Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

znalazłem, przeczytałem, daje styro na płytę 5 cm wystarczy? czy może pod płytę tylko 10 cm xps i na płyte10 cm na to podłogówka i wylewka?

 

Już było chyba w tym wątku dyskutowane. Ja dałbym pod wylewkę raczej 10cm. Pod płytę wg. portfela, ogrzewania (tu gaz), i lęków przed tempem podwyżek cen. Moim zdaniem 15-20cm, najlepiej XPS (ew. EPS 200 hydro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa... ten slynny temat. Nie wiem czy to ma cos wspolnego z ogrzewaniem; nalezy nie uwzglednic warstwe z ruramy w plycie przy obliczeniu, wtedy wszystko powinno byc ok.

 

Generalnie, uwazam ze taka plyta grzewcza moze byc fajna sprawa i na pewno jest energooszczedna, tylko ze sie nie nadaje dla kazdego.

Jednak, energooszczedna jest bez wzgledu na sposob ogrzewaniu, tylko ze w przypadku ogrzewania pradem mamy dodadtkowe korzyszci tarifowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już było chyba w tym wątku dyskutowane. Ja dałbym pod wylewkę raczej 10cm. Pod płytę wg. portfela, ogrzewania (tu gaz), i lęków przed tempem podwyżek cen. Moim zdaniem 15-20cm, najlepiej XPS (ew. EPS 200 hydro).

Bez przesady z tą izolacją pod wylewką. Moim zdaniem jeżeli płyta ma stabilną temperaturę (a tak jest w większości wypadków) to ta izolacja tak naprawdę służy tylko odizolowaniu akustycznemu. Wprawdzie nikt tu tego nie potwierdził ale może być problemem, tak jak Thomas pisał przenoszenie dźwięków przez płytę. Wylewka bez izolacji, na płycie z ogrzewaniem podłogowym, jak oceniam ok 80% ciepła oddaje do góry. To oznacza że nawet ta przez niektórych lubiana sterowalność jest w takim przypadku bardzo dobrze odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem, przeczytałem, daje styro na płytę 5 cm wystarczy? czy może pod płytę tylko 10 cm xps i na płyte10 cm na to podłogówka i wylewka?

 

jak juz styro na plycie, to daj 10cm. Jedna z wad (moze wada tu za mocne slowo, ale na pewno jest to niekorzystne) ktore sie pojawiaja w przypadku plyt grzewczych jest, ze straci sie mozliwosc umieszczenia instalacji pod wylewka, czyli rury kan. fi 50, ktorych za bardzo nie chcemy pod plyta, rury wodne itd. Mialem ostatnio klienta ktory chce budowac dom z bali na plycie grzewcza, a u niego sciany zewnetrzne tez odpadaja jesli chodzi o instalacje, czyli wszystko trzeba prowadzic przez sufit. Niekomfortowo i na pewno nie taniej (dotyczy u niego tez czesc inst. el), bo bedzie zmuszony do wykonania sufit podwieszony.

Plaski brodzik w prysznicu: trzeba pod plyta bezposrednio doprowadzac rury na miejscu, tak samo do wszystkich miejsc typu umywalka, zlew itd, czyli trzeba dobrze planowac.

 

A tak na marginesie: Jak rozwiazalesz sytuacje z "piwnica" pod schodami?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ogólnie nie planowałem ogrzewania w płycie tylko na płycie, a czy jak dam 10 cm styro na plyte to warto cos odejmowac spod płyty? w planach jest 20 cm xps , a z piwnicy pod schodami poprostu zrezygnowałem:)

 

Zalezy na co zmierzasz, czy dom bardzo energooszczedny, czy nie. Liczac dzisiejsze ceny energii, to 10cm XPS pod plyta i 10 cm EPS na plycie wychodzi nie tak zle, patrzac na stosunek miedzy cena i oszczednosciami. Unika sie juz mostkow termicznych pod scianami, a wspolczynnik U jest ok 0,17 W/m²K, czyli nie najgorzszy. 10cm wiecej pod plyta daje U ok 0,13W/m²K, to juz nadaje sie na dom pasywny. (Choc juz nie, jesli sie patrzy na definicje/wymagan wg. programu na dotacje, tam wymagaja U= 0,12 badz 0,1, w zaleznosci od stref klimatycznych :mad:)

 

Piwnica pod schodami: Uwazam ze dobra decyzja, dosc skomplikowana konstrukcja, ktora przenosi rozne klopoty i cenowo raczej sie nie oplaca. Tyle kasy tylko aby umieszcic pralke... :D

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dom bedzie w miare energooszczedny 45kwh /m2 z OZC a grzac bede gazem

 

No to wystarczy Ci 10cm XPS pod i 10cm EPS na plycie; wymagane nawet wg. ustawy w Polsce, ktore sa bardziej wymagajace niz wszystkie inne definicje w Europie, jest wtedy tylko U=20W/m²K na dom 40kWh/m². (Strefa klimatyczna I,II i III, na strefy IV i V jest wymagane 0,15 W/m²K)

 

Jak chcesz moge Ci wyslac wytyczne na te dotacje, te na dom tzw. NF40 sa jeszcze w miare osiagalne. (Choc nie wiem jak to z gazem, pewnie na ten temat tez maja rozne fantazje ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mozesz to wyslij [email protected]

 

mowisz - masz :)

wytyczne sa samotlumaczalne, a ciekawostka dla nas jest na str. 42 w podreczniku dobrych zasad:

 

warstwa izolacji powinna otaczać w sposób ciągły i nieprzerwany całą ogrzewaną część budynku,

 

wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, należy unikać przerw, pocienienia lub przebić w warstwie izolacji,

 

jeżeli przebicie warstwy izolacji jest nie do uniknięcia, współczynnik przewodzenia ciepła λ W/mK materiału przebijającego w obszarze warstwy izolacji powinien być możliwie jak najniższy. Materiały, które można stosować w miejscu przebić, to np. gazobeton, drewno, szkło piankowe, purenit,

 

połączenia przegród powinny być zaizolowane w sposób ciągły i nieprzerwany, a więc np. warstwa izolacji dachu powinna łączyć się na całej długości z izolacją ściany zewnętrznej,

 

w projekcie budynku powinno się unikać ostrych krawędzi, gdyż są one trudne do zaizolowania, np. szczególnie trudno jest zachować ciągłość izolacji w okolicach lukarn,

 

należy stosować rozwiązania sprzyjające zachowaniu ciągłości izolacji, np. samonośne balkony i klatki schodowe oraz posadowienie na płycie fundamentowej.

 

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja tez bym poprosił bo jak czytam to jest szansa że u mnie tak będzie dokładnie jak tam napisane (edytowane :))

 

:D:D:D wlasnie mowilem do zony, ze pewnie zaraz bedzie wiecej zainteresowanych :)

 

zaraz Ci wysle, adres mailowy przeciez mam.

 

A ogolnie, te materialy sa dostepne za free w internecie, mozna szperac i sciagnac pod adresem http://www.nfosigw.gov.pl/srodki-krajowe/doplaty-do-kredytow/doplaty-do--kredytow-na-domy-energooszczedne/

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja planuję gaz, ale mimo wszystko nie planuję styropianu pod wylewką. Nigdy nie wiadomo, czy akumulacja nie przyda się w przyszłości.

 

Ogolnie, uwazam ze gaz dobry, jakos mi sie wydaje glupie najpierw generowac prad pomoca ciepla, a po tym uzywac ten prad do grzania, ale oczywiscie, tak banalnie nigdy w zyciu nie jest.

Jak juz pare razy pisalem, w przypadku domu parterowego bym sie jeszcze trzy razy zastanawial, czy plyta grzewcza (a tu obojetnie, czy rury sa w plycie czy w wylewce bez styropianu) jest dobrym pomyslem. Slychac bedzie kazdy krok, a jak ktos szura krzeslem, to w pokoju obok wypadaja z lozka. To nie gra role, jesli w parterze jest tylko salon, kuchnia, jadalnia, hol itd a sypialnie sa na pietrze. Mieszkalem kiedys w takim domu, gdzie taki po naszemu tzw. "Verbundestrich" byl, i bardzo nie lubilem.

Ale i to kwestia gustu, w Japonii maja sciany papierowe i uwazaja, ze to zupelnie wystarczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...