Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Płyta fundamentowa - opis wykonania


Gość kapoczta

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 122
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jeśli uda Ci się w tej cenie mieć płytę to wyjedzie tanio. Jak bedziesz mógł to opisz ceny :

1. Prace ziemne, piach, wymiana ? ( ceny z grubsza u mnie jakie wyszły dla 100m2/ 85m2 powierzchni domu: 1000)

2. Styropian na szalunek, pod płytę, opaska, folia, pianki ( 7000)

3. Zbrojenie (7000

4. Beton, wibrator (5.500)

5. Robocizna (6000)

Pozdrawiam adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Witam,

No te 200-220 zl na m2 to chyba dosyc tanio. Ja robię tak jak na zdjęciu:

 

http://img689.imageshack.us/img689/2100/a90przekrojaa.jpg

 

Roboty zaczynam za 3 tygodnie i ceny wg kosztorysu i uzgodnień z wykonawcą powinny być następujące:

- roboty ziemne + podsypki + zasypki - 6500

- styrodur + folie - 10800

- zbrojenie z robocizna - 10300 (szkody górnicze)

- beton z robocizna - 9300

- drenaż - 700

 

RAZEM ok. 37 600 PLN za 112,32m2 płyty co daje ok. 307 zl za m2 i to jest taka chyba logiczna kwota (razem z 20cm styrodurem na ściankach do poz. gruntu i drenażem). Faktycznie poniesione wydatki podam za ok. 1,5m-ca.

 

Mam pytanie odnośnie izolacji - co dawaliście jako izolację poziomą - zwykłą folię czy papę? I rozumiem że chudziaka nie dajecie? Ja chce dać folie na podsypkę żeby dodatkowo zabezpieczyć styrodur i potem jeszcze raz folie na styrodur żeby beton nie przelatywał przez łączenia płyt. Wód gruntowych nie mam. Grunty mogą być trochę wysadzinowe dlatego robię drenaż obwodowy i jeszcze dodatkowo opaskę ze styropianu wodoodpornego gr. 8cm szer. 100cm. Macie może jakieś uwagi?

Edytowane przez dunlop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie robisz

-podsypka

-XPS

-25cm betonu (np b25 wodoszczelny)

i podłogówka

 

XPS jest b. drogi dlatego myślę ze warto rozbić i dać np. 10 xps pod płytę żeby wyeliminować mostki, ale potem dokładam jeszcze 20cm styropianu np eps100 pod podłogówkę. Będzie to dodatkowa izolacja podłogówki (praktycznie jak dla pasywniaka) a dodatkowo daje przestrzeń na rozprowadzenie instalacji np. wody, kanalizy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tomek131 - folia po to żeby beton podczas betonowania nie wlewał się w szpary między płytami styroduru, a docelowo będzie też spełniać rolę izol. przeciwwilgociowej (będzie ona z boku wywinięta na ściany z betonu kom.). Daję ją w końcu tylko na styrodurze bo pod styrodurem chyba faktycznie niewiele daje. Jak by się przypadkiem woda dostała w styrodur to ta folia tylko blokowała by jej "ucieczkę". A projektowałem płytę sam "z asystą" bo to trochę moja działka...

 

do popo00 - wyliczałem i w moim przypadku płyta wyjdzie chyba trochę drożej od ław. Ja mam szkody górnicze III kat. i przez to przy płycie powinienem dostać większy zwrot z kopalni (wg tego co wstępnie wypytałem) więc docelowo płyta wyjdzie mnie może nawet taniej. Poza tym płyta ma dla mnie kilka zalet: większa sztywność przy szkodach górniczych, a w mojej okolicy budynki się "ładnie pochylają", łatwość układania hydro i termoizolacji przez co mniejsza szansa, że goście spieprzą, dodatkowo moje rozwiązanie eliminuje mostki w posadowieniu co akurat przy podłogówce ma znaczenie. Ale masz rację płyta na ogół nie jest tańszym rozwiązaniem, ale dla mnie ma więcej zalet - czytaj wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ciekawe rozwiązanie,choć z takim układem warstw rzadko się spotykam,pozwala dać 10xps na spód (a xps twarde i nie chłonie wilgoci) a wyżej 20nie drogiego EPS 100.

Nawiasem mówiąc skąd woda miałaby dostać się do Xps-a?Na nim masz folię,fakt ,że nie wiadomo co tam z nią podczas lania ,ale nawet jakby folii na xps nie było to skąd tam woda by miała być.Choć w sumie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie zanim dunlop wstawil ten przekroj swojej plyty, to ja tez tak kombinowałem z tymi warstwami. na sam spód twardy i izolujący styrodur, potem żelbet, a na to raz jeszcze izolacja grubo ze styropianu , i warstwa wylewki z instalacją podłogową.

możemy wtedy łatwiej sterować podłogówką, nie ma takiej bezwładności jak przy grzaniu całej płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Budujemy dom, który z zasady ma być energooszczędny. zdecydowaliśmy się na płytę fudamentową (choć wszyscy nam ją odradzali- łącznie z architektem) mało tego zdecydowaliśmy się na płytę jak dla domu pasywnego ( oczywiście wszyscy każą się nam "powaznie zastanowić")- decyzja już zapadła teraz musimy przypilnować aby dobrze nam ją wykonali. Mam tylko jedną wątpliwość ( ponieważ na wątku są i architekci i konstruktorzy proszę o opinię) -chodzi o pospółkę a dokładniej o jej grubość.

podaję warstwy:

40cm żwiru

folia kubełkowa

folia płaska

2x10cm styrodur

na to folia

zbrojenie

20cm b20

posadzka: 10cm styropian + 2 cm panele styroduru z ogrzewaniem podłogowym Wavin+wylewka 6cm+panele podłogowe.

będę wdzięczna za opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odradzano płytę fundamentową tu cytat .... bo robi się ławy.... a ja mieszkam w domu w który jest na ławach dom po 20 latach osiada ściany pracują, pękają, przemarzają dużo by błędów wyliczał mądra tymi doświadczeniami chcę swój dom wybudować tak żeby nóg mi nie wykręcało na kafelkach, przy silnych wiatrach dom się nie wychładzał i nie chcę latać co chwila do pieca i palić w piecu bo dzieci chore... myślę że na fundamencie to nie ma co oszczędzać (choć nie popadajmy w przesadę) bo koszt ewentualnych poprawek będzie droższy niż rolka folii ( która niewiadomo po co).

Jeżeli są na forum jacyś konstruktorzy lub architekci którzy mieli do czynienia z domami pasywnymi to proszę o opinie , bo w necie mało info o tym.

ja jedyne co znalazłam to http://www.katalogprojektow.pl/artykuly_plyta_fundamentowa.php#pasywny - zainwestowałam i kupiłam pare książek o budowie budynków pasynych ale o fundamencie mało info.Ja z domu "normalnego" chcę zrobić energooszczędny i stąd te kombinacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Budujemy dom, który z zasady ma być energooszczędny. zdecydowaliśmy się na płytę fudamentową (choć wszyscy nam ją odradzali- łącznie z architektem) mało tego zdecydowaliśmy się na płytę jak dla domu pasywnego ( oczywiście wszyscy każą się nam "powaznie zastanowić")- decyzja już zapadła teraz musimy przypilnować aby dobrze nam ją wykonali. Mam tylko jedną wątpliwość ( ponieważ na wątku są i architekci i konstruktorzy proszę o opinię) -chodzi o pospółkę a dokładniej o jej grubość.

podaję warstwy:

40cm żwiru

folia kubełkowa

folia płaska

2x10cm styrodur

na to folia

zbrojenie

20cm b20

posadzka: 10cm styropian + 2 cm panele styroduru z ogrzewaniem podłogowym Wavin+wylewka 6cm+panele podłogowe.

będę wdzięczna za opinie

 

Jeśli chodzi o układ warstw to są one dobre tylko chyba trochę przesadzone? Jeśli podałabyś warunki gruntowe i wodne, czy są szkody górnicze to można by coś więcej spróbować napisać. Ja w moim domu zaprojektowałem 10cm styroduru a na płycie dałem 20cm styropianu (patrz wcześniejsza strona), efekt praktycznie ten sam a jakieś 2tys oszczędności. Z folii pod styrodurem lepiej zrezygnować bo sam styrodur nie "ciągnie" wody a jeśli jakoś przypadkiem tam się ona znajdzie to jak dasz folię pod spodem to woda nie będzie miała gdzie "uciec". Folia kubełkowa też chyba nie potrzebna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badań gruntu nie robiliśmy ponieważ pierwotnie mieliśmy stawiać dom w technologii szkieletowej a tu płyta jest wymogiem (mi to pasowało) ale niestety nie dogadaliśmy się z firmą która miała nam stawiać (nie szukaliśmy innych wykonawców i zdecydowaliśmy się na mury- choć w szkieletówkach łatwiej osiągnąć współczynniki do których dążymy). tak więc zaczęła się dyskusja ławy czy płyta- ja chciałam nadal płytę (nie ze względu na glebę) i zaczęłam drążyć temat i wydrążyłam taki układ warstw który mnie przekonuje- teraz pytanie czy architekt który nam adoptował projekt (nie znając tematu energooszczędności i pasywności-kompletnie zielony choć podobno miał być "dobry") oby nie przesadził. po majowym weekendzie mam spotkać się z takim co podobno zna te tematy ( osobnymi zagadnieniami są też montaż okien,ocieplenie stropu- no i wszystko w ramach rozsądku...)- za wszystkie opinie dziękuję jak zacznę budowę ( myślę że za miesiąc) założę dziennik i tam też będę wdzięczna za wszystkie uwagi!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...