Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

GWC wodny "tymi ręcami" robiony


adam_mk

Recommended Posts

"Może ktoś by się potrudził i dobrał pompę: "

 

Poprzeczkę stawiasz dość wysoko!

To , jak sam zauważyłeś, równanie z bardzo wieloma niewiadomymi.

Należałoby je poprawnie rozwiązać... kasą!

W szereg przepływomierz, kilka termometrów, licznik ciepła... załączyć...

A do tego taka pompka z tych co "mądrzejszych i myślących"

I samo się zrobi jak zadasz parametry graniczne...

A jak się zrobi to sobie moc pompki wyczytasz z wyświetlacza...

 

Oczywiście, można na piechotę...

Tyle, ze to w tym wypadku "metoda kolejnych koncentracji ognia" (jak byłeś w wojsku to wiesz o co chodzi). :lol: :lol: :lol:

 

Olałbym ten problem i pogodził się z tym, ze mi tam gdzieś jałowo jakie 20W pracuje.

Dałbym pompkę z 3 biegami od 20 do 60W, ustawił żeby działało i zajął się czymś ciekawszym (choćby studiowaniem smaków piwa czy kawy).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

W szereg przepływomierz, kilka termometrów, licznik ciepła... załączyć...
Nie chce mi się eksperymentować i wydawać kasy na przyrządy.

Np. ręczne liczenie sezonowe zapotrzebowanie na ciepło potrwa parę dni, a programem OZC do 2 godz. Tak samo do hydrauliki są programy (nie posiadam :( ) którymi w parę minut można dobrać pompę.

Przewymiarowując pompę tracę podwójnie: droższa pompa i droższe użytkowanie.

Dałbym pompkę z 3 biegami od 20 do 60W, ustawił żeby działało
Może dobrze dobrałeś, ale bez poparcia obliczeniami :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce Ci się eksperymentować to wpuszczasz w te maliny innych? :lol:

Policz chociaż ile stracisz jak przewymiarujesz pompkę o 20W.

Tyle możesz...

 

Odpuściłbym, dał te 20W więcej i spał spokojny - że działa!

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdujac zloty srodek, mozna kupic drozsza pompke z zapasem mocy - np 100 W, ale z plynna regulacja. Wtedy mamy drozej na starcie, ale potem regulacje na tyle ile potrzeba (bez wyliczen a organoleptycznie). A moze sie okaze, ze 10 W starczy ?

 

Fantom

ps. choc mi sie wydaje, ze plyn w GWC jednak moze meic wieksze opory niz podlogowka, bo ma chyba wieksza gestosc (z glikolem) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. choc mi sie wydaje, ze plyn w GWC jednak moze meic wieksze opory niz podlogowka, bo ma chyba wieksza gestosc (z glikolem) ?

 

Bardziej bym stawiał na nagrzewnicę jeśli chodzi o opory przepływu :wink:

Wiem, miałem sprawdzić, ale mi nie wyszło.

Może dzisiaj wieczorem się uda :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
A jak rozwiązaliscie sprawe sterowania w GWC wodnym?

 

Czy ktoś znalazł gotowca?

 

Nic prostszego.. GWC chcemy zeby dzialalo:

 

- ponizej 8st C na zewnatrz

- powyzej 22st C na zewnatrz

 

Wystarcza dwa czujniki temperatury podlaczone bramka logiczna z przekaznikiem sterujacym pompa obiegowa - ot 10 minut lutowania :)

 

Ale pewnie sa i jakies gotowce z ustawianymi temperaturami wlaczania urzadzenia, ja jeszcze nie mialem czasu poszukac - jak ktos zna to sie podzielcie, dla paru/nastu pln nie oplaca sie wlaczac lutownicy :-)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat już dostałem :wink:

Chodziło mi aczej o gotowca.. najczęściej wygląda ładniej :p

 

Toz to wystarczy do byle pudelka, niewiele wiekszego od pudelka od zapalek wsadzic i wyprowadzic kable do czujki temperatury, z przekaznika i zasilania - mozna zrobic tak ze bedzie b. ladnie, zreszta to nie jest rzecz do pokazywania tylko do dzialania :-)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Mistrzów GWC :)

Chciałbym usłyszeć opinię na temat moich herezji związanych z GWC wodnym 1 i wodnym 4 .W moim przypdku tylko taki wchodzi w rachubę.

Pomysł co jakiś czas się pojawia ale nie zauważyłem szczegółów,a więc:

 

1.wodny4-pomyślałem,żeby zamiast GWC glikolowego wykorzystać nitkę (lub dodać osobną z pompką) z podłogówki powrotnej (ok.30-35st.C),podłączyć to do nagrzewnicy woda-powietrze przy czerpni a dalej standart do reku.Przy -20st.C struga powietrza ładnie nam się nagrzeje i reku nam nie zamarznie :) W lecie troszkę gorzej ale zawsze przy temp.pow.wchodzącego +30st.C coś tam nam wychłodzi(zakładam temp.wody max.20st.C :)

Czy jest to realna opcja ? Kosztowo,pracochłonnie i komfortowo nieporównywalnie.

 

2.wodny1-czy można rurki od GWC umiejscowić pod ławami fundamentowymi ? Myślałem,żeby w wykopie pod ławami wykopać rowek na szerokość rurki,przysypać i ubić a dalej standart czyli folia,chudziak,zbrojenie i beton.

Nadmienię,że mam w planie parterówkę 119m.kw,ogrzewaną prądem,100% podłogówka wodna na małej działce.

Dzięki za opinię i wyrozumiałość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje GWC Wodne 4 to nie GWC więc ten patent przenieś do innego wątku ,,,

Poza tym z powrotu podłogówki będziesz miał najczęściej ok. 20 C, to tak poza tematem.

 

To drugie rozwiązanie jest ok, zastanawiam się czy nie lepiej by było zatopić rurkę w samej ławie fundamentowej !

Jak myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje GWC Wodne 4 to nie GWC więc ten patent przenieś do innego wątku ,,,

Poza tym z powrotu podłogówki będziesz miał najczęściej ok. 20 C, to tak poza tematem.

 

To drugie rozwiązanie jest ok, zastanawiam się czy nie lepiej by było zatopić rurkę w samej ławie fundamentowej !

Jak myślicie ?

 

Nie będę się upierał co do 4,ale jakby naciągnąć to Gruntowy Wymiennik Ciepła w takim przypadku jest w gruncie tzn.pod podłogą ;)

Co do temperatury powrotu z podłogówki na 20 st.C to jeszcze lepiej,w lecie bardziej wychłodzi powietrze a w zimie to i tak więcej niż +7-10st.C z gruntu :)

Co do zalania rurek w ławie,myślałem o tym ale nie wiem czy nie za bardzo nam będzie chłodziło fundament.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zwykly bagnetowy. A cos mniej inwazyjnego ? Czyli przeplywowo - z jednej strony rura, z drugiej rura (bez roznicy na jaki typ rury, moze byc PE, moze byc miedz)

 

Fantom

No bez jaj, nawiercenie fi3 jest bardziej inwzyjne niż jej przecięcie ?

Zresztą zasada pomiaru będzie taka sama więc po co przepłacać :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedize bardziej inwazyjne, bi nie ma systemu na latanie takiej dziury. A jak sie wstawia cos w srodek rury, to laczenie nastepuje jakims tam systemem, ktory wystepuje w wiekszosci instalacji i dziala.

 

Fantom

Obejrzyj kleje dwuskładnikowe po 5 pln albo kleje do rur z tworzyw sztucznych.

Od dawna stosowane, wytrzymują i ciśnienie i temperatury. Wiele takich klejeń działa lepiej od tych złączek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...