Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak się zaopiekować gołąbkiem

mirela99

Recommended Posts

Wczoraj znalazłam chorego/zmarzniętego gołąbka. Wzięłam go do domu, ogrzałam przy kaloryferze. Akurat przyszedł do mojego łobuza wet więc zobaczył moje znalezisko. Okaząło się, że nie jest zaobrączkowany, ma całe skrzydełka, wszystkie lotki i pełne wole (najedzony znaczy się). Jest duży i wygląda na zdrowego. Dlaczego więc prawie zamarzł na chodniku ?

Czy ktoś opiekował się kiedyś takim znaleziskiem ? Czy go dzisiaj spróbować wypuścić czy załatwić klatkę, karmić i wypuścić na wiosnę ?

W schronisku w Krakowie zajmują się gołębiami. Nie wiem, czy to taka krakowska specyfika, czy w innych też. Ja nie miałam odwagi zajmować się gołębiami - oddawałam okolicznym hodowcom (zaobrączkowane) albo do schroniska. Nie znam się na ptakach, weta, który by się znał, nie mam na podorędziu.

Wypusciłam go wczoraj, poleciał na około 1,5 i spadł. Wlazł pod zaparkowane auto i ... 45 minut go wyganiałam spod jednego auta a ten wchodził pod drugie. Na końcu wleciał na parapet 1 piętra i ostał się. Na szczęście ten parapet był z mojego mieszkania więc znowu mam gołąbka w domu. Dałam mu pszenicę i wodę ale nie je :(. Biedactwo :cry:

Wczoraj również znalazłam zmarzniętego gołębia.

Leżał zresztą pod lecznicą weterynaryjną, wyglądał w sumie jak nieżywy. Wzięłam go do lecznicy - hipotermia. Pani wet ogrzała go w kocu przy butelce gorącej wody, dostał również glukozę dootrzewnowo. Poleżał tak dwie godziny i wstał :)

Zalecenie jest takie, że mam go przetrzymać aż troszkę mrozy zelżeją. Wczoraj też nic nie jadł, nie ruszył papuzich ziarenek, dzisiaj już je - entuzjastycznie zareagował na kromkę chleba :]

Wcześniej też niejednokrotnie przytrafiało mi się opiekować gołębiami, jakby co to pytaj ;) Generalnie to naprawdę nie jest trudne.

katya- dobre rady, warte zapamietania.