Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Energooszczędnie? - proszę o pomoc


Recommended Posts

Sylwia_LBN jaką płytę fud. bierzesz pod uwagę - grzewczą czy z ogrzewaniem podłogowym pod wylewką?

 

Trochę wczoraj poczytałam i naprawdę przekonuje mnie to rozwiązanie ale boję się kosztów i tego, że będę mieć problem z wykonawcą. A chyba nie jestem za Legalettem.

Wolałabym zwykłą, bo nie chce ogrzewania w płycie (ew. awarii się boję) ale coulignon chyba pisał, że to bez sensu robić płytę a na nią wylewkę, więc znów stanęłam w miejscu i nie wiem co robić. Z drugiej strony podobno nie da się fundamentów tak zaizolować/docieplić jak płyty. Ja kosztów też sie boję, ale z drugiej strony te mostki mnie przekonują co do niej. Piczman - wypowiesz się? - Ty większą wiedzę w tym zakresie masz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 217
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Powiększyłem część swojego tekstu, najistotniejszą :)

 

Dlaczego chcesz dać aż 2 warstwy po 12 cm styropianu ???

 

Daj jedną o grubości 24 cm i będzie git :wink:

 

W pierś się biję - ta wentylacja grawitacyjna sprzed ócz mi umnęła :oops:

Ja ignorantka totalna nie wiedziałam nawet, że 24 to dostepny jest... Ale zamocować go jak? Są takie długie kołki? Przepraszam jesli pytanie jest na żenująco niskim pozimie, ale zwyczajnie nie wiem tego po prostu.

 

Z tego co wiem to produkują styro do 20 cm a powyżej to na specyjalne zamówienie.

 

Druga sprawa to dobre zamocowanie na ścianie tak grubego styropianu.

Wiem ze kołki do styro musza byc z trzpieniem stalwym ( sąsiad zamawiał do styro 20cm kołki bodajże 28cm a z tym jest mały problem)

 

Można tez bez kołków :wink:

 

 

A oszczędności przy zmianie grubości?

 

Dla betonu komórkowego kl.600 24 cm + styro EPS70 20 cm

U= 0,16 W/m2/K

Dla betonu komórkowego kl.600 24 cm + styro EPS70 24 cm U= 0,13 W/m2/K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to produkują styro do 20 cm a powyżej to na specyjalne zamówienie.

 

Jak na specjalne zamówienie to pewnie i cena specjalna :wink:

 

Druga sprawa to dobre zamocowanie na ścianie tak grubego styropianu.

Wiem ze kołki do styro musza byc z trzpieniem stalwym ( sąsiad zamawiał do styro 20cm kołki bodajże 28cm a z tym jest mały problem)

 

Można tez bez kołków :wink:

 

 

A oszczędności przy zmianie grubości?

 

Dla betonu komórkowego kl.600 24 cm + styro EPS70 20 cm

U= 0,16 W/m2/K

Dla betonu komórkowego kl.600 24 cm + styro EPS70 24 cm U= 0,13 W/m2/K

No to mnie jednak ta magiczna 13 przekonuje :), ale jak te dwie wastwy zamontować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

No dobra! Myślałam, myślałam i wymysliłam... Co prawda długo to trwało i w bólach się rodziło, ale jakieś wnioski są. Po pierwsze: HURRA!!! - będzie płyta fundamentowa :) Zwykła, bez grzania. Co prawda mój architekt adaptujący stwierdził z niesmakiem, że to będzie o ok. 40% drożej niż fundamenty, ale że ja niedowiarek to nie uwierzyłam mu (i słusznie!) i przy płycie się uparłam - czekam na projekt. Ile styropianu pod płytę? Czy 20cm starczy? No i jakiego? EPS 100? Poradźcie proszę (w tym miejscu powinien być emotikon z proszącymi łapkami) :) . Na płytę wylewka i w niej podłogówka wodna, ale juz nie będzie izolowana od płyty, bo akumulacja. Do tego bufor ciepła. 1000l (więcej?) - o matko! - troche mnie przeraża ta ilość wody (w dodatku gorącej!) w jednym miejscu... Ściany jednak z silikatów 24cm - jeśli płyta ma akumulować ciepło to czemu nie ściany? Na to styropian szary 25cm. Będzie dobrze? Okna prawdopodobnie Jezierskiego (czekam co Jareko na to) - oczywiście "ciepły montaż".

Dalej - jaki rekuperator? Jakie GWC??? Pomocy!

Będzie na pewno kominek z DGP. Nie dam się odwieść od tego pomysłu - i nie chodzi mi tu o to, że ogień w domu musi być. Boję się raczej okresów przejściowych i zimniejszych dni. Podłogówka na płycie będzie miała dużą bezwładność i długo będzie się nagrzewać, więc na zimniejszy dzień - dwa w okresie przejściowym odpalę kominek, bo bez sensu moim zdaniem będzie włączanie podłogówki, jeśli znów za dwa dni będzie ciepło.

Na razie tyle przemysleń. Czy słuszne?

 

Po rozmowie z konstruktorem co ma płyte projektować: owszem, zaprojektuje, ale to jest nieekonomiczne. Bo? Bo płyty pod normalny dom się nie robi, tylko pod wysokie, cięzkie budynki. I w ogóle moje wymysły o grzaniu pradem sa nieekonomiczne. Wychodzi na to, że ja chcę baaaardzo drogi i nieekonomiczny dom zbudować!!! Nic tylko siąść i płakać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piczman - prąd qrcze ma być - podłogówka wodna, dlatego bufor. Wodna żeby sobie drogi nie zamykać - wszak pod wodną wszystko można podpiąć a pod kable już nie. Ale może lepiej będzie piec akumulacyjny zamiast bufora dużego i tylko mniejszy bufor do CWU? Jak to cholera działa ten piec akumulacyjny? W zimie ten duży bufor rozsądnie, ale w lecie byłby tylko do CWU. Kominek z DGP tak jak wyżej pisałam - tylko na okresy przejsciowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozmowie z konstruktorem co ma płyte projektować: owszem, zaprojektuje, ale to jest nieekonomiczne. Bo? Bo płyty pod normalny dom się nie robi, tylko pod wysokie, cięzkie budynki. I w ogóle moje wymysły o grzaniu pradem sa nieekonomiczne. Wychodzi na to, że ja chcę baaaardzo drogi i nieekonomiczny dom zbudować!!! Nic tylko siąść i płakać :(

To chyba dom pasywny będzie. Jedną z idei takiego domu jest brak drogiego centalnego ogrzewania. Inwestujemy w izolacje a nie system grzewczy. Ty planujesz inwestować we wszystko.

Co do kominka - wydasz na niego kilkanaście tysięcy. W takim domku to będzie pewnie na 200lat grzania prądem w okresach przejściowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba dom pasywny będzie. Jedną z idei takiego domu jest brak drogiego centalnego ogrzewania.

Na dom pasywny nawet się nie porywam :) Chce mieć ciepły dom, którego eksploatacja (czyt. ogrzewanie) mnie nie wykończy.

Inwestujemy w izolacje a nie system grzewczy. Ty planujesz inwestować we wszystko.

Tego nie rozumiem :roll: Za bardzo kombinuję?

Co do kominka - wydasz na niego kilkanaście tysięcy. W takim domku to będzie pewnie na 200lat grzania prądem w okresach przejściowych :)

Tutaj miałam na mysli dni kiedy nie ma sensu odpalać podłogówki, bo ciepło zrobi mi się od niej za dzień czy dwa, a ja potrzebuję teraz bo teraz jest zimno. A zimno będzie załóżmy tylko przez dwa - trzy dni, a potem znów ciepłó, więc wydaje mi się że zanim się dom zagrzeje to już trzeba będzie podłogówkę wyłączyć, bo znów będzie ciepło za oknem. Może ja źle rozumuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba dom pasywny będzie. Jedną z idei takiego domu jest brak drogiego centalnego ogrzewania.

Na dom pasywny nawet się nie porywam :) Chce mieć ciepły dom, którego eksploatacja (czyt. ogrzewanie) mnie nie wykończy.

 

Piszesz o ścianie "styropian szary 25cm", izolacja płyty fundamentowej 20cm, okna w izilacji, wentylacja mechaniczna - toż to wszystko wskazuje na dom pasywny albo jemu bliski. Jak go nie popsujesz kominami, garażem i takimi tam innymi to czemu miałby nie być dom pasywny albo jemu bliski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Henryk - ja na bieżąco tamten wątek śledzę :) Jak mi za bardzo temperatura spadnie w dzień to woda z bufora w podłogówkę popłynie. O piecu akumulacyjnym nie wiem jeszcze nic, ale poczytam, bo tak jak pisałam wydaje mi się ten bufor doskonałym pomysłem na zimę, ale w lecie? Nie jestem pewna... Co Ty myslisz o moim konkretnym przypadku :)

Am76 - izolacja wszędzie dobra musi być żeby ciepło nie uciekało - to wszystko. Chyba mądrze? Garażu w bryle budynku nie będzie. Zastanawia mnie ten komin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałam Twoje pytanie to koncepcję mam taką żeby strop monolityczny wylać, bo chyba bardziej będzie ciepło akumulował niż jakaś teriva (nie jestem pewna czy rozsądne jest to co piszę - popraw jeśli się mylę). A w dodatku byłby cieńszy. Na parterze pod sufit dam styropian (jeszcze nie wiem ile) żeby mi ciepło z poddasza na parter nie uciekało. Z poddasza czyli z tej podłogówki w wylewce. Zeby w górę szło a nie sufitem od parteru na dół.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale jakoś dziwnie to kombinujesz :o

Poddasze użytkowe?

Skoro tak to co ma Ci ociekać przez przegrodę jeśli po obu stronach będzie ta sama temp. ?

 

Pytałem ile wełny/styropianu będzie chroniło bryłę domu przez mrozem z zewnątrz !?

Fakt - może za bardzo kombinuję, ale ja się na tym zupełnie nie znam i dlatego Was właśnie proszę o pomoc w tych kwestiach. Z tym sufitem to chodzi mi o to żeby nie robić chmurki gorącego powietrza pod sufitem. Może ja tego wytłumaczyć nie potrafię :(

Pod dachem wełna - myślałam o 30cm, ale po przeczytaniu dzienników Waszych (zwłaszcza j-j chyba) dochodzę do wniosku, że to za mało będzie :(

 

Lecę teraz do notariusza spisywać ostateczną umowę działkową (wczesniej przedwstępna bo prawo pierwokupu Agencji) - trzymajcie kciuki :) wracam jak najszybciej się da!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dom pasywny nawet się nie porywam :) Chce mieć ciepły dom, którego eksploatacja (czyt. ogrzewanie) mnie nie wykończy.

Może jednak warto na taki dom się porwać?

Tutaj : http://forum.muratordom.pl/post4081118.htm?highlight=#4081118 był przykład manipulacji założeniami do takiego domu. W wyniku tej manipulacji wyszło, że dom pasywny jest nieopłacalny w budowie. Jeżeli jednak ten dom pozbawić "gadżetów" typu pompa ciepła, czy bardzo droga stolarka okienna, to okazuje się, że jest on nie droższy w budowie niż dom energooszczędny, za to w eksploatacji jest kilkukrotnie tańszy.

Wyrzuć z tego projektu drogi kominek z DGP. Jak koniecznie chcesz, to pozostaw sobie dużo tańszą "kozę" lub tradycyjny kominek, chociaż każdy kominek, to dodatkowe straty (rozszczelnienie budynku). Wyrzuć bufor, zostaw podłogówkę wodną, ale zainstalowaną już w płycie fundamentowej (wylewka, to dodatkowy, niepotrzebny koszt). To co zaoszczędzisz na tych elementach dołóż do izolacji budynku, ew. lepszych okien lub np. rolet na oknach.

Dom pasywny, w Twoim przypadku, to kwestia kilku decyzji we właściwym kierunku.

Te najbardziej istotne są już podjęte.

 

Podstawy idei domu pasywnego daje wykres pochodzący ze strony : Dom pasywny :

http://www.budynkipasywne.pl/modules/PagEd/medipics/schematystr19ekonom340.jpg

Obniżanie zużycia energii poprzez zwiększanie izolacyjności domu prowadzi do coraz większych kosztów. Jeżeli jedna dojdziemy do granicy, w której z systemu grzewczego możemy zrezygnować (domu pasywnego), koszt domu maleje skokowo o wartość instalacji grzewczej. W Twoim wypadku jest to kominek, bufor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 cm w dachu nijak się ma do 25 cm styropianu grafitowego na ścianie !

Proporcje w ociepleniu poszczególnych przegród są dość istotne.

Ważny jest procentowy rozkład strat, tu ściana może być ocieplona 15 cm tego samego styropianu aby było optymalnie ( czyt. proporcjonalnie do dachu).

Wolałbym dać 20 cm w ścianie i 40 cm w dach o ile jest taka możliwość.

 

Dla przykładu u siebie mam 40-45 cm wełny w stropie i 20 cm zwykłego styro na ścianie !

Przesadziłem za to z podłogą ( 28 cm) choć nie do końca bo podłogówka na całości i chyba warto !

 

Henok, Twoje wyliczenia są prawdziwe i realne do wykonania ale niewiele osób by się na to zdecydowało.

Ja obstaję jednak za 4-5 Litrowcem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozmowie z konstruktorem co ma płyte projektować: owszem, zaprojektuje, ale to jest nieekonomiczne. Bo? Bo płyty pod normalny dom się nie robi, tylko pod wysokie, cięzkie budynki. I w ogóle moje wymysły o grzaniu pradem sa nieekonomiczne. Wychodzi na to, że ja chcę baaaardzo drogi i nieekonomiczny dom zbudować!!! Nic tylko siąść i płakać :(

 

Uważaj, bo twój konstruktor może mieć rację. On ma na myśli klasyczną płytę, jaką robi się nie niestabilnych gruntach, sadowiona głęboko poniżej poziomu przemarzania, a nie, opisywaną na forum, lekka płytę na powierzchni gruntu.

Ta klasyczna płyta rzeczywiście jest droższa od zwykłego fundamentu na ławach

 

Tak samo rozmawiałam z moim konstruktorem, aż mu nie wyjaśniłam technologii. Wówczas on stwierdził, że jest to niezgodne z polską normą i on tej lekkiej nie zaprojektuje. I musiałam poprosić o pomoc innego konstruktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...