Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

JAKIE GRZEJNIKI WYBRAĆ


Recommended Posts

Oto moje pytanie wysłane do firmy DeLonghi:

Półtora miesiąca temu wymieniłem instalację c.o. na gazową instalację c.o., miedzy innymi wymieniłem wszystkie 8 grzejników żeliwnych na płytowe waszej firmy De Longhi. Grzejniki sprawowały się w zasadzie dobrze do czasu gdy nie trzeba było ich odpowietrzyć. Do tego potrzebny jest mały metalowy kluczyk. Taki kluczyk ma mój instalator ale za żadne skarby nie chciał mi go odsprzedać – tłumaczył, że jest praktycznie nie do dostania. W OBI kupiłem taki kluczyk ale plastikowy. No i stało się. Podczas odpowietrzania złamał się (rozlajrował jako, że tandeta) no i woda zaczęła kapać. Dzwoniłem po instalatora, który ze swoim kluczykiem zatrzymał wodę zalewającą parkiet. Teraz nie odpowietrzam, bo nie mam czym, a za każdą wizytę instalatora nie zamierzam płacić (za dojazd itd.). Gdybym wiedział że firma De Longhi olewa nabywców swoich grzejników (taki kluczyk powinien być dołączony do każdego zapakowanego grzejnika !!!), to bym zakazał instalatorowi kupować grzejniki, których nie można samemu odpowietrzać, albo wzywać do każdego grzejnika instalatora. (może o to Wam chodzi aby dawać zarobić instalatorom – być może instalatorzy odpalają coś firmie De Longhi?). List ten piszę podenerwowany, nadziei na jakąkolwiek odpowiedź raczej nie mam (większość firm w tej wolnej III RP po sprzedaży artykułu, olewa klienta). Zresztą jak nie dostanę nigdzie takiego kluczyka to sprawę nagłośnię mailami w mediach, w imieniu innych użytkowników Waszych grzejników (mam już praktykę, wygrałem takim sposobem z tepsą)

 

A oto odpowiedź prezesa:

Szanowny Panie

Jestem zaskoczony takim tonem pańskiego listu. Rozumiem Pana zdenerwowanie,

ale taki ostry ton Pana nie usprawiedliwia. W Polsce w dobrym tonie jest aby

instalator po wykonaniu instalacji u klienta zostawił kluczyk do

odpowietrzenia. Nasza firma nie dysponuje kluczykami.

Niemniej chciałbym zaznaczyć, że kluczyki do odpowietrzania można kupić w

każdym dobrym sklepie instalacyjnym lub markecie budowlanym. Kosztuje kilka

złotych. Jeżeli Panu nie uda się zdobyć kluczyka, proszę o informację gdzie

Pan nabył grzejniki. Postaram się przesłać do dystrybutora parę sztuk, które

kupie w Warszawie.

Odpowietrzenie można przeprowadzić również za pomocą dobrze dobranego

śrubokrętu. Sam często tak robię. Proszę spróbować.

Nie "olewamy", jak Pan twierdzi, naszych klientów. Nie ma też obowiązku

dołączania do każdego grzejnika kluczyka, jest to indywidualna sprawa

każdego użytkownika. Odpowietrzniki montowane w naszych grzejnikach nie są

nietypowe, w grzejnikach wielu firm występują takie lub bardzo podobne.

To, że u Pana grzejniki często się zapowietrzają, nie jest zjawiskiem

normalnym, grzejniki w dobrze zaprojektowanej i wykonanej instalacji po

kilku odpowietrzeniach nie powinny się zapowietrzać. Świadczy to o niskim

lub niestabilnym ciśnieniu w Pańskiej instalacji.

 

Mam nadzieję, że otrzymał Pan ode mnie wyczerpujące informacje.

 

Z poważaniem

Dawid Adamaszwili

dyrektor generalny

De'Longhi Clima Polska Sp. z o.o.

ul. Powązkowaska 15

01-797 Warszawa

tel. 022 5623310

fax. 022 5623316

 

KOMENTARZE FORUMOWICZÓW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Otrzymałem też pomoc, ale nie od DeLonghi - oto maile:

Szanowny Panie

 

Rozumiejąc desperację w związku z sytuacją w której się Pan znalazł, mimo

że problem nie dotyczy grzejników Purmo, postanowiliśmy pomóc w zaistniałej

sytuacji. Wysyłamy na podany adres nasz firmowy przybór do odpowietrzania

grzejników i mamy nadzieję, że będzie pasował do odpowietrznika który jest

w pańskim grzejniku. Za kilka dni powinien znaleźć się u Pana ( jeśli

poczta nie nawali ).

 

Z poważaniem

 

Roman Strzelczyk

Kierownik Działu Technicznego

Rettig Heating Sp. z o.o.

ul. Rtm. Pileckiego 91

02-781 Warszawa

tel. + 48 22 643 25 20 w.116;

kom. +48 691 744 061;

fax + 48 22 643 99 95

e-mail: [email protected]

http://www.purmo.com; http://www.purmoprojektant.home.pl

—— Przesłane przez: Roman Strzelczyk/Rettig Heating Sp.z o.o./Rettig Group

w dniu 2005-03-14 12:14 -----

 

Robert

Skomorowski/Retti

g Heating Sp.z Do

o.o./Rettig Group Roman Strzelczyk/Rettig Heating

Sp.z o.o./Rettig Group@RETTIG GROUP

2005-03-14 11:49 DW

 

Temat

PD: De (kluczyk) Longhi

 

 

Robert Skomorowski

Dział Techniczny

Rettig Heating Sp. z o.o.

ul. Pileckiego 91

02-781 Warszawa

tel.: +48 22 6432520 wew. 130

tel.: +48 691 856101

fax.: +48 22 6439995

e-mail: [email protected]

http://www.purmo.com

—— Przesłane przez: Robert Skomorowski/Rettig Heating Sp.z o.o./Rettig

Group w dniu 2005-03-14 11:55 -----

 

Ewa

Lubryczynska/Rett

ig Heating Sp.z Do

o.o./Rettig Group Robert Skomorowski/Rettig Heating

Sp.z o.o./Rettig Group@RETTIG

2005-03-14 08:13 GROUP, Hubert Pieknik/Rettig

Heating Sp.z o.o./Rettig

Group@RETTIG GROUP

DW

 

Temat

PD: De (kluczyk) Longhi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...