grzegorz-dz 18.12.2009 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 WITAM. Chcę docieplić dom drewniany 60 letni . Zbudowany jest z bali o wymiarach 16x40 cm. Chciałbym to zrobić w nastepujący sposób: Na bale dać folie paroprzepuszczalną następnie pasy pionowe ze styropianu 2x10cm co 50 cm (posłużą jako dylatacja) a na to styropian 10cm i klej siatka i struktura akrylowa. A przy podprzybitce zostawił bym szczeline okoł 2cm do dyletacji żeby ewentułalne skropliny mogły odparować. A wewnątrz budynku na bale tylko płytę ngk na profilach aluminiowych. Proszę o opinie sxpertów i podpowiedź wszystkich co się na tym znają jak to zrobić wmiarę niedużym kosztem. POZDRAWIAM ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 18.12.2009 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 Co to za ocieplenie, pod którym jest wentylowana szczelina 2 cm? Jak zostawisz przy podprzybitce szczelinę wentylacyjną to albo nic to nie zmieni (jeśli nie dasz wlotów powietrza) albo większość ciepła wyleci tą szczeliną. Ociepl wełną bez żadnej szczeliny i będzie to najmniej ryzykowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorz-dz 18.12.2009 21:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 To znaczy folia wata klej siatka i struktura bez żadnej wentylacji .Tak mam to rozumieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorz-dz 18.12.2009 21:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 Taką odpowiedź experta znalazłem na jednym z forum DOM.pl jak przedstawiłem w moim pytaniu. A czym więcej czytam na różnych forach tym mam większy mętlik w głowie bo każdy mówi inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 21.12.2009 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 To znaczy folia wata klej siatka i struktura bez żadnej wentylacji . Tak mam to rozumieć? A po co ta folia? Ja bym dał drewniane rusztowanie, pomiędzy nie wełna, wiatroizolacja i na to dałbym deski. Ale to tylko jedna z możliwych wersji. Na rusztowanie można też dać OSB i na to tynk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorz-dz 21.12.2009 15:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 A czemu styropian się nie nadaje ? zrobiłbym jeszcze otwory w listwie startowej dla lepszej dyletacji. W domu będzie wentylacja grawitacyjna to przecierz tej wilgocji aż tyle nie będzie . To skąd ma się tam wźąść ta wilgoć , tynk silikonowy też jest szczelny a ewenyułalne skropliny by odparowały przez dyletacje. A folia paroprzepuszczalna też nie przepuści skroplin do drewna , tak biorąc na logike. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nulig 23.12.2009 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2009 Witam, Poniżej przedstawiam jeden ze sposobów docieplenia ściany z bali.http://www.budujemydom.pl/images/stories/stan_surowy/ocieplanie_scian3_600.jpg Lepiej jest zastosować wełnę na drewno, ze względów lepszej dyfuzyjności takiej przegrody. Wilgoć w drewnie bierze się z powietrza. To, że nie odczuwasz zmian wilgoci w powietrzu nie znaczy, że jej nie ma. Sposób, który przedstawiłem pozwala na zastosowanie tańszej wełny niż w przypadku docieplania metodą mokrą. Takie docieplenie można wykonać właściwie w każdych warunkach pogodowych (nawet przy mrozie) jest to tzw. metoda sucha. Tynk silikonowy ma swoją zdolność do przepuszczania pary wodnej. Za szczelny uznawany jest tynk akrylowy. Najlepszym rozwiązaniem jest tynk mineralny lub silikatowy, które są najbardziej paroprzepuszczalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorz-dz 23.12.2009 15:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2009 A mój sposób ocieplenia jest zły?To co jest w nim złego? Czy coś się z tym stanie?Drewno trzeba co 3-4 lata odnawiać i jest drogie.Ja jestem osobą niepełnosprawną i muszę do każdej roboty najmować ludzi.I dlatego chciałbym ocieplić czymś co nietrzeba tak często odnawiać .Co trzeba zrobić żeby ocieplić styropianem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nulig 28.12.2009 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2009 Twój sposób nie jest zły. Ważne jest to, żeby zapewnić przy dociepleniu styropianem odpowiednią szczelinę wentylacyjną, która musi być odpowiednio wentylowana (tak jak piszesz). Jeżeli dom jest usytuowany w okolicy lasu, to zrezygnowałbym z tynku akrylowego. Lepiej jest wtedy zastosować tynk silikatowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michcio0711 01.01.2010 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2010 No i znowu ta szczelina.To jak ma być szczelina, to po co w ogóle ocieplać? Styropian nie przepuszcza pary wodnej.Wełna tak. Stąd wełna lepsza.Do wełny nie trzeba tej wentylacji, więc ocieplenie jest skuteczne.Oczywiście styropianowe też, tylko że mogło by to zniszczyć drewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nulig 02.01.2010 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2010 No i znowu ta szczelina. To jak ma być szczelina, to po co w ogóle ocieplać? Styropian nie przepuszcza pary wodnej. Wełna tak. Stąd wełna lepsza. Do wełny nie trzeba tej wentylacji, więc ocieplenie jest skuteczne. Oczywiście styropianowe też, tylko że mogło by to zniszczyć drewno. Nie rozumiem Twojego wpisu? Co to znaczy, że: "jak ma być szczelina to po co ocieplać?"??? Czy Ty wiesz wogóle co wypisujesz?? Dlaczego według Ciebie szczelina wentylacyjna przekreśla możliwość docieplenia??? Bzdury!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Baboon 02.01.2010 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2010 Kolego nulig, michcio0711 i zbigmor mają rację. Jak nie łapiesz o co im chodzi, znaczy że jesteś laikiem i nie powinieneś doradzać w tym temacie. Nie stosuje się pustki powietrznej dobrze wentylowanej wewnątrz izolacji. Bo wtedy cała termoizolacyjność bierze w łep. Co jest zresztą logiczne, bo zimne powietrze wnika pod izolację i całe ciepło z budynku tamtędy ucieka, więc w zasadzie to co jest za tą pustką powietrzną nie spełnia już swojej roli termoizolacyjności. Kolego grzegorz-dz, tak więc z w/w powodu nie zalecał bym zastosowania szczeliny wentylacyjnej w miejscu o którym piszesz. Według mnie powinno to wyglądać następującą (od wewnątrz):1. Płyta G-K2. Folia paroizolacyjna3. Ściana z Twoich bali drewnianych4. Wełna mineralna 5. Folia dobrze paroprzepuszczalna6. Płyta np. OSB-3 7. Tynk mineralny Oczywiście to jeszcze zależy jaką chcesz elewację zastosować. Jeżeli zamiast tynku np. siding to możesz dać za folią paroprzepuszczalną:6. Warstwę powietrzną wentylowaną7. Siding Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alex121 10.09.2011 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 70 letni dom . Może mi ktoś pomoże, mam pomalowany farbą akrylową chciałem ocieplić styropianem tylko że klej do tej farby się nie klei położyłem całą ścianę (na szczęście nie szczytową)i po czterech dniach klej się odwarstwił od ściany farba została na tynku a klej odskoczył czy jest jakiś sposób inny żeby przykleić styropian do tynku pomalowanego farbą akrylową byłbym bardzo wdzięczny za poradę słyszałem o piance ale jaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.