Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Proponuje położyć nie jedna a dwie warstwy paroizolacji. Dobrze byłoby zwiększyć też ilość klinca pod płytą i trochę ja podnieść. Dobrze wykonany drenaz opaskowy skutecznie odprowadzi wode z pod płyty. Najważniejsza jest tutaj podbudowa z klinca 16-31,5 który skutecznie zapobiegnie podciąganiu. Chciałem zauwazyć, że paroizolacje w płycie np. w Szwecji,tu gdzie to wymyślono, stosuje się rzadko najważniejsze to warstwa drenażowa z klińca i drenaż. Chyba Legalet tez jej nie daje ale nie jestem pewien. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Grunt mam przepuszczalny. Drobny piasek do głębokości 2,5m ppt. Zakładam w najgorszym scenariuszu poziom wody równy z poziomem gruntu ew na +0,01m (możliwość podtopienia) wiec kliniec niewiele zmieni bo i tak wszystko stanie w wodzie. Płyta wyniesiona nad poziom terenu. Żelbet zaczyna się na +0,02m.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawał ktoś pod płytę coś innego niż folia PE? Mam wysoki poziom wody gruntowej wiec skłaniam się ku rozwiązaniu wodo/paroszczelnemu. Idealny byłby Proofex Engage ale w Polsce niedostepny. Najlepiej łączone na zimno bez użycia płomieni w obawie o szalunek z XPS.

 

Najlepsze rozwiazanie to beton wodoszczelny, ok.10zł wiecej na kubiku betonu , ale za to spokój, wilgoć nie przejdzie przez płytę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtarzam swoją prośbę o podzielenie się doświadczeniem:

Mam gołą płytę, bez zabezpieczeń przeciw wysadzinom I mam pytanie : czy stosował ktoś jako opaskę przeciwwysadzinową keramzyt impregnowany w geowłókninie zamiast styropianu od płyty na zewnątrz? Muszę teraz taką opaskę wykonać i nie bardzo mi pasuje płytkie układanie jej ze styropianu (lub XPSa), bo na tym będzie budowany (utwardzany) chodnik. A głęboko też nie chce kopać, żeby nie naruszać przyziemia. Gdybyście mieli zastosować takie rozwiązanie u siebie, to jak byście to zrobili?

 

Płyta już jedną zimę "przeżyła", bez zabezpieczeń i w niektórych miejscach pojawiły się wysadziny, zagniotło od spodu XPSa, na wiosnę się "wyprostował", pozostała tylko "zmarszczka", ale taka praca XPSa raczej nie jest na dłużej wskazana.

 

Proszę o jakąś konkretną poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma obaw co do wykonania opaski z XPS-a nic się z tym nie będzie działo gwarantuje. Jak się to mówi "na zachodzie" XPS-a kładą pod co tylko sie da tj drogi, słupy, tory kolejowe itd. W przypadku chodnika zdecydowanie wystarczy jakiś EPS200 wodoodporny. Co do keramzytu to oczywiście też można ale trzeba pamiętać, że są to granulki (kulki) które nie są zbyt stabilne same w sobie. Można użyć frakcji łamanej jest takowa w sprzedaży lub wykonac na tym jakąs cienką warstwe chudego betonu. Zdecydowanie najlepiej zastosowac XPS lub EPS wodoodporny. Dołączam link jak dobrać szerokość opaski do głębokości przemarzania.

 

Pozdrawiam.

 

http://jackon.se/eway/default.aspx?pid=271&oid=3403&trg=__new_5762&MainPage_5694=6148:0:10,1911&Content_6148=5762:16851::0:5754:1:::0:0&__new_5762=3403:16933::0:5784:2:::0:0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma takiego betonu. Może być beton ze zwiększoną odpornością na wilgoć, jednak nie będzie on wodoszczelny całkowicie.

 

Najpierw trzeba byłoby przeliczyć jakie ciśnienie wodne działało by na płytę, a następnie dobrać klasę szczelności betonu.

przecież są obiekty inżynierii wodnej, które są stale zanurzone w wodzie jak np filary platform wiertniczych, i tam nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak

do drenażu uzywa się rur z dzurkami do instalaci odprowadzającej wode z rynien uzywa się rur pełnych - kanalizacyjnych - nie ma co pęknąć a gdzie odporwadzić wodę - to już są indywidualne uwarunkowania każdej inwestycji

70% inwestorów robi odprowadzenie gdzieś tam ... chodziło mi oto że zostało wykonane odrazu przy płycie - a nie po wybudowaniu domu i po założeniu rynien , po wybudowaniu domu i wykonaniu poźniej odprowadzenia pisałem tu że tak nalezy robic - mam nadzieje ze w kolejnym sezonie większość wykonujących płyty będzie tak robić - to oszczedność czasu i mniej pracy

 

Ależ ja oczywiście rozróżniam rury od drenażu od szczelnie połączonych rur "pomarańczowych" które mają odprowadzić deszczówkę - tylko nie rozumiem, co te rury pomarańczowe niby mają robić "wzdłuż" ściań domu - ja bym je tam z 4 narożników domu precz jak najdalej w każdą z czterech stron i tyle... ;)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno pręt pracuje inaczej niż siatka. Na korzyść pręta. Generalnie siatki nie zostały stworzone do takich elementów jak płyta fundamentowa. Choć użycie ich - błędem nie jest.

 

Właśnie głównie w płytach znalazła zastosowanie siatka, również fundamentowych. Mieliśmy inwestorów którzy na siatkach wychodzili lepiej (taniej), ale powierzchnie zbrojenia większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...