szczukot 29.02.2012 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Mozesz jasniej ? Chodzi ci o poprowadzenie dwoch rur (z kominka i z wm) do kazdego nawiewu ? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witu102 01.03.2012 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 no dokładnie tak...z DGP kominkowego rozdzielacz na x-pomieszczeń i przed każdym anemostatem trójnik...słyszałem też o metodzie wpinania DPG zaraz z a reku i dwóch przepustnicach wtedy, ale o ile rozwiązanie z trójnikami jest dozwolone i skuteczne to czemu nie zrobić prościej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 01.03.2012 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Prowadzenie dwoch rur do pomieszczen to spore ograniczenia przy budowie domu - miejsce.Po drugie chce powietrze ogrzane kominkiem wyrzucic z domu. Wole to z z zewnatrz niz to ze spalonym kurzem itp. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witu102 05.03.2012 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 zaraz zaraz..przeciez kominek z DPG nie czerpie powietrza z wkładu ani przewodu kominowego, gdzie owe pyły są...samo DPG bez WM działa przecież na zasadzie anemostatów w pomieszczeniach i wentylatora kanałowego powodującego nadmuch...co niby ma spowodować wpięcie trójnika przed anemostat i w razie potrzeby mamy DPG a przez resztę czasu WM...akurat przy podwieszanych sufitach nie ma kłopotu z rurami, ja planuję szkielet więc zupełnie ten kłopot odpada bo mogę poprowadzić łatwiej...nie wiem czy dodatkowe przewody to większy kłopot niz dodatkowe przewody wpuszczone w istniejące przewody... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 05.03.2012 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 (edytowane) Ja rura w rurze nie robie. Dalej podtrzymuje co napsialem - chyba nie zrozumiales. Po pierwsze duzo osb ma ograniczenia w prowadzeniu wiekszej ilosci rur. Przy okazji koszt systemu wzrasta - do kazdego pomieszczenie trzeba oprocz wm puscic pelnej dlgosci ocieplona rure DGP. Co do powietrza pisalem o spalonym kurzu. Przeciez kurz nie jest brany z wkladu tylko z jego otoczenia. Czesto nieprzyjemny zapach i czarne sciany to wlasnie spalony kurz. Czesciowo eliminuje sie to wstawiajac filtry, ale to raczej tylko aluminiowe wiec wylapujace to tylko w jakims stopniu. Przy okazji moze sie uda, ze nie bedzie potrzebna zadna turbina - zalatwi to wentylatorek w WM. Rozwiazaniem ktore chce zastosowac, chcialbym wyeliminowac powyzsze problemy. Czyli ma byc taniej i lepiej. A czy wyjdzie, to jeszcze nie wiem Dam znac za jakis czas jak skoncze realizacje. Fantom Edytowane 5 Marca 2012 przez szczukot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 13.03.2012 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2012 No to kolejny krok wykonany. Podlaczylem powietrze ze strychem (przez komin wentylacyjny). Na strychu dalem trojnik : albo w komin (przez przepustnice) albo rura na strych. W komin po to, ze lubimy czasem zapalic w lato - lepiej to powietrze wyrzucic niz przegrzewac dom. Na koncu trojnika "strychowego" dalem w poziomie 10m uryr i125 ocieplonej. A na konuc nic Po rozpaleniu kominka, z konca rury leci cieple powietrze. Mam wiec pierwszy wniosek : na pewno nie bedzie potrzebny wentylator po drodze. Raczej przepustnica. Pytanie tylko czy reczna czy z silownikiem. Zaczne mierzyc temp na wylocie rury, to bede wiedzial czy jest to stosunkowo stabilne. Jak tak, to dam zwykla reczna, a jak nie to z silownikiem. Dam znac jakie postepy. No i oczywiscie najwazniejsze : czy rozwiazanie sie sprawdzi. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 13.03.2012 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2012 Szczukot - postępowy jesteś! Czekam na dalsze wnioski z Twoich prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 14.03.2012 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Może jest to przerost formy nad treścią? Ciężko jest połączyć dwa inne światy. działają one na innych zasadach. Trzeba zrozumieć i starać się dopasować te dwa INNE systemy. Po pierwsze mają inne przepływy powietrza,temperatury. Przy zwykłym kominku powietrznym... ze dwa razy większy ma kominek (trzeba ją dość znacznie obniżyć żaden problem=kasa) Dwa - powietrze przy kominku jest zamknięte w całym domu - cyrkulacja, a powietrze w WM wymienia się z zewnętrznym. Może jakaś chłodnica aby utrzymać rozdział powietrza po uprzednio obnżonej temperaturze i wydłużonej w czasie (założyciel wątku by się przydał ) Śmiem twierdzić że można to wykonać spełniając powyższe warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 14.03.2012 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Troche nie czaje Co do wysokiej temperatury to obnize ja tak jak napisalem : po pierwsze mam zwykly bypas bitermiczny wczesniej zamontowany, a po drugie zostanie to jeszcze zmieszane po zmieszaniu z powietrzem z pozostalych pomieszczen (przed samym rekuperatorem). Co do drugiego to nie rozumiem gdzie jest problem ? Idea moja jest taka, ze mam normalna rekuperacje jak do tej pory. Jedyne co bedzie zmodyfikowane, to to, ze ma duzo wiecej podgrzac powietrze wlatujace do domu. Czy sie uda ? Dowiemy sie za kilka dni. Teoria mi mowi, ze ma to prawo dzialac. A praktyka pokaze czy dziala i gdzie beda ewentualne problemy. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 14.03.2012 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Miałem na myśli 100 % hybrydę a nie jak Ty "prawie" hybrydę znaczy kilka % do tego psuje/obniża zysk reku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 14.03.2012 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Rozumiem Moja pseudo-hybryda ma na pewno jedna wade : nie odzyskuje 100 % energii z kominka. Jakas czesc bedzie uciekac. Pytanie ile - pokaze praktyka. Na razie reku przy typowych temperaturach uzyskuje mi rzad 90 %. Zobaczymy, co sie stanie, jak dam mu na wlocie np 40 st a nie 20. Czy temp na anemostatach zrobi sie 35 st, czy tylko np 25. Jak okaze sie, ze to rozwiazanie to lipa, bede myslal dalej, tak aby jednak wprowadzac to powietrze z kominka do domu. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 21.03.2012 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Podlaczylem wiec rure fi125 (owinieta lekko welna) na strychu, do trojnika 2x80 (wyszlo mi, ze to taka sama srednica laczna) i wprowadzilem do skrzynki laczacej wywiewy. No i czekam, czekam, temperatury sie ciagle mierza, temepratura wywiewu rosnie, 20, 22, 24, 30 st, a temp nawiewu ..... ciagle 18 st *+- ulamki) !! No to sie wkurzylem, wchodze na strych, a tam lampka od automatycznego bypasa na reku sie pali ! No niech mnie to A mozliwosci sterowania bypasem zerowe. Nie mam pojecia na podstawie czego sie wlacza. Musze go recznie do testow odlaczyc, albo zmienic sterownik (do czego przymierzam sie od kilku miesiecy). Ale to z 900 zl jak dobrze pamietam Dam wiec na razie znac, jak bedzie sie sprawowal reku, jak wylacze bypasa. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 22.03.2012 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Kolejna uwaga : po zmniejszeniu mocy reku (tak ze 100m3/h) temperatura dolotowa wzrosla z 30 do 50 st. Wniosek : reku mui ciagnac tak z 200m3/h, aby powietrze z kominka (1/5 calosci) po zmieszaniu z pozostalymi anemostatatmi, dawalo temp stosunkowo bezpieczna dla ukladu. Mysle, ze nie bedzie sensu wpuszczac wiecej niz 40 st do reku. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 31.03.2012 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 No i kolejna proba. Reku ustawione na jakies 150m3/h. Temp wywiewu 26 st. Temp nawiewu ... 25 st !! Temp wywiewu 27 st, nawiewu 26,5 st. No czary Na strychu 10 st. Na dworze aktualnie 3 st. Obserwuje to juz od godziny. Wyglada, ze ma prawo to dzialac ! Sprawnosc rekuperatora goni 100 %. Wiecej niz na nizszych temperaturach (tam mam srednio kolo 92). Praktycznie pelne wykorzystanie energii z kominka. Na rurze spalinowej mam radiator jeszcze, ale teraz zaluje, ze nie walnalem go wiecej. No to do tego przydaloby sie dodac jaka mala automatyke. Zwiekszanie predkosci reku w zaleznosci od temperatury wywiewu np i zabezpieczenie przed brakiem pradu jakies. No to jak ktos ma ochote realizowac podobny projekt, moge pomoc Fantom ps. Cos mi padla archiwizacja danych, ale ja od nowa wystartowalem. Jak sie zrobi jakis wykresik, to wrzuce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 31.03.2012 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 No to na biezaco : zamknalem wlot do bypassa. Teraz cale powietrze idzie z komory kominka. Temp na wywiewie wzrosla jak na razie maks do 35 st (przy 150 m3/h reku).Z tego mozna by wyciagnac wniosek, ze teny bypass jest niepotzrebny ! Nawet jak temp jeszcze zacznie wzrastac, moznaby zwiekszyc jeszcze obroty reku, i temp na wywiewie spadnie do bezpiecznej wartosci.Caly uklad sie jeszcze uprascza (i jest tanszy). Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 01.04.2012 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 z tą temperaturą to uważaj bo wentyle załatwisz, wentyl nagrzany do 45'c już parzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 01.04.2012 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 Karty katalogowe większości wentyli podają max temperaturę pracy 60st więc ma jeszcze pewien zapas do zarżnięcia wentylatora szczukot, temperatura otoczenia reku (strych) powoduje znacznie mniejszą stratę niż w stricte warunkach zimowych stąd tak wysoka obecnie sprawność układu. Gratuluję... zawsze uważałem że taki układ ma sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 01.04.2012 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 szczukot, temperatura otoczenia reku (strych) powoduje znacznie mniejszą stratę niż w stricte warunkach zimowych stąd tak wysoka obecnie sprawność układu. żeby znacznie podnieść sprawność reku wystarczy czerpnię "zimową" zrobić pod południową połacią dachu... Gratuluję... zawsze uważałem że taki układ ma sens tylko że tam przemieszczają się mizerne ilości energii ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 01.04.2012 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 W przypadku krycia blachą (tak jak u Ciebie) jak najbardziej tak, ale w przypadku krycia ciężkiego (dachówka ceramiczna lub betonowa) uzysk cieplny może być mizerny. Duża bezwładność cieplna może być nie do pokonania przy znacznie ograniczonych porach nasłonecznienia i dużej różnicy temperatur tym bardziej jak dach dobrze ocieplony. Ilości ciepła wyłapywane przez układ szczukota niesą może powalające, ale pozwalają zmniejszyć stratę kominową dając jednocześnie jakiś zysk w bilansie cieplnym domu.O zasadności takiego układu decydować będzie przede wszystkim nakład finansowy, a ten nie jest raczej wygórowany. Inna sprawa, że dla kogoś kto lubi majsterkować sama satysfakcja może być bezcenna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 01.04.2012 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 (edytowane) No to obiecany wykresik http://images42.fotosik.pl/260/6c115b1ddeafc6edm.jpg W kominku rozpalone okolo 17 i zaczelo wygasac kolo 21. Kreski pionowe sa co godzine. Tep na strychu lekko wzrosla, bo zdjalem troche izolacji aby to zmontowac, i czesc ciepla ucieka jeszcze. Fantom Edytowane 1 Kwietnia 2012 przez szczukot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.