Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Moja historia jak wiele innych.

 

Najpierw fachowiec przedstawił wycenę. 15 tyś zł za rury, reku i montaż.

 

W trakcie roboty koszty wzrosły o kilka tyś. "nie przewidziałem, że dom jest tak duży" W efekcie zapłaciłem za wentylację ponad 20 tyś. zł.

 

Co więcej, wiele poprawek musiałem wykonać własnymi siłami.

- poprawienie ułożenia rur

-wymianę niektórych

-zakup części rur i montaż we własnym zakresie, bo wykonawca przywiózł za mało

-sprzątenie za każdym razem syfu, jaki po sobie zostawił

 

Jakoś to wszystko przełknąłem, mając nadzieję, że uroki sprawnie działającej wentylacji wynagrodzą mi trudy realizacji.

 

I tu pojawił się problemy:

 

1. wentylacja znad okapu, kompletnie nie wydolna. Nie radzi sobie z 10 min odgrzewaniem obiadu, zapachy idą na cały dom, o gotowaniu świątecznym nie ma mowy. Żona jest wsciekła. Po każdym posiłku otwiera okna i robi przeciągi.

 

2. rekuperator jest nieszczelny. Część smrodu wrzuca ponownie na pokoje.

 

3. wieje z rekuperatora

- z tym poradziłem sobie sam, obklejając go taśmą aluminiową

 

W listopadzie rozpocząłem telefony z prośbą o naprawienie, chociaż reku. Przy całym braku odpowiedzialnosci wykonawcy, nie marzę nawet, że naprawi niewydolną wentylacje z kuchni.

 

Po dwóch miesiącach, pod koniec grudnia, raczył przyjechać i zabrać reku do naprawy.

 

Obiecał, że po tygodniu przywiezie.

 

Mija własnie półtora miesiąca , gdy reku w naprawie. Żanego telefonu czy maila z jego strony. Gdy ja dzwonię, tłumaczy, że samochód się zepsuł, że w warsztacie zimno, itp.

 

Teraz telefonów nie odbiera wcale.

 

 

Co byście zrobili na moim miejscu?

 

ps. daję jeszcze kilka dni na rozwiązanie sprawy, poczym umieszczę dane wykonawcy na forum. Będzie niezły szok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 502
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Za długo się cackasz - jaki jest termin usunięcia usterek gwarancyjnych w umowie? Mija termin - ostateczne przedsądowne wezwanie do usunięcia usterki i skierowanie sprawy na drogę sądową. Takie bawienie się z wykonawcami psuje rynek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum niestety jest duzo teoretyków , którzy swoją wiedzę nie potrafią przekuć w praktykę rzetelnego i fachowego wykonania danej instalacji , u mnie sytuacja jest podobna dotyczaca reku i jego nieszczelności ,innych nieprawidłowosci związanym z praca wentylacji nie zauważyłem bo i też nie sprawdzałem , poza wykonaniem , nastepnym wykonawcą była osoba legitymujac a sie na forum opisem Najllepszy doraca na tym forum , która robiła mi instalacje ogrzewania i ponownie jak u qwert praktyka w nieodbieraniu telefonów powszechna ,czasami aż pcha mi sie na usta mocne stwierdzenie Najlepszy Doradca -kiepski wykonawca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo proszę o nie ujawnianie danych, bo jednak liczę, że odzyskam moje naprawione reku.

 

wątek założyłem, bo moja cierpliwość zaczyna się bardzo powili konczyć.

 

od pierwszego monitu w listopadzie do dzisiaj, minęły 3,5 mca i sprawa nie załatwiona.

 

mam nadzieję,że załatwiona zostanie i wtedy wątek usunę.

 

poki co to jedyne narzędzie na tę niesolidną firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo proszę o nie ujawnianie danych, bo jednak liczę, że odzyskam moje naprawione reku.

 

wątek założyłem, bo moja cierpliwość zaczyna się bardzo powili konczyć.

 

od pierwszego monitu w listopadzie do dzisiaj, minęły 3,5 mca i sprawa nie załatwiona.

 

mam nadzieję,że załatwiona zostanie i wtedy wątek usunę.

 

poki co to jedyne narzędzie na tę niesolidną firmę.

 

Hmm. Czy przypadkiem pewna postać z gwiezdnych wojen nie była w to zamieszana ?

 

Napisz chociaż jakie to jest urządzenie (producent).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morał z tego taki, że całe to forum to jeden wielki pic i sposób na złapanie klienta w mniej lub bardziej wyrafinowany sposób :evil: Poprostu "żenua"...

 

Myślę, że każdy kij ma 2 końce. Taki "miszcz" teoretyk długo nie pociągnie jeśli na forum zostanie opisane jego partactwo.

 

Żadne "lansowanie się" nie zastąpi rekomendacji udzielanych przez zadowolonych klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, jeśli będę zbyt brutalny.

Moim zdaniem obaj załatwiacie sprawę od d… strony – co może być i interesujące, ale nie w tym przypadku. 8)

Tok postępowania przy zakupie towaru (nawet jeśli jest z montażem) jest zawsze taki sam.

- Zgłasza się usterkę (osobiście, telefonicznie, pisemnie)

Jeśli w ciągu 14 dni sprzedawca nie ustosunkuje się do tego zgłoszenia;

- piszecie pismo, za pokwitowaniem odbioru, a w nim stwierdzacie;

- w związku ze zgłoszenie reklamacji w dniu …….. , polegającej na …………………………., czyli niezgodności towaru z umową zawarta w dniu (tu data z F-ry, lub innego dokumentu), oraz wobec jej przyjęcia przez sprzedawcę bez zastrzeżeń (bo minęło 14 dni i z automatu reklamacja w całej rozciągłości jest zasadna), żądasz naprawy, usunięcia ………………………………. (wyszczególnienie usterek i sposobu ich usunięcia) w terminie 15 dni.

 

- po upływie wyznaczonego terminu, jeśli nadal jest brak reakcji sprzedawcy, piszecie następne pismo, przywołując wszystkie zaistniałe okoliczności (zgłoszenie i pismo wcześniejsze) i dajecie termin 7 dniowy, z zastrzeżeniem, że po tym terminie kierujecie sprawę do Sądu.

 

- po upływie terminu, bierzecie całą dokumentację – w tym te dwa pisma, ze „zwrotkami” i udajecie się do Federacji Konsumentów lub Sądu. Ze względu na brak reakcji sprzedawcy w ustawowym terminie 14 dni od zgłoszenia, sprawa jest wygrana na 1 posiedzeniu.

 

Natomiast Petronelli radzę aby podobny list napisał dla tego „Najlepszego” na P.W. zastrzegając, że całą sprawę opisze na FM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morał z tego taki, że całe to forum to jeden wielki pic i sposób na złapanie klienta w mniej lub bardziej wyrafinowany sposób :evil: Poprostu "żenua"...

waż słowa

jak Ci się forum nie podoba, nie muisz tu pisać/przebywać/czytać

 

Bo co? Zabronisz mi? :lol:

A ty czym się zajmujesz, wykonujesz tynki, wylewki, przygotowujesz świadectwa energetyczne czy tylko naganiasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morał z tego taki, że całe to forum to jeden wielki pic i sposób na złapanie klienta w mniej lub bardziej wyrafinowany sposób :evil: Poprostu "żenua"...

waż słowa

jak Ci się forum nie podoba, nie muisz tu pisać/przebywać/czytać

 

Bo co? Zabronisz mi? :lol:

A ty czym się zajmujesz, wykonujesz tynki, wylewki, przygotowujesz świadectwa energetyczne czy tylko naganiasz?

 

Rodzinnie się zrobiło :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłasza się usterkę (osobiście, telefonicznie, pisemnie)

Jeśli w ciągu 14 dni

Trzeba mieć świadomość, że istnieją 2 drogi:

1. Gwarancja producenta/wykonawcy

2. Ustawa o ochronie konsumenta-niezgodnośc z umową- tutaj odpowiada sprzedawca i on jest dla klienta stroną

 

W pierwszym przypadku gwarant określa warunki (na jak długo,czas naprawy itp.)

W drugim wiadomo, że ochrona 2 lata, z tym że przez pierwsze 6 mies. jest łatwiej.

Klient ma wybór, z której opcji skorzysta. druga jest dogodniejsza, bo od razu możemy żądać wymiany na nowe urządzenie. Najlepiej już przy pierwszym piśmie do sprzedawcy skontaktować się z rzecznikiem praw konsumenta. On pomoże zredagować pismo i się równiez podpisze. To najczęściej robi wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- po upływie terminu, bierzecie całą dokumentację – w tym te dwa pisma, ze „zwrotkami” i udajecie się do Federacji Konsumentów lub Sądu. Ze względu na brak reakcji sprzedawcy w ustawowym terminie 14 dni od zgłoszenia, sprawa jest wygrana na 1 posiedzeniu.

 

wygrana i co dalej? :)

 

w przypadku małych firemek, jednoosobowych działalności, firm krzakowych - opisałeś tę łatwiejszą część...

 

dobra, ale nie o to chodzi w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...