Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

artstarz,

ad1) zwykle przy lekkich domkowych płytach: tak

ad2) jak dla mnie max 20cm XPS, 30cm XPS się całkiem ekonomicznie "nie klei", 10cm XPS obleci, szczególnie jak będzie jeszcze coś styro pod wylewką

ad3) będzie cieńsze ocieplenie (zakładając 20cm+ na murach spoko, można też iść w lepsze "lambdy"), choć niektórzy na myśl o tym słabną ;)

 

2) Styro pod wylewką nie będzie - kable grzejne będą prawdopodobnie więc na płyte pójdzie od razu mixokret czy coś takiego

 

3) Cieńsze ociepenie ? wydawałoby się że grubsze?

bo jak płyta będzie mniejsza o grubość ocieplenia i jeszcze cofniemy ścianę o kilka cm to te kilka cm nam dojdzie do ocieplenia - albo wymiar zewnętrzny się zmniejszy.. ale chyba tak robił nie będę tylko zlicujemy ścianę z silikatu krawędzią płyty..

 

Jesli chodzi o warstwy to nie ma sensu kłaść trzech warstw XPS bo po co.

Pierwsza warstwa XPS lub EPS hydrofobowy grubość bez znaczenia 5 lub 10 cm, potem folia a na to już według uznania 15, 20, 25...(raz robiłem 50) EPS 200. Proponuje również ocieplenie boczne płyty (przynajmniej 5cm) wykonać z XPS-a lub wodoodpornego styro plus zwykły styro od wewnątrz.

Natomiast odnośnie wypowiedzi przedmówcy i kilku innych sympatyków forum nie bardzo wiem jaki jest sens robienia płyty fundamentowej izolowanej od gruntu a następnie kładzenia na tym izolacji i robienia wylewki.

Pozdrawiam

Czyli robimy taką "wannę" z XPSa lub hydro powiedzmy 10cm na to folię (jaką? zwykłą budowlaną paroszczelną czy jakąś inną?) i dalej do tego 20cm EPS200 na poziomej części i w pionie powiedzmy 15cm - i to wystawiamy ponad poziom płyty - po to żeby potem połączyć ładnie z 20cm ociepleniem ? dobrze kojarzę?

na to jeszcze raz folia (jaka ? ) i potem zbrojenie i lejemy.. ?

Oczywiście instalacje wcześniej wprowadzamy ale to wiadomo

 

Dzięki za odpowiedzi..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czyli robimy taką "wannę" z XPSa lub hydro powiedzmy 10cm na to folię (jaką? zwykłą budowlaną paroszczelną czy jakąś inną?) i dalej do tego 20cm EPS200 na poziomej części i w pionie powiedzmy 15cm - i to wystawiamy ponad poziom płyty - po to żeby potem połączyć ładnie z 20cm ociepleniem ? dobrze kojarzę?

na to jeszcze raz folia (jaka ? ) i potem zbrojenie i lejemy.. ?

Oczywiście instalacje wcześniej wprowadzamy ale to wiadomo

 

Dzięki za odpowiedzi..

 

Pozdrawiam

Robisz wannę - może być XPS na spodzie 20cm (ale 10 też nie będzie tragedii) po bokach spokojnie wystarczy EPS 200 10cm ( Ja mam zresztą tylko EPS) środek wykładasz folią budowlaną np. 0,3mm. Układasz zbrojenie lejesz beton. potem na około robisz opaskę wysadzinową ze styro EPS 200 10cm. Na zewnątrz okładasz znów styropian folią razem z opaską i zasypujesz to piachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) Cieńsze ociepenie ? wydawałoby się że grubsze?

 

Grubsze na ścianie, cieńsze na płycie (śmysię niezrozumieli chyba).

 

nie bardzo wiem jaki jest sens robienia płyty fundamentowej izolowanej od gruntu a następnie kładzenia na tym izolacji i robienia wylewki.

 

Jak dla mnie ograniczenie akumulacji czy bezwładności ogrzewania podłogowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubsze na ścianie, cieńsze na płycie (śmysię niezrozumieli chyba).

 

 

 

Jak dla mnie ograniczenie akumulacji czy bezwładności ogrzewania podłogowego.

 

 

Wiem, że akumulacja to dla wielu wada płyty ale po co robić izolacje pod płytą betonową a na niej znów izolacje. Należy zrobić płytę nieizolowaną od gruntu a na niej wykonać izolację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że akumulacja to dla wielu wada płyty ale po co robić izolacje pod płytą betonową a na niej znów izolacje. Należy zrobić płytę nieizolowaną od gruntu a na niej wykonać izolację.

 

A dlaczego nie? Z jednej strony izolujemy mury od gruntu, z drugiej mamy umiarkowaną akumulację. Co nie znaczy że dziś bym jeszcze raz robił wogóle płytę ;) Sporo wcześniej nad tym myślałem, tj. jak będzie działać w obu wariantach podłogówka z wykończeniem m.in. deską litą, jak się będzie dawać sterować (grzanie gazem) zakłądając również piętro i inne podłogi (płytki, panele), uznałem że tak będzie nie gorzej a bardziej przewidywalnie. Pytałem tubylców, bez odzewu, może tym razem ktoś coś napisze...? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem co najmniej połowę tego wątku. Skłoniła mnie do tego rada geologa który pod czas wykonywania badań zasugerował aby wymienić grunt przed budową. Niestety nie byłem osobiście obecny przy wykonywaniu badań (była tylko żona z synem) wobec tego potraktowałem rady geologa z przymrużeniem oka. Dziś otrzymałem gotowe badania i w sumie dalej nie wiem czy powinienem stawiać dom na płycie czy nie. Poniżej zacytuje wycinki z badań geologicznych. Gdyby potrzebne były inne dane to proszę o informację. Liczę na konstruktywne uwagi. Z góry dziękuję za pomoc.

„Woda gruntowa występuje w postaci zwierciadła swobodnego w piaskach zalegających na stropie gruntów spoistych oraz przewarstwiających te grunty. Zwierciadło stabilizuje się na średniej głębokości ok.1,30mppt”

„Wyszczególniono warstwy:

Warstwa Ia

- wilgotne gliny piaszczyste i piaski gliniaste w stanie plastycznym o charakterystycznym średnim stopniu plastyczności w wysokości IL/n/ = 0,30

Warstwa Ib

- wilgotne gliny piaszczyste i piaski gliniaste w stanie twardoplastycznym o charakterystycznym średnim stopniu plastyczności w wysokości IL/n/ = 0,20

Grunty warstw Ia-Ib zaliczono do gruntów spoistych nieskonsolidowanych oznaczonych w normie PN-81/B-03020 symbolem B

Warstwa IIa

- wilgotne nawodnione piaski drobne w stanie luźnym o zbadanym charakterystycznym średnim stopniu zagęszczenia w wysokości ID/n/ = 0,30-0,35

Warstwa IIb

- wilgotne nawodnione piaski drobne w stanie średniozagęszczonym zbliżonym do luźnego o zbadanym charakterystycznym średnim stopniu zagęszczenia w wysokości ID/n/ = 0,40-0,45

Warstwa IIc

- nawodnione piaski drobne w stanie średniozagęszczonym o zbadanym charakterystycznym średnim stopniu zagęszczenia w wysokości ID/n/ = 0,50”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Witam,

 

Co myślicie o połączeniu płyty fundamentowej i grzaniu domu piecem na pelet?

Nie widzę przeciwskazań :)

Jeśli płyta we wstępnym kosztorysie wyjdzie taniej niż ławy np. z isomurem to tym bardziej.

 

Swoją drogą czemu taki drogi system grzewczy i w dodatku nie bezobsługowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie są sposoby, żeby zrobic płytę też w twoim projekcie. Masz chyba projekt domu z wizją. Może da się go jeszcze "wyrównac" do jednego poziomu.

Ja zrobiłam płytę i dzisiaj widząc budowy znajomych i mając porównanie z kosztami i ilością prac związanych z hydroizolacją, zrobiłabym jeszcze raz. Nie daj sobie wmówic, że to głupi pomysł, że drogo, że nie potrzebnie wydane pieniądze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie są sposoby, żeby zrobic płytę też w twoim projekcie. Masz chyba projekt domu z wizją. Może da się go jeszcze "wyrównac" do jednego poziomu.

Ja zrobiłam płytę i dzisiaj widząc budowy znajomych i mając porównanie z kosztami i ilością prac związanych z hydroizolacją, zrobiłabym jeszcze raz. Nie daj sobie wmówic, że to głupi pomysł, że drogo, że nie potrzebnie wydane pieniądze...

Ale nie zawsze płyta jest najbardziej racjonalnym rozwiązaniem. Trudno tu wyrokować, widząc tylko przekrój czy wyrównanie poziomu jest mozliwe i sensowne. Inwestor w swoim własnym interesie powinien podejmować decyzje oparte na kalkulacji. Jeżeli zalety płyty przeważają to robić na płycie, jeżeli zaś oznacza to dodatkowe i niepotrzebne wydatki bez skompensowania ich np łatwością wykonania to rzeba znaleść inne rozwiązanie, np tradycyjne fundamenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne perm, tylko ja przez pół rok próbowałam zdobyć na ten temat jakies sensowne informacje i zazwyczaj słyszałam, że nie - bez żadnych argumentów, nie bo nie. Dzisiaj infona ten temat - choćby na forum jest o niebo więcej niż rok temu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś miałem okazje oglądać wykonanie płyty (narazie izolację) opartej o kształtki z IZO DOM - M.A.G. oraz jego brat JMN zdecydowali się budować płyty oraz mury w tej technologi

ogólnie całkiem fajnie to wygląda - niestety jeden wielki minus - cena

z dodatkowych informacji kształtki mają 25cm i jako wyprowadzenie do izolacji pionowej jest tylko 20 cm

bardzo łatwo układa się samemu, płyty na zamek znacznie lepiej i łatwiej układa się niż 2-3 warstwy np na mijankę - ale czy da to lepsze efekty nie wiem, nie sądzę - płyty nie łączą się super idealnie - są między nimi małe szpary 1-2 mm, tyle że zamek blokuje przenikanie np wody, ciepła etc w pionie

myślę że więcej uwag i spostrzeżeń napiszą sami zainteresowani co wy ułatwić i pomoc ewentualnych chętnym podjęcie decyzji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w takim projekcie płyta jest możliwa do wykonania czy raczej odpuścić sobie i wybrać tradycyjne ławy?

[ATTACH=CONFIG]146701[/ATTACH]

 

Czywiscie, że można tutaj zastosowac płytę. Płyta nie musi być wcale jedno poziomowa. Różnice poziomów uzyskuje sie popżez zmiane grubuści izolacji(najprościej). Kiedyś robiłem i wygląda to mniej więcej tak:

płyta poz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...