Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Legalett ,jak wiesz ma już rurki z wodą.Czyli Legalett z rurkami na płycie zamiast pod.

W każdym razie uważasz ,że lepiej nie dać izolacji pod podłogówkę i skorzystać z samoregulacji takiej płyty.Dokładnie to rozpoznałeś?Bo jakoś nie do końca mnie to przekonuje

Na tyle na ile mogłem zebrać do kupy to co da się znaleść. To dosyć prosty układ. Wylewka przekaże ciepło płycie i razem z nią będą stabilizowały temperaturę. Za gorąco - płyta ochładza wnętrza, za zimno ogrzewa. Wszystko jest kwestią różnicy temperatur. Nie trzeba sterowników i szybko reagującego układu ktory może ogrzeje ale nie ochłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

W mojej płycie była opaska ze styropianu, na to folia i ułożenie dna z styro.

Zaprojektował to konstruktor. Ja jestem ogrodnikiem i nie mam wiedzy, by ten układ podważać.

Chociaż nie do końca mu zaufałam :) Nie zdecydowałam się na zastosowanie zwykłego EP 100. Mam twardy styropian pod konstrukcje parkingów podziemnych o dużej nośności.

 

Podobnie z ogrzewaniem - na płycie znów styropian i na tym wylewka z rurami podłogówki. Instalator stwierdził, że styro jest niezbędny, bo inaczej nie ma do czego mocować rurek. Kierbud uważa też, że lepiej ze styro, bo "pierwsze grzanie" pójdzie na dom, a dopiero potem będzie się kumulować ciepło w płycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I być tu mądry.Co do płyty wiem jedną ,jedyną rzecz na pewno.Nie ma być pod nią styro EPS100.I nikt mnie nie przekona,a nawet jakby przekonał i tak nie dam EPS 100.Reszty nie wiem i nie wiem kto ma rację.

Nie wiem nawet ,czy ma być EPS200 czy może XPS ,czy może 10cm XPS od spodu i na to 10cm EPS 200.O folii i styro pod wylewkę nie wspominając

Nie wiem nawet czy płyta się sprawdzi i jak za 50lat ,bo nikogo kto by taką miał nie znam i nie znam nikogo kto by znał kogoś kto taką miał.I nie bardzo to możliwe bo styro nie było jeszcze chyba wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś pomoże w decyzji to ja w przyszłm tygodniu będę miał wykonywaną płytę, gdzie od dołu:10cm XPSa + 21cm żelbet + docelowo 10cm EPS100 i 5cm wylewka anhydrytowa z ogrzewaniem podłogowym. Będę grzał gazem ziemnym i zdecydowałem lepiej ocieplić ściany i dach niż "ryzykować" 20cm EPS200 pod płytę (tym bardziej że nie celeuję w akumulacyjność płyty). Pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I być tu mądry.Co do płyty wiem jedną ,jedyną rzecz na pewno.Nie ma być pod nią styro EPS100.I nikt mnie nie przekona,a nawet jakby przekonał i tak nie dam EPS 100.Reszty nie wiem i nie wiem kto ma rację.

Nie wiem nawet ,czy ma być EPS200 czy może XPS ,czy może 10cm XPS od spodu i na to 10cm EPS 200.O folii i styro pod wylewkę nie wspominając

Nie wiem nawet czy płyta się sprawdzi i jak za 50lat ,bo nikogo kto by taką miał nie znam i nie znam nikogo kto by znał kogoś kto taką miał.I nie bardzo to możliwe bo styro nie było jeszcze chyba wtedy

 

ponieważ nie masz szans sprawdzić płyty z 50-letnim stażem na styropianie, a nawet nigdy nie będziesz miał takiej szansy, bo skład styro będzie się zmieniał, pozostaje zaufać projektantom, którzy umieją liczyć, sprawdzić po nich samodzielnie za pomocą dostępnych programów i jeszcze dać do weryfikacji innym projektantom ... a i tak nie zyskasz 100% pewności, że to co dostałeś spełni założenia na 50 lat.

 

Ja już wiem, że będzie płyta, tylko jak będę miał czas, to zapłacę za projekt płyty dla podanych przeze mnie wymagań, sprawdzę na ile mi wiedzy i zaparcia starczy i dam kumplowi do sprawdzenia, który robi w branży ciepłownictwo/klimatyzacja - już 2 lata go przygotowuję na zadanie do wykonania ;)

 

Jak można na różnych forach poczytać:

- da się policzyć zapotrzebowanie na energię

- da się policzyć akumulację energii przy różnych jej źródłach i różnych instalacjach dla różnych materiałów

- da się policzyć straty

- da się dobrać materiały dla powyższych wyliczeń (+/- oczywiście, ale to i tak sporo niż wróżenie z fusów)

 

czyli DA SIĘ :) - trzeba postawić wymagania, dać do przeliczenia, sprawdzić i jazda z budowaniem.

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś pomoże w decyzji to ja w przyszłm tygodniu będę miał wykonywaną płytę, gdzie od dołu:10cm XPSa + 21cm żelbet + docelowo 10cm EPS100 i 5cm wylewka anhydrytowa z ogrzewaniem podłogowym. Będę grzał gazem ziemnym i zdecydowałem lepiej ocieplić ściany i dach niż "ryzykować" 20cm EPS200 pod płytę (tym bardziej że nie celeuję w akumulacyjność płyty). Pozdr

 

po szerokich dyskusjach z wykonawcami podłogówek wynika, że grubość styro pod wylewką ~= grubość wylewki ... ale ja analityk jestem, choć inżynier ;)

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po szerokich dyskusjach z wykonawcami podłogówek wynika, że grubość styro pod wylewką ~= grubość wylewki ... ale ja analityk jestem, choć inżynier ;)

 

pozdro.

To raczej taka "ludowa legenda". Grubość styro jest warunkowana założonym stopniem izolacyjności i ewentualnie dostępnym miejscem na izolację choć w fazie projektowej to nie powinno mieć znaczenia. Grubość wylewki jest określona wytrzymałością, zakładaną wysokością podlogi i tym czy zmieszczą się tam projektowane instalacje. W wielu przypadkach ich grubości są podobne ale jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podobnie z ogrzewaniem - na płycie znów styropian i na tym wylewka z rurami podłogówki. Instalator stwierdził, że styro jest niezbędny, bo inaczej nie ma do czego mocować rurek. Kierbud uważa też, że lepiej ze styro, bo "pierwsze grzanie" pójdzie na dom, a dopiero potem będzie się kumulować ciepło w płycie.

To złe rozwiązanie. W ten sposób sama płyta stanie sie mostkiem..Ciepło bezie uciekać do płyty tymi samymy drogami co podczas tradycyjnego fundamentu , ale juz go nie odczujesz - izolacja przyblokuje pogrzaną płyte. Zreszta potrzeba wieczności żeby tymi dziurami ( mur/płyta , ściany wew/płyta ) uciekające ciepło nagrzało kiedyś płyte.

Sam juz w podobnym temacie pytałem o mocowanie podłogówki bez izolacji i polecono mi siatki zbrojeniowe i tak też będę robił. Płyta - siatki - pex - wylewka

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I być tu mądry.Co do płyty wiem jedną ,jedyną rzecz na pewno.Nie ma być pod nią styro EPS100.I nikt mnie nie przekona,a nawet jakby przekonał i tak nie dam EPS 100.Reszty nie wiem i nie wiem kto ma rację.

Nie wiem nawet ,czy ma być EPS200 czy może XPS ,czy może 10cm XPS od spodu i na to 10cm EPS 200.O folii i styro pod wylewkę nie wspominając

Nie wiem nawet czy płyta się sprawdzi i jak za 50lat ,bo nikogo kto by taką miał nie znam i nie znam nikogo kto by znał kogoś kto taką miał.I nie bardzo to możliwe bo styro nie było jeszcze chyba wtedy

 

Całkowicie się z kolegą zgadzam. Żeby była jasność nie dam pod płytę eps 100. To wykluczone. Tez się zastanawiam nad eps 200 hydro, ewentualnie 10 cm xps i na to eps 200 hydro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To złe rozwiązanie. W ten sposób sama płyta stanie sie mostkiem..Ciepło bezie uciekać do płyty tymi samymy drogami co podczas tradycyjnego fundamentu , ale juz go nie odczujesz - izolacja przyblokuje pogrzaną płyte. Zreszta potrzeba wieczności żeby tymi dziurami ( mur/płyta , ściany wew/płyta ) uciekające ciepło nagrzało kiedyś płyte.

Sam juz w podobnym temacie pytałem o mocowanie podłogówki bez izolacji i polecono mi siatki zbrojeniowe i tak też będę robił. Płyta - siatki - pex - wylewka

 

Pozdrawiam

 

Ja tu widzę jeszcze coś innego. Odcinamy się od 20cm akumulacyjności a moim zdaniem to błąd.

A odnośnie układania rurek na już wylanej płycie to nie wiem czy kolegi pomysł z tym zbrojeniem nie jest zbyt drogi. Bo ogólnie to niemma potrzeby żaby wylewkę zbroić, ma za małą grubość. Tez się zastanawiam jak to przymocować do płyty :)Jest niby klej ale jak podczas zalewania będę łaził z rurą to może się wszystko poprzesuwać i może być kiszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joguras napisał:

ponieważ nie masz szans sprawdzić płyty z 50-letnim stażem na styropianie, a nawet nigdy nie będziesz miał takiej szansy, bo skład styro będzie się zmieniał, pozostaje zaufać projektantom, którzy umieją liczyć, sprawdzić po nich samodzielnie za pomocą dostępnych programów i jeszcze dać do weryfikacji innym projektantom ... a i tak nie zyskasz 100% pewności, że to co dostałeś spełni założenia na 50 lat.

 

 

I tego najbardziej się boje.Fundamenty zwykłe są od kilkuset lat.

Perm,Autorus i inni - wobec tego rozwiązanie jest jedyne.Rurki pod płytę.Czyli Legalett :) I proste.Tylko jedna wada-jak pierdyknie rurka ,to wal 20cm betonu.Ale na to też jest rada.Puścić w rurkach powietrze. Hahaha ,niezle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda położenia ogrzewania już na płycie jakoś bardziej do mnie przemawia. Zresztą tak robi MEGATERM. Z tego co z nimi rozmawiałem to w płycie tylko rozprowadzają zasilanie do poszczególnych pomieszczeń a podłogówkę kładą już po zamknięciu obiektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa wylewka na płycie ma sens. To nie jest duży wydatek w stosunku do ceny płyty ale możliwości z wylewką są dużo większe. Oprócz tego o czym pisałem wcześniej trzeba też wziąć pod uwagę równość powierzchni płyty. Nawet w Legalett, a co by nie mówić jest to firma która stara się robić dobrze z tą równa powierzchnią jest nie najlepiej. Kafli bezpośrednio na tym może się nie dać położyć. Wylewka to dobry pomysł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu jest za słodko, każdy się zgadza ? Może i dobrze :)

 

To może teraz jak będziecie mocowali przewody do betonu? Opcji jest kilka, listwy, klej, coś jeszcze?

 

mam podpatrzone 2 metody:

1 - dolna siatka zbrojenia płyty i tam musi leżeć na dystansach (pomijam jakie, itp.) - rurki ogrzewania montujemy zwykłymi paskami platikowymi (samozaciskowe, jednoręczne "kajdanki" z filmów ;) )

2 - rozłożenie podłogówki na dolnej siatce w miarę w tym miejscu gdzie ma być - położenie górnej siatki zbrojenia - podwiązanie rurek ogrzewania do sposu górnej siatki zbrojenia - mniej wygodne IMO, ale wykonalne

 

wada jednego i drugiego, jeśli w projekcie i wg zdrowego rozsądku chcecie mieć co 10 cm upakowane rurki ...

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej taka "ludowa legenda". Grubość styro jest warunkowana założonym stopniem izolacyjności i ewentualnie dostępnym miejscem na izolację choć w fazie projektowej to nie powinno mieć znaczenia. Grubość wylewki jest określona wytrzymałością, zakładaną wysokością podlogi i tym czy zmieszczą się tam projektowane instalacje. W wielu przypadkach ich grubości są podobne ale jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

 

prawdopodobne.

 

chwila szukania i proszę - poradnik Purmo, izolacja noppjet z 11 mm pod wylewkę: Purmo-Poradnik-techniczny-ogrzewanie-podlogowe

 

pozdro.

Edytowane przez joguras
zły URL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...