Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dlaczego mówisz że silikat nie może być na zimę "goły " ? Dziury w nim chyba będą otworami do dołu więc nic mróz nie rozsadzi. Ale jeśli się spieszysz i chcesz zimą działać wewnątrz to jest raczej wskazane ocieplić żeby mur nie przemarzał. Mi się tam nie spieszy bo na razie bez kredytu jadę.

 

wlaciwosci naturalne silikatu sa takie ze lepiej go nie moczyc - podobniej jak siporeks chłone wilgoc - ale gdy zostanie wysyszony i zabezpieczony charakteryzuje sie bardzo dobrymi parametrami glownie akumulacyjnymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Bartosz, Tomi, chopacy - jak Wam wychodzi opłacalność tych 20cm XPSa, przy jakim grzaniu? Ja liczyłem to mi wychodziła opłacalność po ~40 (!) latach (grzanie GZ50). Ja planuję dać 15cm (tu bodaj 15-20 lat).

 

a czy zawsze musi chodzić o 100% zwrot inwestycji ? policz ile realnie kosztuje cie ten styropian - stac cie dzis na niego to dajesz i nie martwisz sie co bedzie za 15-20-40 lat nie stac cie nie dajesz placisz wiecej za ogrzewanie i juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Energii to potrzebuje tyle samo (zapotrzebowanie n ciepło) ale dzięki swej akumulacyjności (najlepiej w połączeniu z akumulacyjnością domu) pozwala na znaczne oszczędności (PCi, kable grzewcze), a w przypadku kotła CO na paliwa stałe i buforowaniu ciepła na mniejszą obsługowość.

Z kolei przy połączeniu z kotłem gazowym (kondensat) niska temperatura pracy pozwala na oszczędności wynikłe ze sprawności samego kotła gazowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja szukam sensu ekonomicznego, dlatego pytam o założenia i kryteria do doboru. Wywalanie kasy w błoto mnie nie uspokaja.

 

jestem wstanie zrozumieć że każdy buduje na tyle na ile go stać - ale mówienie że lepsza izolacja jest wywaleniem kasy w błoto to chyba lekka przesada

oczywiście jest jakiś tam próg "rentowności" - jak sądzę Ty właśnie go szukasz .... a później krzywa wydatków do potencjalnych korzyści skłania się bardziej ku linii kosztów ale to nie znaczy że nie ma to sensu

 

gdy wymieniałem okna w bloku też kupiłem te tańsze...

ale do domu mam zamiar kupić te jedne z lepszych o ile nie najlepsze ...

 

firewall ma racje ...

idąc dalej ... to co dziś jest wystarczające niebawem będzie kiepskie lub najgorsze i będziesz wymieniał lub modernizował - dom jest skarbonką bez dna

po prostu wole wydać na starcie nieco więcej i jak najbardziej odsunąć w czasie jakiekolwiek remonty, modernizacje czy wymianę na lepsze ...

po prostu chce mieć spokój na starość i wiedzieć już dziś że mnie stać będzie na mieszkanie w tym domu ...

niestety nie wiesz co będzie za 20-40 lat - może będzie jak na zachodzie - wybuduje jeszcze 1,2 nowe domy ... albo będziesz na starość szukał mniejszego tańszego ...

 

i jeszcze jedno

dom z założenia jest na ok 40-50 lat (między innymi ze względu na szybko zmieniające się standardy i trendy w budownictwie) , płyta wytrzymuje znaczeni znacznie więcej ....

znajomy powiedział mi tak ...

"a co mnie obchodzi czy dom będzie podobał się moim dzieciom i czy będą chciały w nim mieszkać jak mnie już nie będzie na tym świecie ??- zrobiłem dom na płycie która wytrzyma kilka pokoleń , będą chcieli wjadą buldożerem zepchną wszystko i wybudują po swojemu"

to jeden z powodów dla którego buduje na płycie a nie na ławach

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A które to są konkretnie te jedne z lepszych lub najlepsze i czym się charakteryzują ?

Czy dla Ciebie najlepsze=najdroższe ?

Jeśli tak,to jesteś w dużym błędzie.

Skoro projekt zakłada np.20cm EPS200 a my dajemy 20cm XPS jedynie dlatego,że nas na to stać to dla mnie jest to rozrzutność.

Współczynniki przenikania ciepła EPS i XPS są na podobnym poziomie.

 

przecież oczywiste jest ze jest ktoś daje XPS a nie EPS to nie dlatego ze go na to stac tylko dlatego ze ma świadomośc różnic miedzy produktami ?? prawda?? i nie można patrzec tylko na jeden wpółczynnik jakim jest przenikanie ciepła - no chyba ze ktoś śpi na kasie i nie ma bladego pojecia co i jak - ale to na pewno nie ja

 

najlepsze nie oznacza najdroższe - a przynajmniej nie zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam pytanie odnośnie słupów żelbetowych wystających z płyty. wszystkie fotki płyt które znalazłem w sieci są gładkie jak stół. w moim projekcie są słupy, architekt zrobił to w ten sposób jak projekt poniżej. Czy dobrze, ewentualnie zrobić inaczej/lepiej.

pozdr

płyta fundamentowa.jpg

płyta fundamentowa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam pytanie odnośnie słupów żelbetowych wystających z płyty. wszystkie fotki płyt które znalazłem w sieci są gładkie jak stół. w moim projekcie są słupy, architekt zrobił to w ten sposób jak projekt poniżej. Czy dobrze, ewentualnie zrobić inaczej/lepiej.

pozdr

Twój fundament, to właściwie nie płyta fundamentowa, tylko tradycyjny fundament (ławy i stopy fundamentowe) wykonany w szalunku traconym z izolacji (w takim wypadku powinien to być raczej styrodur - tu masz podobne rozwiązanie http://www.villanette.pl/szalunek_xps.htm ), połączony z posadzką w formie żelbetowej płyty (pod nią może izolacja o mniejszej wytrzymałości).

W niektórych warunkach gruntowych może to być lepsze i tańsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba na studia architektoniczne powinni przyjmować po 2 latach pracy na różnych budowach w charakterze fizycznego.

 

Święte słowa.

Taki model istnieje u Niemców. Miałem styczność z wieloma doradcami technicznymi, którzy przepracowali wcześniej wiele lat na budowach. Akurat pod tym względem przodują producenci pokryć dachowych.

Nawiasem mówiąc kilka razy w ostatnim czasie pozytywnie zaskoczyli mnie młodzi architekci z naszego kraju... więc może powoli coś się zmienia.

 

Artur

roznica w cenie pomiedzy XPS a EPS jest zasadna dlatego ten przyklad nie jest najbardziej trafny. To ze projekt przewiduje EPS 200 nie zawsze oznacza, ze bedzie to prawidlowe. Wsp. przenikania ciepla to tylko jeden z parametrow a czasami drugorzedny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznica w cenie pomiedzy XPS a EPS jest zasadna dlatego ten przyklad nie jest najbardziej trafny. To ze projekt przewiduje EPS 200 nie zawsze oznacza, ze bedzie to prawidlowe. Wsp. przenikania ciepla to tylko jeden z parametrow a czasami drugorzedny.

 

A czy w ogóle istnieje ktoś kto daje XPS zamiast EPS pod płyta ze wzgledu na wsp. przenikania ciepla? Nie sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat pod tym względem niewiele się różnią, oczywiście zależy to od producenta ale współczynniki maja prawie identyczne.

 

Szczerze mowiac nie wglebialam sie zbytnio we wspolczynniki, patrzylam jedynie na wytrzymalosc i nawet mi nie przyszlo do glowy wybierac wg innego kryterium (tzn na cene jeszcze patrzylam :-) i ta mi sie mocno nie spodobala, ale coz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w ogóle istnieje ktoś kto daje XPS zamiast EPS pod płyta ze wzgledu na wsp. przenikania ciepla? Nie sądzę.

 

ze względu na wsp. przenikania było by to nie uzasadnione. Ja mówię o sytuacjach, w których występuje zagrożenie wilgocią gruntową.

Jest produkowany specjalny eps o mniejszej nasiąkliwości jednak i on nie zastąpi xps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam prośbę o przeanalizowanie mojego projektu płyty i ewentualne sugestie co do wykonania. Z góry dziękuję.

Zrobiłem badania geologiczne, które wykazały grunt słabonośny i niejednorodny i podskórne napięte zwierciadła wody. Woda gruntowa 45 cm p.p.t.

Zdecydowałem, że dom będzie stał na płycie fundamentowej, pół metra nad powierzchnią terenu. Ściągnięta warstwa humusu, ok. 40 cm. Zagęszczenie pospółką ok. 30 cm, warstwami zagęszczane. Na to idzie zagęszczony piach kopalniany ok. 50 cm. przekładany geowłókniną kolejna warstwa to 10 cm. beton B-10, następnie izolacja przeciwwodna, 15 cm styropianu EPS 200, płyta żelbetowa 25 cm, 10 cm warstwy wykończeniowe.

Mam następujące pytania:

- jaką dać izolację przeciwwodną

- chcę zastąpić EPS XPSem (jaka markę wybrać i jaką grubość)

- kierownik budowy sugeruje, żeby dać jeszcze 5 cm styro pod warstwy wykończeniowe, słusznie?

- jaką geowłókninę zastosować?

Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie z chęcią wysłucham waszych sugestii.

Edytowane przez marconi_piaseczno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam prośbę o przeanalizowanie mojego projektu płyty i ewentualne sugestie co do wykonania. Z góry dziękuję.

Zrobiłem badania geologiczne, które wykazały grunt słabonośny i niejednorodny i podskórne napięte zwierciadła wody. Woda gruntowa 45 cm p.p.t.

Zdecydowałem, że dom będzie stał na płycie fundamentowej, pół metra nad powierzchnią terenu. Ściągnięta warstwa humusu, ok. 40 cm. Zagęszczenie pospółką ok. 30 cm, warstwami zagęszczane. Na to idzie zagęszczony piach kopalniany ok. 50 cm. przekładany geowłókniną kolejna warstwa to 10 cm. beton B-10, następnie izolacja przeciwwodna, 15 cm styropianu EPS 200, płyta żelbetowa 25 cm, 10 cm warstwy wykończeniowe.

Mam następujące pytania:

- jaką dać izolację przeciwwodną

- chcę zastąpić EPS XPSem (jaka markę wybrać i jaką grubość)

- kierownik budowy sugeruje, żeby dać jeszcze 5 cm styro pod warstwy wykończeniowe, słusznie?

- jaką geowłókninę zastosować?

Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie z chęcią wysłucham waszych sugestii.

Nie dawaj izolacji przeciwwilgociowej tylko zrób skuteczne odwodnienie obwodowe. Nie wiem czemu ma służyć geowłóknina i ten beton 10 cm. Styro czy też xps daje się bezpośrednio na kruszywo nie podciągające wody ale jeszcze raz - podstawa to skuteczne odwodnienie. Izolacja przeciwwilgociowa działa w dwie strony - nie dopuszcza wody ale też w razie jej pojawienia się nad izolacją co może się zdarzyć nie pozwoli na jej odprowadzenie. Dosyć oryginalny jest ten układ u ciebie. Ktoś kto to zaprojektował albo kierował się przesłankami o których nie wiemy albo nie bardzo ma pojęcie o tym jak się takie płyty wykonuje.

Rodzaj XPS czy tez EPS powinien określić projektant który zna ciężar całego domu. XPS również występuje w różnych odmianach i część z nich o niższej odporności na nacisk może sie nie nadawać. Pamiętaj by nie kierować się dopuszczalnym naciskiem przy 10% odkształceniu tylko dopuszczalnym naciskiem długotrwałym. Ten parametr jest juz z reguły podawany dla izolacji stosowanych pod płytę.

Dodatkowa izolacja nad płytą zmieni akumulacyjność całego tego układu. Szybciej się nagrzeje ale też szybciej wyziębi. To czasem jest zaletą, czasem wadą. Jeżeli masz tego świadomość to wystarczy byś zastanowił się co ci bardziej odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam naprędce zrobiony w Paincie projekt owej płyty.

Projekt przewidywał 15 centymetrową warstwę EPS 200, którego zastąpić chcę XPSem 10 cm (nie wiem czy nie za mało?).

Między XPSem a chudziakiem jest z projekcie przewidziana izolacja przeciwwodna.

Perm radzi, żeby nie dawać tej izolacji, czy ktoś mógłby się jeszcze w tej kwestii wypowiedzieć.

Zastanawiałem się na tym czy nie dać płyty na chudziaku, który byłby ułożony na 40 cm warstwie zagęszczonej pospółki i na płycie postawić bloczki fundamentowe i dopiero wewnątrz zagęścić piachem kopalnianym. Bo obawiam się, że ta 80 cm warstwa piachu będzie się zsuwać, bo nie jest ona niczym nie zabezpieczona.

Bardzo proszę o Wasze uwagi i sugestie. Najlepiej osób, które miały w praktyce z czymś takim do czynienia.

płyta fundamentowa.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam naprędce zrobiony w Paincie projekt owej płyty.

(...)

Bardzo proszę o Wasze uwagi i sugestie. Najlepiej osób, które miały w praktyce z czymś takim do czynienia.

 

Widziałem wczoraj podobna płytę z chudziakiem pod warstwą XPS, który był wysuniety poza obrys płyty i pełnił być może funkcje wzmacniajacą podłoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...