Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

z tym brodzikiem, to nie jest aż tak wielki kłopot. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Jeśli wadą płyty ma być ten brodzik :) to wszystko jest w porządku.

 

Może i tak, ale nie podałeś rozwiązania problemu ;). Brodziki w zależności od modelu mają w różnych miejscach wyjścia na syfon. Może to być 15 cm od narożnika, a może być i 35 cm. Poza tym płaski brodzik wymusza, żeby syfon był zagłębiony w płytę. Wyjście z syfonu do kanalizy też nie prowadzi pionowo w dół ,tylko odchodzi w bok, więc potrzebne jest miejsce na połączenie tego do kupy. Dlatego pomyślałem sobie, żeby na potrzeby montażu i dopasowania móc podkuć płytę. Dlatego pytam - zakładając, że w pobliżu nie ma ścian nośnych, można bezkarnie wykuć bruzdę na głębokość powiedzmy 10 cm i długości do 50 cm?

Na chłopski rozum, to przecież w płycie można zaprojektować otwór, prawda? Jeżeli po wykonaniu płyty w miejscu tego otworu będę sobie podkuwał (a nawet wykuję dziurę wielkości zaprojektowanego otworu), to z konstrukcją nie powinno się nic stać. Dobrze myślę?

Edytowane przez Horher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak rozwiązaliście sprawę z cokołem fundamentowym? Pytam ponieważ po zewnętrznej stronie płyty mam w projekcie 24cm XPS, a na ścianie tylko 20cm grafitu. Mało tego chciałem jeszcze dół obłożyć cegłą klinkierową( jest taka Roben 65mm grubości), a chciałbym cokół cofnięty. Chyba tylko jedynym rozwiązaniem jest odchudzenie XPS do 12cm? Wystarczy 2cm tego uskoku z fasady?

 

Ja jeszcze nie wiem jak wykończyć szczegóły, ale na obecną chwilę będzie tak: mam 30 cm styro w ścianie i 25cm XPS w płycie. Z boku płyty dokleję 5 cm styro, żeby zrównać płaszczyzny na poziomie płyty i ściany, a później na to dam tynk strukturalny do wysokości ok 40 cm. Budynek do okoła obsypię żwirkiem, tak żeby żwir wchodził na ten tynk struturalny ok 10 cm.

Jest tylko taki problem, że pojęcia nie mam czy tak będzie dobrze :D.

 

A u CIebie pod cegłę klinkierową to przydał by sie jakiś fundamencik chyba. Jeśli już bardzo chcesz, to płytki klinkierowe będą mniej problematyczne.

Edytowane przez Horher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak, ale nie podałeś rozwiązania problemu ;). Brodziki w zależności od modelu mają w różnych miejscach wyjścia na syfon. Może to być 15 cm od narożnika, a może być i 35 cm. Poza tym płaski brodzik wymusza, żeby syfon był zagłębiony w płytę. Wyjście z syfonu do kanalizy też nie prowadzi pionowo w dół ,tylko odchodzi w bok, więc potrzebne jest miejsce na połączenie tego do kupy. Dlatego pomyślałem sobie, żeby na potrzeby montażu i dopasowania móc podkuć płytę. Dlatego pytam - zakładając, że w pobliżu nie ma ścian nośnych, można bezkarnie wykuć bruzdę na głębokość powiedzmy 10 cm i długości do 50 cm?

Na chłopski rozum, to przecież w płycie można zaprojektować otwór, prawda? Jeżeli po wykonaniu płyty w miejscu tego otworu będę sobie podkuwał (a nawet wykuję dziurę wielkości zaprojektowanego otworu), to z konstrukcją nie powinno się nic stać. Dobrze myślę?

Dobrze myślisz tylko po co wykuwać otwór. Niech konstruktor zaprojektuje ci w tym miejscu dziurę, którą potem uzupełnisz betonem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam,

po komentarzu R&K odnośnie zamiany fundamentów na płytę fundamentową zacząłem ponownie się nad tym zastanawiać.

Jaki może być koszt płyty do domu ziemianki o wymiarach 18 x 9 m, idealny prostokąt. Ja wyszedłem z założenia, że ma być to dom prawie pasywny więc nie będzie ogrzewania wodnego. Czy taką płytę fundamentową muszę ocieplić styropianem itp? Tutaj za ocieplenie ma służyć ziemia w ilości 150 cm na stropie oraz kilka metrów na 3 ścianach.

 

koszt izolowanej płyty to wydatek rzędu 200x300 zł/1m2 w zależności od grubości płyty oraz grubości i jakości izolacji - TY mówisz że że izolacji nie potrzebujesz bo ziemia/grunt ma ją zastąpić - niestety takich cudów to nie ma .... czy ktoś Ci to wszystko liczył - mówię o OZC?? bo chyba od tego by należało zacząć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Horher:

Na wiosnę chcę startować z płytą. Projekt już się robi, ale mam trochę pytań odnośnie instalacji pod płytą:

1) Rury CWU i cyrkulacji (pex-al-pex)chciałbym poprowadzić w warstwie ocieplenia.

Tworzysz niepotrzebnie dodatkowe przepusty przez całą grubość płyty. Najczęściej koledzy robią wszystko z tego zakresu instalacji w samej płycie. Zasada generalna, aby nie było żadnych złączek w płycie, tylko całe odcinki rur. Te od cwu w gotowej otulinie piankowej. I nie zakładaj jakiejkolwiek wymiany rur.

2) Rury do zimnej wody. Jeśli chodzi o przyłącze i wyjście do ogrodu, to oczywiście zrobię przepusty, natomiast jak rozwiązujecie rozprowadzenie wody do poszczególnych pomieszczeń?

 

Też w płycie, w otulinie. Bez łączeń. Z rozdzielacza.

 

W związku z tym rozmieszczenie sprzętu np w łazience musi być zaplanowane najpóźniej w czasie wykonywania płyty. NIe jest to jednak takie proste i dużo rzeczy praktycznie ciężko przewidzieć.

 

Wszystko zaplanuj, każdy szczegół. Wybór urządzeń, technikę podejść. Warto na to poświęcić trochę czasu.

 

NIe jest to jednak takie proste i dużo rzeczy praktycznie ciężko przewidzieć. Np.

podejście kanalizacji do płaskiego brodzika - często nie wiadomo jaki konkretnie będzie ten brodzik, w którym miejscu dokładnie będzie syfon itd.

 

Ja robię walk in, bez brodzika, a syfon w płycie, pionowy, w przepuście.

 

Jak to jest naprawdę z tymi opaskami na nasypach, zdaje się że slab ma podobny problem?

 

Pionowa byłaby najlepsza, ale wykonać ją nie jest łatwo. Trochę powinno jej „siedzieć” w gruncie pod podstawą nasypu. Nasyp poszerzony wokół płyty 1,5 do 2m. Resztę musisz sam przemyśleć. Nie ma instrukcji obsługi, a „fachowcy” pukają się w czoło. Więc sam jeszcze nie wiem, co wybiorę.

 

Pytanie do geologów/praktyków:

czy skarpa, w przekroju trapez prostokątny o wysokości 1m, o podstawie górnej 1,5m i podstawie dolnej 2,5m, będąca elementem nasypu w II strefie klimatycznej w Polsce, w zimie stulecia może ulec przemrożeniu? Z tym, że piasek nasypowy (np. piasek średni do zagęszczenia) nie powinien być gruntem wysadzinowym.

To musimy wiedzieć, zanim zdecydujemy, czy opaska pozioma nie wystarczyłaby. Odpowiedź musi (powinien) znać też projektant, który budynek zaprojektował, choć w moim przypadku uznał, że działka jest płaska, więc takiego pytania nie zadał sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie płyty i brodzika.. nie planujesz wylewki robić? u mnie goście od miksokreta zostawili miejsce na rury i odpływy do rur włożonych w płytę. myślałeś nad brakiem brodzika i odpływem liniowym?

 

Odpływ liniowy i same płytki zamiast brodzika wyglądają ok, ale większy problem z utrzymaniem tego w czystości. Ja jestem zdecydowany na płaski brodzik z konglomeratu. Wylewka będzie ale tylko jako warstwa wyrównująca 2, max 3 cm, a jak się da to mniej.

 

Najlepiej będzie jak będę mógł coś podkuć, albo tak jak mówi Perm, żeby zostawić dziurę a później zalać betonem jak już dopasuję i podłączę konkretny model brodzika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć i czołem,

 

Właśnie jestem na etapie wyboru technologii budowy domu. Zastanawiam się nad płytą fundamentową. Moją motywacją nie jest słaby grunt a jedynie chęć dobrej izolacji cieplnej domu. Dodatkowo przemawia do mnie szybszy czas budowy oraz "wszystko w jednym pakiecie" jeśli wybiorę ogrzewanie podłogowe.

 

Do tej pory znalazłem ofertę Ecoinwest oraz Rem-Fach.

 

Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć czy są to firmy godne zaufania? Może macie jakieś inne typy..?

 

Czy moglibyście mi podpowiedzieć jak według Was powinna wyglądać struktura płyty(rozsądny kompromis między ceną a właściwościami - nie mam ambicji budowania domu pasywnego, choć ściany będa miały teoretycznie u=0,17 z 20 cm styro)?

Chciałbym zbudować parterowy dom (projekt z kolekcji muratora http://projekty.muratordom.pl/projekt_spokojna-przystan-wariant-iii,2239,0,0.htm ).

Zmiany jakie wymyśliłem to:

- ściany z silki18

- dach z konstrukcji wiązarowej bez lanego stropu (czyli ciężar przenoszony raczej przez ściany zewnętrzne)

 

Wyceny na gotowo oscylują w granicach 350 PLN/m2 - co o tym sądzicie..?

 

Poniżej załączam warunki geologiczne na działce obok (chyba nie ma sensu robić ich jeszcze raz).

http://imageupper.com/i/?S0500010090011X13884034391342700

 

Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie sugestie :)

 

Pozdrawiam

Marcin

 

Drodzy czy mógłby ktoś pomóc ze znalezieniem dobrej i sprawdzonej firmy, której można powierzyć wykonanie płyty? Będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Horher:

 

Tworzysz niepotrzebnie dodatkowe przepusty przez całą grubość płyty. Najczęściej koledzy robią wszystko z tego zakresu instalacji w samej płycie. Zasada generalna, aby nie było żadnych złączek w płycie, tylko całe odcinki rur. Te od cwu w gotowej otulinie piankowej. I nie zakładaj jakiejkolwiek wymiany rur.

 

 

Hmmm, w otulinie najprościej, ale nie jestem przekonany czy najlepiej. Jaka gruba jest ta otulina? 6mm, 10mm? Unieszczając w warstwie ocieplenia otulina ma grubość 10 cm w najcieńszym miejscu :). Sam przepust przez żelbet zrealizowałbym poprzez otulinę z pianki, ale to króciutki odcinek. Chciałbym jak najbardziej ograniczyć straty na cyrkulacji i kładąc CWU i cyrkulację w warstwie ocieplenia płyty załatwiam to bez ponoszenia żadnych kosztów.

 

Chodziło mi tylko czy zasadne jest umieścić rury w peszlach w celu ich ewentualnej późniejszej wymiany. Po prostu pomyślałem sobie że głupio budować nowy dom, bo w starym pękła rura :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPONOR WIRSBO PE

na pierwszy rzut oka nie powala, ale jest niezniszczalna. Jest 2x droższa od alupexów, ale znowu w płytę do prowadzenia wody dużo jej nie idzie. No ja przynajmniej takie montuje.

 

Choć nie powiem, wcześniej dawałem też alupexy - człowiek się uczy całe życie...

 

Te WIRSBO kładą w Skandynawii pod drogą i grzeją nimi ulice...

Edytowane przez vega1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...