Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaka najlepsza ściana


Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam olbrzymi dylemat. Rozpocząłem budowę domu jednorodzinnego, fundament zalany i po zimie mam zamiar ruszać dalej. Pozostaje tylko problem z czego czy jedno, dwu a może trzy warstwowy mur. Z tego co się orientuję to 3 warstwowy mur pod względem technicznym tj nośności przepuszczalności cieplnej jest najlepszy. Mam kilka wariantów wiadomo najważniejsza jest cena, ale nie na tyle by oszczędzać na tym by później dokładać do ogrzewania gdyż mur okaże się za cienki. Może teraz o wariantach jakie mnie męczą:

 

1. Pustak Max po długości 25cm + styropian10cm+ suporeks połówka12cm

 

2. Pustak Max w poprzek 37,5cm+ styropian10cm

 

3. Suporeks duży 25cm + styropian 10cm

 

4 Yoton duży 36,5cm + styropian 8cm

 

 

 

Najlepszy według mnie jest 1 wariant i do tego namawia mnie mój tato. Lecz taki mur jest pracochłonny wiadomo murarzom to wszystko jedno bo inwestor płacze i płaci. Proszę o pomoc a może ktoś ma inny pomysł. Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pytanie jakie są priorytety - cena , walory cieplne, odporność mechaniczna ?

 

Ja stawiam na MAXa220 na 19cm grubości i do tego 15 - 18cm styropianu na piankę - moje priorytety TANIO i CIEPŁO. Pustak ma tylko przenosić obciążenia i być w miarę zdrowy (skreślam pustaki betonowe). Przy 19cm grubości wychodzi ich 14szt na metr. Po prostu rozdzielam funkcje przenoszenia obciążeń i ocieplenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A projekt jakiś, to kolega ma? :lol:

 

 

Projekt kolega ma.

Nie zawsze to co w projekcie jest najlepsze przecież każdy dostosowuje do swoich możliwości finansowych. Budowa powstaje niedaleko Bełchatowskiej kopalni gdzie jest duże zagrożenie sejsmologiczne związane z tapnięciami. Już sam fundament był kopany na 120cm i na całości robione ławy którego koszt był niezmiernie duży. I tu właśnie warianty z podwójną i potrójną ścianą. Dzięki wielkie za opinie mam jeszcze troszkę czasu sądząc po ilości śniegu więc przemyślę temat dokładnie. A gdyby ktoś miał jakieś pomysły bądź własne doświadczenia proszę o porady. Z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Piano beton ...po pierwsze jako trzon ściany w sensie nośnym jest droższy, trzeba go murować na specjalny klej, potrzebna do tego jest ekipa z doświadczeniem, a więc trochę droższa niż zwykła, pianobeton jest wrażliwy na wilgoć i wodę, jest dosyć delikatny. Ma szereg plusów: jest dokładnie wykonany, ściana jest równiutka, jest ciepły sam w sobie.

 

Dotąd nie rozumiem w czym beton komórkowy plus 10cm styro jest lepszy od MAXa220 na 19cm plus 15cm styro.

 

Podaję wartości współczynnika U [W/(m2*K)] dla dwóch ścian. Źródło "Szkoła budowania" wyd. Murator.

 

1. Bloczek 500 z betonu komórkowego 24cm + 12cm styropian = U = 0,23

 

2. Max220 19cm + 14cm styropian = U = 0,25

 

3. POROTHERM 25P+W 25cm + 12cm styropian = U = 0,26

 

Widać oczywiście , że bloczek z pianobetonu jest sam w sobie najcieplejszy, ale i tak wymaga docieplenia. A skoro wymaga, to taniej i prościej postawić z popularnego MAXa , a za ocieplenie będzie odpowiedzialne 15 albo 18cm styropianu i taka ściana i tak wyjdzie tańsza niż ta z bloczka i na pewno tańsza, mocniejsza i cieplejsza niż ta z Porothermu 25cm. (Piszę mocniejsza , bo widziałem Porotherm, który się rozsypywał w rękach, on jest bardziej kruchy niż MAX moim zdaniem).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

8)

A może Porotherm 18.8 P+W i do tego np: 20/25 cm styropianu??

U - wysoce zadowalające

 

A co do wytrzymałości - to jak FUNDAMENT nie przeniesie zmiany obciażenia spowodowanego "tąpnięciem" - to ściana i tak popęka (chyba, że jak pisał jeden z poprzedników - bedzie DREWNIANA i wykonana zgodnie z KLASYCZNĄ sztuka budowania z drewna (czyli elastycznie) ) .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Piano beton ...po pierwsze jako trzon ściany w sensie nośnym jest droższy, trzeba go murować na specjalny klej, potrzebna do tego jest ekipa z doświadczeniem, a więc trochę droższa niż zwykła, pianobeton jest wrażliwy na wilgoć i wodę, jest dosyć delikatny. Ma szereg plusów: jest dokładnie wykonany, ściana jest równiutka, jest ciepły sam w sobie.

 

Dotąd nie rozumiem w czym beton komórkowy plus 10cm styro jest lepszy od MAXa220 na 19cm plus 15cm styro.

 

Podaję wartości współczynnika U [W/(m2*K)] dla dwóch ścian. Źródło "Szkoła budowania" wyd. Murator.

 

1. Bloczek 500 z betonu komórkowego 24cm + 12cm styropian = U = 0,23

 

2. Max220 19cm + 14cm styropian = U = 0,25

 

3. POROTHERM 25P+W 25cm + 12cm styropian = U = 0,26

 

Widać oczywiście , że bloczek z pianobetonu jest sam w sobie najcieplejszy, ale i tak wymaga docieplenia. A skoro wymaga, to taniej i prościej postawić z popularnego MAXa , a za ocieplenie będzie odpowiedzialne 15 albo 18cm styropianu i taka ściana i tak wyjdzie tańsza niż ta z bloczka i na pewno tańsza, mocniejsza i cieplejsza niż ta z Porothermu 25cm. (Piszę mocniejsza , bo widziałem Porotherm, który się rozsypywał w rękach, on jest bardziej kruchy niż MAX moim zdaniem).

 

Pozdrawiam

 

ad czerwone. :o

 

jakieś herezje? można murować na zaprawie normalnej,

używa się go raczej nad ziemią tak że jego wrażliwość jest mało używana,

delikatny - przecież ma leżeć w murze a nie być używany do wbijania gwoździ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pustak Max po długości 25cm + styropian10cm+ suporeks połówka12cm

 

2. Pustak Max w poprzek 37,5cm+ styropian10cm

 

3. Suporeks duży 25cm + styropian 10cm

 

4 Yoton duży 36,5cm + styropian 8cm

 

1. Ściana nie spełnia normy WT U=0,31więc odpada

2. Ściana już spełnia normę U=0,28

3. Suporeks (chyba chodzi o bloczek betonowy) U=0,24

4. Ytong U=0,21

Wybieram nr 3 najlepszy stosunek efektu do kosztów. Liczyłem przy lambdzie styropianu EPS 70 0,04 W/mK:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem obecnie najodpowiedniejsza grubosć docieplenia to 15cm.

np. Ytong 24 + 15cm styropianu -> U=0,19-0,21

lub można zastosować ceramikę

np. UniMax 25cm + 15 cm styropianu -> U=0,23-0,24.

Można zejść oczywiście na niższe U stosując lepsze rodzaje styropianu o lambda mniejszym od 0,4.

Wydaje mi sie że te rozwiązania maja sensowny stosunek ceny do zyskiwanej izolacyjności cieplnej. Zchodzenie na niższe współczynniki U<0,2 chyba nie ma wiekszego sensu ponieważ trzeba pamiętać że nie tylko ściany utrzymują ciepło w domu...podłoga, a przede wszystkim dach nam skutecznie odprowadzają ciepło z domu i uzyskiwanie U dachu i podłogi poniżej 0,2 ponosi za sobą spore nakłady finansowe.

Więc w moim mniemaniu zostaje tylko kwestia czy wolimy zalety (i wady) ceramiki czy betonu komórkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...