Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Arturo chyba dostajesz jakiejs paranoji na temat tego mostka termicznego. Opaska zaizolowana dookola 10cm steropianu, sciana zew tez zaizolowana 15cm steropianu. Polaczenie izolacji scian i plyty wypelnione piana.

 

rozumiem ze grunt pod zaizolowana dokolola plyta jest jak pijawka ktora przez sciany Ytonga pociagnie tyle ciepla w dol ze koszty ogrzewania wzrosna 2 razy.

 

czyli ty Arturo masz szlichte wylana bezposrednio na plycie?

 

Ja też mam bezpośrednio. To co opisujesz to ogromny mostek termiczny pod każdą ścianą. Często właśnie ze względu na możliwość wyeliminowania go ludzie decydują się na płytę fundamentową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Widze ze czesto ludzie daja styropian pod plyte. Dla mnie wydaje sie to byc wyrzucaniem kasy w bloto. Dlaczego tak mowie, a to dlatego ze pozniej i tak kazdy da kolejne 10cm styropianu na ktore wyleje 5cm

masz rację, wydaje Ci się.. ja mam 20cm styroduru pod płytą, a wylewkę na płycie bez tych 10cm tylko folią rozdzielone

 

 

Zatem po co ten styropian pod plyta?

 

a Ty nie masz nic pod płytą? popatrz sobie na paramerty termiczne tego co jest pod spodem.. w wątku sporo tego było na temat eps, xps i ich grubości zarówno jako izolacji jak i elementu konstrukcyjnego (odpornić na zgniatanie itp.). Na ściany jakby co przykleisz dodatkową warstwę, pod dom nie wsadzisz nic..

 

 

i jeszcze wieksza bzura wydaje mi sie topienie rur grzewczych w samej plycie. Topienie rurek tak gleboko spowoduje ze beton bezie sie nagrzewal wieki, do tego co lac slichte na samej plycie? nie rozumiem do konca tego tematu

 

i znowu masz rację, że Ci się wydaje.. na szczęście teraz są czasy że jak ktoś czegoś nie rozumie to już nie pali innych na stosie.. o akumulacji i grzaniu w II taryfie słyszałeś? i nie wieki ale około 1-2 dni.. za to potem równie długo oddaje ciepło i jak jest odpowiednio Zaizolowany (m.in. od dołu) to oddaje do góry..

 

Arturo chyba dostajesz jakiejs paranoji na temat tego mostka termicznego. Opaska zaizolowana dookola 10cm steropianu, sciana zew tez zaizolowana 15cm steropianu. Polaczenie izolacji scian i plyty wypelnione piana. ?

 

pisze się stYropian nie steropian.. płyta posadowiona na samym piasku to jeszcze głupsza rzecz niż legallet z ich eps100 i wielkimi grubymi kanałami nadmuchowymi w płycie.. i Ty piszesz że czegoś nie rozumiesz.. teraz masz przez ściany zajbisty mostek do płyty i do ziemi i choćbyć się zera

to nie zaizolujesz tego nigdy..

 

i pytanie do Thomasa - przezemnie też uważanoego za bardzo dobrego fachowca od płyt.. - co skłoniło Cię do zrobienia płyty posadowionej bezpośrednio na piasku?? jak robione szalunki itp.? i z tego co kojarzę masz program do przeliczania tych wszystkich współczynników prżenikalności i innych termiczych dla przegród - jak to wychodzi dla takiej płyty o której pisze kolega, bo szczerze mówiąc nie bardzo wierzę że ktoś jest aż taki głupi/naiwny żeby nic pod płytę nie wsadzić.. bo w imię cżego? pozornych oszczędności na styropianie.. wszystko wyżej docieplisz/poprawisz.. tego nie.. i szczerze mówiąc jak ktos trochę chociaż pomyśli to w życiu tak nie zrobi i pisząc że Thomas takie coś zrobił chwały mu nie przysparzasz..

Edytowane przez _artur_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację, wydaje Ci się.. ja mam 20cm styroduru pod płytą, a wylewkę na płycie bez tych 10cm tylko folią rozdzielone

 

 

 

 

a Ty nie masz nic pod płytą? popatrz sobie na paramerty termiczne tego co jest pod spodem.. w wątku sporo tego było na temat eps, xps i ich grubości zarówno jako izolacji jak i elementu konstrukcyjnego (odpornić na zgniatanie itp.). Na ściany jakby co przykleisz dodatkową warstwę, pod dom nie wsadzisz nic..

i znowu masz rację, że Ci się wydaje.. na szczęście teraz są czasy że jak ktoś czegoś nie rozumie to już nie pali innych na stosie.. o akumulacji i grzaniu w II taryfie słyszałeś? i nie wieki ale około 1-2 dni.. za to potem równie długo oddaje ciepło i jak jest odpowiednio Zaizolowany (m.in. od dołu) to oddaje do góry..

pisze się stYropian nie steropian.. płyta posadowiona na samym piasku to jeszcze głupsza rzecz niż legallet z ich eps100 i wielkimi grubymi kanałami nadmuchowymi w płycie.. i Ty piszesz że czegoś nie rozumiesz.. teraz masz przez ściany zajbisty mostek do płyty i do ziemi i choćbyć się zera

to nie zaizolujesz tego nigdy..

 

i pytanie do Thomasa - przezemnie też uważanoego za bardzo dobrego fachowca od płyt.. - co skłoniło Cię do zrobienia płyty posadowionej bezpośrednio na piasku?? jak robione szalunki itp.? i z tego co kojarzę masz program do przeliczania tych wszystkich współczynników prżenikalności i innych termiczych dla przegród - jak to wychodzi dla takiej płyty o której pisze kolega, bo szczerze mówiąc nie bardzo wierzę że ktoś jest aż taki głupi/naiwny żeby nic pod płytę nie wsadzić.. bo w imię cżego? pozornych oszczędności na styropianie.. wszystko wyżej docieplisz/poprawisz.. tego nie.. i szczerze mówiąc jak ktos trochę chociaż pomyśli to w życiu tak nie zrobi i pisząc że Thomas takie coś zrobił chwały mu nie przysparzasz..

 

Ludzie przez dziesiatki lat buduja domy na lawach fundamentowych i jakos te domy stoja i nie slyszalem jeszcze zeby ktos dostawal takiej paranoji jak Artur na temat mostka termicznego.

 

Zgodze sie z toba ze jakas niewielka czesc moze przenikac do gruntu i gdybym budowal dom z silki albo tandetnej ceramiki to raczej bym wybralbym u Thomasa wersje ze styropianem. Te maja tak wysoka lambde wiec jakas czesc ciepla moglaby uciec w grunt indeed. Dom mam jednak z dobrego gatunkowo gazobetonu ktory ma duzo nizsza przenikalanosc cieplna wiec jakos sie bardzo sie frustruje utrata ciepla przez sciany.

 

Nie budowalem domu pasywnego a dom na ktory jeszcze bedzie mnie stac. Za roznice w cenie pomiedzy plyta ze styropianem pod spodem a bez wolalem zainwestowac w dobra gatunkowo i grubsza welne na poddaszu i w lepsze okna.

 

Proponuje ci Artur zebys wykonal badz przedstawil nam rzetelna analize ile energii dom traci przez sciany w grunt i porownal to z iloscia ciepla ktora ucieka przez okna i dach. Jak ktos sra kasa na lewo i prawo to zrobi sobie nawet kibel z analiza moczu i wszystkimi mozliwymi innymi bajerami. Niestety jesli ktos liczy sie z kasa to patrzy jak zbudowac i nie zbankrutowac.

Edytowane przez yendrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos... chyba musze to pare slow pisać.

Najpierw, Andrzeju, dzięki za milych slow i za pochwale, ale, trochę mi robilesz niedzwiedzia przysluge :) ;)

Jest tu pare osob którzy maja nasze plyty, ale nigdy ich nie proszę o pisania komentarzy w tym watku, bo... no sam widzisz :)

 

Oczywiście pamiętam ta plyte w Jablonnie. Faktycznie, była to wersja bez ociepleniu pod plyta. Rzadko to robiliśmy, ale czasami klient tak wybiera. (Wlasnie zona mowi ze w calosci dwóch takich plyt pod domem robiliśmy...)

Klient wybiera, a ja nie będę i nie mogę go zmuszać do niczego innego (tak na marginesie, Arturo, jeśli już bym tak spamowal, chyba bym wybieral klienta który dostal plyte pod domem pasywnym :p)

 

Owszem, dom pasywny to nie będzie, ale tragedii tez nie ma. Ta wersja ma scianki przeciwwysadzinowe do glebokosci 1,25m oraz szalunek tracony z drenażem i wszystkiem co do tego trzeba, wiec, efekt tych mostkow termicznych pod scianami mocno się zminimalizuje.

Również gra chyba role ze ta wersja po prostu była tansza od law fundamentowych z betonem na gruncie, wiec, nie można to nazwac glupote, ponieważ produkt końcowe jednak dużo lepiej niż te lawy.

Mam ta wersje do tej pory w cenniku, ostatnio taka robiliśmy pod garażem. A może jutro dzwoni klient i chce ta wersje pod domem. Nie będę mu odmawiać wspolprace...

 

 

Aby to skonczyc pozytywnie: Ciesze się bardzo ze jesteś nadal zadowolony, ze dom stoi i wszystko gra, bo to jest najważniejsze.

 

edit: jeszcze cos, po czytaniu jeszcze raz wszystkich postow na tej stronie: Nawet w Niemczech do dziś niektórzy robia plyty fundamentowe bez izolacji pod plyta, tylko na plycie pod wylewka. Tez uważam ze z izolacja pod plyta jest lepiej, ale tak jak już pisałem, tragedii tez nie ma, szczególnie jeśli plyta na krawędzi jest dobrze izolowana.

Poza tym, jestem osobiście wielkim zwolennikiem plyt (i domow) o standardzie pasywnym, ale tez mam rodzine do wykarmenia i pracowników którzy chcą pensje i tez maja rodzine, wiec, pytanie dlaczego robilem taka plyte, sa trochę bez sensu :)

Trzeba pamietac, ze mimo wszystko straty energii przez podloge sa dużo mniejsze niż w przpadku scian, okien, dachu, komina i wentylacji.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pytanie do Thomasa - przezemnie też uważanoego za bardzo dobrego fachowca od płyt.. - co skłoniło Cię do zrobienia płyty posadowionej bezpośrednio na piasku?? jak robione szalunki itp.? i z tego co kojarzę masz program do przeliczania tych wszystkich współczynników prżenikalności i innych termiczych dla przegród - jak to wychodzi dla takiej płyty o której pisze kolega, bo szczerze mówiąc nie bardzo wierzę że ktoś jest aż taki głupi/naiwny żeby nic pod płytę nie wsadzić.. bo w imię cżego? pozornych oszczędności na styropianie.. wszystko wyżej docieplisz/poprawisz.. tego nie.. i szczerze mówiąc jak ktos trochę chociaż pomyśli to w życiu tak nie zrobi i pisząc że Thomas takie coś zrobił chwały mu nie przysparzasz..

 

Wybor rodzaju plyty byl swiadomy. W przedstawionej ofercie u Thomasa byla rowniez plyta ze styropianem pod spodem no ale ta rowniez odzwierciedlala cena wiec kazdy kupuje to na co pozwala mu budzet. Tak jak juz wczesniej wspominalem jak ktos buduje pasywca to niech robi wszystko na full wypas. J a osobiscie uwazam ze za roznice w cenie lepiej jest to zainwestowac w grubsza welne na dachu i lepsze okna bo to tam ucieka nam duzo wiecej ciepla i swojego wyboru zdecydowanie nie zaluje.

 

Szalunki byly zrobione ze styropianu wkopanego na glebokosc 1.2m. Te zostaja juz pozniej w gruncie i stanowia izolacje przed przemarzaniem plyty. Strefa przemarzania gruntu to okolo 90cm wiec nie ma zadnych szans aby mroz wszedl pod plyte.

 

Do wszystkich czytajacych, proponuje nie dac sie omamic paranoicznym przekonaniom niektorych forumowiczow ze przez sciany do plyty uciekna nam tak duze poklady ciepla. Wazne aby plyta byla zaizolowana dookola do glebokosci min 1m. Naprawde kazdy kto jest na budzecie i liczy sie z kasa niech roznice zainwestuje w miejsca gdzie naprawde traci sie wieksze poklady energii lub gdzie mozna ja zyskac np na piecu kondensacyjnym czy rekuperatorze. Jak dotad moj ostatni rachunek za gaz (caly miesiac grzania) to 234zl i 115m3 zuzytego gazu na 120m2 powierzchni. Ja nie uwazam tego za katastrofe biorac pod uwage ze jest to sezon grzewczy.

Edytowane przez yendrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos... chyba musze to pare slow pisać.

Najpierw, Andrzeju, dzięki za milych slow i za pochwale, ale, trochę mi robilesz niedzwiedzia przysluge :) ;)

Jest tu pare osob którzy maja nasze plyty, ale nigdy ich nie proszę o pisania komentarzy w tym watku, bo... no sam widzisz :)

 

Oczywiście pamiętam ta plyte w Jablonnie. Faktycznie, była to wersja bez ociepleniu pod plyta. Rzadko to robiliśmy, ale czasami klient tak wybiera. (Wlasnie zona mowi ze w calosci dwóch takich plyt pod domem robiliśmy...)

Klient wybiera, a ja nie będę i nie mogę go zmuszać do niczego innego (tak na marginesie, Arturo, jeśli już bym tak spamowal, chyba bym wybieral klienta który dostal plyte pod domem pasywnym :p)

 

Owszem, dom pasywny to nie będzie, ale tragedii tez nie ma. Ta wersja ma scianki przeciwwysadzinowe do glebokosci 1,25m oraz szalunek tracony z drenażem i wszystkiem co do tego trzeba, wiec, efekt tych mostkow termicznych pod scianami mocno się zminimalizuje.

Również gra chyba role ze ta wersja po prostu była tansza od law fundamentowych z betonem na gruncie, wiec, nie można to nazwac glupote, ponieważ produkt końcowe jednak dużo lepiej niż te lawy.

Mam ta wersje do tej pory w cenniku, ostatnio taka robiliśmy pod garażem. A może jutro dzwoni klient i chce ta wersje pod domem. Nie będę mu odmawiać wspolprace...

 

 

Aby to skonczyc pozytywnie: Ciesze się bardzo ze jesteś nadal zadowolony, ze dom stoi i wszystko gra, bo to jest najważniejsze.

 

edit: jeszcze cos, po czytaniu jeszcze raz wszystkich postow na tej stronie: Nawet w Niemczech do dziś niektórzy robia plyty fundamentowe bez izolacji pod plyta, tylko na plycie pod wylewka. Tez uważam ze z izolacja pod plyta jest lepiej, ale tak jak już pisałem, tragedii tez nie ma, szczególnie jeśli plyta na krawędzi jest dobrze izolowana.

Poza tym, jestem osobiście wielkim zwolennikiem plyt (i domow) o standardzie pasywnym, ale tez mam rodzine do wykarmenia i pracowników którzy chcą pensje i tez maja rodzine, wiec, pytanie dlaczego robilem taka plyte, sa trochę bez sensu :)

Trzeba pamietac, ze mimo wszystko straty energii przez podloge sa dużo mniejsze niż w przpadku scian, okien, dachu, komina i wentylacji.

 

No sorry Thomas, teraz widze ze bedac zadowolonym kientem troche moze i wyswiadczylem ci niedziwedzia przysluge ale widzisz sam no sorry taki mamy w Polsce klimat :yes:, nawet na forach internetowych jest zima.

 

pozdrowienia dla wszystkich pasywnych

Edytowane przez yendrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wracajac do tematu samych plyt to my zrobilismy plyte posadzona na samym piasku i tylko z opaska 10cm dookola chroniaca przed przemarzaniem plyty.

 

Widze ze czesto ludzie daja styropian pod plyte. Dla mnie wydaje sie to byc wyrzucaniem kasy w bloto. Dlaczego tak mowie, a to dlatego ze pozniej i tak kazdy da kolejne 10cm styropianu na ktore wyleje 5cm szlichty. Plyta odpowiednio zaizolowana po brzegach nie wpusci mrozu od spodu tak i tak a steropian pod sama szlichta bedzie juz chronic przed przenikaniem ciepla w plyte i do gruntu. Zatem po co ten styropian pod plyta?

 

i jeszcze wieksza bzura wydaje mi sie topienie rur grzewczych w samej plycie. Topienie rurek tak gleboko spowoduje ze beton bezie sie nagrzewal wieki, do tego co lac slichte na samej plycie? nie rozumiem do konca tego tematu

 

pozdrawiam wszystkich

 

Ktos z innego wątku nomen omen o inicjalach Thomasa wlasnie umiera na zawal :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sorry Thomas, teraz widze ze bedac zadowolonym kientem troche moze i wyswiadczylem ci niedziwedzia przysluge ale widzisz sam no sorry taki mamy w Polsce klimat :yes:, nawet na forach internetowych jest zima.

 

pozdrowienia dla wszystkich pasywnych

 

Andrzeju, nie przejmuj się, przeżyjemy i to :D

 

W sumie ciesze się i milo mi, ze w ta droge się skontaktowalesz. Ogladalem zdjecie, ladna, sympatyczna chalupa, gratuluje i zycze ze miedzy dachem i plyta fundamentowa będzie samo szczęście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie przez dziesiatki lat buduja domy na lawach fundamentowych i jakos te domy stoja i nie slyszalem jeszcze zeby ktos dostawal takiej paranoji jak Artur na temat mostka termicznego.

 

bądź łaskaw pisac nickmi bo nie wiem czy piszesz do mnie czy do Arturo72.. - z którym to notabene nie zgadzam się w niektórych jego poglądach, tu akurat tak.. co do mostków termicznych to popatrz sobie w gogle grafika co wyskoczy na hasło "termowizja" i wyciągnij wnioski - szczególnie polecam "rozdział" - balkony i tarasy, oraz kominy z przewymiarowanym piecem ;)

 

Zgodze sie z toba ze jakas niewielka czesc moze przenikac do gruntu i gdybym budowal dom z silki albo tandetnej ceramiki to raczej bym wybralbym u Thomasa wersje ze styropianem. Te maja tak wysoka lambde wiec jakas czesc ciepla moglaby uciec w grunt indeed. Dom mam jednak z dobrego gatunkowo gazobetonu ktory ma duzo nizsza przenikalanosc cieplna wiec jakos sie bardzo sie frustruje utrata ciepla przez sciany.

 

ciepło jest niestety głupie i ucieka w każdą stronę do chłodniejszego, będziesz najwyżej grzał grunt pod domem - i to jest powód dla którego tam mróz "nie wejdzie", bo go wyganiasz mostkiem cieplnym przez ścianę i płytę, cudów nie ma niestety.. jak sam piszesz granica przemarzania to około metr, więc jak powyżej tego metra jest więcej niż zero to znaczy że to ciepło skądś musiało się skądś wziąć..

 

co z tego że masz większą czy mniejszą lambdę - to tylko kwestia kiedy to ciepło ucieknie. Ja mam silkę która ma niższą lambdę ale większą akumulacyjność.

 

Nie budowalem domu pasywnego a dom na ktory jeszcze bedzie mnie stac. Za roznice w cenie pomiedzy plyta ze styropianem pod spodem a bez wolalem zainwestowac w dobra gatunkowo i grubsza welne na poddaszu i w lepsze okna.

Jak ktos sra kasa na lewo i prawo to zrobi sobie nawet kibel z analiza moczu i wszystkimi mozliwymi innymi bajerami. Niestety jesli ktos liczy sie z kasa to patrzy jak zbudowac i nie zbankrutowac.

 

Ja też nie buduję pasywniaka, nie znasz mnie więc skąd twierdzenia o "sraniu kasą", akutat właśnie na takie oszczędności mnie nie stać bo jestem na to za biedny.. do wprowadzenia się planuję wydać około 280 tysięcy, w tej chwili wydałem jakieś 230 a mam dom na płycie ze styrodurem, okna 3 szybowe wysunięte w warstwe ocieplenia, bedzie 20 cm styropianu grafitowego (już kupiony), dachówka ceramiczna a w środku coś w rodzaju domu inteligentnego budynku, wentylacja mechaniczna z rekuperatorem.. więc nie pisz i nie oceniaj jak kogoś nie znasz.. tyle że większość robót po SSZ robimy własnoręcznie z żoną bo stwierdziliśmy że tam gdzie można oszczędzić to oszczędzimy, jak czegoś nie umiemy to się nauczymy.. wszystko w wekendi i po pracy - akurat pracę mam siedzącą więc robota fizyczna nie zaszkodzi..

 

Proponuje ci Artur zebys wykonal badz przedstawil nam rzetelna analize ile energii dom traci przez sciany w grunt i porownal to z iloscia ciepla ktora ucieka przez okna i dach.

 

poproś asolta albo kogoś kto ma programy do tego.. jak pisałem wyżej cudów nie ma - jeśli przt - 20 mróz "nie wchodzi" to nie dlatego że jest kawałek styropianu tylko dlatego że go grzejesz od góry..

 

cos... chyba musze to pare slow pisać.

Najpierw, Andrzeju, dzięki za milych slow i za pochwale, ale, trochę mi robilesz niedzwiedzia przysluge :) ;)

Jest tu pare osob którzy maja nasze plyty, ale nigdy ich nie proszę o pisania komentarzy w tym watku, bo... no sam widzisz :)

 

Żeby nie było na mnie - ja się absolutnie nie czepiam - to ten drugi ;) , jesteś fachowiec i tyle ;)

 

(Wlasnie zona mowi ze w calosci dwóch takich plyt pod domem robiliśmy...)

 

no właśnie.. sam pisałeś że kilkadziesiąt płyt rocznie robisz.. przez parę lat się pewnie uzbierało.. i zrobiłeś DWIE takie.. no cóż.. wiadomo Ty zrobisz tak jak klient wybierze bo wiadomo - pecunia non olet.. jeść trzeba i pracownikom zapłacić.. ale wnioski chyba są dosyć oczywiste.. jakby było tak super to by chyba odsetek byłby większy.. ma ktoś jakiś program żeby to wrzucić i policzyć?

 

Wybor rodzaju plyty byl swiadomy. W przedstawionej ofercie u Thomasa byla rowniez plyta ze styropianem pod spodem no ale ta rowniez odzwierciedlala cena wiec kazdy kupuje to na co pozwala mu budzet. Tak jak juz wczesniej wspominalem jak ktos buduje pasywca to niech robi wszystko na full wypas. J a osobiscie uwazam ze za roznice w cenie lepiej jest to zainwestowac w grubsza welne na dachu i lepsze okna bo to tam ucieka nam duzo wiecej ciepla i swojego wyboru zdecydowanie nie zaluje.

 

Mój budżet podałem powyżej.. wełny 0,035 mam 25cm w stropie (strop drewniany, poddasze będzie nieużytkowe), do tego już założone 15 cm w dachu (a dojdzie jeszcze 10 przy robieniu rigipsów) więc razem będzie 50 cm - będziesz miał więcej? okna jak pisałem 3 szybowe..

wszystko jest kwestią policzenia, podzwonienia, negocjowania a nie kupowania gdziekolwiek..

 

Do wszystkich czytajacych, proponuje nie dac sie omamic paranoicznym przekonaniom niektorych forumowiczow ze przez sciany do plyty uciekna nam tak duze poklady ciepla. Wazne aby plyta byla zaizolowana dookola do glebokosci min 1m. Naprawde kazdy kto jest na budzecie i liczy sie z kasa niech roznice zainwestuje w miejsca gdzie naprawde traci sie wieksze poklady energii lub gdzie mozna ja zyskac np na piecu kondensacyjnym czy rekuperatorze.

Rekuperator też mam - zrobiłem go własnymi rękami, tak samo jak WM w całym domu..

a straty trzeba minimalizować wszędzie a nie tylko tam gdzie nam wygodnie

 

Jak dotad moj ostatni rachunek za gaz (caly miesiac grzania) to 234zl i 115m3 zuzytego gazu na 120m2 powierzchni. Ja nie uwazam tego za katastrofe biorac pod uwage ze jest to sezon grzewczy.

 

no i to jest przyzwoity wynik tyle że sezonu grzewczego to raczej nie było.. od wczoraj się naprawdę zaczął..

Edytowane przez _artur_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
no i to jest przyzwoity wynik tyle że sezonu grzewczego to raczej nie było.. od wczoraj się naprawdę zaczął..

Jak się utrzymuje w domu temperatury jak dla morsow to nic dziwnego:

 

teperatura w domu to jest 19.5-20C.i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yendrek, uwierz, temat izolowania płyty był na forum rozkładany na czynniki pierwsze, o ile można się spierać jak grubo, czym i jak, o tyle chyba nikt tu nie ma wątpliwości że już robiąc fundament płytowy niemal grzechem jest nie skorzystanie przy tym z okazji pięknego odizolowania całego domu od gruntu tymi minimum 8cm XPS/EPS. Dotyczy to również domów 2, 3x zimniejszych od pasywniaków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z tego że masz większą czy mniejszą lambdę - to tylko kwestia kiedy to ciepło ucieknie. Ja mam silkę która ma niższą lambdę ale większą akumulacyjność.

 

 

Nie tylko "kiedy", ale tez "ile"

Skad wiesz, czy przez kolejne 25lat nie ucieknie tam czasem mniej złotówek, niż Ty wydałeś, dopłacając do XPS pod płytą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko "kiedy", ale tez "ile"

Skad wiesz, czy przez kolejne 25lat nie ucieknie tam czasem mniej złotówek, niż Ty wydałeś, dopłacając do XPS pod płytą ?

 

szacun za wypowiedz. No wlasnie w tym cale jest ptanie ile przez 25 lat doplacimy wiecej do rachunkow za gaz? czy jest tu ktos na tyle madry kto potrafi cos takiego policzyc bo ja szczerze mowiac czuje sie tu troche kulawo. Wypadaloby znow otworzyc podreczniki do fizyki :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączę do dyskusji bo moim zdaniem pozwolenie na uciekanie ciepła do gruntu to błąd. Wiadomo będzie go uciekać mniej niż przez ściane gdzie na zew. jest -20*C. Korzystając z narzędzia podanego przez Thomasa (przypadło mi do gustu ;)) możemy dostrzec, już któryś raz z rzędu, że:

 

Dla 10 cm XPS pod i 10 cm EPS nad mamy U=0,165 tak to wygląda http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/194/x8am.png

Dla płyty na ziemi bez XPS i 10 cm EPS nad mamy U=0,304 http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/809/zzd1.png

 

Zatem korzystając z uproszczonego wzoru stąd http://www.ign.org.pl/files/pojeciaiwzory.pdf i wyboru Wrocławia jako strefy klimatycznej mamy:

 

Q =8,64*10^-5*Sd*A/R

Q - ilość energii cieplnej w GJ (koszty GJ pobrałem stąd) przyjąłem gaz do porównania 1GJ=75 zł

Sd - dla wrocławia 3707[stopniodni]

A - powierzchnia płyty dla łatwości obliczeń damy pow. płyty 100m^2

R - oporze cieplnym R [m2*K/W] R=1/U

 

Zatem dla płyty:

Dla 10 cm XPS pod i 10 cm EPS nad mamy U=0,165

 

Q=8,64*0,00001*3707*100/6,06= 5,28

strata ciepła przez płytę [zł] 5,28*75 = 396 zł w ciągu roku

 

Analogicznie dla płyty:

na ziemi bez XPS i 10 cm EPS nad mamy U=0,304

 

Q=8,64*0,00001*3707*100/3,28 = 9,76

strata ciepła przez płytę [zł] 9,76*75 = 732 zł w ciągu roku

 

Licząc 450zł/m^3 za xps basf 3035cs warstwa pod płytę 10 cm wydamy na nią 100*0,1*450= 4500 zł

 

czyli dołożenie warstwy 10 cm xps pod płytę zwróci się nam po 13,4 latach

 

Oczywiście przy zastosowaniu tańszego EPS pod płytą zwrot będzie szybszy. Wszystko zależy też od źródła ogrzewania, im tańszy GJ to wiadomo...

 

Poprawcie mnie jeżeli coś źle obliczyłem/przyjąłem. Wzory też mogą być złe, ale stosowałem takie same dla obu przypadków. Oczywiście policzenie dodatkowo strat na mostkach pomiędzy ścianami a płytą to już nie dla mnie ;) Dodatkowo liczę też że kalkulator U-wert uwzględnia ściany na zrobionej przeze mnie płycie ;) bo inaczej to wszystko powyżej jest nic nie warte.

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączę do dyskusji bo moim zdaniem pozwolenie na uciekanie ciepła do gruntu to błąd. Wiadomo będzie go uciekać mniej niż przez ściane gdzie na zew. jest -20*C. Korzystając z narzędzia podanego przez Thomasa (przypadło mi do gustu ;)) możemy dostrzec, już któryś raz z rzędu, że:

 

Dla 10 cm XPS pod i 10 cm EPS nad mamy U=0,165 tak to wygląda http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/194/x8am.png

Dla płyty na ziemi bez XPS i 10 cm EPS nad mamy U=0,304 http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/809/zzd1.png

 

Zatem korzystając z uproszczonego wzoru stąd http://www.ign.org.pl/files/pojeciaiwzory.pdf i wyboru Wrocławia jako strefy klimatycznej mamy:

 

Q =8,64*10^-5*Sd*A/R

Q - ilość energii cieplnej w GJ (koszty GJ pobrałem stąd) przyjąłem gaz do porównania 1GJ=75 zł

Sd - dla wrocławia 3707[stopniodni]

A - powierzchnia płyty dla łatwości obliczeń damy pow. płyty 100m^2

R - oporze cieplnym R [m2*K/W] R=1/U

 

Zatem dla płyty:

Dla 10 cm XPS pod i 10 cm EPS nad mamy U=0,165

 

Q=8,64*0,00001*3707*100/6,06= 5,28

strata ciepła przez płytę [zł] 5,28*75 = 396 zł w ciągu roku

 

Analogicznie dla płyty:

na ziemi bez XPS i 10 cm EPS nad mamy U=0,304

 

Q=8,64*0,00001*3707*100/3,28 = 9,76

strata ciepła przez płytę [zł] 9,76*75 = 732 zł w ciągu roku

 

Licząc 450zł/m^3 za xps basf 3035cs warstwa pod płytę 10 cm wydamy na nią 100*0,1*450= 4500 zł

 

czyli dołożenie warstwy 10 cm xps pod płytę zwróci się nam po 13,4 latach

 

Oczywiście przy zastosowaniu tańszego EPS pod płytą zwrot będzie szybszy. Wszystko zależy też od źródła ogrzewania, im tańszy GJ to wiadomo...

 

Poprawcie mnie jeżeli coś źle obliczyłem/przyjąłem. Wzory też mogą być złe, ale stosowałem takie same dla obu przypadków. Oczywiście policzenie dodatkowo strat na mostkach pomiędzy ścianami a płytą to już nie dla mnie ;) Dodatkowo liczę też że kalkulator U-wert uwzględnia ściany na zrobionej przeze mnie płycie ;) bo inaczej to wszystko powyżej jest nic nie warte.

 

Dobra robota, podoba mi się :)

Ogolnie, chyba nikt nie zaprzecza, ze plyta izolowana pod spodem jest lepsza od plyty bez izolacji. Teraz można swietnie podyskutować, czy czas "wracania się" kasy 13 lat jest warto tego czy nie, biorac pod uwagę ze ludzi biora kredyty na 30 lat i przez to placa o wiele więcej niż w przypadku budowy bez kredytu (co owszem rzadko się zdarza), ze wydatki w małych porcjach czasami mniej bola niż calosc na raz itd. itd.

 

 

Ja osobiście bym dla siebie zdecydowanie zrobil izolacje pod plyta, ale na tym polega wolność, ze każdy to dla siebie może zdecydować. Przynajmniej jeszcze teraz, niedługo przepisy będą już bardziej restrykcyjne, ustawa wyszla już w zeszłym roku.

 

Co trzeba w tych obliczen pamietac: Ten program jest dobry, ale nie uwzglednia scianki przeciwwysadzinowe, ciepla od gruntu i w tym nie pokazuje tzw. efektywnego wspolczynnika U, który w tym przypadku jest znacznie lepiej.

Czesciowo, choć tez bardziej szacunkowo, program PHPP tego umie, kupiłem sobie ostatnio, ale jeszcze nie miałem czasu aby się pobawić. Jest to kompleksowy program, wydane przez PHI (Instytut domow pasywnych), z którym można obliczyć caly dom (pasywny). Tam nawet w instrukcji jest już podane, ze scianki pionowe dzialaja lepiej niż opaski poziome (które na stronie U-wert.net tez nie sa uwzględnione)

Wiec, straty będą de facto raczej mniejsze, ale biorac od uwagę, ze cena za energii raczej nie będzie stabilna ani nie nizsza niż teraz, może okres czasu i tak się zgadza.

 

Co prawda, dokladne obliczenie efektywnego wspolczynnika U w przypadku podlogi na gruncie sa bardzo wymagające, ja na razie tylko jedna taka widziałem, wykonane w uniwersytecie w Dortmundzie, sam tego nie jestem w stanie zrobić. Wiec, parametry, ktorych podaje dla nasze plyty, sa raczej pesymistyczne.

 

Uwazam ze nie ma co się rzucac na osobe która podejmowala taka decyzje, trzeba i to szanować. Pamietam rozmowy z klientem, była to swiadoma decyzja, wiec, można mieć inne zdanie na temat, ale każdy ma swoje priorytety, i tyle. Nie oszukujmy się, przez nieszczelne okna lub marnie izolowany dach itd. można stracic duzo więcej energie. Przynajmniej już ma dom na plycie a nie na tradycyjnych fundamentow budowane, to już cos. Zdecydowanie krok w dobrym kierunku. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...