Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

rury prowadzone do góry przez plyty wykonuje się najlepiej jako "rura w rurze", czyli na rure fi 110 np. rura fi 160 jako oslona. Wtedy beton nie przyklej się do rury, a rury mogą swobodnie pracować, tak samo jak beton. Żeby się wszystko ladnie trzyma podczas zalania betonu, wsadzić miedzy rurami 3 punkty pianke, i wszystko gra.

Uzywamy do tego resztki rur, które zostały cięte, czyli kawałki bez kieliszek.

Spadek: podręcznikowo, spadek zależy od średnicy rur, pomiędzy 2 i 4% nie może być bledem. 8% moim zdaniem już zbyt dużo, szczególnie w przypadku rur fi 110.

Rury

 

 

pozdrawiam

 

Thomas

 

Panowie, to w końcu ile pod płytą powinny być rury minimalnie zakopane. Wszystkie rury są pomarańczowe SN8.Oglądając fotki część ma zakopane 30-40cm pod płytą, część kładzie równo z piaskiem, część 10cm pod. Jak będzie najlepiej żeby też nie przedobrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

W tym roku zaczyna budowę. Dom będzie wielkości 11x11,5m. Parter z poddaszem użytkowym. Teren to glina z iłem. W projekcie mam ławy fundamentowe na głębokości 1,2m i rozmiarach 60x40cm. Ostatnio znajomy powiedział mi o płycie, że to dużo lepsze rozwiązanie niż tradycyjne fundamenty. On buduje płyty w Niemczech. Czy jak wykona wykop pod płytę o głębokości 0,5m i ubiję w nim warstwę piachu 0,3m i warstwę żwiru 0,2m. Czy styropian EPS 200 pod ściany nośne, a pod resztę EPS100 o grubości 20cm będzie wystarczył? Jako zbrojenie chcę dać siatkę z pręta 8 o oczkach 15x15, na górę i dół. Płytę chcę zrobić około 30cm grubości Czym łączyć styropian? Czy można by było zrobić tak, że po ściany nośne dałbym styrodur o grubości 10cm i na to zbrojenie z prętów 4x12 i strzemionami z prętami 6 co 30cm, a pod resztę domu położyć styropian EPS100 o grubości 20cm (2x10) i na to siatka dół i góra z pręta 8 i oczko 15x15? Czy ktoś z Was dawał ogrzewanie podłogowe do górnego zbrojenia? Dużo jest z tym zabawy, czym mocowaliście rurki do zbrojenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miuzziker, weź tego znajomka aus Deutschland, to ci richtig zrobi płytę. Ty tylko zbierz co znajdziesz po drodze. Tu trochę styropianu, tam jakiś pasek xps-a, kawałek folii ogrodniczej, tam kłębek drutu, może nawet jaka stara rama ogrodzeniowa. Coś tam zespawasz, coś tam zdrutujesz i będzie superpłyta za grosze.:bash:

Chłopie nie kompromituj się takim wpisem. Poczytaj może ten wątek ( drukowane nie zabija ), zrób badania geotechniczne,a potem zamów projekt płyty u konstruktora.

Jak już postawisz to będziesz fachowcem całą gębą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze 5 wpisow miał przy nicu taki tekst - zanim napiszesz poszukaj / przeczytaj uwaznie .... teraz ma juz 6 to nie musi :D

 

 

Panowie, to w końcu ile pod płytą powinny być rury minimalnie zakopane. Wszystkie rury są pomarańczowe SN8.Oglądając fotki część ma zakopane 30-40cm pod płytą, część kładzie równo z piaskiem, część 10cm pod. Jak będzie najlepiej żeby też nie przedobrzyć.

 

ja mam ok 10 cm - wg mnie czym mniej tym lepiej - bo nie roskopujesz juz zageszczonego piachu - i nie masz problemu z jego ponownym zageszczeniem nad rurą

 

to masz chyba kierownika samobójcę.. w życiu zaden jak nie jest konstruktorem z uprawnieniami to bez projektu zamiennego się nie zgodzi tylko wpisem firmować? i co wpisze? że INWESTOR chce płytę 25cm, zbrojoną tak i ta, a pod nią eps ?

projekt masz gotowy i adaptujesz czy indywidualny? jak indywidualny to niech projektant ruszy mózgownicę i ci policzy..

 

u mnie nawet kierownik budowy malo co chcial w DB wpisywac , zmiane law na płytę musial wpisac i zaakceptowac projektant adaptujacy projekt !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zastanawiam się nad jedną rzeczą. Jeżleli miałbym mieć wylaną płytę "na gotowo" z ogrzewaniem w płycie to również kanalizacja musiałaby być zrobiona na gotowo, tzn. każde wyprowadzenie musiałoby być na miejscu. Jak to zrobić, jeżeli pod płytę można dawać tylko rury pomarańczowe, których średnica minimalna wynosi 110mm? Pomijam kwestie instalacji wodnej, bo tutaj problem wydaje się być mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że mam 6 postów nie oznacza, że nie czytam tego forum i studiuje informacji o budownictwie. Chciałem się tylko poradzić czy może ktoś stosował podobnie. Są osoby co budują sami i całkiem im to dobrze wychodzi. Dużą cześć tego wątku już przeczytałem, ale przeczytanie 262 stron to trochę schodzi, a nie mam aż tak dużo czasu. Nie możecie normalnie odpisać tylko jak zawsze próbujecie komuś dogryźć. Właśnie w tym wątku wyczytałem że niektóry próbowali dawać styrodur pod ściany nośne, a na resztę powierzchni dawali mniej wytrzymały styropian żeby zredukować koszty. To skąd tyle szyderstwa w Waszych wypowiedziach. Po co zaśmiecacie forum. Jeśli Twoja wypowiedź nie jest na temat to nie zaśmiecaj forum!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć projekt płyty, tam będziesz miał napisane co i jak. Wychodząc z twojego założenia niepotrzebnie kupowałem projekt domu, wrzucę na kupę kilka cegieł i będzie dom, niepotrzebnie wydałem kasę na projekty, pozwolenia, itp.

Zmiana fundamentów na płytę to nie zmiana LCD na plazme tylko dużo poważniejsza sprawa, która spartolona będzie miała przerażające konsekwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że mam 6 postów nie oznacza, że nie czytam tego forum i studiuje informacji o budownictwie. Chciałem się tylko poradzić czy może ktoś stosował podobnie. Są osoby co budują sami i całkiem im to dobrze wychodzi

 

Tylko, że budują wg projektu, który policzył ktoś kompetentny, a nie wg rysunku naszkicowanego przez amatora na papierze śniadaniowym podczas przerwy w pracy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

projekt projektem, ale czy liczył ktoś obciążenie płyty w miejscu drzwi tarasowych? u mnie płyta już wylana, XPS położony warstwami i z ciekawości policzyłem ile waży to co jest nad drzwiami tarasowymi (szerokie na 3,6 m). Opiera się to na belce, która z kolei opiera się na ścianie - wystaje poza okno tarasowe na 24 cm. Dom piętrowy. I wyszło mi, że obciążenie na m2 wynosi około 1700 kPa, a wartość znamionowa naprężenia ściskającego pod płytą wg BASF wynosi 140kPa. Na całości płyty i ten uśredniony nacisk jest bardzo mały, ale mam wrażenie, że mam błąd w projekcie, trochę za późno to przeliczyłem. I co teraz? Zastanawiam się, czy płyta przeniesie to obciążenie na większą powierzchnię. Po prostu nie mam już siły kontrolować wszystkiego - ekipy, projektanta, kierownika budowy i nie wiem czego jeszcze. Wymyśliłem, że dobrze byłoby przeprojektować belkę nad tarasem i znacznie ją poszerzyć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@imrahil, wieniec i poprawnie wymurowana ściana rozłoży Ci to na większą szegokość, choć oczywiście będą tam (przy krawędzi balkonu) większe naprężenia. Konstruktor musiał to uwzglnić, to nie jakaś wielka egzotyka że w domach są drzwi :D

Faktycznie, ale w weekend w czasie wolnym od spania czytałem tutaj na forum wypowiedzi t.brinkmanna na ten temat i pisał o dawaniu XPS500 w takich miejscach, więc policzyłem i trochę spanikowałem. jeszcze zapytam kierownika budowy przy okazji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, ale w weekend w czasie wolnym od spania czytałem tutaj na forum wypowiedzi t.brinkmanna na ten temat i pisał o dawaniu XPS500 w takich miejscach, więc policzyłem i trochę spanikowałem. jeszcze zapytam kierownika budowy przy okazji

t,brinkmann robi płyty w innej technologii. Przy tradycyjnym zbrojeniu, panika jest niepotrzebna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t,brinkmann robi płyty w innej technologii. Przy tradycyjnym zbrojeniu, panika jest niepotrzebna :)

 

1700 kPa to chyba raczej niemożliwe,ale wystarczy 250 kPa i na bank masz na tym kawałku mimośród,wtedy bez stopy raczej się nie obejdzie,poproś konstruktora,żeby to jeszcze raz sprawdził,nie wszystko można załatwić nawet XPS-em 500 tką,szczególnie na skrajni płyty,dla bezpieczeństwa sprawdź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku zaczyna budowę. Dom będzie wielkości 11x11,5m. Parter z poddaszem użytkowym. Teren to glina z iłem. W projekcie mam ławy fundamentowe na głębokości 1,2m i rozmiarach 60x40cm. Ostatnio znajomy powiedział mi o płycie, że to dużo lepsze rozwiązanie niż tradycyjne fundamenty. On buduje płyty w Niemczech. Czy jak wykona wykop pod płytę o głębokości 0,5m i ubiję w nim warstwę piachu 0,3m i warstwę żwiru 0,2m. Czy styropian EPS 200 pod ściany nośne, a pod resztę EPS100 o grubości 20cm będzie wystarczył? Jako zbrojenie chcę dać siatkę z pręta 8 o oczkach 15x15, na górę i dół. Płytę chcę zrobić około 30cm grubości Czym łączyć styropian? Czy można by było zrobić tak, że po ściany nośne dałbym styrodur o grubości 10cm i na to zbrojenie z prętów 4x12 i strzemionami z prętami 6 co 30cm, a pod resztę domu położyć styropian EPS100 o grubości 20cm (2x10) i na to siatka dół i góra z pręta 8 i oczko 15x15? Czy ktoś z Was dawał ogrzewanie podłogowe do górnego zbrojenia? Dużo jest z tym zabawy, czym mocowaliście rurki do zbrojenia?

 

gdzie będziesz stawiac dom? sądząc po kodzie to zagnańsk lub okolice.. ja pod chęcinami - jak wszystko dobrze pójdzie to za 2-3 tygodnie start budowy będzie, płytę mam zaprojektowaną od razu zamiast fundamentów.. jak jesteś zainteresowany to pisz pw to jakoś się zgadamy..

 

 

A czym łączy się styropian w pionowych ścianach w płycie fundamentowej?

co to pionowe ściany w płycie fundamentowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku zaczyna budowę. Dom będzie wielkości 11x11,5m. Parter z poddaszem użytkowym. Teren to glina z iłem. W projekcie mam ławy fundamentowe na głębokości 1,2m i rozmiarach 60x40cm. Ostatnio znajomy powiedział mi o płycie, że to dużo lepsze rozwiązanie niż tradycyjne fundamenty. On buduje płyty w Niemczech. Czy jak wykona wykop pod płytę o głębokości 0,5m i ubiję w nim warstwę piachu 0,3m i warstwę żwiru 0,2m. Czy styropian EPS 200 pod ściany nośne, a pod resztę EPS100 o grubości 20cm będzie wystarczył? Jako zbrojenie chcę dać siatkę z pręta 8 o oczkach 15x15, na górę i dół. Płytę chcę zrobić około 30cm grubości Czym łączyć styropian? Czy można by było zrobić tak, że po ściany nośne dałbym styrodur o grubości 10cm i na to zbrojenie z prętów 4x12 i strzemionami z prętami 6 co 30cm, a pod resztę domu położyć styropian EPS100 o grubości 20cm (2x10) i na to siatka dół i góra z pręta 8 i oczko 15x15? Czy ktoś z Was dawał ogrzewanie podłogowe do górnego zbrojenia? Dużo jest z tym zabawy, czym mocowaliście rurki do zbrojenia?

 

super ,wydrukuj i daj ekipie budowlanej, Ziutek powie "sie robi szefie" i masz dom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...