Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Nie mam pojęcia - robili to instalatorzy i nie sygnalizowali z tym jakichkolwiek problemów. Podłączyli konsolę, nie podłączali rurek do zasobnika, potem instalator Junkersa odpalił piec i po krzyku. W drugim etapie podłączyli zasobnik "jakoś tam" i gra. Możliwe, że są jakieś nakrętki na rurkach wychodzących z pieca których nie odkręcali.

 

PS. Na stronie 26 instrukcji masz opisany ten przypadek - osprzęt 1113 to po prostu 2 standardowe sześciokątne zaślepki na rurę gwintowaną - jeśli chcesz je zobaczyć to są na stronie 216 wytycznych projektowych do Cerapur Smarta (dostępne w sieci).

Edytowane przez odyseuszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nie znalazłem nigdzie jesnoznacznej odpowiedzi, więc zapytam tutaj. Jak działają następujące parametry :

 

1. Blokada taktowania - czy dobrze rozumiem, że ustawia minimalny czas, z jakim ma działać palnik po załączeniu.

2. Histereza - kiedyś miałem taką opcję w sterowniku zaworu mieszającego. Powodowała, że w sterownik nie podejmował działania, o ile odchyłka temperatury od zadanej nie przekraczało wartości skonfigurowanej w tym parametrze. Np. histereza 2, zadana 55 = sterownik nic nie korygował w zakresie temperatur 53-57

 

Jeżeli któryś parametr działa inaczej niż opisałem, to proszę o informację.

 

Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada taktowania to minimalny czas przerwy pomiędzy kolejnymi załączeniami palnika. Histereza - tak jak opisałeś, tyle że oczywiście tutaj dotyczy załączenia palnika i że dotyczy w związku z tym spadku temperatury, a nie wzrostu. Edytowane przez odyseuszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zwracam się w tym wątku z pytaniem, czy ktoś z użytkowników miał problemy z zaworem trójdrogowym w tym kotle?

Od sierpnia użytkuję kocioł CeraPur Smart 14 ZSB z zasobnikiem cwu. W trybie lato (tylko grzanie zasobnika) praca bez zarzutu. Po włączeniu grzania grzejników zauważyliśmy najpierw, że przełączaniu pomiędzy grzaniem zasobnika a grzaniem grzejników towarzyszy krótki głośny hałas (serwisant opisał go krótko „wali po rurach”). Następnie zauważyliśmy, że gdy grzeje zasobnik to grzejniki również robią się gorące. Później kilka razy sytuacja była taka, że kocioł miał sygnał z zasobnika a grzał grzejniki (zawór trójdrogowy wcale się nie przełączył). Serwis wymienił zawór trójdrogowy kilka dni temu. Niestety sytuacja jest podobna. tzn. w czasie grzania zasobnika grzejniki są gorące. Szukam przyczyny tej nieprawidłowej sytuacji. Czy mam pecha i raz za razem trafiam na wadliwie działający zawór trójdrogowy? Czy może taka jest jego uroda, tzn nie zawsze całkowicie odcina obieg ogrzewania podczas grzania zasobnika? Czy może coś w instalacji poza kotłem zaburza pracę zaworu trójdrogowego?

Oczywiście w przypadku ogrzewania podłogowego wychwycenie takiego nieprawidłowego zachowania jest trudne. W takim przypadku można by to stwierdzić sprawdzając temperaturę przewodu wychodzącego z kotła zasilającego podłogówkę (chłodny czy gorący) podczas grzania zasobnika.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące przyczyny lub rozwiązania problemu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktos moze powiedziec czy ejst sposob bez sterownika pogodowego ograniczenia temp grzania na 1 biegu ?? Przy obecnych temperaturach piec przegrzewa juz dom a zanim sie pojawi sterownik jeszcze chwila minie. Mam juz ograniczona moc na 50%, mozna zrobic cos jeszcze zeby np piec dawal 25 stopni w obieg na nie 35?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej tak mówi instrukcja. U mnie jednak jedno i drugie pracuje bez problemu na zwyczajnej skrętce ethernetowej. Do FW100 dałem całe pary w charakterze jednej żyły (czyli mamy 2 x 2x0,5mm [nie mylić z mm2]) jedynie.

 

J.

 

Normalnie identycznie mam zrobione :) :) :)

 

pozdrawiam, majki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Ludziska pomocy!

Ślęczę nad tym forum próbując znależć rozwiazanie mojego problemu. Nie udało się, choć przyznaje że nie całą histore przejrzałem.

Otóż, jestem użytkownikiem tego kotła z zasobnikiem, plus FW200, plus IPM1, czujka pogodowa na północno wschodniej zadrzewionej stronie, FB10 w salonie i mieszacz do podłogówki (tyle wiem) - od roku. W domu na dole są kalafiory w łazienkach i sypialni, a reszta (kuchnia, salon, garderoba, wc...) - podłogówka. Na górze tylko kalafiory. Dom 164m2 z poddaszem i garaż. ściany to 24bk+15styropian, dach to 2x15cm wełny, pod podłogą 12cm styropian. Okna U=1,1 schueco. kominek z rozprowadzeniem ciepłego powierza na górę ale grawitacyjnie.

Do chwili obecnej korzystałem z ustawień gościa co mi montował całość. Utrzymuję ok 21,5C na dole. Piec zuzywa w tej chwili 90m3/miesiąc (dane za grudzień 2011). Gaz to niestety gaz płynny z Gaspolu... Czy to dużo, czy mało jak na te ustawienia - to pierwsze pytanie.

Ale problem tkwi w tym, ze mnie się do tej pory nie udało choćby raz mieć naprawdę ciepłych kalafiorów. Dziś postanowiłem cos z tym zrobic poza oczywiscie próbą odpowietrzania, ale nie bylo potrzeby.

Wy tu piszecie o jakichś krzywych grzania, jakichś biegach, ect, a ja mogę tylko ustawić na tym FW200 dwa obiegi i dla nich programy grzewcze plus CWU. I to wszystko. Instrukcja jak to instrukcja, a może to ja nie umiem czytać.... zdaża się. bałem się trochę wchodzić w cześć serwisową, a to dlategoże nie kumam tym zapisów w instrukcji...

Dziś zmniejszyłem teperaturę na obiegu 1 (podłogówka) do 15C i miałem nadzieję że jak sie wychłodzi, to piec da czadu w kalafiory (obieg 2) zgodnie z nastawionymi teperaturami (tych nie zmieniałem). Niestety, po tym jak temp. spadła poniżej zadanej na obieg 2 nic sie nie stało. Mam wrażenie, ze coś mi namieszali w tej instalacji. Wydaje mi się, że woda w kalafiorach ma taką sama teperature co w podłogówce...

Pomóżcie....

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze o pomoc, ponieważ pierwszy sezon testują nową instalację i problem jest cały czas ten sam przy różnych ustawieniach.

piec Junkers z zasobnikiem (nie ma nazwy typu)

dwie kondygnacje w domu "kostce" po 80m2, na każdej rozdzielacz i cała podłogówka Gorgiela(grzejniki tylko drabinki w łazienkach i na klatce schodowej i one grzeja ok)

tylko czujnik temperatur zewnętrzny, ustawienia: grzanie 20, oszczedzanie 16, pz 11

kominek z płaszczem wodnym.

problem - zbyt zimno, tzn. temperatura w rurze doprowadzającej do rozdzielacza jest zazwyczaj letnia, a co najwyżej ciepła, po pomieszaniu już zawsze letnia wchodzi do rurek w obiegu. na dole, gdzie są płytki daje to temperaturę w pomieszczeniach 20-22 st, niezależnie od tego, czy na zaworze jest 2 czy 4 i to jest ok. ale u góry, gdzie są panele 7mm(pianka w kratkę do paneli) temperatura pomieszczenia jest 15-17 stopni, mimo zaworu otwartego na 7! pytanie zatem, jak zwięskzyć temperaturę w obiegu podłogówki, żeby u góry dogrzać?

krzywa byłą ustawiana bardzo różnie 45-60, 25-70 i ma to duży wpływ na zużycie gazu, ale wcale na temperaturę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...