Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ahya - masz bardzo podobny teren jak u mnie tylko ja mam wjazd od zachodu - przy wieździe mam niżej - w tylniej części domu wyżej o ponad 60-70 cm - wybierać będę ziemie względem niższej części - ale nawozić piach tyle co w wyższej części - czyli łącznie ok 1m - płytę osadzamy względem wyższego punktu działki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ahya - masz bardzo podobny teren jak u mnie tylko ja mam wjazd od zachodu - przy wieździe mam niżej - w tylniej części domu wyżej o ponad 60-70 cm - wybierać będę ziemie względem niższej części - ale nawozić piach tyle co w wyższej części - czyli łącznie ok 1m - płytę osadzamy względem wyższego punktu działki

 

Czyli tak jak myślałam, po prostu więcej piachu czy pospółki nawieźć. A czy jakoś zabezpieczałeś piach w tej podwyższonej części, aby się trzymał i nie rozjeżdżał??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obsypywałem tą podwyższoną część. Powstały wały szerokie na 2 metry. Chce jeszcze je poszerzyć ułozyc siatki zbrojeniowe takie jak do wylewek i obrzucić betonem. Kierownik twierdzi , ze nic nie powinno sie dziać , ale wole dmuchać na zimne. Deszcze moga robic swoje..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie pomyślmy dom 10x 10 ok 40 m3 betonu b25 do tego zbrojenie ok 3 ton stali praca pompy do betonu robocizna bobów bez izolacji podejrzewam że w 30 tyś byś się zmieścił tradycyjny wyjdzie chyba taniej. Tak na szybko policzone bez jakichś większych obliczeń. Do tego doliczyć jeszcze prace koparki bo chumus i tak trzeba zdjąć chyba że to ma być płyta pływająca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Tak sobie pomyślmy dom 10x 10 ok 40 m3 betonu b25 do tego zbrojenie ok 3 ton stali praca pompy do betonu robocizna bobów bez izolacji podejrzewam że w 30 tyś byś się zmieścił tradycyjny wyjdzie chyba taniej.

Jak dla mnie na 10x10 wychodzi ok.20m3 betonu a i stali mniej ;)

Nie sądze,że tradycyjne wychodzą taniej,w moim przypadku nie daję już styro pod podłogówkę,także kolejna oszczędność,jeśli podłogówka będzie w płycie to odpadają wylewki :)

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak planujesz mocować rurki, do siatki (trochę to upierdliwe, klipsy chyba drogie)? Też mam taki plan, może znajdę takie listwy dystansowe (jak do żelbetu)...

 

Ja dawałem w płycie rurki pod dolnym zbrojeniem 125m2 wyszło 1050mb rurki na dwa rozdzielacze po 8 obiegów w zeszłym tygodniu dałem tak samo podłogówkę w stropie monolitycznym i też już wylewek nie mam zamiaru robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy taka płyta fundamentowa jest rozwiązaniem przy trudnym gruncie typu torf? Na działce którą jestem zainteresowana (jeszcze nie kupiona!) jest ok 80cm i wody gruntowe na poziome 40cm. Bardzo mi się jednak ta działka podoba, szukam dobrego i w miarę niedrogiego rozwiązania na budowę domu jednorodzinnego. Powierzchnia zabudowy około 200m2 Proszę o jakieś opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amigo1974 - to jak w stropie dałeś rurki pod dolnym zbrojeniem - to masz na dole ocieplany sufit :D

 

Andrzej.K - tak jak koledzy napisali - źle policzyłeś - ale też nie zawsze chodzi oto by było taniej - ma być po prostu lepiej , zrób zwykłe ławy, dolicz piach jaki musisz wrzucić do środka, styropian, wylewki - wyjdzie niejednokrotnie tak samo lub drożej w $ , ale prawie zawsze to gorsze rozwiązanie w kontekście izolacji cieplnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o podłogówkę, chodziło mi właśnie o wariant płyta+wylewka z podłogówką (na siatce).

 

 

Czy Wy mieliście idealnie gładki piach po zagęszczeniu? U nas sa niewielkie górki, dolinki i pofałdowania spowodowane chodzeniem.

 

Rania, jakiej wielkości to górki? Piach chyba się będzie zawsze kruszył z wierzchu (u mnie tak), z pospółką może będzie lepiej (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiegoś kierownika budowy z doświadczeniem i brakiem urazów do płyt fundamentowych w okolicy Wrocka ktoś jest w stanie polecić?

 

Ja mogę polecić Bauservice Sosnowski. Facet zna się na płytach i nie tylko. On na pewno do nich urazu nie ma.

Z Wrocławia tylko on mi przychodzi do głowy. Facet ma bardzo dużą wiedzę i możliwe, że zainteresował by Cię innymi elementami energooszczędnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jakiego powodu zdecydowałeś, że będziesz budował na płycie fundamentowej? Czy to wychodzi taniej niż normalny fundament, czy inne były powody. też kiedyś myślałam o pycie, zwłaszcza, że mam mieć podłogówkę akumulacyjną.

Na działce nie mam gazu. Paliwa stałe odpadają - nie mam siły męczyć się z przerzucaniem ton węgla czy drewna.

Została pompa ciepła albo prąd. Postawiłem na drugie.

 

To wymusiło kompleksową adaptację projektu (odpowiednia izolacja, WM, dobre okna itp.) - ze względu na wyższy koszt kWh przy grzaniu prądem.

 

Stąd też i płyta fundamentowa - pozwala na odcięcie się w 100% od gruntu (izolacja z każdej strony), czego tradycyjny fundament Ci nie daje.

Edytowane przez budowlany_laik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rania, jakiej wielkości to górki? Piach chyba się będzie zawsze kruszył z wierzchu (u mnie tak), z pospółką może będzie lepiej (?).

 

Górki są małe, ale wystarczające do tego, żeby storopian nierówno przylegał do podłoża. Czy trzeba to przed układaniem styropianu czymś jeszcze "przydeptać", czy może przejechać jakś długą łatą? może jakims urzadzeniem?

Czy wykopy po ukladaniu rur kanalizacyjnych wystarczy przysypac tylko luźnym piachem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górki są małe, ale wystarczające do tego, żeby storopian nierówno przylegał do podłoża. Czy trzeba to przed układaniem styropianu czymś jeszcze "przydeptać", czy może przejechać jakś długą łatą? może jakims urzadzeniem?

 

Małe/duże to mało ścisłe ;) Pytam z ciekawości. U mnie różnice sięgały kilku cm, przy zagęszczaniu jedynie uzupełniałem doliny, uznałem że wierzchnie naddatki zetrę, a ew. miejscowe przydeptanie z góry 1-2 cm będzie skuteczne na takiej wysokości (jeszcze sprawdzę dokładnie, w razie co dopożyczę małą zagęszczareczkę, bo 420kg ani poręczna ani tania). Przy pracach miejscowo z wierzchu zapewne się pokruszy.

 

Czy wykopy po ukladaniu rur kanalizacyjnych wystarczy przysypac tylko luźnym piachem?

 

Raczej należy się stosować do zaleceń producentów kan., Pipelife, Wavin itp. udostępniają broszury gdzie jest to ładnie opisane (można zdaje się ubić "z buta", wg. pewnych reguł).

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...