Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gość Arturo72
co nieco poczytałem i chyba mnie nie przekonało.

Jeśli weźmiemy pod uwagę nowy dom energooszczędny o pow. ok 100m2 i z racji tego dużo mniejszy piec wynik powinien być jeszcze lepszy, no chyba że źle myślę :confused:

 

Coś słabo czytałeś...nowy dom energooszczędny 100m2 powinien mieć zapotrzebowanie na ciepło ok.40kWh/m2/rok i obciążenie cieplne ok.3-4kW.

Oznacza to ni mniej ni więcej zuzycie energii na ogrzewanie przez ok.200dni czyli w sezonie grzewczym w ilości 4000kWh co przy cenie kWh w II taryfie ok.0,33zł daje kwotę 1320zł.

Oczywiście dla ekogroszka wyjdzie taniej bo 1kWh wychodzi ok.0,15zł co daje 720zł za sezon ale biorąc pod uwagę różnicę w kosztach instalacji i metraż w domu nie jest już to takie oczywiste.

To po pierwsze,po drugie mając takie obciążenie cieplne nie kupisz kotła na ekogroszek o takiej mocy,najmniejszy kocioł to 7kW a to oznacza,że pracując z mocą nominalną będziesz przegrzewał dom a ograniczając mu moc(z reguły się nie da) większość ciepła i kasy pójdzie z dymem w komin.Pozostaje nadwyżkę ciepła ulokować w buforze ciepła ale to dodatkowe i nie małe koszty.

 

Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić to wyliczyć dokładnie zapotrzebowanie domu na ciepło a potem decydować o wyborze źródła ciepła.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

kolektory jak dobrze policzysz to może z dopłatami od biedy wyjdzie na zero.. ale wątpię

zauważ że jak już sobie policzysz to po swojemu to rozpatrujesz potem różnice i kwoty które musisz zainwestować..

 

właśnie wróciłem do domu z rozmowy z potencjalnym wykonawcą domu... płyt parę zrobił więc wie z czym to się je ale co do ogrzewania prądem i używania płyty jako akumulatora był najpierw scepytczny, ale zadał parę pytań w temacie, potem popstrykał w kalkulator i zajarzył o co chodzi.. i stwierdził że to musi zadziałać bo jak naładujemy prawie 30m3 betonu ciepłem to odpowiada z grubsza 10m3 buforowi wodnemu (jeśli chodzi o pojemność cieplną).. i jak będziemy ładować 3-4kW w płytę to przy 2giej taryfie wyjdzie troche więcej niż Arturo napisał, i to facet co się zna na tym bo robi budynki pod klucz, po swojemu przeliczyl i chyba uwierzył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za różnica? moc to moc, nieważne z czego.. czy z prądu kablami, prądu przez wodę, gaz czy ekogoszek moc musisz dostarczyć i tak..

z tego co koledzy piszą w tamtym wątku to przez około 6h na dobę..

przy prostym wyliczeniu 4kWh x 6h na dobę daje 24kWh x 200 dni w roku daje 4800kWh x 0,3pln = 1440 pln..

niech będzie że 2000 to i tak się oplaca..

 

a co do kolektorów to właśnie zacząłeś prawidłowo kombinować ;)

wydajesz od razu 6000 po to żeby co rok ile zyskac? pamiętaj że w nocy i w zimie raczej słabo działają.. chyba lepiej tania pompę ciepla powietrze powietrze..

Edytowane przez _artur_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może lepiej zrobić jak Arturo72 i zainwestować w pompę powietrze woda zamiast kombinacji z piecem elektrycznym i pompą PP. Wydajność takiej pompy jest znacznie wyższa niż pieca elektrycznego. Morze Arturo72 podzieli się swoimi doświadczeniami z tym urządzeniem i kosztami ogrzewania. :wave:

Ja dodatkowo planowałem kominek z rozprowadzeniem ciepłego powietrza do wszystkich pomieszczeń ( bardziej jako dekoracja i jako dodatkowe źródło ciepła przy skrajnych temp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, troche juz poza tematem. Tylko jeden mysl jeszcze na temat kolektory: moim zdaniem maja najwiekszy sens we wspolpracy z pompa ciepla, uzywajac ich do grzania cwu. Wtedy w czasie letnim pompa ciepla nie musi pracowac, a w zimie ona wystarczy rowniez do cwu. Grzalke elektryczna wtedy sie tak programuje, ze woda w zbiorniku tylko od czasu do czasu przekracza te 60 °C (bakterie itd), (chyba troche ponad 60, dokladna liczbe nie pamietam), ale to wtedy potrzebne tylko w okresie zimowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak za 20 lat gaz mi do gminy podcigną to się zastanowię czy w ogóle się podłączać bo koszt pieca może być taki że zwróci się w różnicy w rachunkach za 10 lat kiedy go trzeba będzie wymieniać

 

Jak doliczysz demolkę domu, stropu i dachu, żeby wymurować komin pod ten gaz (bo teraz na nim oszczędzasz) to chyba Ci się nie będzie chciało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytan odnośnie płyty. Dostałem kilka dni temu projekt płyty, jest w niej zaznaczone na schemacie, że na piaskowej podbudowie robimy warstwę 10cm chudego betonu. Czy można z tego zrezygnować? Przeglądając dzienniki widziałem, że nie każdy robił warstwę betonu.

Druga kwestia to styropian, mam 20cm EPS200, a na boki EPS70 też 20cm. Czy to dobre rozwiązanie? Myślałem, żeby na boki także dać EPS200, chyba ze nie ma sensu. Trzecie pytanie o wyjścia przyłączy. Wyjścia będą z prądu, wody i kanalizy. W jaki sposób powinny one wychodzić? Czy osobnymi dziurami w płycie, czy może jedną wspólną? Wylewając beton te wyjścia powinny być w jakiś sposób wydzielone, aby nie trzeba było kuć?

I narazie ostatnie pytanie, które mi się nasuwa: czy płyta powinna być w jakiś sposób oddzielona w części garażowej? Czy zrobić jako całość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytan odnośnie płyty. Dostałem kilka dni temu projekt płyty, jest w niej zaznaczone na schemacie, że na piaskowej podbudowie robimy warstwę 10cm chudego betonu. Czy można z tego zrezygnować? Przeglądając dzienniki widziałem, że nie każdy robił warstwę betonu.

Druga kwestia to styropian, mam 20cm EPS200, a na boki EPS70 też 20cm. Czy to dobre rozwiązanie? Myślałem, żeby na boki także dać EPS200, chyba ze nie ma sensu. Trzecie pytanie o wyjścia przyłączy. Wyjścia będą z prądu, wody i kanalizy. W jaki sposób powinny one wychodzić? Czy osobnymi dziurami w płycie, czy może jedną wspólną? Wylewając beton te wyjścia powinny być w jakiś sposób wydzielone, aby nie trzeba było kuć?

I narazie ostatnie pytanie, które mi się nasuwa: czy płyta powinna być w jakiś sposób oddzielona w części garażowej? Czy zrobić jako całość?

 

nasz ulubiony temat... EPS200 pod plyta. Pytaj projektanta, ktory producent pozwala na EPS200 pod plyta i gwarantuje, ze po 50lat ten material bedzie mial takie same parametry. Tyle co ja wiem, wytyczne producenta sa integralna czescia zasad na budowie.

Ja bym zawsze stawial na XPS300, co wedlug BASF jest minimalnie wymaganym materialem do takich zastosowan. Nie potrzebny jest ten chudy beton; jesli warstwa piasku jest dobrze zageszczona, najslabsza warstwa, ktora trzeba uwzgledniac jako grunt, zawsze jest izolacja, nawet w przypadku XPS (185kN/m²; natomiast EPS200 45-60kN/m²). Jaki dop. odpor gruntu badz modul sprezystosci gruntu masz w obliczeniu?

 

EPS 200 na boki faktycznie mniej ma sensu, my tam dajemy XPS tylko ze wzgledu na nasiakliwosc (XPS 0,2%, EPS 2%)

 

Instalacje: Prad i woda nie moga byc razem, musi byc rozstaw min 70cm, ogolna zasada jest, zawsze wybierac najkrotsza droge pod plyta, i jak najmniej zakretow :).

 

A co projektowali na temat wysadziny? Czy masz grunt 100% niewysadzinowy, czy wymiana gruntu?

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że wyrąbiesz dziurę albo dwie w ścianie i wystawisz kikuty aby usuwały spaliny i pobierały powietrze.

 

Jeden. Słyszałeś pewnie o rurach koncentrycznych.

Nie uważam, aby było to jakoś przerażające, szczególnie jeśli chodzi o tylną elewację i nowoczesną fasadę.

 

http://einstel.pl/systemy-powietrzno-spalinowe

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że wyrąbiesz dziurę albo dwie w ścianie i wystawisz kikuty aby usuwały spaliny i pobierały powietrze.

 

pewnie że za 20lat to mi sie nie będzie chciało.. ale jeśli tak to owszem.. piecyk na ścianę i rura na zewnątrz.. pobierać mogę z czerpni z went. machanicznej..

albo jak pisze kolega.. z tyłu to mi nie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...