odyseuszek 15.12.2011 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 Nie bardzo rozumiem twoje pytanie. Mam zasobnik podpięty akurat miedzią bo nie widziałem sensu płacić za dedykowane wężyki, ale przez poprzedni sezon był uruchomiony bez zasobnika, a na konsoli były po prostu zakręcone zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rick207 15.12.2011 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 Ok, o to mi chodziło. U mnie na konsoli nie ma zaworu na zasilaniu zasobnika, u Ciebie jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 16.12.2011 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Nie mam pojęcia - robili to instalatorzy i nie sygnalizowali z tym jakichkolwiek problemów. Podłączyli konsolę, nie podłączali rurek do zasobnika, potem instalator Junkersa odpalił piec i po krzyku. W drugim etapie podłączyli zasobnik "jakoś tam" i gra. Możliwe, że są jakieś nakrętki na rurkach wychodzących z pieca których nie odkręcali. PS. Na stronie 26 instrukcji masz opisany ten przypadek - osprzęt 1113 to po prostu 2 standardowe sześciokątne zaślepki na rurę gwintowaną - jeśli chcesz je zobaczyć to są na stronie 216 wytycznych projektowych do Cerapur Smarta (dostępne w sieci). Edytowane 16 Grudnia 2011 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rick207 16.12.2011 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Jeszcze jedno, czy masz założony filtr siatkowy w obwodzie CO? Jak tak oglądam jego konstrukcję, to wydaje mi się, że wprowadza on duży opór w obiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 16.12.2011 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Filtr siatkowy powinien być zainstalowany przed kotłem i pompami by chronić je przed "śmieciami" z centralnego ogrzewania. Filtr siatkowy powinien być również na przyłączu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 21.12.2011 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 Witam, Nie znalazłem nigdzie jesnoznacznej odpowiedzi, więc zapytam tutaj. Jak działają następujące parametry : 1. Blokada taktowania - czy dobrze rozumiem, że ustawia minimalny czas, z jakim ma działać palnik po załączeniu.2. Histereza - kiedyś miałem taką opcję w sterowniku zaworu mieszającego. Powodowała, że w sterownik nie podejmował działania, o ile odchyłka temperatury od zadanej nie przekraczało wartości skonfigurowanej w tym parametrze. Np. histereza 2, zadana 55 = sterownik nic nie korygował w zakresie temperatur 53-57 Jeżeli któryś parametr działa inaczej niż opisałem, to proszę o informację. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 21.12.2011 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 (edytowane) Blokada taktowania to minimalny czas przerwy pomiędzy kolejnymi załączeniami palnika. Histereza - tak jak opisałeś, tyle że oczywiście tutaj dotyczy załączenia palnika i że dotyczy w związku z tym spadku temperatury, a nie wzrostu. Edytowane 21 Grudnia 2011 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdrab 23.12.2011 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 Witam,zwracam się w tym wątku z pytaniem, czy ktoś z użytkowników miał problemy z zaworem trójdrogowym w tym kotle?Od sierpnia użytkuję kocioł CeraPur Smart 14 ZSB z zasobnikiem cwu. W trybie lato (tylko grzanie zasobnika) praca bez zarzutu. Po włączeniu grzania grzejników zauważyliśmy najpierw, że przełączaniu pomiędzy grzaniem zasobnika a grzaniem grzejników towarzyszy krótki głośny hałas (serwisant opisał go krótko „wali po rurach”). Następnie zauważyliśmy, że gdy grzeje zasobnik to grzejniki również robią się gorące. Później kilka razy sytuacja była taka, że kocioł miał sygnał z zasobnika a grzał grzejniki (zawór trójdrogowy wcale się nie przełączył). Serwis wymienił zawór trójdrogowy kilka dni temu. Niestety sytuacja jest podobna. tzn. w czasie grzania zasobnika grzejniki są gorące. Szukam przyczyny tej nieprawidłowej sytuacji. Czy mam pecha i raz za razem trafiam na wadliwie działający zawór trójdrogowy? Czy może taka jest jego uroda, tzn nie zawsze całkowicie odcina obieg ogrzewania podczas grzania zasobnika? Czy może coś w instalacji poza kotłem zaburza pracę zaworu trójdrogowego?Oczywiście w przypadku ogrzewania podłogowego wychwycenie takiego nieprawidłowego zachowania jest trudne. W takim przypadku można by to stwierdzić sprawdzając temperaturę przewodu wychodzącego z kotła zasilającego podłogówkę (chłodny czy gorący) podczas grzania zasobnika.Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące przyczyny lub rozwiązania problemu.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 23.12.2011 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 Filtr siatkowy powinien być również na przyłączu gazu. Instrukcja nic nie mówi na ten temat. Czy Junkers nie ma przypadkiem filtru w zespole gazowym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 27.12.2011 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2011 Blokada taktowania to minimalny czas przerwy pomiędzy kolejnymi załączeniami palnika. Ok, dzięki. Czyli kompletnie odwrotnie niż myślałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 27.12.2011 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2011 Witam, czy ktos moze powiedziec czy ejst sposob bez sterownika pogodowego ograniczenia temp grzania na 1 biegu ?? Przy obecnych temperaturach piec przegrzewa juz dom a zanim sie pojawi sterownik jeszcze chwila minie. Mam juz ograniczona moc na 50%, mozna zrobic cos jeszcze zeby np piec dawal 25 stopni w obieg na nie 35? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 28.12.2011 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 jaki kabel wypuścić do sterownika fw100 i do czujki na zewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 28.12.2011 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 jaki kabel wypuścić do sterownika fw100 i do czujki na zewnątrz? 2x0,75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 28.12.2011 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Przynajmniej tak mówi instrukcja. U mnie jednak jedno i drugie pracuje bez problemu na zwyczajnej skrętce ethernetowej. Do FW100 dałem całe pary w charakterze jednej żyły (czyli mamy 2 x 2x0,5mm [nie mylić z mm2]) jedynie. J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 28.12.2011 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Przynajmniej tak mówi instrukcja. U mnie jednak jedno i drugie pracuje bez problemu na zwyczajnej skrętce ethernetowej. Do FW100 dałem całe pary w charakterze jednej żyły (czyli mamy 2 x 2x0,5mm [nie mylić z mm2]) jedynie. J. Normalnie identycznie mam zrobione :) pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piogron 06.01.2012 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Koledzy ja robie teraz elektryke, bede mial ten kociolek, wiec podpowiedzcie jakie kable puścić. Jedna skrętka do czujnika za zewnątrz. A czy jest jakis czujnik, ktory mierzy temp wewnątrz? I jaki kabel do niego puścic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gorgus1 07.01.2012 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Ludziska pomocy!Ślęczę nad tym forum próbując znależć rozwiazanie mojego problemu. Nie udało się, choć przyznaje że nie całą histore przejrzałem.Otóż, jestem użytkownikiem tego kotła z zasobnikiem, plus FW200, plus IPM1, czujka pogodowa na północno wschodniej zadrzewionej stronie, FB10 w salonie i mieszacz do podłogówki (tyle wiem) - od roku. W domu na dole są kalafiory w łazienkach i sypialni, a reszta (kuchnia, salon, garderoba, wc...) - podłogówka. Na górze tylko kalafiory. Dom 164m2 z poddaszem i garaż. ściany to 24bk+15styropian, dach to 2x15cm wełny, pod podłogą 12cm styropian. Okna U=1,1 schueco. kominek z rozprowadzeniem ciepłego powierza na górę ale grawitacyjnie.Do chwili obecnej korzystałem z ustawień gościa co mi montował całość. Utrzymuję ok 21,5C na dole. Piec zuzywa w tej chwili 90m3/miesiąc (dane za grudzień 2011). Gaz to niestety gaz płynny z Gaspolu... Czy to dużo, czy mało jak na te ustawienia - to pierwsze pytanie.Ale problem tkwi w tym, ze mnie się do tej pory nie udało choćby raz mieć naprawdę ciepłych kalafiorów. Dziś postanowiłem cos z tym zrobic poza oczywiscie próbą odpowietrzania, ale nie bylo potrzeby. Wy tu piszecie o jakichś krzywych grzania, jakichś biegach, ect, a ja mogę tylko ustawić na tym FW200 dwa obiegi i dla nich programy grzewcze plus CWU. I to wszystko. Instrukcja jak to instrukcja, a może to ja nie umiem czytać.... zdaża się. bałem się trochę wchodzić w cześć serwisową, a to dlategoże nie kumam tym zapisów w instrukcji... Dziś zmniejszyłem teperaturę na obiegu 1 (podłogówka) do 15C i miałem nadzieję że jak sie wychłodzi, to piec da czadu w kalafiory (obieg 2) zgodnie z nastawionymi teperaturami (tych nie zmieniałem). Niestety, po tym jak temp. spadła poniżej zadanej na obieg 2 nic sie nie stało. Mam wrażenie, ze coś mi namieszali w tej instalacji. Wydaje mi się, że woda w kalafiorach ma taką sama teperature co w podłogówce...Pomóżcie....Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tru 08.01.2012 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 prosze o pomoc, ponieważ pierwszy sezon testują nową instalację i problem jest cały czas ten sam przy różnych ustawieniach.piec Junkers z zasobnikiem (nie ma nazwy typu)dwie kondygnacje w domu "kostce" po 80m2, na każdej rozdzielacz i cała podłogówka Gorgiela(grzejniki tylko drabinki w łazienkach i na klatce schodowej i one grzeja ok)tylko czujnik temperatur zewnętrzny, ustawienia: grzanie 20, oszczedzanie 16, pz 11kominek z płaszczem wodnym.problem - zbyt zimno, tzn. temperatura w rurze doprowadzającej do rozdzielacza jest zazwyczaj letnia, a co najwyżej ciepła, po pomieszaniu już zawsze letnia wchodzi do rurek w obiegu. na dole, gdzie są płytki daje to temperaturę w pomieszczeniach 20-22 st, niezależnie od tego, czy na zaworze jest 2 czy 4 i to jest ok. ale u góry, gdzie są panele 7mm(pianka w kratkę do paneli) temperatura pomieszczenia jest 15-17 stopni, mimo zaworu otwartego na 7! pytanie zatem, jak zwięskzyć temperaturę w obiegu podłogówki, żeby u góry dogrzać?krzywa byłą ustawiana bardzo różnie 45-60, 25-70 i ma to duży wpływ na zużycie gazu, ale wcale na temperaturę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gorgus1 09.01.2012 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 czy nikt nie ma dla mnie żadnych wieści, czy to forum już "umarło"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 09.01.2012 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 ale to nie kaloryfery maja byc ciepłe, tylko wnętrze domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.