 st w nocy do 8 w dzien, spalanie gazu 10 m3 na dobe w domu temp 21 st - jest mi zimno :/

 

ustawieni w koncu mam takie 3A.00, 3b 15, 3C 10

fw100 tylko pogodówka! : pocz 30 - konc 65

temp pomieszczenia w dzien 20 stC, w nocy 18 stC

WPŁYW TEMP POMIESZCZENIA MAM DAC NA 100% jak mam pogodówkę? teraz mam 0%

 

Jeszcze jedno pytanie: teraz ustawiam zeby bylo cieplo pozniej bede walczyl z oszczedzaniem :) czy jesli przy tej pogodówce bede ustawiam temp pomieszczenia z 20 stC na np 22 to przywa grzania czyli punkt poczatkowy i koncowy pojdzie o te dwa stopnie do góry tzn bedzie ustawione na 30-65 na wyswietlaczu a w rzeczywistosci bedzie 32-67? tak to mam rozumiec? czy to tylko mam sens gdy jest czujnik wewnetrzny? juz zglupialem przy tym piecu...

acha a czy histereza ma duzy wplym na spalanie gazu ? lepiej jest jak rozgrzewa z nizszych temp czy wyzszych tzn roznica spalania gazu przy histerezie 10 st jest znaczaco rozna od 5 stC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawami na kotle znacząco zużycia gazu nie zmienisz, owszem możesz mu ustawić bardziej optymalne warunki pracy, ale oszczędności będą znikome, chyba , że obniżysz temp. w mieszkaniu, ale z tego co zrozumiałem to odpada bo już teraz masz za zimno. Problem tkwi poza kotłem, jeśli zużywałeś 6 ton węgla do ogrzania mieszkania to bardzo dużo tak więc i zużycie gazu będzie duże.

Jeśli chodzi o parametry:

- Priorytetem w pracy kotła jest krzywa i według krzywej automatyka kotła ustawia temp. wody zależnie od temp. otoczenia. Wpływ temp. pomieszczenia przesuwa tylko krzywą w pionie w stosunku 1:3 i tak jeśli uchyb między zadaną a rzeczywistą temp. wewntrzną wynosi 1 st. to żądana temp. zasilania zmienia się o 3 st. (przy wpływie temp. pomieszczenia 100%). Efekt przesunięcia krzywej widać w parametrze " żądana temp. zasilania"

- Wpływ tem. zasilania można dać na 100% przy pogodówce działa to tak jak pisałem wyżej, z tym, że przy przegrzaniu temp. o ok. 1,5 st kocioł się wyłączy.

Nie wiem jak wpływ działać będzie gdy fw 100 jest na kotle, opis dotyczy sytuacji gdy regulator jest poza kotłem i jet to lepsze rozwiązanie bo wtedy temp. wewn. jest pilnowana przez regulator a jeśli fw 100 jest na kotle to tylko krzywa wpływa na temp. wewn.( mogę się mylić ponieważ ja mam fw 100 poza kotłem ) Jeśli możesz to przenieś regulator poza kocioł.

- Histereza ma wpływ na spalanie bo przy małej histerezie kocioł załącza się częściej i pracuje krócej a każde załączenie to zwiększone spalanie pewnie niewielkie dlatego, że po zapaleniu kocioł pracuje przez jakiś czas z mocą 60% mocy max. Kocioł powinien pracować jak najdłużej i mieć jak najmniej załączeń.

-Charakterystyki grzejnikowa i pkt pocz. -koń. to praktycznie to samo ( zobacz wykresy w instrukcji), ale w grzejnikowej można zmieniać tylko nachylenie a w pkt, pocz.- koń. również przesunięcie w pionie.

Edytowane przez mariuszwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawami na kotle znacząco zużycia gazu nie zmienisz, owszem możesz mu ustawić bardziej optymalne warunki pracy, ale oszczędności będą znikome, chyba , że obniżysz temp. w mieszkaniu, ale z tego co zrozumiałem to odpada bo już teraz masz za zimno. Problem tkwi poza kotłem, jeśli zużywałeś 6 ton węgla do ogrzania mieszkania to bardzo dużo tak więc i zużycie gazu będzie duże.

Jeśli chodzi o parametry:

- Priorytetem w pracy kotła jest krzywa i według krzywej automatyka kotła ustawia temp. wody zależnie od temp. otoczenia. Wpływ temp. pomieszczenia przesuwa tylko krzywą w pionie w stosunku 1:3 i tak jeśli uchyb między zadaną a rzeczywistą temp. wewntrzną wynosi 1 st. to żądana temp. zasilania zmienia się o 3 st. (przy wpływie temp. pomieszczenia 100%). Efekt przesunięcia krzywej widać w parametrze " żądana temp. zasilania"

- Wpływ tem. zasilania można dać na 100% przy pogodówce działa to tak jak pisałem wyżej, z tym, że przy przegrzaniu temp. o ok. 1,5 st kocioł się wyłączy.

Nie wiem jak wpływ działać będzie gdy fw 100 jest na kotle, opis dotyczy sytuacji gdy regulator jest poza kotłem i jet to lepsze rozwiązanie bo wtedy temp. wewn. jest pilnowana przez regulator a jeśli fw 100 jest na kotle to tylko krzywa wpływa na temp. wewn.( mogę się mylić ponieważ ja mam fw 100 poza kotłem ) Jeśli możesz to przenieś regulator poza kocioł.

- Histereza ma wpływ na spalanie bo przy małej histerezie kocioł załącza się częściej i pracuje krócej a każde załączenie to zwiększone spalanie pewnie niewielkie dlatego, że po zapaleniu kocioł pracuje przez jakiś czas z mocą 60% mocy max. Kocioł powinien pracować jak najdłużej i mieć jak najmniej załączeń.

-Charakterystyki grzejnikowa i pkt pocz. -koń. to praktycznie to samo ( zobacz wykresy w instrukcji), ale w grzejnikowej można zmieniać tylko nachylenie a w pkt, pocz.- koń. również przesunięcie w pionie.

 

Dzieki za wyjasnienie ale kiedy mam regulator fw100 na kotle to podnaszac temp pomieszczenia przy jednoczesnym wplywie temp pomieszczenia na ZERO to zadana temperatura sie podwyzsza :/ wiec dlatego nie wiem czym to regulowac w koncu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw należy ustawić prawidłowo krzywą grzania zmieniając temp. punk. pocz. i koń. Najpierw załóż sobie jaką temp. wewn chcesz uzyskać.i zmieniając parametr pkt, pocz, i koń. dojdż do sytuacji uzyskania zakładanej temp. wewn. Jeśli przegrzewa lub niedogrzewa w zakresie temp. dodatnich na zewn.to zmieniaj punkt pocz, jeśli taka sytuacja występuje w zakresie temp. ujemnych to zmieniaj pkt. końc., a jeśli w okolicy zera to zmieniaj oba punkty. po każdej zmianie odczekaj dobe i jeśli jest potrzeba ustawiaj dalej. Innej metody nie ma. W moim przypadku trwało to ok.10 dni. Wykonać to należy przy 0% wpływie. To jest najważniejsze ustawienie pogodówki, a wpłwy temp. pomieszcz. to sprawa mniej ważna on tylko przesuwa krzywą w pionie, nawet przy 0% wpływie, a im wpłw większy tym przesunięcie większe.

Podczas ustawiania krzywej nie zmieniaj innych parametrów. 3a, 3b, 3c ustaw wcześniej jak pisłem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Użytkuję kocioł Junkers Cerapur Smart 14-3C + FW 200 w salonie + zasobnik Biawar 150 ltr. Dom 130 m2 + garaż + kotłownia (projekt Noelia z Domplanu). Mieszkam od początku Grudnia, w tym czasie prowadzone są wykończenia garażu i kotłowni więc częsta wentylacja tych pomieszczeń + strych ocieplony tylko w 1/3.

 

Budynek wybudowany z pustaka ceramicznego Roben + 15 cm styropian biały 0,039, podłoga styro 10 cm grafit 0,031 + 3 cm z ekranem do podłogówki. Dach ocieplony wełną 15 cm 0,032 + 10 cm 0,035 + pełne deskowanie + papa + dachówka ceramiczna.

 

Na dole podłogówka oraz w 1 sypialni grzejnik + góra łazienka podłogówka, reszta pomieszczeń grzejniki.

 

 

Moje stawienia : na piecu lewe pokrętło na 3, prawe na e

FW 200 :

Podłogówka

Temp proj. - 35 C

temp Max zasilania - 45C

wpływ pomieszczenia - 70%

wpływ skuteczny przy - grzanie- pzamar- oszczedzanie

ogrzewanie wył do niższego - tak

Min temp. zewn. -20C

Ogrzewanie wył przy temp +18C

akumulacja budynku - 50%

 

Poziomy grzania :

grzanie - 20C

oszczędzanie - 19C

 

Grzanie zawsze kiedy jesteśmy w domu, oszczędzanie podczas pracy oraz między 22 a 6.

 

 

CIEPŁA WODA:

 

6 - 10 - 42 C

10 - 14 - 15 C

14 - 17 - 42 C

17 - 19:30 - 15 C

19:30 - 23 - 42 C

 

Zużycie gazu od początku Grudnia 140 m3 gazu (GZ 40,5).

Sporadycznie późnym popołudniem palimy w kominku.

 

Proszę o informację czy można coś poprawić w ustawieniach FW 200 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie histerezy ustawienia wczoraj przestawiłem tak jak ma mariusz czyli mam 12stopni czy te 12 stopni jest liczone od parametru żądana temperatura zasilania który jest użależniony od punk początkowy czyli obecnie mam punkt początkowy 15 żądana temperatura 34 stopnie czyli palnik ponownie żałączy się gdy temperatura na piecu spadnie do 22stopni i temperatura na sterowniku pokojowym poniżej ustawionej czyli 20stopni

Moje średnie spalanie to ok.5,5m3 od listopada dom 160m2 100procent podłogowe chyba niejest żle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

zdarzyło mi sie coś takiego po raz pierwszy od czterech lat . Wczoraj były problemy z pradem wyłączali i włączali co chwile az w koncu wyłączyli na dłużej a rano programator na ścianie byl w ustawieniach fabrycznych. I teraz jak by nie bylo nikogo w domu przez dłuższy czas to grzało by na ustawieniach fabrycznych.

ps. wczesniej tez byly problemy z dostawa pradu. [ wczoraj to wygladalo jak by nie bylo jednej fazy bo zarowki ledwo swiecily przez moment ]:(:(:(

czy mieliście cos takiego u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktos majac calosc w podlogówce ma ustawiona niska histereze w okolicach 5 stopni ? Ja nie potrafie ogarnac mojego kotla na takich nastawach bo palnik jak wystartuje z maksymalna moca to takie 5 stopni podgrzewa w parenascie sekund i sie wylacza, po chwili znowu temperatura spada o te 5 stopni i znowu pelen ogien..... Dopiero przy 8 stopniach histerezy dobija szybko o okolo 6-7 stopni i jak moduluje palnik to stabilizuje sie a nawet spada i grzeje powoli przez dlugi czas czyli tak jak powinno. Nie jest to wygodne bo np jak w trakcie ogrzewania domu wlacze ciepla wode do kapieli to pozniej zeby kociol ponownie zaczal grzac domek trzeba dlugo czekac aby temperatura na zasilaniu spadla o te conajmniej 8 stopni zeby ponownie uruchomic cykl grzania. Szczegolnie w cieplejsze dni kiedy zadana temperatura jest na poziomie 27 stopni. Czyli piec czeka az woda wystygnie w nim do 18-19.....

Kombinuje jak sprawic aby po zalaczeniu palnika z maksymalna moca temperatura nie rosla tak gwaltownie o te 6-7 stopni co wylacza palnik. Najlepiej by bylo zmodyfikowac soft sterujacy aby powylaczyl palnik dopiero jak na zasilaniu temperatura jest np przez 15 sekund. W takim czasie nawet po ostrym starcie palnika usabilizowala/spadla by temperatura na zasilaniu do takiej aby piec spokojnie grzal z mala moca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktos majac calosc w podlogówce ma ustawiona niska histereze w okolicach 5 stopni ? Ja nie potrafie ogarnac mojego kotla na takich nastawach bo palnik jak wystartuje z maksymalna moca to takie 5 stopni podgrzewa w parenascie sekund i sie wylacza, po chwili znowu temperatura spada o te 5 stopni i znowu pelen ogien..... Dopiero przy 8 stopniach histerezy dobija szybko o okolo 6-7 stopni i jak moduluje palnik to stabilizuje sie a nawet spada i grzeje powoli przez dlugi czas czyli tak jak powinno. Nie jest to wygodne bo np jak w trakcie ogrzewania domu wlacze ciepla wode do kapieli to pozniej zeby kociol ponownie zaczal grzac domek trzeba dlugo czekac aby temperatura na zasilaniu spadla o te conajmniej 8 stopni zeby ponownie uruchomic cykl grzania. Szczegolnie w cieplejsze dni kiedy zadana temperatura jest na poziomie 27 stopni. Czyli piec czeka az woda wystygnie w nim do 18-19.....

Kombinuje jak sprawic aby po zalaczeniu palnika z maksymalna moca temperatura nie rosla tak gwaltownie o te 6-7 stopni co wylacza palnik. Najlepiej by bylo zmodyfikowac soft sterujacy aby powylaczyl palnik dopiero jak na zasilaniu temperatura jest np przez 15 sekund. W takim czasie nawet po ostrym starcie palnika usabilizowala/spadla by temperatura na zasilaniu do takiej aby piec spokojnie grzal z mala moca.

 

Powodem szybkiego wyłączania się palnika może byc pare ,zbyt mały przepływ wody przez piec,krzywa grzewcza punkt początkowy za niski za niska temperatura projektowa a jesli chodzi o histereze to ja bym zwiękrzył ,żeby palnik się załączył muszą byc spełnione dwa warunki musi spasc temperatura na sterowniku pokojowym poniżej zadanej i temperatura wody przepływającej przez piec równiez poniżej ustawionej histerezy jeśli była podgrzewana cwu i woda ma więcej to jeśli na sterowniku pokojowym nie jest osiągnięta temp. zadana to pompka szybko ostudzi tą wodę i gdy spadnie ponizej histerezy to palnik ponownie się załączy .

Edytowane przez romano78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem szybkiego wyłączania się palnika może byc pare ,zbyt mały przepływ wody przez piec,krzywa grzewcza punkt początkowy za niski za niska temperatura projektowa a jesli chodzi o histereze to ja bym zwiękrzył ,żeby palnik się załączył muszą byc spełnione dwa warunki musi spasc temperatura na sterowniku pokojowym poniżej zadanej i temperatura wody przepływającej przez piec równiez poniżej ustawionej histerezy jeśli była podgrzewana cwu i woda ma więcej to jeśli na sterowniku pokojowym nie jest osiągnięta temp. zadana to pompka szybko ostudzi tą wodę i gdy spadnie ponizej histerezy to palnik ponownie się załączy .

 

Nie do konca sie z toba zgadza co mi piec dzis potwierdzil odnosnie twoich 2 warunkow. Wg mnie wystarczy ze woda na zasilaniu spadnie tylko ponizej zalozonej histerez poniewaz :

 

- na noc wpisalem zeby nie spadalo ponizej 16 stopni, mialem idac spac 20

- rano wstaje mam 19 a palnik pali bo zadana na zasilaniu byla 26 i prawdopodobnie wartosc ta przez noc przy braku grzania spadla o moja histereze 7 stopni bo na dworze bylo -9.

 

Punkty mam 22 i 32 przy moim dosc cieplym domu jak narazie wyglada ze to sie sprawdza (zobacze teraz przy wiekszych mrozach bo rok temu takich nie bylo) Przy temperaturach okolo 0 na dworze wystarczy mi zeby na zasillaniu bylo okolo 27 stopni. Przy ustawionej duzej histerezie np 10 stopni to praktycznie ogrzewanie nie bedzie dzialalo bo by sie zalaczylo sie jak zasilanie spadnie do 16-17 stopni a w kotlowni mam zapewne podobna temperature wiec strasznie dlugo bym czekal jakby do tylu spadla i wystygly podlogi. Pompka co troche przepompowuje z podlog wode wiec zeby bylo 16-17 to sporo zejdzie sie czasu.

Ciagle wracam do punktu wyjscia zeby miec histereze mniejsza (taki dla mnie to ma sensu w moim przypadku), wiec albo

 

- musialbym miec opoznienie czasowe dla warunkow wylaczenia palnika zeby zdazyl zmodulowac bo widocznie startuje tak mocno ze za szybko nagrzewa ta mala ilosc wody.

- pompa musialaby szybciej/wiecej wody pompowac aby sie tak szybko nie rozgrzalo, nie wiem jak dokladnie dziala i kiedy pompka podczas zalaczania sie palnika, moze za pozno startuje lub za malo pompuje ? Probowalem juz parametrami zwiekszac jej parametry ale nie wyszlo to :)

- zmusic palnik do startu ze sporo mniejsza temperatura

 

Robilem nawet test ze wyciagnal czujnik na zasilaniu jakies 1 cm przez co wolniej on reagowal na palnik i moglem pracowac na 4 stopniach histerezy ale wtedy dzialo sie tak ze po 15-30 min grzania nagle osiagal temperature zadana na zasilaniu bo lapal z obudowy wymiennika gdzie sa palniki wyzsza temperature....Dotykajac reka wyraznie czuc ze ta plyta jest sporo cieplejsza niz sam wymiennik. Probowalem odizolowac styropianem itp rzeczami ale efekty byl podobny wiec wlozylem spowrotem czujnik.

 

Wydaje mi sie ze moje dywagacje odnosnie histerezy i co powinnem porobic maja sens, jedynie moze potrzebowalbym dowiedziec sie jak dziala i kiedy sie zalacza pompa aby nie zwiekszala sie tak na starcie temperatura zasilania bo po 15 sekundach gdy palnik zmoduluje moc to temperatura nie wzrasa juz a nawet zaczyna spadac bo pompka przepchala chlodniejsza wode. Niestety ale serwisanci Junkersa jak narazie wydaje mi sie, ze maja podstawowa wiedze odnosnie kotla aby go uruchomic a po ustawiac to juz gorzej. Jak mowilem mojeemu o parametrach histerezy to oczy robil.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca sie z toba zgadza co mi piec dzis potwierdzil odnosnie twoich 2 warunkow. Wg mnie wystarczy ze woda na zasilaniu spadnie tylko ponizej zalozonej histerez poniewaz :

 

- na noc wpisalem zeby nie spadalo ponizej 16 stopni, mialem idac spac 20

- rano wstaje mam 19 a palnik pali bo zadana na zasilaniu byla 26 i prawdopodobnie wartosc ta przez noc przy braku grzania spadla o moja histereze 7 stopni bo na dworze bylo -9.

 

Punkty mam 22 i 32 przy moim dosc cieplym domu jak narazie wyglada ze to sie sprawdza (zobacze teraz przy wiekszych mrozach bo rok temu takich nie bylo) Przy temperaturach okolo 0 na dworze wystarczy mi zeby na zasillaniu bylo okolo 27 stopni. Przy ustawionej duzej histerezie np 10 stopni to praktycznie ogrzewanie nie bedzie dzialalo bo by sie zalaczylo sie jak zasilanie spadnie do 16-17 stopni a w kotlowni mam zapewne podobna temperature wiec strasznie dlugo bym czekal jakby do tylu spadla i wystygly podlogi. Pompka co troche przepompowuje z podlog wode wiec zeby bylo 16-17 to sporo zejdzie sie czasu.

Ciagle wracam do punktu wyjscia zeby miec histereze mniejsza (taki dla mnie to ma sensu w moim przypadku), wiec albo

 

- musialbym miec opoznienie czasowe dla warunkow wylaczenia palnika zeby zdazyl zmodulowac bo widocznie startuje tak mocno ze za szybko nagrzewa ta mala ilosc wody.

- pompa musialaby szybciej/wiecej wody pompowac aby sie tak szybko nie rozgrzalo, nie wiem jak dokladnie dziala i kiedy pompka podczas zalaczania sie palnika, moze za pozno startuje lub za malo pompuje ? Probowalem juz parametrami zwiekszac jej parametry ale nie wyszlo to :)

- zmusic palnik do startu ze sporo mniejsza temperatura

 

Robilem nawet test ze wyciagnal czujnik na zasilaniu jakies 1 cm przez co wolniej on reagowal na palnik i moglem pracowac na 4 stopniach histerezy ale wtedy dzialo sie tak ze po 15-30 min grzania nagle osiagal temperature zadana na zasilaniu bo lapal z obudowy wymiennika gdzie sa palniki wyzsza temperature....Dotykajac reka wyraznie czuc ze ta plyta jest sporo cieplejsza niz sam wymiennik. Probowalem odizolowac styropianem itp rzeczami ale efekty byl podobny wiec wlozylem spowrotem czujnik.

 

Wydaje mi sie ze moje dywagacje odnosnie histerezy i co powinnem porobic maja sens, jedynie moze potrzebowalbym dowiedziec sie jak dziala i kiedy sie zalacza pompa aby nie zwiekszala sie tak na starcie temperatura zasilania bo po 15 sekundach gdy palnik zmoduluje moc to temperatura nie wzrasa juz a nawet zaczyna spadac bo pompka przepchala chlodniejsza wode. Niestety ale serwisanci Junkersa jak narazie wydaje mi sie, ze maja podstawowa wiedze odnosnie kotla aby go uruchomic a po ustawiac to juz gorzej. Jak mowilem mojeemu o parametrach histerezy to oczy robil.....

 

Ustaw sobie na auto to piec i pompka przez noc ci się napewno nie załączy u mnie jak przez noc nie chodzi to temp.spada o ok 1 stopień nawet przy dużych mrozach a palnik ci chodził bo dałeś na 16stopni i dla tej temperatury niektóre parametry chyba troszkę się zmieniają u mnie było to samo dlatego dałem na auto mam ustawione non stop 20stopni uważam że masz żle ustawine punkty pocz i końcowy tez tak miałem bo mi się wydawało im niższe zasilanie tym większe oszczędności ale niestety działo się to samo co u ciebie dlatego zwiększyłem ,a jakiej mocy masz piec 14 czy 22kw

Edytowane przez romano78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj KosGos

Twoje spostrzeżenia odnośnie pracy kotła są jak najbardziej trafne. Kocioł startuje z mocą 70% mocy max. i tego nie zmienisz, zmiana softu jest niemożliwa. Spróbuj ustawić pracę kotła wedle histerezy czasowej a nie temperaturowej.

Edytowane przez mariuszwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start kotla (moc) da sie ustawic, jest to jeden z trzech parametrow, ktore ustawia sie podczas kalibracji.

Moc jest zalezn liniowo od RPM wentylatora.

Minimalne obroty definiuja moc minimalna kotla, maksymalne obroty to moc max, a tzw.LA start to moc z jaka startuje kociol, np.

Min rpm 1500 (5kW)

Max rpm 5000 (15kW)

LA rpm 3500 (10kW)

To oczywiscie przykladowe parametry, zalezne od kotla. Niestety startu nie mozna obnizac zbyt mocno, bo przy niskiej temperaturze powietrza dostarczanego do kotla moze nie nastapic zaplon.

 

Znajdz DOBREGO serwisanta i niech zmniejszy start jak beda mrozy - na min raczej nie zejdzie, ale na pewno do polowy mocy da sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tego parametru nie widzę w menu serwisowym dostępnym dla użytkownika, Serwiant któremu mówiłem kiedyś o ograniczeniu mocy startowej nie miał o tym pojęcia. Napisz bliżej jak to zrobić bo, mam podobny problem jak kolega KosGos przy małej histerezie. Edytowane przez mariuszwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tego parametru nie widzę w menu serwisowym dostępnym dla użytkownika, Serwiant któremu mówiłem kiedyś o ograniczeniu mocy startowej nie miał o tym pojęcia. Napisz bliżej jak to zrobić bo, mam podobny problem jak kolega KosGos.
No to samo co u mnie serwisant sprawdza dawke powietrza wymieni jakąmś częśc której wcale nie trzeba wymieniac żeby nie było że bierze kase za nic i to wszysko reszta go nie obchodzi u mnie chyba przez półroku palnik się załączał co chwila pewnie ze sto razy dziennie i serwisant powiedział ze tak ma byc dopiero jak ustawiłem temp.projektową wyżej i zwiększyłem przepływ przez piec zaczeło chodzic tak jak trza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 startow na dobe to nic nadzwyczajnego - nie ma to wplywu na prace instalacji.

 

A Pmax, Pmin i Pstartowa ustawiana jest PRkami na pcb - o ile pamietam.

 

Taktowanie miałem ustawione chyba na 3min czyli palnik załączał się na kilka sekund 20razy na godzinę czyli 480razy na dobe w sumie to się nie dziwie że dla serwisanta to było normalne szybciej w piecu coś się zepsuje a on przecież z tego żyje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj KosGos

Twoje spostrzeżenia odnośnie pracy kotła są jak najbardziej trafne. Kocioł startuje z mocą 70% mocy max. i tego nie zmienisz, zmiana softu jest niemożliwa. Spróbuj ustawić pracę kotła wedle histerezy czasowej a nie temperaturowej.

 

 

Rozumiem, ze chodzi ci o parametr bodajze 3b gdzie definiuje sie jak kociol osiagnie histereze to i tak czeka okreslony czas aby ponownie sie palnik zalaczyl aby tak czesto nie taktowal ? Wydaje mi sie ze niewiele to da bo jesli i tak temperatura na zasilaniu nie spadnie o te 7-8 stopni to palnik i tak sie wylaczy bo za szybko dojdzie do zadanej temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw sobie na auto to piec i pompka przez noc ci się napewno nie załączy u mnie jak przez noc nie chodzi to temp.spada o ok 1 stopień nawet przy dużych mrozach a palnik ci chodził bo dałeś na 16stopni i dla tej temperatury niektóre parametry chyba troszkę się zmieniają u mnie było to samo dlatego dałem na auto mam ustawione non stop 20stopni uważam że masz żle ustawine punkty pocz i końcowy tez tak miałem bo mi się wydawało im niższe zasilanie tym większe oszczędności ale niestety działo się to samo co u ciebie dlatego zwiększyłem ,a jakiej mocy masz piec 14 czy 22kw

 

Piec mam 14kW lodoweczke. Jakie proponujesz punkty bo mam 22-32 (przy -9 na dworze piec grzeje okolo 29 stopni)? Troche z nimi kombinowalem i nie ukrywam ze ma byc ekonomicznie dlatego grzeje dlugo ale z niska temperatura. Kwestia znalezienia zlotego srodka zeby nie miec tak niskiej temperatury ze mimo pracy kotla temperratury nie grzeja domu bo sa za niskie. Obecnie jak kociol wylaczy sie na 10h na noc i temperatura spadnie o 1 stopien to pozniej potrzebuje z 12h aby dobic ten 1 stopien, palnik swieci wtedy caly czas...Czy to najlepsze rozwiazanie nie wiem.....ale wydaje sie lepsze od czestego taktowania bo chocby na starcie przy kazdym zalaczeniu ciagnie sporo gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...