Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Kamil ponosi Cie ułańska fantazja, akurat nie ma przeciw wskazań co do grubości XPS może być i 5m ...

 

Merkava, mozesz napisac bardziej jasno o co ci chodzi z tym XC(...)

tmann uzywa XC2, wg ciebie jaki beton powinien byc na PF ?

nie wiem czemu tak przyjmuje ... to są klasy ekspozycji konstrukcji ... stąd dobiera się klasę betonu ... minimalną na daną ekspozycję XC 0 →obleci na C8/10

Razem z tym idzie dobranie otulenia zbrojenia, zabezpieczenie przeciw korozji w stal. Próby wmawiania że beton sam z siebie będzie wodoszczelny czy coś i dopisywanie magicznych zaklęć w8 w... coś tam niczemu nie służy to tak jak by gościu z gruchy powiedział ...

C20/25 bez naplucia weń i z napluciem będzie mocniejszy ... czyste placebo.

Jeśli słoneczko przygrzeje albo mrozik skuje, nie pomoże nic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Kamil ponosi Cie ułańska fantazja, akurat nie ma przeciw wskazań co do grubości XPS może być i 5m ...

 

nie wiem czemu tak przyjmuje ... to są klasy ekspozycji konstrukcji ... stąd dobiera się klasę betonu ... minimalną na daną ekspozycję XC 0 →obleci na C8/10

Razem z tym idzie dobranie otulenia zbrojenia, zabezpieczenie przeciw korozji w stal. Próby wmawiania że beton sam z siebie będzie wodoszczelny czy coś i dopisywanie magicznych zaklęć w8 w... coś tam niczemu nie służy to tak jak by gościu z gruchy powiedział ...

C20/25 bez naplucia weń i z napluciem będzie mocniejszy ... czyste placebo.

Jeśli słoneczko przygrzeje albo mrozik skuje, nie pomoże nic ...

 

Chcialem jasniej a ty dalej szyfrujesz. Krowie na rowie, a nie przemyslenia Słowackiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem jasniej a ty dalej szyfrujesz. Krowie na rowie, a nie przemyslenia Słowackiego.

Merkava tak ma, Ty nie pierwszy to zauważysz :D (jednak uważam, ze az tak zle nie jest, przeważnie nawet ja mniej więcej rozumiem o co mu chodzi, a dla mnie to jezyk obcy :D)

XC2 zazwyczaj więcej nie kosztuje, nic nie zaszkodzi, ale jest to klasa ekspozycji dla betonu fundamentowego.

literatura:

http://www.cemexbeton.pl/dobranie-klas-ekspozycji[/url]

http://www.cemexbeton.pl/klasa-ekspozycji[/url]

http://www.chemiabudowlana.info/index,slownik,216[/url]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Karbonatyzacja[/url]

Prawda taka, ze wprzypadku izolowanej i zabezpieczonej plyty Merkava ma racje, jest to trochę dmuchanie na zimnego, ale skoro w cenie nie robi roznice, tez w niczym nie zaszkodzi.

Druga sprawa, ze z reguly u nas stosunek w:c jest maks 0,45-0,5 i beton z reguly jest min C25/30, wiec, pewnie zaraz merkava na mnie skoczy i mowi ze strasznie przesadzamy :D

U nas tak w projekctach jest wymagane, konstruktor(ka) ma takie fantazje, a ja w tym przypadku nie zamierzam dyskutować, bo po co, jest to dla nas najbardziej ekonomiczna wersja, patrząc na stosunek koszty do jakosci. :)

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil ponosi Cie ułańska fantazja, akurat nie ma przeciw wskazań co do grubości XPS może być i 5m ...

 

...

 

A tu nie masz racje :)

Aprobata materialu do zastosowan pod plytamy nosnimy (Gründungsplatten) mowi, ze przy zastosowaniu pod plyta fundamentowa maks grubość to 30cm.

https://www.basf.de/basf2/img/produkte/kunststoffe/styrodur/downloads2/de/styrodur_perimeterdaemmung.pdf (str 5)

"Perimeterdämmung unter lastabtragenden

Gründungsplatten (über Grundwasser)

Mit der DIBt-Zulassung Nummer Z-23.34-1325 ist

Styrodur C auch unter lastabtragenden Gründungsplatten

einsetzbar. Die Dämmplatten dürfen dabei

in bis zu drei Dämmschichtlagen, bis zu einer

Gesamtdicke von 300 mm, eingebaut werden. ...."

(sorry, polska wersje tak na szybko nie moglem znaleźć, ale jestem pewien, ze gdzies już widziałem)

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoć więcej jak 30cm XPSa pod płytą nie może być. też ponoć lepiej jak cała płyta jest równa bez dodatkowego EPSa którego bym chciał zastosować. więc wpadłem na pomysł z trochę inną płytą i ogólnie taka by też mogła być [ATTACH=CONFIG]278908[/ATTACH]. nawet bardziej mi odpowiada bo mniej XPSa pójdzie więc trochę mniejszy koszt i płyta nie musi być taka równa i dokładna bo jeszcze wylewka w środku będzie którą się wszystko wyrówna. tylko problem może być z pierwszą warstwą gdyż boczne ocieplenie może przeszkadzać. jak myślicie, czy to ocieplenie będzie przeszkadzać? czy lepiej boczne ocieplenie zrobić później po wymurowaniu pierwszej warstwy a do zalania płyty użyć deskowania?

 

Ta wersja duzo lepiej mi się podoba :)

Wspolczynnik U będzie bardzo niski, ale z tym zbrojeniem: 6 prety w wiencu ok, niech Ci będzie, ale wtedy 3 gora, trzy dol, te dwa na polowej wysokości raczej nic nie pomagają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wersja duzo lepiej mi się podoba :)

Wspolczynnik U będzie bardzo niski, ale z tym zbrojeniem: 6 prety w wiencu ok, niech Ci będzie, ale wtedy 3 gora, trzy dol, te dwa na polowej wysokości raczej nic nie pomagają :)

 

to tylko poglądowo, jakie zbrojenie i ile pójdzie to już konstruktor sobie policzy. to poszedłem bardziej na to aby trochę zmniejszyć ilość XPSa ale żeby zarazem było łącznie więcej izolacji. ciekawsze jest jeszcze to że łatwiej się poprowadzi jakieś rury od kanalizacji czy wodne gdy po budowie okaże się że coś się nie będzie zgadzać o parę centymetrów. tez dzięki temu będę miał dowolność i będę mógł zastosować zamiast kabli grzewczych to wodną podłogówkę w wylewce lub od razu położyć rurki i tylko je zaślepić jeżeli przyszedłby kiedyś taki czas że musiałbym je użyć zamiast kabli czyli podłączyć przykładowo jakąś pompę ciepła a przy niej najlepiej spisuje się wodna podłogówka. przy płycie z pierwsze koncepcji byłbym raczej skazany tylko na kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa, ze z reguly u nas stosunek w:c jest maks 0,45-0,5 i beton z reguly jest min C25/30, wiec, pewnie zaraz merkava na mnie skoczy i mowi ze strasznie przesadzamy
C25/30 jest w sam raz ... 0,5 to już kres. Jeśli spokojnie schodzę na budowie na 0,3 to czemu w przetwórni mają mi zupę robić co wszystko jest posegregowane i wody odchodzą z mieszanki.

Kamil tak się płyty nie zbroi tylko pod samą ścianą... zostaw to konstruktorowi .. jesteś blisko ale nie tak blisko...

 

http://www.basf.de/pl/produkte/plastics/schaum/download.htm

Tomas jest tylko uwaga iż przy wielu warstwach CC(2/1,5/50) jest nie 130 kPa tylko 100 kPa przy 2% tj pełzaniu jeszcze z innych źródeł wiem iż warstwy sięgają nastu metrów a i tu nigdzie nie ma że max jest 300 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C25/30 jest w sam raz ... 0,5 to już kres. Jeśli spokojnie schodzę na budowie na 0,3 to czemu w przetwórni mają mi zupę robić co wszystko jest posegregowane i wody odchodzą z mieszanki.

Kamil tak się płyty nie zbroi tylko pod samą ścianą... zostaw to konstruktorowi .. jesteś blisko ale nie tak blisko...

 

http://www.basf.de/pl/produkte/plastics/schaum/download.htm

Tomas jest tylko uwaga iż przy wielu warstwach CC(2/1,5/50) jest nie 130 kPa tylko 100 kPa przy 2% tj pełzaniu jeszcze z innych źródeł wiem iż warstwy sięgają nastu metrów a i tu nigdzie nie ma że max jest 300 mm

 

nie interesuje mnie jak się zbroi bo to kwestia konstruktora. zbrojenie narysowałem czysto poglądowo że będzie i tyle. a jak to dokładnie będzie wyglądać to konstruktor wyliczy. dla mnie liczy się układ na rysunku czyli 20cm XPSa pod płytą a na nią jeszcze dodatkowo w dwóch warstwach EPS i na to wylewka która będzie akumulacyjna. w akumulacji sensownie bierze udział jakieś 10cm przegrody więc temu chcę oddzielić wylewkę akumulacyjną od płyty a przy okazji tak będzie mi łatwiej wykonać. przy otworach okiennych i drzwiowych pierwsza warstwa będzie z XPSa aby na nim przeć okno tarasowe żeby był tańszy montaż w ociepleniu. wtedy cały ciężar okna spocznie na XPSie i nie będzie trzeba specjalnych drogich kotew do montażu w izolacji. czyli mniej więcej tak przekrój.płyty.z.oknem.jpg więc będę musiał wymurować pierwszą warstwę bloczka z BK i do tego tak dobrałem izolację i wylewkę aby wyrównać do bloczka. dzieki temu zmniejszyłem grubość XPSa o te 10cm a łącznie izolacji będzie 36cm. zastanawiam się jeszcze nad opcją dania EPSa w dwóch warstwach po 10cm a wylewki akumulacyjnej dać wtedy tylko 5cm, jak myślicie, będzie to lepsze rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C25/30 jest w sam raz ... 0,5 to już kres. Jeśli spokojnie schodzę na budowie na 0,3 to czemu w przetwórni mają mi zupę robić co wszystko jest posegregowane i wody odchodzą z mieszanki.

Kamil tak się płyty nie zbroi tylko pod samą ścianą... zostaw to konstruktorowi .. jesteś blisko ale nie tak blisko...

http://www.basf.de/pl/produkte/plastics/schaum/download.htm[/url]

Tomas jest tylko uwaga iż przy wielu warstwach CC(2/1,5/50) jest nie 130 kPa tylko 100 kPa przy 2% tj pełzaniu jeszcze z innych źródeł wiem iż warstwy sięgają nastu metrów a i tu nigdzie nie ma że max jest 300 mm

Merkava, z tym Styrodurem jest tak, ze kiedyś były faktycznie te dane techniczne, ze przy układaniu wieluwarstwowej jest nizszy wspolczynnik. (pod plyta 185 jednowarstwowo, a 140 wieluwarstwowo). W najnowszej aprobaty zostało to zmienione, teraz przy zastosowaniu pod plyta fundamentowa dop. odpor obliczeniowo jest 185kN/m² również jednowarstwowo i wieluwarstwowo (do trzech warstw), a przy takim zastosowaniu maks. grubość w aprobacie jest podane jako 300mm. Przy innych zastosowan oczywiście licza się może inne parametry i zasady.

http://www.basf.de/basf2/img/produkte/kunststoffe/styrodur/downloads2/pl/styrodur_izolacja_obwodowa.pdf[/url] (str 5)

a tu parametry: http://www.basf.de/basf2/img/produkte/kunststoffe/styrodur/downloads2/pl/styrodur_dane_techniczne.pdf (str 3)

 

 

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już bardziej przekombinować się chyba nie da... zrób że wersję jak przedtem daj pod 30cm XPS'a i nie kombinuj

Chce Ci się zacierać 2x posadzkę ? rozbijasz na naście operacji tą płytę

 

sama płyta nie będzie musiał być aż tak dokładna a łatwiej będzie się dokładnie zacierać wylewkę w pomieszczeniach niż całą płytę.

wcześniej to na XPSa chciałem dać jeszcze pod podłogę 10cm EPSa więc też drobne kombinacje. tak na dobra sprawę niczego jeszcze nie wykluczam. tylko teraz ta płyta przekrój.płyty.jpg najbardziej do mnie przemawia że jest lepsza. zastanawiam się tylko czy tego EPSa nie lepiej zrobić w dwóch warstwach po 10cm każda czyli łącznie izolacji mogłoby być 40cm ale za to zrobić mniejszą wylewką czyli jakieś 5cm do 6cm. co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze mocno przekombinowujesz. Te 30 cm pod plyta to zupelnie wystarzczy na pasywniaka. Ten xps tez swoje bedzie kosztowal. Skoro chcesz kable to po co odcinac sie od akumulacji plyty ? Nie wiem jaka bedziesz mial powierzchnie tej plyty ale pewnie wyjdzie podobnie ten eps + wylewka co dodatkowe 10 cm xpsa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze mocno przekombinowujesz. Te 30 cm pod plyta to zupelnie wystarzczy na pasywniaka. Ten xps tez swoje bedzie kosztowal. Skoro chcesz kable to po co odcinac sie od akumulacji plyty ? Nie wiem jaka bedziesz mial powierzchnie tej plyty ale pewnie wyjdzie podobnie ten eps + wylewka co dodatkowe 10 cm xpsa.

 

temu myślę o odcięciu bo jak na płytę dam od razu przykładowo płytki to w kleju schowam kable ale one wtedy będą też grzać te 25cm płyty mimo że będą grzać pomieszczenia. podobnie będzie jeżeli w płycie takiej będzie wodna podłogówka a taką wielka masą w domu pasywnym nie da się sensownie sterować. więc temu myślę o odcięciu się od tej wielkiej masy i grzać tylko tą wylewkę. temu też się zastanawiam aby dać na płytę łącznie 20cm EPSa i tylko 5cm lub 6cm wylewki. tym się łatwiej będzie sterować. w domu pasywnym wystarczy że słońce zaświeci to nie trzeba grzać ale zanim się wyłączy ogrzewanie i płyta trochę ostygnie o jakiś 1st to może minąć parę godzin. a taka płytą będzie musiała mieć kilka stopni więcej niż to co się chce mieć w pokoju. można olać zyski słoneczne i robić małe okna od południa ale wtedy już nie będziemy mówić o domu pasywnym tylko mocno energooszczędnym. nawet ta wylewka o grubości 9cm będzie się długo nagrzewać i długo stygnąc więc może lepiej ją zmniejszyć do 5cm i dać więcej izolacji i będzie o wiele cieplej. taka podłoga wtedy też szybciej się od słońca nagrzeje niż grubsza podłoga. dlatego cały czas kombinuje i się zastanawiam jak zrobić aby było dobrze bo jak będę budować to nie będę miał na to czasu tylko będę musiał działać. przykładowo podam że znam gościa który nie myślał zbytnio jak chce dom zbudować tylko wybrał jakiś projekt który mu się spodobał i zlecił wykonanie ale sam wykańcza i teraz strasznie żałuje że nie może czasu cofnąć bo zrobiłby go zupełnie inaczej ale jest już za późno bo dom stoi. przerosły go koszty i już wydał więcej o jakieś 100k niż planował a do końca jeszcze ma kawałek. a wystarczyło wymyślną parterówkę z skomplikowanym dachem zamienić na domek z poddaszem użytkowym o prostej bryle ( sąsiad jego taki buduje i mu się podoba) i za te pieniądze co już włożył w parterówkę miałby skończony domek z poddaszem pewnie razem z meblami. wiec sorry ale wolę parę razy zapytać i przeanalizować niż potem czegoś żałować a tym bardziej że mam na to jeszcze czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thomas TB podał link do tej stronki http://www.pasyvusnamas.klezys.lt/wp-content/uploads/2011/11/Grundbroschyr.pdf ale tam coś piszą o EPS80 ale z drugiej strony po niemiecku nie rozumiem więc nie wiem jaka jest treść. może ten EPS tyczy się lekkich konstrukcji szkieletowych ale nie wiem. wiec czy pod swój domek mógłbym zrobić podobnie tylko że pod ściany nośne dać przykładowo dwie warstwy XPSa na piramidę a pod resztę EPSa czyli coś takiego:

[ATTACH=CONFIG]279063[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thomas TB podał link do tej stronki http://www.pasyvusnamas.klezys.lt/wp-content/uploads/2011/11/Grundbroschyr.pdf ale tam coś piszą o EPS80 ale z drugiej strony po niemiecku nie rozumiem więc nie wiem jaka jest treść. może ten EPS tyczy się lekkich konstrukcji szkieletowych ale nie wiem. wiec czy pod swój domek mógłbym zrobić podobnie tylko że pod ściany nośne dać przykładowo dwie warstwy XPSa na piramidę a pod resztę EPSa czyli coś takiego:

[ATTACH=CONFIG]279063[/ATTACH]

 

TB już sam nie jest przekonany do tych rozwiazan, miałem z nim spotkanie, gdzie tez był konstruktor, który długo w Skandynawii pracowal. Zreszta sam poczytaj :) http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217864-Tanie-i-komfortowe-domy-zużywajace-od-0-do-20kWh-m2-rocznie&p=6599925&viewfull=1#post6599925

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TB już sam nie jest przekonany do tych rozwiazan, miałem z nim spotkanie, gdzie tez był konstruktor, który długo w Skandynawii pracowal. Zreszta sam poczytaj :) http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217864-Tanie-i-komfortowe-domy-zużywajace-od-0-do-20kWh-m2-rocznie&p=6599925&viewfull=1#post6599925

 

sam przyznał to co wielu wie od dawna że XPS najlepiej wychodzi pod płytą i tego nie kwestionuję. wiem że obciążenia są rozkładane na całą płytę wiec cała izolacja musi być porządna i to jest sprawa oczywista. ale też największe obciążenia zawsze będą szły pod ściany nośne, więc pod nimi musi być solidne podłoże. czy dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że ekonomiczne jest danie XPSa tylko pod ściany nośne gdzie występują największe naciski a pod resztę można dać EPSa 200 lub 150 i też powinno być dobrze. da się to jakoś obliczyć jakie przykładowo idą obciążenia na każdy m2 czyli jaki jest w takich miejscach: inna.płyta.siły.jpg

największe obciążenia powinny iść na 1, 9 i 15 strzałkę więc tam powinien być XPS a pod resztą pewnie z dwa razy mniejsze siły działają więc EPS powinien starczyć. jest może jakiś darmowy program do takiego liczenia konstrukcji abym sobie mógł ogólnie sprawdzić kilka opcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...