ravbc 17.02.2014 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Co do zasilacza: pojedynczy przekaźnik bierze ok. 0,5W prądu i to tylko w czasie pracy (jak jest w stanie załączonym). Tzn. że z zasilacza 24V / 2A można wysterować równocześnie ok. 100 przekaźników - starczyć powinno na spory dom... Oczywiście w przypadku zasilania także wejść PLC, odejdzie trochę prądu na ich obsługę, ale one też biorą prąd głównie w stanie "zwarcia", a nikt raczej nie będzie wszystkich włączników w domu naraz wciskał... _artur_: z ciekawości: ile masz tych podliczników powieszonych, że tak wszystko z osobna mierzysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 17.02.2014 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 na razie 3 ale mam jeszcze parę w skrzynce ale pozbędę się ich i zamienię na takie z modbusem bo nie chce mi się d... ruszać i ich zczytywac skoro PLC może to robić za mnie, a do tego będę miał odczyty chwilowe na razie mam teraz rozdzielnię, reku i ogrzewanie podłogowe (trzyfazowe) co do zasilacza to IMHO 2A to dla 100 przekaźników na styk, bo zawsze może się coś urwać czy zewrzeć i wszystkie się włączą - i masz 100% obciążenia.. oczywiście będzie działać ale to trochę nie bardzo.. dlatego myślę że 5A to akurat.. ja mam jeszcze elektrozawór na 24V DC który jakby odpaliła czujka zalania to zamknie mi wodę w całym domu - ten bierze ponad 1,5 A ale trzymam na osobnym zasilaczu tylko do tego bo to zawór typu NO czyli bez napięcia jest otwarty (zamykam go tylko awaryjnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 17.02.2014 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Ja może mam nietypowy dom, ale dla mnie 100 przekaźników aktywnych jednocześnie, to jest na prawdę sporo. W sumie to nawet tylu nie mam.... W każdym razie to podałem jako przykład, bo oczywiście należy sobie zrobić bilans prądów i dobrać odpowiedni zasilacz (z odpowiednim zapasem). Ja w każdym razie raczej nie jestem zwolennikiem dwukrotnnego przewymiarowania zasilania w stosunku do zapotrzebowania szczytowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 17.02.2014 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 w sumie trochę tak, tylko jak przeliczysz to na złotowki to inaczej wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 17.02.2014 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Dlatego lepiej jak każdy dobiera według własnego "widzimisię" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 31.03.2014 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 I'm back Jeśli chodzi o przekaźniki, kupiłem do sprawdzenia "głośności" kompletne: Wago 788-312 oraz Relpol PI84 (RM84), czyli oba 2 x 8A. Spodziewałem się większej różnicy (na korzyść Relpola podobno chichego, względem podobno głośnego Wago). Subiektywnie oceniam że Relpol generuje jakieś 70% hałasu który generuje Wago. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yrazec 03.04.2014 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Witam Na wstępie przepraszam dawno tu nie zaglądałem.. Wyjaśniam do ogrzewania mam piec Kospela ....elektryczny... do niego firma oferuje moduły sterujące, ale drogie.. więc zrezygnowałem z odczytywania temperatury... Wbijam się po tel TPSA do satela a dalej steruję przekaźnikami włączającymi piec na trzy stepy . Przeciw za mrożeniowy ( w zależności od potrzeb ustawiam na 7-14 c ) drugi to podniesienie do 17-19, a trzeci to grzanie na ful ( obszedłem automatykę pieca, i go trochę oszukuję.. ) W ten sam sposób z Satela możesz włączyć i wyłączyć dowolny odbiornik ( ja mam ustawione do 6 przekaźników) Mam nadzieję, że te wyjaśnienia będą pomocne pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yrazec 03.04.2014 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 a możesz napisać czy się nie zapalają jak np. ktoś kręci się na łóżku? Przecierz Luna jest na korytarzu a nie w sypialni ... Pewnie by przeszkadzała, po za tym można te ledy odłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 18.04.2014 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Będę miał u siebie PLCka oraz Integrę Satela. Będą w różnych miejscach (rozdzielnica z PLC w wiatrołapie, Satel w innym miejscu). Satel z PLC będzie się komunikował zapewne przez ETHM. Do Satela będą podłączone m.in. PIR czy kontaktrony drzwi zew. jako część sys. alarmowego. PLC do obsługi automatyki "wygody" lub "gadźetów" (jak tam zwał) będzie korzystał m.in. ze stanów czujek PIR serwowanych z Satela, ale również z kontaktronów drzwi wewnątrznych, które już dla alarmu są całkiem (jak sądzę) zbędne. Pytanie - czy w takim razie przewody kontaktronów drzwi wew. prowadzić do Satela (i również serwować do PLC) czy prowadzić je bezpośrednio do PLC? A może kierować się ceną wejść dwustanowych (czyli pociągnąć przewody tam gdzie te są tańsze, czyli chyba w PLC)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 18.04.2014 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 jak chcesz skomunikować satela z PLC via Ethernet? o ile mi wiadomo (ale nie jestem pewien) satel nie udostępnia protokołu do ethernetu a jedynie do int-rs.. owszem na elektrodzie coś tam chłopaki wykombinowali ale różnie może być.. mam tak samo - kontaktrony zewnętrzne i wewnętrzne - wszystko do satela - powód jest banalnie prosty - koszt wejścia w satelu jest raczej mniejszy niż wejścia w PLC.. poza tym kontaktrony mają to do siebie że lubią im drgać styki.. i w satelu banalnie prosto to obsłużysz (czułość linii) a w PLC niekoniecznie .. albo zrób jak Ci wygodniej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 18.04.2014 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 http://www.edom-plc.pl/forum/index.php?topic=5.msg513#msg513 W koszcie to nie są duże różnice (dla max 10 szt), do Satela koszt 8xDI to jakieś 140 zł, dla Wago nówka 220 zł, Allegrówka połowa tego. Dzięki za wskazówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 19.04.2014 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 o widzisz.. zaraz muszę popatrzeć jak to działa i zobaczyć czy nie da się do fateka tego wrzucić.. dzięki za linka.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 22.04.2014 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) A to ciekawostka, dodali w końcu możliwość integracji w ETHM-1. Odpuściłem sobie tego klocka, ale wygląda na to że trzeba będzie się z nim przeprosić... Jeśli chodzi o wejścia, to tych typowo alarmowych nie dzieliłbym na różne systemy. Moim zdaniem będzie tylko bałagan. Ja osobiście wszystkie związane z alarmem podłączyłbym do Satela, bo w PLC będziesz pewnie więcej grzebał, więc duża szansa że coś popsujesz. O ile nie działające światło żaluzje da się przeboleć i łatwo zauważyć, w przypadku systemu alarmowego może być to "kosztowniejsze" i trudne do wykrycia. Jednocześnie uprościłbym maksymalnie konfigurację po stronie Satela, on powinien realizować zadania związane stricte z bezpieczeństwem domu.Reasumując alarm powinien działać niezależnie od PLC, PLC może poprzez integrację wykorzystywać wejścia to realizacji automatyki. Wejścia związane tylko z automatyką raczej do PLC, chyba że są wolne wejścia w centrali, a w PLC brak. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez kolorado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 22.07.2014 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 Na strychu będę miał kilka, przyjmijmy sześć, klamotów 230V do wysterowania (on-off) PLC-kiem. Czy dobrze rozumiem że można to wykonać (okablować, z rozdzielnicy) tak:- kabelek sygnałowy 7+ żyłowy (np. skrętka) + 3x1,5 i na strychu w puszce (odpowiednio dużej) przekaźniki dla poszczególnych urządzeń, lub- np. dwa przewody 4x1,5, zero i PE wspólne, a pozostałe 6 żył (oznaczone) jako fazy włączane w rozdzielnicy przekaźnikami?Owe klamoty to jakiś wentylator (max 100W), + przepustnice Belimo LM230 (drobne W). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 22.07.2014 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 tak.. oba rozwiązania bedą ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 25.11.2014 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Odgrzeję trochę temat. U siebie zamierzam sterować oświetleniem na podstawie zadziałania kontaktronów w drzwiach do pomieszczeń i czujników ruchu w pomieszczeniach. Na początku miały być wykorzystane czujki ruchu z alarmu, ale czytając o problemach związanych z opóźnieniem ich działania (dotyczy oczywiście sterowania oświetleniem), postanowiłem wykorzystać zwykłe czujki do oświetlenia np. takie http://www.morele.net/maclean-czujnik-ruchu-bialy-mce20-631040/.Koszt przynajmniej 3x niższy niż czujek alarmowych, estetyka jak dla mnie większa bo montaż w suficie no i brak opóźnień. Czujka fabrycznie jest przystosowana do sterowania oświetleniem 230 V poprzez przekaźnik i do celów automatyki i podpięcia pod PLC trzeba ją przerobić. Jest to banalnie proste. Wewnątrz są dwie płytki drukowane: górna na której jest przekaźnik i dolna z sensorem PIR. Dolna jest podłączona z górną za pomocą trzech kabelków : plus, minus i sygnał. Wystarczy wywalić górną płytkę i podłączyć się bezpośrednio do tych kabelków. Elektronika jest zasilana napięciem 24 V DC, a sygnał to po prostu OC, który zwiera do masy w chwili zadziałania czujki. Podłączyłem to wszystko na stole i działa wyśmienicie. Piszę o tym bo może się komuś przydać. Dzięki temu w domu zrezygnowałem z czujek PIR w alarmie, bo i tak będę miał kontaktrony i czujki inercyjne na wszystkich oknach. PIRy miały być tylko do sterowania światłem, ale tak jak pisałem wcześniej, raczej nie działały by dobrze.Pozdrawiam. PS. Integracja Satela z PLC przez Ethernet jest przeze mnie przetestowana i działa doskonale. Żadnych lagów nie zauważyłem. Edytowane 30 Listopada 2014 przez Horher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 25.11.2014 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 A nie ma na rynku czujek ruchu, ze stykiem prealarmu (czujki np. satela same sygnalizują chyba prealarm diodą, ale o ile rozumiem nie przekazują tego sygnału centralce)? Jakie w praktyce jest opóźnienie takiej czujki PIR w zadziałaniu takiej czujki PIR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 25.11.2014 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) A nie ma na rynku czujek ruchu, ze stykiem prealarmu (czujki np. satela same sygnalizują chyba prealarm diodą, ale o ile rozumiem nie przekazują tego sygnału centralce)? Jakie w praktyce jest opóźnienie takiej czujki PIR w zadziałaniu takiej czujki PIR? Osobiście tego jeszcze nie sprawdzałem, choć mam czujkę Satela w pudełku, to jeszcze jej nie podłączyłem, ale z relacji faceta, który chciał je wykorzystać do sterowania oświetleniem, wynikało jednoznacznie, że się nie nadają. Opóźnienie to ok. 2 s więc może to być kłopot. Te 2 s są wyszczególnione w specyfikacji czujki. NIe wiem, może są też szybsze, ale ta czujka do światła przedstawiona przeze mnie w poprzednim poście sprawdza się na 100% i kosztuje 3-4 razy mniej. Facet o którym wspominam (czytałem chyba na elektrodzie), chciał zrobić coś takiego: otwiera drzwi do łazienki i kontaktron w drzwiach daje sygnał. Równocześnie czujka ruchu w łazience wykrywa ruch i światło się włącza. Po zamknięciu drzwi system wie, że ktoś jest w łazience, nawet jak przestanie się ruszać, a to dlatego, że po zamknięciu drzwi wewnątrz odnotowany był ruch. Nawet jeśli ruch przestaje być wykrywany, a drzwi nie zostały otwarte, oznacza, że ktoś musi być w środku i światło nie gaśnie. Jak po zamknięciu drzwi czujka nie odnotuje ruchu, to światło gaśnie. Problem był taki, że facet wchodził do łazienki i czekał na światło co może być irytujące. Mi się ten pomysł podoba i też chcę zrobić taki układ, ale skoro czujki alarmowe mają opóźnienie, to szukałem innych rozwiązań. Znalazłem i dzielę się znaleziskiem . Jeszcze jedna ważna sprawa. Jak montuje się kontaktrony i czujki inercyjne w oknach, to czujki PIR są po prostu zbędne. Problem jest tym większy, jak w domu pozostaje większy pies, albo dowolnej wielkości kot. Są czujki typu animal czy pet, ale z wypowiedzi znawców w wątku o alarmie wynika jasno, że to chwyt marketingowy i lepiej się tym nie sugerować. To jest kolejny powód, dla którego zrezygnowałem z PIRów w domu. Edytowane 30 Listopada 2014 przez Horher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 25.11.2014 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 @Horher, i chwała Ci za to że się dzielisz znaleziskiem! To co ten gość planował robić, w uproszczeniu i ja planuję. Tyle że do zapalenia światła w łazience starczy mi sygnał z kontaktronu, na który o ile wiem nie potrzeba czekać (jak na PIR). PIR da znać (w międzyczasie, bo gaszenie światła może mieć opóźnienie), że po otwarciu (i zamknięciu?) drzwi ktoś wszedł i jest wewnątrz. To tak w skrócie. Jakkolwiek, zważywszy na cenę, ten czujnik obecności jest wart uwagi (przynajmniej do niektórych pomieszczeń). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 26.11.2014 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 otwiera drzwi do łazienki i kontaktron w drzwiach daje sygnał. Równocześnie czujka ruchu w łazience wykrywa ruch i światło się włącza. Po zamknięciu drzwi system wie, że ktoś jest w łazience, nawet jak przestanie się ruszać, a to dlatego, że po zamknięciu drzwi wewnątrz odnotowany był ruch. Nawet jeśli ruch przestaje być wykrywany, a drzwi nie zostały otwarte, oznacza, że ktoś musi być w środku i światło nie gaśnie. Jak po zamknięciu drzwi czujka nie odnotuje ruchu, to światło gaśnie. Ktoś wchodzi do łazienki i nie zamyka drzwi, bo chce np. ręce umyć. Wychodzi, zamyka i światło się pali, bo system myśli że ktoś jest w środku. Jak dla mnie takie sterowanie światłem to przesada. Wyznaję zasadę: pomagać tam gdzie się da, ale nie na siłę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.