kamilla_1980 27.12.2009 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 Witam Na wiosnę chciałabym zacząć budowę domu. Chciałabym aby był on jak najbardziej energooszczędny, ale że jestem laikiem jeśli chodzi o budowanie to nie wiem co mi z tego wyjdzie , dlatego bardzo bym prosiła o rady, i o zweryfikowanie moich przemyśleń.Projekt już mam jest to Dom w winorośli 3 z archonu. http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-winorosli-3/m41a1c1ca87c2a Obecnie jest u architekta, czekam tylko na warunki energetyczne. Wprowadziłam do projektu kilka zmian tj. parter: zlikwidowałam okno w kuchni od strony wykusza, zlikwidowałam „małe” wyjście tarasowe z wykusza a zastąpiłam oknem, zlikwidowałam okno w kotłowni a zrobiłam drzwi. Na poddaszu zlikwidowałam wszystkie okna połaciowe z wyjątkiem jednego w pokoju nad garażem, ponieważ tym pokoju zamieniłam duże okno balkonowe na okno zwykłe, powiększyłam także łazienkę o wejście do domu. I tak myślałam, aby budować z porothermu 25 P+W tak jak w projekcie tylko zamiast styropianu 14 dać 30 cmOcieplenie podłogi 20 cm styro, a dach 40 cm wełny.Okna u<1,1Zrobić wentylację mechaniczną z wymiennikiem ciepła i GWC, ale mam małą działkę i nie wiem czy się da, muszę jeszcze doczytać . Kominek z DGP, ale to tak rekreacyjnie, ogrzewanie tak jak w projekcie gazowe, i tu jeszcze nie wiem czy podłogówka na cały dom, czy parter cała podłogówka, a góra grzejniki?Kocioł kondensacyjny i kolejny dylemat z zasobnikiem czy bez?Charakterystyka energetyczna dla tego projektu ze strony archonu budując zgodnie z projektem to EP- 148,01 kWh/(m2 rok), a EK- 126,89 kWh/(m2 rok), po lepszym ociepleniu, kominkiem z DGP i reku, dobrymi oknami wychodzi EP około 55 kWh, czyli już lepiejCzy te moje założenia są w ogóle poprawne i nie wykluczają się, co ewentualnie powinnam zmienić, nad czym jeszcze zastanowić, bardzo proszę o rady i sugestie , za które będę bardzo wdzięczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siobhan1 22.02.2010 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Czy kominek i komin do niego nie będzie zaburzał całego systemu?W pasywniakach wszelkie kominy są 'no, no'. Robić komin czy sobie odpuścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 22.02.2010 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Tego projektu co został przedstawiony na pasywniaka i tak nie zrobi. Może tylko starać się zrobić sensowniejsze rozwiązania chroniące ciepło w domu. Pewnie rozwiązania techniczne w tym domu są pod wentylację grawitacyjną, sadząc po ilości kominów na dachu. Gdyby ktoś chciał podejść kompleksowo, musiałby zacząć od zmiany projektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilla_1980 23.02.2010 06:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 pasywniaka nie chcę budować bo wiem, że z tym projektem się nie da, chcę tylko dobrze ocieplić dom, tak jak napisał Elfir.Posta napisałam dlatego, aby osoby bardziej doświadczone i znające temat powiedzieli czy to ma wogóle sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siobhan1 23.02.2010 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Na moje oko ma sens. Jak najbardziej.GWC na małej działce zrobisz sondami pionowymi a co do DGP to mawiają, że przy reku i tak się ciepelko na dom rozniesie więc zbyteczna inwestycja. Podłogówka wygodna jest na całym domu bo wtedy cała instalacja jest niskotemperaturowa.Zasobnik - wg mnie wygodniej z zasobnikiem. Możesz dołożyć jeszcze solary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilla_1980 23.02.2010 11:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Dziekuję bardzo za odpowiedź. Jeśli chodzi o reku i DGP to składając oferty do firm otrzymywałam projekt instalacji reku z mozliwością połączenia z DGP, więc taka możliwość widocznie jest i nie powinno się to wykluczać. Zdecydowaliśmy sie także na ogrzewanie podłogowe w całym domu i ta zmiana jest już w projekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 23.02.2010 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 W projektach tego typu zwykle spieprzone są połączenia ocieplenia poddasza i ściany na styku murłaty. Musisz tez wymyślić sensowne ocieplenie kolumienek nad gankiem bo to są potężne radiatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilla_1980 23.02.2010 17:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Nie wiem czy to oto chodzi ale w projekcie mam takie rozwiązanie ocieplenia:stropodach:- dachówka ceramiczna- łaty 5x5- kontrłaty 5x2,5folia paroprzepuszczalna- krokiew- wełna mineralna 30 cm- ruszt metalowy- paroizolacja- folia PE- płyty k-g 1,5 cmU= 0,17 W/m2K ocieplenie murłaty:- wełna mineralna 30 cm - murłata-wieniec żelbetowy- styropian ePS 70 termo organiki Platinum 20 cm czy jest poprawne? jutro mogę dodać skan rysunku jak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 24.02.2010 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2010 Sprawdz przekrój, czy ocieplenie poddasza styka się z ociepleniem sciany zewnetrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilla_1980 25.02.2010 06:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 tak to wygląda, tylko prosze nie śmiać z moich zdolności rysunkowych http://img168.imageshack.us/img168/5412/kam1o.th.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 25.02.2010 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 to jet ok. A co z kolumienkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilla_1980 25.02.2010 11:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Niestety nad kolumienkami będę musiała pomyśleć, porozmawiam z wykonawcą i kerbudem może coś podpowiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 25.02.2010 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 jak masz rozwiązana izolacje daszku nad wykuszem (bo zlikwidowałaś balkon, tak?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilla_1980 25.02.2010 13:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 balkon został też mam zrobioną izolację balkonu, zlikwidowałam ten drugi "balkonik" bo był na jedna stopę czyli ten nad garażem jest zamiast okna balkonowego okno normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 25.02.2010 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Musisz ocieplić dobrze balkon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilla_1980 25.02.2010 19:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 też mam odpowiednio zaprojektowanie ocieplenie balkonu tylko własnie nikt o tych kolumnach nie pomyslał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Morasek 28.02.2010 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 projekt dość trafny, jedyne wady dla budownictwa energooszczędnego to ten garaż wewnętrzny oraz wykusz i balkon w jadalni no i ściany nośne mogła byś odchudzić, zamiast PTH-25 dać coś o grubości 19cm i na to ten droższy cieplejszy szary styropian, będzie 15cm chudziej a równie ciepło i tylko trochę drożej Nie rozumiem czemu uważasz że to są wady? Przy odpowiednim zaprojektowaniu szczegółów nic nie zmienia dla energooszczędności obecność wymienionych elementów. Ważne to zadbać o ciągłość izolacji i prozaicznie o odpowiednie materiały (to wiadomo od 1000 lat zanim powstało słowo energia i ekologia). Garaż można zachować w bryle budynku np wyłączyć go całkowicie z części ogrzewanej , da się to zrobić bez problemów całkowicie unikając powstania mostów termicznych i punktów rosy. Podobnie balkony i tarasy. Nie rozumiem czemu prawie w każdym realizowanym obiekcie w szczególności w domach jednorodzinnych dochodzi do banalnych pomyłek powodujących mosty termiczne/punkty rosy na stykach taras - ściana i balkon - strop- ściana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Morasek 28.02.2010 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 jeśli potrafisz wykonać odporną mechanicznie ciągłą izolację termiczną w całej kubaturze garażu w cenie mniejszej niż uzyski cieplne z tego wynikające to czemu nie wkleisz jakiegoś zdjęcia albo projektu i kosztorysu ?? Podobnie balkony i tarasy, znasz system izolacji tych drażliwych miejsc odporny na działanie czasu ?? dla przeciętnego domku oznacza to ok 100 lat, a na tym forum są userzy którym cieknie już pierwszej zimy, inni zaczynają narzekać po 5 latach, a szczęśliwcy po 7 System jest znany dla każdego prawdziwego budowlańca praktycznie od zawsze. Omawiany jest na lekcjach w technikum budowlanym od kilkudziesięciu lat. Nawet nie potrafię sobie wyobrazić że ktoś kto uważa się za budowlańca zadaje takie pytania i pisze coś o małej wytrzymałości mechanicznej materiałów nieprzeznaczonych do przenoszenia ociążeń i o materiałach izolujących cieplnie w kontekście ich przeciekania. No ale tak to jest kiedy za budowę domów biorą się piekarze , drukarze , mechanicy itp i do realizacji dopuszczane są projekty pozbawione części konstrukcyjnej z prawdziwego zdarzenia. Projektowanie rozwiązań gdzie pomieszczenia mieszklne znajdują się pod otwartymi powierzchniami płaskimi użytkowanymi jako tarasy , balkony , dachy użytkowe jest nieporozumieniem w domach które mają być tanie w wykonaniu i użytkowaniu. Wykonanie odpowiedniej izolacji termicznej i hydraulicznej takich stropów jest wykonalne i wykonanie ich nie jest czymś nadzwyczajnie trudnym. Wadą rozwiązań jest ich koszt i potrzeba dostosowania całej konstrukcji obiektu co oczywiście też nie zmniejsza kosztów. Przykład dachu użytkowego w budynku wielorodzinnym prawidłowo zaprojektowanego: 1. stropodach żelbetowy 2. wyprofilowane spadki ze styroduru stanowiącego izolację termiczną w kierunku rur spustowych wewnętrznych z ogrzewanymi elektrycznie końcówkami 3. izolacja hydrauliczna - 2x papa termozgrzewalna z zakładami na pełną wysokość ogniomurów zachodząca pod obróbki blacharskie , pierwsza warstwa kołkowana do styroduru , papa stosowna do tego typu zastosowania w ofercie każdego szanującego się producenta 4. warstwa keramzytu z poziomą powierzchnią górną od 10 do kilkudziesięciu cm 5. geowłóknina 6. 5cm piasku 7. płytki betonowe 35X35x5cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Morasek 01.03.2010 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2010 Przy odpowiednim zaprojektowaniu szczegółów nic nie zmienia dla energooszczędności obecność wymienionych elementów Projektowanie rozwiązań gdzie pomieszczenia mieszklne znajdują się pod otwartymi powierzchniami płaskimi użytkowanymi jako tarasy , balkony , dachy użytkowe jest nieporozumieniem w domach które mają być tanie w wykonaniu i użytkowaniu przecież ty sam sobie zaprzeczasz mimo ze napisałeś raptem 2 posty, jest w tym jakiś głębszy sens czy po prostu kolejny pieniacz który chce sobie podnieść ego ?? PS twoje rozwiązanie dachu płaskiego wytrzyma góra 30 lat, potem zacznie się bardzo kosztowny remont związany z wymianą papy Nie napisałem że obiekt wielorodzinny o konstrukcji żelbetowej monolitycznej ma być tani w wykonaniu. Będzie na pewno energooszczędny. Wykonanie takiego rozwiązania w obiekcie jednorodzinnym sprawi że inwestycja nie będzie tania , wręcz bardzo droga. To ciekawe skąd pomysł że taki dach wytrzyma 30 lat? 1. Niezależna praca izolacji hydraulicznej i powierzchni górnej dachu/tarasu 2. Całkowite zabezpieczenie izolacji hydraulicznej przed wpływem UV i czynników mechanicznych Takie rozwiązania były stosowane już w latach 50 XX wieku i funkcjonują nadal bez problemów. Bardzo chętnie stosują je projektanci obiektów przemysłowych. Często zamiast keramzytu stosuje się grys lub sortowany żwir i wówczas powierzchnia jest pozbawiona geowłókniny , piasku i płyt. Ogranicza to w znacznym stopniu użytkowość. Spotyka się rozwiązania gdzie na warstwie geowłókniny jest warstwa ziemi organicznej wykorzystana jako podloże dla roślinności np traw , kwiaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilla_1980 02.03.2010 11:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2010 postów nie skomentuję, ponieważ ich nie rozumiem, być może dlatego że nie ukończyłam politechniki, nie jestem budowlańcem i nie wybudowałam jeszcze domu. Wieczorem napisze jakie rozwiązanie zastosowane jest u mnie w projekcie, jesli chodzi o ocieplenie balkonu i "oddzielenie" garażu od domu. Jesli o chodzi o ilość kominów w domu, a wentylację mechaniczną, to one będa wybudowane, ale będą "zaślepione", jak to powiedział mój architekt "tak na wszelki wypadek gdyby wentylacja mechaniczna przestała działać, zawsze moge dziurę w kominie wybić i mam wentylacje grawitacyjną" Mieszkam w małym miescie i u mnie nikt nie słyszał o wentylacji mechanicznej i wogóle o budowaniu domu energooszczędnego, a co dopiero o pasywniaku. Dlatego prosze o uwagi i rady, (tylko tak żebym zrozumiała ), bo naprawdę nie mam z kim czekogolwiek skonsultować. Dobrze, że jest FM i Forumowicze, którzy zawsze coś poradzą i podpowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.