Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Może po prostu nie szukałeś. Bez problemu można w tej cenie znaleźć pompy ciepła powietrze-powietrze pracujące nawet do -20 st. C, jak dobrze poszukasz, to znajdziesz też pompę glikol-woda.

Moc grzewcza PCi w domu pasywnym może być najmniejsza dostępna, np. 4-6 kW.

 

Hmmm... A jaki ma COP przy -20?? Bo jak czytałem zwierzenia uzytkownika o pompie altherma to owszem pracuje przy -20. Tylko że ma cały czas włączone grzałki. Czyli mamy taki bardzo drogi piecyk elektryczny. Zdanie moje znasz na temat powietrznych pomp ciepła. Przypominają parasol który działa świetnie w przez cały rok ale niestety nie rozkłada sie w czasie deszczu. Jedyną ich przydatnośc widze do ogrzewania CWU. Uważam że są lepszą alternatywą niz kolektory słoneczne.

 

Glikolowa pompa za 10 tys - nie widziałem. Załózmy że znajdziemy taką. Ile muzsimy dołożyć żeby zaczęła nam grzać w domu (dolne żródło, podłogówka) Jakieś 15 tys najmarniej. Za 25 tys mój dom będzie ogrzewany przez 12 lat prądem. Dlatego namawiam żeby to solidnie przeliczyć bo ja przezsedłem przez wszystkie etapy liczenia ogrzewania i wyszło mi że najtaniej budynki energoszczędne ogrzewa sie prądem nie robiąc w nich instalacji C.O.

 

Co do pasywności w odniesieniu do wsółczynnika Ep. Ep jest całkowicie wymoślonym terminem przez ustawodawce i nie mowi NIC o kosztach ekploatacji budynku. Ja nie buduje żeby posiadać ŚE tylko żeby tam mieszkać.

A jak zmieni sie nastawienie ustawodawcy i prąd zacznie być mnożony nie przez 3 jak jest teraz tylko przez 1? I co budynki staną sie pasywne mimo ze miesiąc wcześniej nie były? Wprowadzenie ŚE nie promuje budownictwa energoszczędnego a tym bardziej pasywnego. weżmy dwa budynki jeden zbudowany bardzo żle i zużywający 120 kWh/m2/rok ogrzewany pompą ciepła COP 3 a drugi zbudowany w technologii energoszczędnej zużywający 40 kWh/m2/rok ale ogrzewany prądem. Obydwa, fizycznie zużyja tylo samo prądu ale ten z pompą ciepła będzie miał wyraźnie lepsze ŚE. Przepraszam - dla mnie jest to kretyństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

powiedzcie proszę jak to jest,płyta fund. grzewcza - na zewnatrz temp. minus 20 st. nastawiam grzanie,wiem,że w za 12 h będzie mius 4 ,jak to zadziała?czy ta płyta zareaguje na te nastawy?przy naszej kapryśnej aurze jak ustawić grzanie? doradźcie proszę,naczytałem sie tu tyle i zgłupiałem,wiem,że nie ma wielu badań,czy doświadczeń bo to nowe,wiem tez,że każdy chwali swoje ale jakieś mądre argumenty?

 

raczej sprawa jest trudna.

Można polecieć w sposób uproszczony i nastawić temp płyty na 23 -24 stC. Jak budynej jest dobrze ocieplony to wewnątrz bedzie około 20StC.

Tylko jak przyjda ekstremalne mrozy t może byc mało. Jak bedzie ciepło za oknem to budynek też mocno sie nie przegrzeje.

 

Najlepsza jest jednak automatyka pogodowa. kiedy grzejesz płyte kablami warto pomysleć jest o regulatorze ładowania płyty. To taki drogi, wypasiony sterownik pogodowy który ma w ofercie DEVI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coulignon - ok. automatyka tylko jaki jest czas reakcji płyty,kolega instalator /nie firma kogucik,robi różne obiekty/mówi mi,że to ogrzewanie w płycie będzie reagować min. ok.24 h,więc logika wskazuje ,że jest absolutnie nie sterowalne i nadaje sie tam skąd pochodzi -czyli do Skandynawii,u nas jego zdaniem przy duzych wachaniach temperaturowych powinno byc mniej bezwładne i szybciej reagować,zalecił mi podłogówkę na płycie,na logikę ma rację a to przecież królowa wszech nauk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coulignon - ok. automatyka tylko jaki jest czas reakcji płyty,kolega instalator /nie firma kogucik,robi różne obiekty/mówi mi,że to ogrzewanie w płycie będzie reagować min. ok.24 h,więc logika wskazuje ,że jest absolutnie nie sterowalne i nadaje sie tam skąd pochodzi -czyli do Skandynawii,u nas jego zdaniem przy duzych wachaniach temperaturowych powinno byc mniej bezwładne i szybciej reagować,zalecił mi podłogówkę na płycie,na logikę ma rację a to przecież królowa wszech nauk[/quote

 

Zgadza sterowanie taka płytą jest kłopotliwe. Nimniej jednak Legalettowi sie udaje. Pamietaj ze podłogówka ma zdolność tzw samoregulacji. Przy dobrej automatyce powinno sie udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w to,ze Legaletowi się udaje ,trudno,żeby powiedzieli ,że się nie udaje,pytanie jak klienci na tym wychodzą,pomijam już wyliczanki ekonomiczne,bardziej chodzi mi o komfort cieplny,ma być cieplo a nie albo zimno albo gorąco,jak przyjdzie słonce tak jak dwa dni temu i temp. minus 3 a ogrzewanie było nastawione na minus 20 st. to ja ....dziekuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc na zewnątrz?

 

W szczelinę miedzy moim domem a warsztatem sąsiada (dobudowujemy się).

Teraz biore pod uwagę wełnę, ale nie wiem czy nie trzeba zostawiać szczeliny wentylacyjnej (jak w murach 3 warstwowych).

 

Pianka nazywa się Sealection 500 - tej nie mozna używać na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza jest jednak automatyka pogodowa. kiedy grzejesz płyte kablami warto pomysleć jest o regulatorze ładowania płyty. To taki drogi, wypasiony sterownik pogodowy który ma w ofercie DEVI.

 

A jak to działa? Przewiduje załamania pogody :)? Rozumiem że sie to jakoś programuje ale czym różni się to od zwykłego programatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co, gdyby najpierw wylac plyte z betonu (tylko folia przeciw wilgoci), na tym budowac 1-warstwowa sciane z bet komorkowego. Wewnatrz wyizolowac na wysokosc 1,5 bloczka. Wtedy nie bedzie mostkow i nie stawiamy plyty na styropianie. Chalupa "siedzi" na twardym betonowym fundamencie.

1.5 bloczka to ok 36 cm styropianu. Na tym wylewka ze zbrojeniem. Dużo więcej roboty. Nie korzystasz z akumulacyjności płyty ale faktycznie ogrzewanie reaguje szybciej. Chyba przerost formy nad treścią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amigo. pod samą płytę trudno będzie dać 30 cm, nikt się pod tym nie podpisze. Można dać dodatkowo 10 już nad płycie ale tylko wtedy gdy nie robisz ogrzewania w płycie. pozdr adam
Sam bym może nie wpadł na taki pomysł z tymi 30 cm ale w wątku o legallet zdaje się że lakusz pisał że ma pod płytą legaletu 30 cm styro.To jak oni dali 30 cm za dopłatą to chyba jest to do zrobienia.Ale z drugiej strony kwestia czy ma sens dawać 30 cm na gruncie chyba znikomo poprawi to przenikanie ciepła do gruntu w stosunku do 20 cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu nie szukałeś. Bez problemu można w tej cenie znaleźć pompy ciepła powietrze-powietrze pracujące nawet do -20 st. C, jak dobrze poszukasz, to znajdziesz też pompę glikol-woda.

Moc grzewcza PCi w domu pasywnym może być najmniejsza dostępna, np. 4-6 kW.

 

Hmmm... A jaki ma COP przy -20?? Bo jak czytałem zwierzenia uzytkownika o pompie altherma to owszem pracuje przy -20. Tylko że ma cały czas włączone grzałki. Czyli mamy taki bardzo drogi piecyk elektryczny. Zdanie moje znasz na temat powietrznych pomp ciepła. Przypominają parasol który działa świetnie w przez cały rok ale niestety nie rozkłada sie w czasie deszczu. Jedyną ich przydatnośc widze do ogrzewania CWU. Uważam że są lepszą alternatywą niz kolektory słoneczne.

 

Glikolowa pompa za 10 tys - nie widziałem. Załózmy że znajdziemy taką. Ile muzsimy dołożyć żeby zaczęła nam grzać w domu (dolne żródło, podłogówka) Jakieś 15 tys najmarniej. Za 25 tys mój dom będzie ogrzewany przez 12 lat prądem. Dlatego namawiam żeby to solidnie przeliczyć bo ja przezsedłem przez wszystkie etapy liczenia ogrzewania i wyszło mi że najtaniej budynki energoszczędne ogrzewa sie prądem nie robiąc w nich instalacji C.O.

 

Co do pasywności w odniesieniu do wsółczynnika Ep. Ep jest całkowicie wymoślonym terminem przez ustawodawce i nie mowi NIC o kosztach ekploatacji budynku. Ja nie buduje żeby posiadać ŚE tylko żeby tam mieszkać.

A jak zmieni sie nastawienie ustawodawcy i prąd zacznie być mnożony nie przez 3 jak jest teraz tylko przez 1? I co budynki staną sie pasywne mimo ze miesiąc wcześniej nie były? Wprowadzenie ŚE nie promuje budownictwa energoszczędnego a tym bardziej pasywnego. weżmy dwa budynki jeden zbudowany bardzo żle i zużywający 120 kWh/m2/rok ogrzewany pompą ciepła COP 3 a drugi zbudowany w technologii energoszczędnej zużywający 40 kWh/m2/rok ale ogrzewany prądem. Obydwa, fizycznie zużyja tylo samo prądu ale ten z pompą ciepła będzie miał wyraźnie lepsze ŚE. Przepraszam - dla mnie jest to kretyństwo.

Może dajmy spokój pompom powietrze-powietrze ale zajrzyj na stronę firmy ecopol-system i tam mają myślę że solidne polskie pompy za właśnie około te 10 tyś jak pisał Henkok przy pasywniaku jej moc może być niewielka.Dolne żródło można wykonać całkiem nie drogo tak jak zrobił to piczman do swojego GWC,No a podłogówka cóż jakieś 5 tyś za kondygnacje ale to cena podobna do zwykłego centralnego z grzejnikami.Jak bym wszystko liczył kiedy mi się to zwróci to bym na głowę dostał i poprostu czasami przestaję w ten sposób myśleć,niektóre rzeczy trzeba poprostu zrobić i już!

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu nie szukałeś. Bez problemu można w tej cenie znaleźć pompy ciepła powietrze-powietrze pracujące nawet do -20 st. C, jak dobrze poszukasz, to znajdziesz też pompę glikol-woda.

Moc grzewcza PCi w domu pasywnym może być najmniejsza dostępna, np. 4-6 kW.

 

Hmmm... A jaki ma COP przy -20?? Bo jak czytałem zwierzenia uzytkownika o pompie altherma to owszem pracuje przy -20. Tylko że ma cały czas włączone grzałki. Czyli mamy taki bardzo drogi piecyk elektryczny. Zdanie moje znasz na temat powietrznych pomp ciepła. Przypominają parasol który działa świetnie w przez cały rok ale niestety nie rozkłada sie w czasie deszczu. Jedyną ich przydatnośc widze do ogrzewania CWU. Uważam że są lepszą alternatywą niz kolektory słoneczne.

 

Glikolowa pompa za 10 tys - nie widziałem. Załózmy że znajdziemy taką. Ile muzsimy dołożyć żeby zaczęła nam grzać w domu (dolne żródło, podłogówka) Jakieś 15 tys najmarniej. Za 25 tys mój dom będzie ogrzewany przez 12 lat prądem. Dlatego namawiam żeby to solidnie przeliczyć bo ja przezsedłem przez wszystkie etapy liczenia ogrzewania i wyszło mi że najtaniej budynki energoszczędne ogrzewa sie prądem nie robiąc w nich instalacji C.O.

 

Co do pasywności w odniesieniu do wsółczynnika Ep. Ep jest całkowicie wymoślonym terminem przez ustawodawce i nie mowi NIC o kosztach ekploatacji budynku. Ja nie buduje żeby posiadać ŚE tylko żeby tam mieszkać.

A jak zmieni sie nastawienie ustawodawcy i prąd zacznie być mnożony nie przez 3 jak jest teraz tylko przez 1? I co budynki staną sie pasywne mimo ze miesiąc wcześniej nie były? Wprowadzenie ŚE nie promuje budownictwa energoszczędnego a tym bardziej pasywnego. weżmy dwa budynki jeden zbudowany bardzo żle i zużywający 120 kWh/m2/rok ogrzewany pompą ciepła COP 3 a drugi zbudowany w technologii energoszczędnej zużywający 40 kWh/m2/rok ale ogrzewany prądem. Obydwa, fizycznie zużyja tylo samo prądu ale ten z pompą ciepła będzie miał wyraźnie lepsze ŚE. Przepraszam - dla mnie jest to kretyństwo.

Może dajmy spokój pompom powietrze-powietrze ale zajrzyj na stronę firmy ecopol-system i tam mają myślę że solidne polskie pompy za właśnie około te 10 tyś jak pisał Henkok przy pasywniaku jej moc może być niewielka.Dolne żródło można wykonać całkiem niedrogo tak jak zrobił to piczman do swojego GWC,No a podłogówka cóż jakieś 5 tyś za kondygnacje ale to cena podobna do zwykłego centralnego z grzejnikami.Jak bym wszystko liczył kiedy mi się to zwróci to bym na głowę dostał i poprostu czasami przestaję w ten sposób myśleć,niektóre rzeczy trzeba poprostu zrobić i już!

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dajmy spokój pompom powietrze-powietrze ale zajrzyj na stronę firmy ecopol-system i tam mają myślę że solidne polskie pompy za właśnie około te 10 tyś jak pisał Henkok przy pasywniaku jej moc może być niewielka.Dolne żródło można wykonać całkiem niedrogo tak jak zrobił to piczman do swojego GWC,No a podłogówka cóż jakieś 5 tyś za kondygnacje ale to cena podobna do zwykłego centralnego z grzejnikami.Jak bym wszystko liczył kiedy mi się to zwróci to bym na głowę dostał i poprostu czasami przestaję w ten sposób myśleć,niektóre rzeczy trzeba poprostu zrobić i już!

:roll:

W domu pasywnym pompa ciepła powietrze-powietrze może być równie dobrym rozwiązaniem jak ... kominek z DGP. Zależy, co kto lubi. Z pewnością jest to stosunkowo tani sposób na tańsze niż energią elektryczną, bezobsługowe ogrzewanie. Jako dodatkowy bonus otrzymujemy chłodzenie pomieszczeń latem, a także, jeżeli zachodzi taka potrzeba osuszanie powietrza.

Minusem jest brak możliwości wykorzystania takiej pompy ciepła do przygotowania ciepłej wody.

 

Celowo nie wspominałem o konkretnej firmie. Można ich na rynku znaleźć wiele.

 

Co do reszty, to masz rację - cała instalacja nie musi wiele kosztować jeżeli jest przemyślana na etapie budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co, gdyby najpierw wylac plyte z betonu (tylko folia przeciw wilgoci), na tym budowac 1-warstwowa sciane z bet komorkowego. Wewnatrz wyizolowac na wysokosc 1,5 bloczka. Wtedy nie bedzie mostkow i nie stawiamy plyty na styropianie. Chalupa "siedzi" na twardym betonowym fundamencie.

1.5 bloczka to ok 36 cm styropianu. Na tym wylewka ze zbrojeniem. Dużo więcej roboty. Nie korzystasz z akumulacyjności płyty ale faktycznie ogrzewanie reaguje szybciej. Chyba przerost formy nad treścią.

 

zalezy jaki dom. U mnie to moze rozwiazac problem mostka z pomieszczen do ogrodu (u kogos wczesniej z pomieszczen mieszkalnych do garazu). Warunek - w gre wchodzi bet komorkowy na sciany jednowarstwowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze..

porownaj do zwyklego fundamentu, gdzie (akurat u mnie) mam sporo ław fundamentowych (40/70; nie tylko dookoła budynku, ale pomiedzy nimi sa kolejne) + stopy (tez bycze) pod slupy z drewna klejonego, ścianki fundamentowe itd. Tez trzeba dac styropian po posadzke i zrobic wylewke. Do tego izolacja termiczna scianek fundamentowych.

 

Plyta moze miec 25cm grubosci, pod spodem folia. Na plycie stawiasz sciany. Kiedy bedziesz sie zblizac do zakonczenia stanu surowego zamknietego, polozysz instalacje i wszystko sprawdzisz - zaizolujesz podloge i wylejesz posadzke. Mozna styropianem, ale ja "walcze" z pianoperlitobetonem (Adam_mk opisywal kiedys ludwikopianoperlitobeton).

Bez glebszych analiz wynika, ze dla mojego domu bedzie mniej roboty...no i ten ogrod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do reszty, to masz rację - cała instalacja nie musi wiele kosztować jeżeli jest przemyślana na etapie budowy.

 

No własnie. Więc moja instalacja grzewcza kosztowała 4000zł. Grzejniki + troche podłogówki (łazienki i wiatrołap) Właśnie dlatego że została przemyślana.

 

Pozdrawiam i zostawiam czas na te przemyslenia bo tutaj trochę nie miejsce na to. Choc sam zacząłem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego namawiam żeby to solidnie przeliczyć bo ja przezsedłem przez wszystkie etapy liczenia ogrzewania i wyszło mi że najtaniej budynki energoszczędne ogrzewa sie prądem nie robiąc w nich instalacji C.O.

 

a można konkretnie? Jaki to typ ogrzewania elektrycznego? Maty? Kable? A co z cwu? Też prądem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez bedzie pradem grzane. Bedzie kominek + reku. Co sie odzyska z powietrza zebranego z okolic kominka, poleci do pozostałych pomieszczen.

W kazdym pokoju, na wylocie z wentylacji mala grzalka (sa w obudowach ceramicznych), zeby dogrzac powietrze. Kanaly wentylacyjne zatopione w stropie miedzy pietrem a parterem - nieizolowane.

W łazienkach maty grzewcze. I wsjo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a można konkretnie? Jaki to typ ogrzewania elektrycznego? Maty? Kable? A co z cwu? Też prądem?

 

dół - promienniki + konwektory, góra konwektory (Atlantic), Łazienki: maty pod glazurą (Elektra) CWU bojler + zasobnik sprzęgnięty z nasadką w kominku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...