Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

ja sam mam projekt płyty z Dramixem - zbrojeniem rozproszonym w ilosci 25kg na m3 betonu (48m3).

płytę i tak trzeba dozbrajać prętami w rogach wklęsłych oraz pod dużymi otworami na obwodzie.

 

Projekt mam z EPS 200 grubości 100mm pod spodem - chciałem docieplić układając drugą warstwę, ale projektant ze względu na "pełzanie" nie zaleca.

Mój problem polega na tym, że nie wiem jak dobrze wykonać/ocieplić cokół płyty:

Miedzy warstwą EPS a płyta betonową 25cm mam 2x folia 0,2mm jako warstwa przeciwskurczowa i poślizgowa.

 

Mój problem jest następujacy: co zrobić z wywinieta na boki folią?

1. obciąć, boki potraktować zaprawą wodoszczelną np, Aquaszczel, potem do tego przykleic EPS lu XPS, istnieje niebezpieczeństwo dostania się wody pod beton, gdyż okresowo mocno sie podnosi jej poziom

lub

2. zostawić, "przykleić do betonu", wywinąć na płytę jako izolacja pozioma, układać następnie na tym ścianę

PROBLEM: jak do folii przytwierdzić ocieplenie EPS lub XPS ?

lub

3. zostawić, przykleić do betonu EPS lu XPS jako ocieplenie cokołu, a na to wywinąć folię służącą potem za izolację poziomą; PROBLEM: jak do folii przytwierdzić wykończenie cokołu np klinkier, płytki?

Nie wiem jak to rozwiązać. Może któś podzieli się doświadczeniem z własnego podwórka?:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja korzystałem z usług firmy http://www.konstruktor.co ale jak widzisz kilka postów wyżej mimo tego, że mam zrobiony projekt wątpliwości mam nadal.

 

Czy może mi ktoś powiedzieć jakiej grubości dać XPS'a, ponieważ chcę zastąpić EPS 200, który mam w projekcie o grubości 15 cm.

Mam wycenę z firmy, która proponuje dać dwie warstwy XPS'a 10 cm i 5 cm. Co Wy na to? Jak już dawać 15 cm to chyba lepiej w jednym kawałku, co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystałem z usług firmy http://www.konstruktor.co ale jak widzisz kilka postów wyżej mimo tego, że mam zrobiony projekt wątpliwości mam nadal.

 

Czy może mi ktoś powiedzieć jakiej grubości dać XPS'a, ponieważ chcę zastąpić EPS 200, który mam w projekcie o grubości 15 cm.

Mam wycenę z firmy, która proponuje dać dwie warstwy XPS'a 10 cm i 5 cm. Co Wy na to? Jak już dawać 15 cm to chyba lepiej w jednym kawałku, co?

 

Daj 2x10 cm będziesz miał spokój! Jak bym miał kasę na xps to bym tyle dał ale niestety!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwóch warstwach zdecydowanie lepiej. Ja początkowo równiez zakladalem 2x10xps, ale wiekszosc architektow, z ktorymi rozmawiam twierdzi, ze faktycznie zwrot z tego tego tytulu nie bedzie szybki.

(Ciezko mi sobie wybrazic tylko ta warstwe 15cm pod plyta) no ale tak sie powrzechnie robi.

Twoj uklad warstw mam wrazenie, ze faktycznie jest mocno przekombinowany. Nie wolisz jednak tych wszystkich warstw zastapic np. szklem? Co prawda ja bede mial szklo w wykopie, ale pewnie mozna zrobic i w nasypie.

Masz ogolnie nie ciekawe warunki, wiec tak jak powiedzial perm wydaje mi sie, ze jak by doszlo do zawilgocenia lub (gorzej) to bedziesz mial problem z odprowadzeniem wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystałem z usług firmy http://www.konstruktor.co ale jak widzisz kilka postów wyżej mimo tego, że mam zrobiony projekt wątpliwości mam nadal.

 

Czy może mi ktoś powiedzieć jakiej grubości dać XPS'a, ponieważ chcę zastąpić EPS 200, który mam w projekcie o grubości 15 cm.

Mam wycenę z firmy, która proponuje dać dwie warstwy XPS'a 10 cm i 5 cm. Co Wy na to? Jak już dawać 15 cm to chyba lepiej w jednym kawałku, co?

 

Jak masz dużo kasy to wal jak najgrubiej tej izolacji pod płytę ( tzn. na ile Ci projektant i kierownik pozwoli).

 

Pamiętaj tylko, ze pod płytą masz 8-12stC a płyta 20-22stC wiec różnica to tylko 8-12stC. To tak ja byś dał 15cm-20cm na ścianę ocieplenia a w zimę na zewnątrz min. miał +8, +10 stopni. Ludzie obecnie dają na ściany dla -25st w zimie tylko 10-20cm styro.

Ale nie wywołujmy dyskusji która już była. Każdy daje ocieplenia na ile go stać, inni - na ile ich nie stać ale chcą świadomie przedobrzyć w imię przyszłości, jeszcze inni kalkulują stopę zwrotu w przeciągu 10-20-30 lat. Kieszeń i wybór jest Twój.

 

I zdecydowanie lepiej 2 warstwy niż jedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca z tymi temperaturami jest tak jak piszesz. Proste doświadczenie rozbieramy się do naga i wychodzimy na powietrze, które ma 8stC (brak wiatru), następnie niech trochę powieje (ta sama temperatura), a potem wskakujemy do wody o temp. 8stC. Niby temp. ta sama a różnica jest :-)

 

Wg. mnie nie możemy tak porównywać. Ciało i powietrze, ciało+wiatr, ciało + woda to inna bajka.

 

Pod płytą masz z reguły różnego rodzaju zagęszczone podsypki. Nawet sam piasek jest świetnym izolatorem. Wodę i powietrze/wiatr przy prawidłowo wykonanej płycie pomijamy, masz odwodnienie i odpowiednio posadzoną przecież płytę oraz izolacje przeciwwilgociową. Na płytę nie ma szans oddziaływać wiatr czy woda jak masz wszystko zrobione ok.

W tym wątku chociażby były podawane przekroje z temperaturami pod płytami a ktoś nawet zainstalował czujniki termometru do pomiarów rzeczywistych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś z Was sprawdzał ofertę ISODOM2000 na kształtki styropianowe pod płytę fundamentową?

 

styropianowe bloczki wykonane ze styropianu porównywalnego z XPS-em

całość grubości 25 cm - możliwość - jeśli ktoś chce - dołożenia grubszej warstwy

 

całość kosztowo porównywalna z XPSem - bynajmniej dla mojego projektu (płyta 100m2 - 15 tys styropian)

- łatwe w wykonaniu

- nawet samemu można a w połączeniu z Dramixem to już zupełnie jak "klocki lego"

- do tego brak mostków termicznych- wszystkie elementy łączą się na zakładkę

 

jeśli ktoś już ma jakieś doświadczenia / uwagi nt tego systemu

chętnie się z nimi zapoznam

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego systemu nie znalem. Bardziej mnie to przekonuje niz pianobeton. Widac, ze system nastawiony na unikniecie mostkow i to dobrze wyglada na pierwszy rzut. Wsp. przenikania ciepla pewnie podobny do XPS, ale:

 

Jakie sa parametry wytrzymalosciowe, na sciskanie?? i cala reszta parametrow czy jest poparta jakas aprobata techniczna. Malo informacji, ale to nowosc wiec ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to ,że ten PerIpor to nic innego jak EPS. Firmy ostatnio ostro kombinują z gotowymi kształtkami styropianowymi czy to pod ławy ,czy to pod płytę.

Kusi mnie płyta jednak :

1) Pianobeton chłonie wodę więc odpada mimo zastosowania wanny.

2) XPS i EPS mogą zeżreć gryzonie .Trzeba to poważnie traktować ,niedawno czytałem o rozbiórce czy remoncie dachu ocieplonego jakimś styro ,gość pisał o mnóstwie kanałów wygryzionych przez myszy

Wydaje się że na placu boju pozostaje szkło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie odnosnie szkla. Zalezy mi aby bylo trwale i cieplo.

Wiem ze mozna laczyc szklo z xpsem, ale czy lepiej dac xpsa po plyta czy na plycie?? Mysle o dodatkowej warstwie 5,6 cm XPS.

 

Lepiej to ocieplenie położyć na płycie pod podłogą. Folia na tym ociepleniu. Tu juz ten XPS nie jest wymagany, ale te 5cm cie chyba nie zrujnuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to ,że ten PerIpor to nic innego jak EPS. Firmy ostatnio ostro kombinują z gotowymi kształtkami styropianowymi czy to pod ławy ,czy to pod płytę.

Kusi mnie płyta jednak :

1) Pianobeton chłonie wodę więc odpada mimo zastosowania wanny.

2) XPS i EPS mogą zeżreć gryzonie .Trzeba to poważnie traktować ,niedawno czytałem o rozbiórce czy remoncie dachu ocieplonego jakimś styro ,gość pisał o mnóstwie kanałów wygryzionych przez myszy

Wydaje się że na placu boju pozostaje szkło

 

Pianobeton tak, ale nie pod plyte.

Jestes jedna z niewielu osob, ktora zwraca uwage na ten fakt. O spustoszeniach czynionych przez myszy napisano wiele artykolow w prasie niemieckiej. Jest to bardzo duzy problem. U nas problemu nie widac. W tym przypadku dotyczy on rowniez plyt fundamentowych. Z tym, ze gryzonie traktuja materialy piankowe jako ocieplenie a nie pozywienie:-) Ja osobiscie w Austrii mialem okazje widziec tylko jedna szkode -izolacje pionowa z XPS zniszczona przez myszy, o folii praktycznie ciezko cos napisac bo pozostaly poszarpane pasma. To jest praktycznie jedyna znaczaca wada XPS i.t.p. , ze potrzebuja skutecznego, dodatkowego zabezpieczenia. Pomijam kwestie cen bo tym tokiem myslenia to i szklo piankowe ma wade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie odnosnie szkla. Zalezy mi aby bylo trwale i cieplo.

Wiem ze mozna laczyc szklo z xpsem, ale czy lepiej dac xpsa po plyta czy na plycie?? Mysle o dodatkowej warstwie 5,6 cm XPS.

 

zdecydowanie pod płytę jeśli myślisz o akumulacji ciepła - jeśli o to nie dbasz możesz dać ocieplenie od środka

 

(...)Obawiam się że cena tego systemu może być powalająca. Czy w mailu pytasz też o cenę poszczególnych elementów?

 

cenę poszczególnych elementów znam

narożnik zewnętrzny 153 zł brutto

narożnik wewnętrzny 143 zł

element prosty 187 zł

płyta 1,71m2 na dno 227 zł

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem o co dokładnie Ci chodzi - nie znalazłem tego pliku ....

 

firmy dają ocieplenie na bo tak jest wygodniej i taniej , na pewno dla nich , czy dla klienta końcowego - chyba nie zawsze, oczywiście same paramenty tak wykonanej płyty potrafią być równie dobre ... tylko ze wtedy "traci" się na tym że płyta akumuluje ciepło bo odcina się całą płytę od ciepła warstwą styropianu "NA"

 

w moim przypadku to nie wchodzi w grę - mam zamiar grzać prądem w taryfie nocnej wiec akumulacja ciepła to bardzo ważny czynnik

 

co do szkła - też warte rozważenia - głównie ze względu na te właściwości i cenę do 300 zł za 1m3 (przy założeniu 30 cm XPS dla płyty 120m2 potrzeba 35m3 szkła , koszt kilka tys mniejszy) ale pytanie co z izolacją boczną płyty i mostkami jakie mogą wystąpić

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie pod płytę jeśli myślisz o akumulacji ciepła - jeśli o to nie dbasz możesz dać ocieplenie od środka

 

 

 

cenę poszczególnych elementów znam

narożnik zewnętrzny 153 zł brutto

narożnik wewnętrzny 143 zł

element prosty 187 zł

płyta 1,71m2 na dno 227 zł

 

czyli jednak ceny powalające 227/1,71m2=132,74zł za m2 to samo dno kosztuje powiedzmy przy średnim 150m2 domku blisko 20000zł a gdzie narożniki i reszta. Jaka jest grubość tej płyty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak ceny powalające 227/1,71m2=132,74zł za m2 to samo dno kosztuje powiedzmy przy średnim 150m2 domku blisko 20000zł a gdzie narożniki i reszta. Jaka jest grubość tej płyty ?

 

Te kształtki jeśli dobrze liczę (?) to jakieś 130% kosztu materiału, nie tak skandalicznie. Powalający jest po prostu koszt 25cm XPSa pod płytę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...