Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Docieplenie starego domu


grzegorz-dz

Recommended Posts

WITAM.

Chcę docieplić dom drewniany 60 letni . Zbudowany jest z bali o wymiarach 16x40 cm. Chciałbym to zrobić w nastepujący sposób:

Na bale dać folie paroprzepuszczalną następnie pasy pionowe ze styropianu 2x10cm co 50 cm (posłużą jako dylatacja) a na to styropian 10cm i klej siatka i struktura akrylowa. A przy podprzybitce zostawił bym szczeline okoł 2cm do dyletacji żeby ewentułalne skropliny mogły odparować.

A wewnątrz budynku na bale tylko płytę ngk na profilach aluminiowych.

Proszę o opinie sxpertów i podpowiedź wszystkich co się na tym znają jak to zrobić wmiarę niedużym kosztem.

POZDRAWIAM !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za ocieplenie, pod którym jest wentylowana szczelina 2 cm? :o Jak zostawisz przy podprzybitce szczelinę wentylacyjną to albo nic to nie zmieni (jeśli nie dasz wlotów powietrza) albo większość ciepła wyleci tą szczeliną.

Ociepl wełną bez żadnej szczeliny i będzie to najmniej ryzykowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu styropian się nie nadaje ? zrobiłbym jeszcze otwory w listwie startowej dla lepszej dyletacji.

W domu będzie wentylacja grawitacyjna to przecierz tej wilgocji aż tyle nie będzie . To skąd ma się tam wźąść ta wilgoć , tynk silikonowy też jest szczelny a ewenyułalne skropliny by odparowały przez dyletacje. A folia paroprzepuszczalna też nie przepuści skroplin do drewna , tak biorąc na logike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Poniżej przedstawiam jeden ze sposobów docieplenia ściany z bali.

http://www.budujemydom.pl/images/stories/stan_surowy/ocieplanie_scian3_600.jpg

 

Lepiej jest zastosować wełnę na drewno, ze względów lepszej dyfuzyjności takiej przegrody. Wilgoć w drewnie bierze się z powietrza. To, że nie odczuwasz zmian wilgoci w powietrzu nie znaczy, że jej nie ma. Sposób, który przedstawiłem pozwala na zastosowanie tańszej wełny niż w przypadku docieplania metodą mokrą. Takie docieplenie można wykonać właściwie w każdych warunkach pogodowych (nawet przy mrozie) jest to tzw. metoda sucha.

 

Tynk silikonowy ma swoją zdolność do przepuszczania pary wodnej. Za szczelny uznawany jest tynk akrylowy. Najlepszym rozwiązaniem jest tynk mineralny lub silikatowy, które są najbardziej paroprzepuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój sposób ocieplenia jest zły?

To co jest w nim złego?

Czy coś się z tym stanie?

Drewno trzeba co 3-4 lata odnawiać i jest drogie.

Ja jestem osobą niepełnosprawną i muszę do każdej roboty najmować ludzi.

I dlatego chciałbym ocieplić czymś co nietrzeba tak często odnawiać .

Co trzeba zrobić żeby ocieplić styropianem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój sposób nie jest zły. Ważne jest to, żeby zapewnić przy dociepleniu styropianem odpowiednią szczelinę wentylacyjną, która musi być odpowiednio wentylowana (tak jak piszesz). Jeżeli dom jest usytuowany w okolicy lasu, to zrezygnowałbym z tynku akrylowego. Lepiej jest wtedy zastosować tynk silikatowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu ta szczelina.

To jak ma być szczelina, to po co w ogóle ocieplać?

 

Styropian nie przepuszcza pary wodnej.

Wełna tak. Stąd wełna lepsza.

Do wełny nie trzeba tej wentylacji, więc ocieplenie jest skuteczne.

Oczywiście styropianowe też, tylko że mogło by to zniszczyć drewno.

 

Nie rozumiem Twojego wpisu? Co to znaczy, że: "jak ma być szczelina to po co ocieplać?"??? Czy Ty wiesz wogóle co wypisujesz?? Dlaczego według Ciebie szczelina wentylacyjna przekreśla możliwość docieplenia??? Bzdury!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nulig, michcio0711 i zbigmor mają rację. Jak nie łapiesz o co im chodzi, znaczy że jesteś laikiem i nie powinieneś doradzać w tym temacie.

 

Nie stosuje się pustki powietrznej dobrze wentylowanej wewnątrz izolacji. Bo wtedy cała termoizolacyjność bierze w łep. Co jest zresztą logiczne, bo zimne powietrze wnika pod izolację i całe ciepło z budynku tamtędy ucieka, więc w zasadzie to co jest za tą pustką powietrzną nie spełnia już swojej roli termoizolacyjności.

 

Kolego grzegorz-dz, tak więc z w/w powodu nie zalecał bym zastosowania szczeliny wentylacyjnej w miejscu o którym piszesz.

Według mnie powinno to wyglądać następującą (od wewnątrz):

1. Płyta G-K

2. Folia paroizolacyjna

3. Ściana z Twoich bali drewnianych

4. Wełna mineralna

5. Folia dobrze paroprzepuszczalna

6. Płyta np. OSB-3

7. Tynk mineralny

 

Oczywiście to jeszcze zależy jaką chcesz elewację zastosować. Jeżeli zamiast tynku np. siding to możesz dać za folią paroprzepuszczalną:

6. Warstwę powietrzną wentylowaną

7. Siding

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
70 letni dom . Może mi ktoś pomoże, mam pomalowany farbą akrylową chciałem ocieplić styropianem tylko że klej do tej farby się nie klei położyłem całą ścianę (na szczęście nie szczytową)i po czterech dniach klej się odwarstwił od ściany farba została na tynku a klej odskoczył czy jest jakiś sposób inny żeby przykleić styropian do tynku pomalowanego farbą akrylową byłbym bardzo wdzięczny za poradę słyszałem o piance ale jaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...