adrian1984adi 14.02.2010 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Witam wszystkich. Mam olbrzymi dylemat. Rozpocząłem budowę domu jednorodzinnego, fundament zalany i po zimie mam zamiar ruszać dalej. Pozostaje tylko problem z czego czy jedno, dwu a może trzy warstwowy mur. Z tego co się orientuję to 3 warstwowy mur pod względem technicznym tj nośności przepuszczalności cieplnej jest najlepszy. Mam kilka wariantów wiadomo najważniejsza jest cena, ale nie na tyle by oszczędzać na tym by później dokładać do ogrzewania gdyż mur okaże się za cienki. Może teraz o wariantach jakie mnie męczą: 1. Pustak Max po długości 25cm + styropian10cm+ suporeks połówka12cm 2. Pustak Max w poprzek 37,5cm+ styropian10cm 3. Suporeks duży 25cm + styropian 10cm 4 Yoton duży 36,5cm + styropian 8cm Najlepszy według mnie jest 1 wariant i do tego namawia mnie mój tato. Lecz taki mur jest pracochłonny wiadomo murarzom to wszystko jedno bo inwestor płacze i płaci. Proszę o pomoc a może ktoś ma inny pomysł. Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiaterwiater 14.02.2010 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 A projekt jakiś, to kolega ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 14.02.2010 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Z wersji przedstawionych mi osobiście podoba się wersja pierwsza. Zrobiłbym jednak inaczej. Głównie chodzi o ilość izolacji.Mój osobisty faworyt to silikaty + wełna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 14.02.2010 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 1. Pustak Max po długości 25cm + styropian10cm+ suporeks połówka12cm Najlepszy według mnie jest 1 wariant i do tego namawia mnie mój tato ... j.w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 14.02.2010 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 a jakie parametry cieplne chcesz uzyskać? Bo ja bym wychodziła od tej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 14.02.2010 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 I jeszcze pytanie jakie są priorytety - cena , walory cieplne, odporność mechaniczna ? Ja stawiam na MAXa220 na 19cm grubości i do tego 15 - 18cm styropianu na piankę - moje priorytety TANIO i CIEPŁO. Pustak ma tylko przenosić obciążenia i być w miarę zdrowy (skreślam pustaki betonowe). Przy 19cm grubości wychodzi ich 14szt na metr. Po prostu rozdzielam funkcje przenoszenia obciążeń i ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adrian1984adi 15.02.2010 15:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 A projekt jakiś, to kolega ma? Projekt kolega ma. Nie zawsze to co w projekcie jest najlepsze przecież każdy dostosowuje do swoich możliwości finansowych. Budowa powstaje niedaleko Bełchatowskiej kopalni gdzie jest duże zagrożenie sejsmologiczne związane z tapnięciami. Już sam fundament był kopany na 120cm i na całości robione ławy którego koszt był niezmiernie duży. I tu właśnie warianty z podwójną i potrójną ścianą. Dzięki wielkie za opinie mam jeszcze troszkę czasu sądząc po ilości śniegu więc przemyślę temat dokładnie. A gdyby ktoś miał jakieś pomysły bądź własne doświadczenia proszę o porady. Z góry dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adrian1984adi 15.02.2010 15:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 A i jeszcze parametry cieplne jakie zaleca projektant i z tego co się orientuję to najlepiej żeby były poniżej 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 15.02.2010 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Skoro masz zagrożenie tąpnięciami, osuwaniem itd ...to wybuduj z BALA drewnianego fi 28cm, łączonego ciesielsko ....wszystkie domy runą, a Twój będzie stał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bigrw 16.02.2010 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 a ja myślę że suporex lub YTONG 24 cm - na klej (pustak duży) i najmniej 15 cm styrotanio szybko i równo mozna wymurować domek.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 16.02.2010 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 OK Piano beton ...po pierwsze jako trzon ściany w sensie nośnym jest droższy, trzeba go murować na specjalny klej, potrzebna do tego jest ekipa z doświadczeniem, a więc trochę droższa niż zwykła, pianobeton jest wrażliwy na wilgoć i wodę, jest dosyć delikatny. Ma szereg plusów: jest dokładnie wykonany, ściana jest równiutka, jest ciepły sam w sobie. Dotąd nie rozumiem w czym beton komórkowy plus 10cm styro jest lepszy od MAXa220 na 19cm plus 15cm styro. Podaję wartości współczynnika U [W/(m2*K)] dla dwóch ścian. Źródło "Szkoła budowania" wyd. Murator. 1. Bloczek 500 z betonu komórkowego 24cm + 12cm styropian = U = 0,23 2. Max220 19cm + 14cm styropian = U = 0,25 3. POROTHERM 25P+W 25cm + 12cm styropian = U = 0,26 Widać oczywiście , że bloczek z pianobetonu jest sam w sobie najcieplejszy, ale i tak wymaga docieplenia. A skoro wymaga, to taniej i prościej postawić z popularnego MAXa , a za ocieplenie będzie odpowiedzialne 15 albo 18cm styropianu i taka ściana i tak wyjdzie tańsza niż ta z bloczka i na pewno tańsza, mocniejsza i cieplejsza niż ta z Porothermu 25cm. (Piszę mocniejsza , bo widziałem Porotherm, który się rozsypywał w rękach, on jest bardziej kruchy niż MAX moim zdaniem). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
st_x 16.02.2010 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Witam A może Porotherm 18.8 P+W i do tego np: 20/25 cm styropianu?? U - wysoce zadowalające A co do wytrzymałości - to jak FUNDAMENT nie przeniesie zmiany obciażenia spowodowanego "tąpnięciem" - to ściana i tak popęka (chyba, że jak pisał jeden z poprzedników - bedzie DREWNIANA i wykonana zgodnie z KLASYCZNĄ sztuka budowania z drewna (czyli elastycznie) ) . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ciril 17.02.2010 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Osobiście zdecydowałam sę na starą sprawdzoną ścianę 3-warstwową. Thermopor Leier 25 + 8 cm styro + Thermopor Leier 11,5. U oscyluje coś koło 0,24, ściana osłonowa wytrzymała i wróble mi ocieplenia nie wyskubią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikuś 17.02.2010 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Osobiście mam scianę 2-warstwową (szybko i tanio, oraz ciepło pustak ceramiczny jopek 25 cm + styro 15 cm), ale jeżeli masz czas i troszkę gotówki to zrób ścianę 3 warstwową, jest najtrwalsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 17.02.2010 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 OK Piano beton ...po pierwsze jako trzon ściany w sensie nośnym jest droższy, trzeba go murować na specjalny klej, potrzebna do tego jest ekipa z doświadczeniem, a więc trochę droższa niż zwykła, pianobeton jest wrażliwy na wilgoć i wodę, jest dosyć delikatny. Ma szereg plusów: jest dokładnie wykonany, ściana jest równiutka, jest ciepły sam w sobie. Dotąd nie rozumiem w czym beton komórkowy plus 10cm styro jest lepszy od MAXa220 na 19cm plus 15cm styro. Podaję wartości współczynnika U [W/(m2*K)] dla dwóch ścian. Źródło "Szkoła budowania" wyd. Murator. 1. Bloczek 500 z betonu komórkowego 24cm + 12cm styropian = U = 0,23 2. Max220 19cm + 14cm styropian = U = 0,25 3. POROTHERM 25P+W 25cm + 12cm styropian = U = 0,26 Widać oczywiście , że bloczek z pianobetonu jest sam w sobie najcieplejszy, ale i tak wymaga docieplenia. A skoro wymaga, to taniej i prościej postawić z popularnego MAXa , a za ocieplenie będzie odpowiedzialne 15 albo 18cm styropianu i taka ściana i tak wyjdzie tańsza niż ta z bloczka i na pewno tańsza, mocniejsza i cieplejsza niż ta z Porothermu 25cm. (Piszę mocniejsza , bo widziałem Porotherm, który się rozsypywał w rękach, on jest bardziej kruchy niż MAX moim zdaniem). Pozdrawiam ad czerwone. jakieś herezje? można murować na zaprawie normalnej, używa się go raczej nad ziemią tak że jego wrażliwość jest mało używana, delikatny - przecież ma leżeć w murze a nie być używany do wbijania gwoździ.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monter2 20.02.2010 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 tylko i wyłacznie rozwiązanie nr 1! mozesz jeszcze zaoszczedzic dajac zamiast tej 12 siporexu cos tanszego np pustak żużlowy,pamietaj tez o kratkach do wentylacji pustki miedzy ociepleniem a sciana zewnetrzna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaldiM 20.02.2010 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 1. Pustak Max po długości 25cm + styropian10cm+ suporeks połówka12cm 2. Pustak Max w poprzek 37,5cm+ styropian10cm 3. Suporeks duży 25cm + styropian 10cm 4 Yoton duży 36,5cm + styropian 8cm 1. Ściana nie spełnia normy WT U=0,31więc odpada 2. Ściana już spełnia normę U=0,28 3. Suporeks (chyba chodzi o bloczek betonowy) U=0,24 4. Ytong U=0,21 Wybieram nr 3 najlepszy stosunek efektu do kosztów. Liczyłem przy lambdzie styropianu EPS 70 0,04 W/mK:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Belding 21.02.2010 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Moim zdaniem obecnie najodpowiedniejsza grubosć docieplenia to 15cm.np. Ytong 24 + 15cm styropianu -> U=0,19-0,21lub można zastosować ceramikęnp. UniMax 25cm + 15 cm styropianu -> U=0,23-0,24.Można zejść oczywiście na niższe U stosując lepsze rodzaje styropianu o lambda mniejszym od 0,4.Wydaje mi sie że te rozwiązania maja sensowny stosunek ceny do zyskiwanej izolacyjności cieplnej. Zchodzenie na niższe współczynniki U<0,2 chyba nie ma wiekszego sensu ponieważ trzeba pamiętać że nie tylko ściany utrzymują ciepło w domu...podłoga, a przede wszystkim dach nam skutecznie odprowadzają ciepło z domu i uzyskiwanie U dachu i podłogi poniżej 0,2 ponosi za sobą spore nakłady finansowe.Więc w moim mniemaniu zostaje tylko kwestia czy wolimy zalety (i wady) ceramiki czy betonu komórkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.