mariowu 29.01.2004 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2004 Stoję oto przed dużym dylematem: jakie grzejniki wybrać, aby dobrze wspołpracowały z kotłem na węgiel.Sprzedawca zachwala to co ma w sprzedaży. sprzedający DeLonghi mówi że Purmo są do d....., i na odwrót.Czy to prawda że grzejniki z termostatem nie mają sensu przy kotle na paliwa stałe. Jak wygląda sytuacja z podłączeniem: boczne lub od dołu i na co to ma wpływ. jestem ciekaw opini tych wszystkich użytkowników kotłuw na paliwo stałe , jak się sprawdzają jakie macie grzejniki (z termostatem lub bez), jak podłączone i co byście zmienili wykonujac raz jeszcze instalacje CO. I jeszcze jedno bardzo ważne . Jak z C.W.U stosując kocioł na węgiel (zakładam Ze dom nie będzie podłaczony do sieci gazowniczej Z góry dzięki za opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariowu 30.01.2004 08:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 Niewierz, żadnego wpisu!!!! nikt nie ma grzejników Purmo, DeLonghi itp. Nikt nie grzeje węglem a wszyscy uzywają gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mva 30.01.2004 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 Witam, Nie chcę deliberować i napiszę co ja wybrałem. Wybrałem grzejniki polskie firmy Regulus (miedziano-aluminiowe) zasilane od dołu. Mój sprzedawca też narzekał na Purmo. Piec który już kupiłem to Zebiec zasilany groszkiem z paleniskiem retorowym. Ma on możliwość zasilania CWU i tak będzie u mnie działał. A i jeszcze jedno: zamieniłem rurki PEX na miedź. Pozdr,MVA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busstop 30.01.2004 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 mam kocioł na miał i grzejniki radsonpo 3 latach stwierdzam, że są bdb. ponadto ich moc przy tych samych gabarytach jest wieksza niz purmo i mają - moim zdaniem oczywiscie, bo to rzecz gustu - ładniejsze przetłoczenia std. jest kolor biały, za inne kolory trzeba doplacac 20 lub 25% (nie pamietam dokładnie). białe od reki, na kolor czeka sie ok. 4 tyg. rabaty od cen "katalogowych" siegają 40% (30% to std, o rzeszcie trzeba pogadac ze sprzedawcą) cennik i parametry (moc, wymiary) można dostać szybko faksem z centrali radsona, ostatnio w ten sposób dotarł do nich znajomy, który tez te grzejniki kupował cóż - polecam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinos 30.01.2004 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 Termostaty jak najbardziej i ne ma znaczenia gdzie masz podlaczenie grzejnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinos 30.01.2004 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 Wybierz grzejniki stalowe nie laduj sie w aluminiowe jak masz instalacje z miedzi to miedz i aluminium tworzy ogniwo i grzejniki beda korodowac (duza roznica potencjalow) Co do CWU nie wiem jaki masz kociol jesli z podajnikiem i paleniskiem retortowym to nie ma problemu one zazwyczaj maja program letni i podgrzewaja tylko wode Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAMOS48 01.02.2004 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2004 Marcinos głupoty to ty umiesz wypisywać o jakim ogniwie mówisz ,jeżeli coś słyszałeś to najpierw poczytaj do końca a nie mów o ogniwach.Twoja teoria sprawdza sie ale tylko w elektrycznym połączeniu .W istalatorstwie jest to nie możliwe ze wględów technicznych.Pozostaje nam przewodzenie jonów w wodzie kotłowej ,ale przy ph. wody w polsce między 7-8 takiej możlowości nie ma .Najgorszy grzejnik aluminiowy będzie lepszy od najlepszego stalowego z racji tej że innercja termiczna aluminium jest prawie 2 krotnie większa od stali .Zjawisko to wykorzystywane jest do budowy radiatorów w elektronice oraz przy produkcji głowic w silnikach samochodowych.Powracając do grzejników aluminiowych to te najlepsze mają w swoim stopie 2,5% miedzi i mogą być łączone z każdym materiałem.Nie wpomnę o nie korodowaniu i możliwości modułowej tz. po zamontowaniu jest możliwośc korekcji odjąć lub dołożyć żeberek.Dywagacje na temat grzejników stalowych ,które lepsze nie mają sensu bo różnica pomiędzy nimi jest tylko w nazwie ,cenie i bajerze reszta parametrów jest identycznie taka sama.,Adam.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAMOS48 01.02.2004 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2004 Jeszcze mała dygresja do przemyślenia na niedzielne popołudnie grzejniki typu conwektor ,regulus żeby sprawnie działać muszą mieć ma kotle 70stopni,grzejniki panelowe 50 natomiast aluminiowe 35 .Udowodnione jest że czym większa temperatura na kotle tym straty są większe do komina (więc jesteśmy poniekond ekologami bo w zimie grzejemy kawki na dachu kupując regulusa czy conwektor) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 01.02.2004 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2004 mariowu wybrałem grzejniki stalowe, montaż teromostatów przy grzejnikach uznałem za bezsensowny, grzejniki dolno zasilane zastosowałem na poddaszu ze wzgledów estetycznych (lecz nie jest to az tak istotne przy rurkach o małych srednicach) wymiennik ciepłej wody podczas sezonu grzewczego mozesz zasilać z kotła na paliwa stałe, a latem gazem z butli propan butan .Powracając do grzejników aluminiowych to te najlepsze mają w swoim stopie 2,5% miedzi i mogą być łączone z każdym materiałem.Nie wpomnę o nie korodowaniu i możliwości modułowej tz. po zamontowaniu jest możliwośc korekcji odjąć lub dołożyć żeberek.Dywagacje na temat grzejników stalowych ,które lepsze nie mają sensu bo różnica pomiędzy nimi jest tylko w nazwie ,cenie i bajerze reszta parametrów jest identycznie taka sama. zgadzam sie z adamosem pozdrawiam brzoza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
super gacek 01.02.2004 23:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2004 W układzie otwartym nie polecam grzejników płytowych stalowych ze względu na zwiększoną korozje , natomiast głowice termostatyczne dla utrzymania komfortu jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 02.02.2004 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2004 ADAMOS48 ja to wiem a ty naczytales sie spamow reklamowych i wydaje ci sie ze madry jestes. A narazie to ja widze ze straszny ignorant z ciebie.Ty najpierw poczytaj o materialach a pozniej powtorz sobie II zasade termodynamiki i na podstawie jej zrob bilans kotla a nie wypisuj kompletnych bzdur na temat temperatury kotla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAMOS48 02.02.2004 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2004 Gościu ty się naczytałeś ,ale czy zrozumiałeś .Prowadzę firmę od 20 lat i troszku poczytałem ,ale troszku przeszłem i mam odwagę imiennie o tym mówić ,a nie chować się pod nikiem gośc i robić ludziom wodę z mózgu że czym mniejsza ilośc wody to tańsze ogrzewanie {bo według niektórych teorii szybciej zagrzeje się 1 l wody niż 100ll jest to prawda ,ale energia zmagazynowana 1l nie wystarczy do ogrzania pomieszczenia tylko 100l .Czego to dowodzi ,ano to że ja postawię 1 raz beczkę 100 litrową ,a pan będziesz latał 100 razy z 1l garnuszkiem i twierdzę że zużyjesz pan tyle samo energi.Woda jest tylko nośnikiem energi i nie ma wpływu na oszczędnośc ,jeżeli już to na komfort użytkowania.Slogan tego stwierdzenia tak mocno się przyjął w świadomości ludzi że do dzisiaj przychodzą i chcą zmienić instalację ponieważ teraz mają 500litrów wody ,a jak intalacja nowa będzie miała 50 l to oni 10 krotnie mniej zużyją energi i tym związane koszty.Można wyliczać wiele przykładów nieuczciwego podejścia do tematu i pisać głupoty własne lub czyjeś .Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michcioizi 02.02.2004 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2004 ja mam grzejniki brugmann i sa ok i dobra cena a mam je juz 6 zime Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechu5 02.02.2004 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2004 A czy ktoś słyszał o grzejnikach SUPERIA PSB- zaoferowali mi w składzie grupy PSB np. Typ kompakt 22 600x800moc 1395W (975/65/20) przyłącz z boku za 215 zł, a jesienią mieli po 199zł lechu5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAMOS48 02.02.2004 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2004 Lechu5 cena dobra marki nie znam choć jestem z branży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechu5 02.02.2004 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2004 ADAMOS48 przypomniało mi się - gość mówił, że to brugmann (ale tylko mówił, a ja to powtarzam). Najpierw podał mi cenę oficjalną 300 zl, a jak mu powiedziałem, że w castoramie mam podobne idmar lub purmo po 260-280 to powiedział, że oddat po 212zł i chyba je łykę. lechu5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam___ 02.02.2004 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2004 A czy ktoś słyszał o grzejnikach SUPERIA PSB- zaoferowali mi w składzie grupy PSB np. Typ kompakt 22 600x800moc 1395W (975/65/20) przyłącz z boku za 215 zł, a jesienią mieli po 199zł lechu5 Cos mi tu nie pasuje z tym grzejnikiem. Brugman niema grzejnika o takiej mocy w takich wymiarach a cena katalogowa tez jest inna. Z brugmana taki sam grzejnik przy parametrach 90/70/20 ma moc 1996 W i cene 295 netto Kupujac grzejniki warto popatrzec na spawy mocujace radiator miedzy plytami do samych plyt. W Idmarach wygladaja tragicznie.Widac kazdy spaw na grzejniku.Jak sie spojrzy z przodu to wyglada niezle.Ale patrzac z gory to normalnie tragedia. Purmo wyglada o NIEBO lepiej. Zreszta za cene Idmara nie nalezy sie spodziewac cudow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAMOS48 02.02.2004 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2004 idmara znam to znaczy byl parę lat temu w sprzedaży ale jak ściagało się folię to razem z lakierem .Potem firma przycichła i odrodziła się w castoramie .Ja bym nie ryzykował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość *busstop* 03.02.2004 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2004 ADAMOS ma rację co do ilości ciepła wprowadzonego do wody - czy to małej czy dużej ilości. gdy wody mało - szybsza jest "odpowiedź układu" tzn. mniejsza jego inercja. pozwala to na lepsze wyregulowanie i stabilizację temperatury - i tylko tyle. gdy wody dużo - wystąpią większe wahania temperatury wewnątrz pomieszczeń, ale można liczyć na żadsze włączanie się kotła, co spowoduje mniejsze straty rozruchowe. zasadniczo, tych wahań temperatury wewnętrznej w przypadku dużej ilości zładu nie odczuwa się. musiałyby być to wahania 18-22 stopni Celsjusza (przy ustawionej 20st. Celsjusza), a to w 99,999% przypadków nie występuje. dlatego popieram ADAMOSA - nie warto napalać się na wymianę rur, grzejników itp. w starych instalacjach, jeżeli nie wymagają tego względy techniczne (stan techniczny). bo pod względem eksploatacyjnym każde rozwiązanie ma wady i zalety. lepiej inaczej spożytkować kasę przeznaczoną na wymianę. a że instalatorzy nierzadko namawiają na wymianę? nie ma się co temu dziwić. oni z tego żyją. a że nie łatwo wśród nich znaleźć kogoś uczciwego jak ADAMOS, temu niestety chyba nikt już się nie dziwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinos 03.02.2004 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2004 ADAMOS48 To ile prowadzisz firme nie ma znaczenia. Czasami czlowiek sie poprostu myli jedni sie do tego przyznaja drudzy nie. Co do ilosci wody przyznaje racje i tak samo uwazam jak ty ale mi nie o to chodzilo. Nie moge sie zgodzic z toba ze im temperatura zasilania niższa tym więcej oszczędzamy. Fakt straty kominowe mamy mniejsze ale co ze sprawnością kotla, w jakim punkcie sprawnosci pracuje tradycyjny kociol gdy temperatura zasilania jest jak pisales 35 stopni. Dlatego zaproponowalem powtorzenie II zasady termodynamiki i zrobienie bilansu kotla tradycyjnego. Owszem wyjatkiem sa piece kondensacyjne, tu faktycznie lepiej miec niska temperature ale trzeba bylo napisac ze chodzi o taki. Ps Kolego forum jest po to by sobie podyskutowac a ty od razu atakujesz. Co do tego ze ostatniego posta nie podpisalem to nie dlatego ze sie ukrywam tylko poprostu nie zwrocilem uwagi ze jestem niezalogowany. Pozdrawiam i licze na kulturalna wymiane doswiadczen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.