mariuszwa 26.03.2011 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 (edytowane) A co z pomka, ktora caly czas u mnie pracuje? Pompka pracuje gdy temperatura na zewnątrz jest niższa od temp. ustawionej w parametrze "temperatura graniczna mrozu" ustaw ją najniżej (-5st) i wtedy będzie pracować gdy temp. zewnętrzna będzie niższa od -5 st. Przy tempo. wyzszej będzie się załączać co jakiś czas na kilkanaście sekund. Oczywiście jeśli posiadasz regulator pogodowy. Edytowane 26 Marca 2011 przez mariuszwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Proger 26.03.2011 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 (edytowane) Sprawdź na kotle na jakim trybie jest nastawiona (Funkcja serwisowa 1.E)Tryb 0 - tryb automatyczny, podstawowe ustawieniaTryb 1 - dla instalacji grzewczych bez regulacji, pompa uruchamia sie wraz z palnikiemTryb 2 - dla instalacji grzewczych z regulatorem pokojowymTryb 3 - pompa pracuje ciągle Tryb 4 - dla instalacji grzewczych z regulatorem pogodowym Edytowane 26 Marca 2011 przez Proger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 26.03.2011 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 a czy przy samej podłogówce bezpośrednio podpiętej do pieca ten parametr ma być ustawiony na "pompa pracuje ciągle"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 26.03.2011 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 (edytowane) Jeśli nie masz regulatora pogodowego to możesz tak ustawić tylko wtedy zapłacisz więcej za prąd.Jeśli masz pogodówkę automatycznie jest ustawiony Tryb 4 (Funkcja serwisowa 1.E) i pompą steruje pogodówka. Edytowane 26 Marca 2011 przez mariuszwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 26.03.2011 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 a czy przy samej podłogówce nie lepiej jest jak cały czas pompa śmiga? Bo pogodówka uruchamia pompę z przerwami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 26.03.2011 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Jeśli masz pogodówkę to pompa sterowana jest tylko i wyłącznie przez nią i jest załączana z przerwami, albo pracuje cały czas gdy temp. zewn. jest niższa od temp. z parametru "temperatura graniczna mrozu", zakres nastawy -5st do 10st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Proger 26.03.2011 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Jeśli masz pogodówkę to pompa sterowana jest tylko i wyłącznie przez nią i jest załączana z przerwami, albo pracuje cały czas gdy temp. zewn. jest niższa od temp. z parametru "temperatura graniczna mrozu", zakres nastawy -5st do 10st. ...albo pracuje cały czas jak piec "daje w palnik":p. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 26.03.2011 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 ...albo pracuje cały czas jak piec "daje w palnik":p. Inaczej być nie może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylwia. 26.03.2011 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Chcę zrezygnować z grzania podłóg, zostawić tylko grzejniki. Jak wyłączyć drugi obieg, żeby nie pracowała pompka podłogówki?Mój układ: obieg1 - grzejnikiobieg2 - podłogówka z mieszaczem /punkt początkowy, punk końcowy/zewn. czujnik temperatury, IPM2, FW200 w salonie. pozdrawiams. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Proger 26.03.2011 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Nie mam tych gadżetów i nie znam podłączenia, to ci nie pomogę. Ale jeżeli pompka podłogówki jest podłączona do gniazdka, a nie do pieca to po prostu "siup" z gniazdka i po kłopocie. Napewno w FW200 lub IPM2 jest opcja odłączenia z pracy któregoś z obiegów, musisz troszkę pomyszkować po menu, a na pewno znajdziesz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylwia. 26.03.2011 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 ...jeżeli pompka podłogówki jest podłączona do gniazdka, a nie do pieca to po prostu "siup" z gniazdka i po kłopocie. .z! pompka podłączona jest do IPM2, gdy wyłączę z gniazdka pojawia się błąd na FW200.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Proger 26.03.2011 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Szukaj w FW200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markam79 07.04.2011 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 Mam pytanie.Włąśnie wyłączyłem piec - czyli pokrętło ustawiłem na 0 - ale zauważyłem, że woda nie jest już tak ciepła jak wcześniej gdy piec chodził. Ile razy na godzine ustawic pompke cyrkulacyjną mam 3/h. Powiedzcie bo ostatnie wasze sugestje bardzo mi pomogły. Piec w mrozy już spala po 10 m3 gazu.- średnio.Czekam na odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 09.04.2011 05:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Hm teoretycznie wyłączony piec CO nie ma nic do tego bo pomka CWU jest oddzielna . Ja dałem na 6/h bo moja małża ciągle płakała że musi czekać na ciepłą wodę za długo ja mam pompkę załaczoną rano jak wszyscy wychodzą do szkoły pracy i od południa do 16 jak trwają prace kuchenne. Wieczorem nie daje gdyż do kąpieli i tak musze zimną dolać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 19.04.2011 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 A może ktoś ma FR110 i się pochwali ustawieniami bo z kumplem walczymy z tym g.... i nie ma tam czym poszaleć czy lepszy jest od FW100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 03.05.2011 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Właśnie robię instalację elektryczną i chciałem się upewnić jakie kable pociągnąć od/do junkersa (bo pewnie koniec-końców na niego się zdecyduje). - zasilanie z rozdzielni do kotła (na osobnym obwodzie)- kabelek z kotła do czujnika temperatury na północną ścianę (jaki kabel?)- kabelek z kotła do sterownika pogodowego (z czujnikiem pokojowym) do "centralnym miejscu domu" czyli w moim przypadku w salonie (jaki kabel?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 03.05.2011 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 - zasilanie z rozdzielni do kotła (na osobnym obwodzie) - kabelek z kotła do czujnika temperatury na północną ścianę (jaki kabel?) - kabelek z kotła do sterownika pogodowego (z czujnikiem pokojowym) do "centralnym miejscu domu" czyli w moim przypadku w salonie (jaki kabel?) 1 - tak 2 - dowolny dwużyłowy. Producent co prawda sugeruje ile dobrze pamiętam minimum 2x0,75mm2, ale u mnie na teletransmisyjnej krosówce 2x0,5mm (czyli 2x 0,2mm2, prawie cztery razy mniej) chodzi aż miło. Tam żadne istotne prądy nie płyną. jedyne, o co warto zadbać, to żeby choć fragment przewodu wystający ze ściany i wchodzący w czujnik był odporny na warunki zewnętrzne (osłonka z PE, albo przewód w izolacji przystosowanej do warunków zewnętrznych) 3 - 2x 0,75mm2 wg producenta. J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gonzo93 11.05.2011 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Witam. Właśnie przymierzam się do zmiany kotła z pelletów na gaz wybrałem kociołek jak w temacie. Ogrzewanie domu mam przez bufor z wewnętrznym zbiornikiem CWU. Czy potrzebny jest jakiś dodatkowy sterownik w celu utrzymywania stałej temperatury w buforze przez kocioł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wladimir 06.06.2011 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2011 (edytowane) witajcie Przymierzam się trochę do zakupu tego kotła i nurtuje mnie jeden problem, a mianowicie niezbędność jakiegokolwiek sterownika pogodowego. Temperaturą w domu chcę sterować z termostatów pokojowych dla każdego pomieszczenia z osobna - na rozdzielaczach grzejnikowych i podłogówki są zawory z siłownikami elektrycznymi i bypass-y za zaworami różnicy ciśnień. I teraz mały dylemat. Czy wystarczy na kotle zadać określoną temperaturę, która była by ciągle utrzymywana a całość regulacji temp. pomieszczeń odbywała by się na rozdzielaczach? Gdyby okazało się że we wszystkich pomieszczeniach temp. dochodzi do wskazanej wówczas zawory się zamykają i pompy tłoczą przez bypass bardzo małą ilość wody a piec pracuje z coraz mniejszą mocą, aż pewnie w końcu się wyłącza. Nie do końca rozumiem sensu sterowania pogodowego, tzn. po co się sugerować temp. zewnętrzną zamiast ustawić stałą temp. czy jakiś program temp. wewnątrz i takie temperatury utrzymywać bez względu na warunki panujące na zewnątrz. Jeśli na zew. byłoby -20st. to wiadomo że w wyniku większych strat ciepła rozdzielacze byłyby częściej otwarte dla utrzymania danej temp. w porównaniu do temp. zew. np +5st. Albo gdy odpalę kominek i rozdmucham powietrze przez DGP to piec również winien zareagować jak wyżej gdy zaworki na rozdzielaczach się pozamykają. Czy takie rozwiązanie w praktyce zafunkcjonuje właściwie pod względem praktycznym i ekonomicznym. pzdrwlad Edytowane 7 Czerwca 2011 przez wladimir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 06.06.2011 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2011 (edytowane) ...Nie do końca rozumiem sensu sterowania pogodowego Wydaje mi się że chodzi o bezwładność ogrzewania, szczególnie podłogówki. Wylewka mu być zasilana zanim pomieszczenia się wychłodzą, bo w przeciwnym wypadku musiałbyś czekać na ciepełko chwilę. Sam się przymierzam do tego kotełka i będę musiał przemyśleć sprawę sterowania. Będę miał prawdopodobnie wylewkę na płycie fundamentowej na parterze (razem 27cm, a na tym w sporej części drewno) natomiast wylewkę 7cm na styropianie na piętrze (panele i płytki). Wszędzie tylko podłogówka. Spodziewam się że piętro szybciej będzie reagować. Jak duże to będą różnicę nie mam pewności. Nie wiem czy sam FW100 poradzi (zakładałbym że nagrzanie parteru przy starcie sezonu grzewczego trwało by dłużej, ale utrzymanie temp. powinno być stabilne wszak liczę zapotrzebowania dokładnie, cała chałupka bardzo akumulacyjna). Awaryjnie myślałem o rozwiązaniu podobnym jak u Ciebie, tj. przymykanie rozdzielaczy z czujników pokojowych - ale wtedy obawiam się właśnie tej bezwładności... Innych bystrych sterowników (oglądałem Euroster Uni2) nie chcę bo tracę modulację... Edytowane 6 Czerwca 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.