Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Szykuję się do postawienia domu na płycie i tak się zastanawiam czym tę izolację ze styropianu zastąpić by było dobrze i niezbyt drogo. Styropian jakoś mnie nie przekonuje, widziałem taki rozsypujący się ze starości - 20 - 30 letni. Mam działkę z lekkim nachyleniem i nie chciałbym się z niego z domem turlać :D . Pewnie ze względu na koszty skończy się jednak na styropianie, ale tak teoretycznie co by można jeszcze zamiast niego:.

 

Jestem laikiem w tych sprawach ale czy styropian nie jest również izolacją termiczną ?I jak ma się do tego keramzyt zamiast styropianu ?

Czy ciepło nie będzie uciekało przez keramzyt w grunt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Szykuję się do postawienia domu na płycie i tak się zastanawiam czym tę izolację ze styropianu zastąpić by było dobrze i niezbyt drogo. Styropian jakoś mnie nie przekonuje, widziałem taki rozsypujący się ze starości - 20 - 30 letni. Mam działkę z lekkim nachyleniem i nie chciałbym się z niego z domem turlać :D . Pewnie ze względu na koszty skończy się jednak na styropianie, ale tak teoretycznie co by można jeszcze zamiast niego:.

 

Jestem laikiem w tych sprawach ale czy styropian nie jest również izolacją termiczną ?I jak ma się do tego keramzyt zamiast styropianu ?

Czy ciepło nie będzie uciekało przez keramzyt w grunt ?

Styropian jest bardzo dobrą izolacją termiczną, do tego jest chyba najtańszym izolatorem więc jest powszechnie stosowany, również do izolacji płyt fundamentowych. Ma jednak również wady - małą wytrzymałość mechaniczną, nasiąkliwość, palność, zmienność parametrów w czasie. Jego właściwości są jednak wystarczające by można go było w budownictwie stosować, chociaż już mówi się że do izolacji pionowych, czy połaci dachowych nie powinien być stosowany własnie ze względu na palność. Ja mam również wątpliwości co do jego trwałości dlatego próbuję wyszukać (z tych stosowanych) jakiś zbliżony cenowo sposób na izolację płyty fundamentowej która będzie jednocześnie takim dużym grzejnikiem akumulacyjnym, więc musi być odpowiednio ocieplona. Wszystkie modyfikowane tworzywa typu styrodur, płyty PIR i podobne nie mają wad styropianu ale są mniej więcej dwukrotnie droższe no i jak dla mnie dalej jest to plastik na którym stoi dom. Keramzyt jest również bardzo dobrym izolatorem, do tego jego trwałość jest nieporównywalnie większa bo to po prostu wypalona glina. Cenowo jest trochę od styropianu droższy (pod warunkiem że zastępuje dwie warstwy) więc jak na razie dla mnie wygrywa.

To wszystko było już w tym wątku lepiej lub gorzej opisane tylko przebić się przez to wszystko ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuję się do postawienia domu na płycie i tak się zastanawiam czym tę izolację ze styropianu zastąpić by było dobrze i niezbyt drogo. Styropian jakoś mnie nie przekonuje, widziałem taki rozsypujący się ze starości - 20 - 30 letni. Mam działkę z lekkim nachyleniem i nie chciałbym się z niego z domem turlać :D . Pewnie ze względu na koszty skończy się jednak na styropianie, ale tak teoretycznie co by można jeszcze zamiast niego:.

 

Jestem laikiem w tych sprawach ale czy styropian nie jest również izolacją termiczną ?I jak ma się do tego keramzyt zamiast styropianu ?

Czy ciepło nie będzie uciekało przez keramzyt w grunt ?

Styropian jest bardzo dobrą izolacją termiczną, do tego jest chyba najtańszym izolatorem więc jest powszechnie stosowany, również do izolacji płyt fundamentowych. Ma jednak również wady - małą wytrzymałość mechaniczną, nasiąkliwość, palność, zmienność parametrów w czasie. Jego właściwości są jednak wystarczające by można go było w budownictwie stosować, chociaż już mówi się że do izolacji pionowych, czy połaci dachowych nie powinien być stosowany własnie ze względu na palność. Ja mam również wątpliwości co do jego trwałości dlatego próbuję wyszukać (z tych stosowanych) jakiś zbliżony cenowo sposób na izolację płyty fundamentowej która będzie jednocześnie takim dużym grzejnikiem akumulacyjnym, więc musi być odpowiednio ocieplona. Wszystkie modyfikowane tworzywa typu styrodur, płyty PIR i podobne nie mają wad styropianu ale są mniej więcej dwukrotnie droższe no i jak dla mnie dalej jest to plastik na którym stoi dom. Keramzyt jest również bardzo dobrym izolatorem, do tego jego trwałość jest nieporównywalnie większa bo to po prostu wypalona glina. Cenowo jest trochę od styropianu droższy (pod warunkiem że zastępuje dwie warstwy) więc jak na razie dla mnie wygrywa.

To wszystko było już w tym wątku lepiej lub gorzej opisane tylko przebić się przez to wszystko ... :)

 

Małe wtrącenie.

Po pierwsze nasiąkliwość styropianu jest bardzo niska. Po drugie obecnie produkowane styropiany są typu samogasnącego czyli same nie rozprzestrzeniają ognia a palą się jedynie w przypadku gdy jest inne źródło ognia. Bez niego samoistnie gasną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jego właściwości są jednak wystarczające by można go było w budownictwie stosować,

 

Oj, jest projektant. Właśnie chciałem się zwrócić o zaprojektowanie płyty ale to może na PW. Czy ten keramzyt się nada? Tak sobie trochę teoretyzuję ale nie spotkałem się z przypadkiem by go ktoś pod płytę stosował. Jak uświadomił mnie przedstawiciel producenta keramzyt jednak trochę podciąga wodę, ten dodatkowo izolowany tak do 5 cm, więc ten nie pewnie ze dwa razy tyle. Czyli musi to być frakcja 10 - 20 dodatkowo impregnowana (z Gniewu to "dach - podłoga"). 30 cm powinno w Szczecinie wystarczyć. Tylko jak ocieplić brzegi płyty? Obsypać keramzytem? Zastosować styropian jako szalunek tracony? Przy moim projekcie jeżeli potraktować keramzyt jako podsypkę i izolację wychodzi drożej o jakieś 3 tyś od zwykłego styropianu i sporo taniej od styroduru i innych podobnych. Tylko czy ja o czymś nie zapomniałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ostatnio gdzieś tu było zdjęcie takich klocków z keramzytu na grunt

co do 1:2 styro:keramzyt to chyba zbyt optymistycznie

Keramzyt 0.1, styropian 0.04. Trzeba być optymistą :). Ja myślę jednak że dla całego fundamentu podwyższa ten współczynnik powietrze zawarte w takiej warstwie luźnego keramzytu. Poza tym sprasowany chociaż trochę styropian już nie będzie miał 0.4? Wg inżyniera z Gniewu 30 cm powinno w Szczecinie z zapasem wystarczyć.

 

Przy okazji jednym z bardziej chyba dziwacznych materiałów do ocieplemia podłogi na gruncie jaki znalazłem jest folia bąbelkowa. nazywa się to concrete barrier i trochę wbrew nazwie składa się z dwóch warstw bąbli przedzielonych folią. Człowiek by chyba nerwicy dostał nasłuchując czy to nie pęka :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
witam

czy ktos moze cos slyszal na temat plyty fundamentowej z cemokrzemu?? ponoc nie trzeba juz ocieplac i dawac zadnych zbrojen tylko folie??

pozdrawiam

Jest to odmiana pianobetonu. Na ten temat już było :

http://forum.muratordom.pl/post3237392.htm#3237392

http://forum.muratordom.pl/post3237477.htm#3237477

 

No i o samym cemokrzemie : http://www.profilegazeta.com/images/1920.11.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sie ma taka plyta jezeli jest roznica poziomow??

czyli jak np salon i garaz jest o 30cm nizej od reszty??

przy tym cemokrzemie opaska jest metr poza zarys budynku i czy w takiej sytuacji da sie to zrobic??

Pianobeton jest dobry tylko pieruńsko drogi. Jak pytałem w czerwcu to m2 fundamentu (w cenie nie ma zbrojenia, robót ziemnych itp) wychodził ok 600 zł. Za tyle to ja zrobię kompletny na keramzycie z ogrzewaniem i resztą więc też nie najtańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze jeden materiał na izolację płyty fundamentowej. (nadaje się też na ściany, czy połacie dachowe). Foamglass - dziwne że wczesniej na niego nie trafiłem bo jest oferowany od dłuższego czasu. Można go zgrzewać z papą. Jak na razie same zalety :) http://www.azflex.pl/files/1472180379/file/Foamglas_Floor_PL.pdf. Jeszcze cenę musze sprawdzić.

Jest jeszcze podobny; Coriglass. Również bezcenny :)

 

To już wiem - 3,5 tyś m3. 3500 zł!!! M2 za płytę gr 100 wychodzi 350 zet. Przy moim fundamencie 160 m2 to drobne 65 000. :o :o :o Ciekaw jestem kto to kupuje?

Szukam dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze na zagęszczonym piasku nie można ustawiać zamiast styropianu jakiegoś ciepłego materiału z którego buduje się ściany, typu pustak keramzytowy, siporex i to zalewać betonem :)

Keramzyt luzem. Nie jest to tanie ale dom nie stoi na plastiku. Myślę że gdyby płytę wylać na bloczkach z keramzytu czy BK to pewnie też nic by się nie stało. Skoro stoi na styropianie:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze na zagęszczonym piasku nie można ustawiać zamiast styropianu jakiegoś ciepłego materiału z którego buduje się ściany, typu pustak keramzytowy, siporex i to zalewać betonem :)

Keramzyt luzem. Nie jest to tanie ale dom nie stoi na plastiku. Myślę że gdyby płytę wylać na bloczkach z keramzytu czy BK to pewnie też nic by się nie stało. Skoro stoi na styropianie:).

 

Tylko jak gruba musiała by być warstwa tych bloczków . żeby miała właściwości podobne do 16 - 20 cm styropianu? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem ogłoszenie w alegro na płytę fundamentową było 260 za metr kkwadratowy,sam myślę o płycie bo mam kijowe grunty.260 przy moich 83 m powierzchni ,chyba nie bedę sie bawił w głebokie wykopki i zrobie płyte.

Chodzi Ci o tą ofertę :

http://www.allegro.pl/item726744221_fundamenty_pianobeton.html ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem ogłoszenie w alegro na płytę fundamentową było 260 za metr kkwadratowy,sam myślę o płycie bo mam kijowe grunty.260 przy moich 83 m powierzchni ,chyba nie bedę sie bawił w głebokie wykopki i zrobie płyte.

 

a co się dostaje za te 260/m2?

projekt? wykonanie, ale w jakim zakresie?

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta ma być szersza o pół metra tylko na tych trzech ścianach bliźniaka (nie szeregowca) , które nie będą miały styczności z sąsiadująca ścianą bliźniaka sąsiada . Z kolei na tej sąsiadującej ścianie płyta ma być szersza tylko o 5cm , gdyż tylko tyle będzie wynosiła szczelina dylatacyjna między ścianami budynków . Czyli ściany nie będą się bezpośrednio stykać , a szczelinę dylatacyjną wypełnię luźną izolacją np. granulatem styropianowym . Natomiast sama płyta poniżej w tym miejscu ma według założeń projektu dochodzić na styk do ławy fundamentowej sąsiedniego bliźniaka , dlatego napisałem o jej "dolaniu" . Wymiary powierzchni posadowienia domu tj. bez liczenia dochodzącej na zewnątrz izolacji (czyli po zewnętrznym obrycie muru z bloczków czy pustaków ) wynosi 77,93 m/kw, a płyta według projektu na trzech kierunkach ma być szersza o pół metra , a na jednym (ścianie sąsiadującej z drugim bliźniakiem) o 5 cm czyli częściowo i tak zostałaby nakryta grubością warstwy ocieplenia (a na ścianie sąsiadującej w całości). Pod ścianami nośnymi nie jest przewidziana tego typu belka , że jest ona większej grubości niż pozostała część płyty . Jak już pisałem płyta na całej powierzchni ma być równej grubości - 30 cm , a pod ścianami nośnymi ma być przewidziane tylko dodatkowe zbrojenie z opisanymi wcześniej strzemionami , które są zawieszone -opuszczone na tej pojedynczej siatce zbrojenia (która jest po całości zbrojenia) . Natomiast poniżej na dole tych strzemion mają być położone na nich prostopadle (do strzemion) dodatkowe pręty zbrojenia f 14 (oczywiście powiązane do strzemion) ale tylko pod mającymi biec wyżej ścianami nośnymi . Nie wiem jak to dokładniej opisać :-? Najlepiej byłoby wkleić zdjęcie z projektu ale jeszcze ostatecznie go nie mam i dlatego pytam na forum o to rozwiązanie , gdyż z opisów innych osób na forum wcześniej z nim się nie spotkałem , a teraz jeszcze przed odbiorem projektu ewentualnie mogę dyskutować o przyjętych założeniach , z tym , że sam nie mam dostatecznej wiedzy stricte technicznej , by na upartego się kłócić , gdy niby okazano mi wyliczenia (które tak prawdę mówiąc niewiele mi laikowi mówią) i architekt twierdzi na podstawie swojej rozmowy z konstruktorem , że ma to "zadziałać" . Pawlik

 

Witam. I na czym ostatecznie stanęło?

Ja mam taki problem.

Odebrałem projekt i jestem nieco zadziwiony.

Sytuację mamy podobną. Dom podpiwniczony, parter, piętro. Ściany z BK - czyli lekkie. Do tego garaż podziemny. Bryła prosta - w sumie klocek. Grunty - pyły w stanie półzwartym bez wody. Czyli nie najgorszy.

Projekt płyty w skrócie:

Chudy beton - 10 cm

Na to płyta 45cm!! zbrojona górą i dołem prętami A-III fi 16 co 20 cm...

A do tego pod wjazdem do garażu wzmocnienie płyty - 90cm, Brak jakichkolwiek wzmocnień pod ścianami konstrukcyjnymi.

 

Tak na moje to konstruktora nieco fantazja poniosła. Na płytę o wymiarach 10,5 na 11,5 wychodzi mi ponad 4 tony stali i jakieś 70m3 betonu.

A w górę domu w cale nie jest lepiej :-?

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...