Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Sagina subulata - zielony dywan

Recommended Posts

Witam,

poszukuję informacji na temat sadzenia i pielęgnacji roślinki o wdzięcznej nazwie Sagina subulata. Chciałabym tą krzewinką obsadzić dosyć duży obszar ogrodu celem utworzenia zielonego dywanu. Nie mam pojęcia jak gęsto sadzić tę roślinę. Słyszałam również, że potrzebuje ona przepuszczalnej gleby ... przypuszczam ze chodzi o stworzenie wierzchniej warstwy jako ziemi wymieszanej z piaskiem.... ale nie jestem pewna. Jeżeli ktoś z Was orientuje się w tym temacie to proszę o komentarz :)

pozdrawiam serdecznie

Dzięki za pomoc :) ... ilośc roslin na m2 to własnie to o co mi chodziło.... tylko dalej nie do końca wiem co z tą glebą ... czy wystarczy aby 10 cm górnej warstwy gleby to była ziemia wymieszana z piaskiem? w jakich proporcjach?....... czy powinnam dawać geowłókninę żeby chwasty nie przerastały? .... jestem początkującym "ogrodnikiem", ale mam wysokie aspiracje ;)

pozdrawiam

A jaką glebę masz obecnie w tym miejscu, gdzie chcesz sadzić?Chodzi też o głębsze warstwy gleby a nie tylko jej wierzchnią warstwę. Glina oznacza, ze gleba jest mniej przepuszczalna niż w przypadku piasku.

Co do wierzchniej warstwy to mogą być proporcje 50:50 w przypadku gdy masz żyzną glebę rodzimą. Co do włókniny to mam tu mieszane odczucia - roślina ma się rozrastać. Wg mnie lepiej będzie bez, ale te chwasty... Zawsze można zwiekszyć liczbę roślin na m2 i uzyskać szybszy efekt docelowy.

hmmmm nie wiem dokładnie jaka mam glebę, ale na pewno nie jest to glina. Jest dosyc sypka ... tzn taka normalna ... :( .... nie znam się na tym niestety... ale dzięki za porady. Geowłókniny nie będę uzywac i najwyżej posadzę więcej roslinek.

pozdr

A mozna normalnie strzyc tą roślinę? Jezeli tak to będę ją strzyc. Można normalnie kosiarką? ... sorry, że te moje pytania są takie głupie ale zawsze wolałam cegły nosić mojemu ojcu ;) niż pomagać mamie w ogórdku = jestem ogrodnicze nemo....