Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Z innej beczki, bo nie znalazłem w tym temacie (a przeczytałem chyba cały) - jaki XPS nadaje się pod PF? Chodzi mi o klasę [kPa]. Są różne i różnią się znacznie ceną, a chcę oszacować koszt mojej płyty. Oczywiście chodzi o izolację poziomą pod betonem, pionowa i opaska to rozumiem, że klasa nie znaczenia. Czy popularna kl.300 styka ? Edytowane przez rydzadam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Z jeszcze innej beczki: czy podłogówkę, którą chcę robić w dolnej warstwie betonu (akumulacja) kładzie się bezpośrednio na XPS, np. za pomocą klipsów, analogicznie jak tradycyjną podłogówkę np. na EPS-ie z folią aluminiową ? Czy jednak podwiesza się pod dolną siatką w oddaleniu od XPS-a ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki, bo nie znalazłem w tym temacie (a przeczytałem chyba cały) - jaki XPS nadaje się pod PF? Chodzi mi o klasę [kPa]. Są różne i różnią się znacznie ceną, a chcę oszacować koszt mojej płyty. Oczywiście chodzi o izolację poziomą pod betonem, pionowa i opaska to rozumiem, że klasa nie znaczenia. Czy popularna kl.300 styka ?

 

Spokojnie 300 wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jeszcze innej beczki: czy podłogówkę, którą chcę robić w dolnej warstwie betonu (akumulacja) kładzie się bezpośrednio na XPS, np. za pomocą klipsów, analogicznie jak tradycyjną podłogówkę np. na EPS-ie z folią aluminiową ? Czy jednak podwiesza się pod dolną siatką w oddaleniu od XPS-a ?

 

Jeśli chcesz podłogówkę w płycie fundamentowej, to podwieszasz ją pod górne zbrojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki, bo nie znalazłem w tym temacie (a przeczytałem chyba cały) - jaki XPS nadaje się pod PF? Chodzi mi o klasę [kPa]. Są różne i różnią się znacznie ceną, a chcę oszacować koszt mojej płyty. Oczywiście chodzi o izolację poziomą pod betonem, pionowa i opaska to rozumiem, że klasa nie znaczenia. Czy popularna kl.300 styka ?

 

Zalezy od obciazen, miałem już przypadki gdzie XPS300 nie wystarczylo (w zaleznosci od producenta 130-185kPa pod plyta), ale wtedy warto rozwazac od razu granulat szkla piankowego. Na dom murowany, jeden strop zelbetowy, dach ceramiczny zazwyczaj XPS300 wystarczy. Obliczenie powinni to pokazac. Sprytny konstruktor projektuje odpowiednio,tzn, trzeba patrzec, ile np. wiecj stali bądź betonu (grubość plyty) trzeba, i czy to nie taniej niż inny material pod plyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jeszcze innej beczki: czy podłogówkę, którą chcę robić w dolnej warstwie betonu (akumulacja) kładzie się bezpośrednio na XPS, np. za pomocą klipsów, analogicznie jak tradycyjną podłogówkę np. na EPS-ie z folią aluminiową ? Czy jednak podwiesza się pod dolną siatką w oddaleniu od XPS-a ?

 

Można spokojnie poukladac na izolacji jak kazda podlogowke. Wtedy temperatura na powierzchni plyty jest najbardziej rownomierna, system działa najlepiej. Zamocowac dobrze klipsami, szynami itp. Temp. zasilania 25-26°C, delta T ok 3K, jeśli wszystko jest odpowiednio izolowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś realna różnica pomiędzy XPSami:

- BASF Styrodur 3035 CS

- Austrotherm XPS TOP 30

- Synthos XPS Prime 30 ?

 

Parametry deklarowane przez producentów są zbliżone. Czy jest sens dopłacać np. do styroduru z BASF, czy brać najtańszy ? Chodzi oczywiście o XPSa pod płytę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś realna różnica pomiędzy XPSami:

- BASF Styrodur 3035 CS

- Austrotherm XPS TOP 30

- Synthos XPS Prime 30 ?

 

Parametry deklarowane przez producentów są zbliżone. Czy jest sens dopłacać np. do styroduru z BASF, czy brać najtańszy ? Chodzi oczywiście o XPSa pod płytę.

 

Uwazam ze roznica jest duza, zarówno jak chodzi o wymiary (tolerancje), twardość i rownorodnosc materialu (widać np. w trakcie cięcia, w jednym z nich sa az kilkucentrymetrowe pustki powietrzne)

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

W tym roku planuję rozpocząć budowę domu parterowego projekt E-116.

Teren pod budowę to 1,9m. torfu i bardzo wysokie wody gruntowe.

Miał być tradycyjny fundament ale postanowiliśmy zrobić płytę fundamentową (podobno w naszym mieście nikt jeszcze tego nie robił)

Zacząłem czytać cały wątek, 500stron trochę mi zajmie a potrzebuję na szybko odpowiedzi na kilka pytań - mam nadzieję że tu uzyskam fachową poradę :rolleyes:

- Czy po wymianie gruntu jeśli piasek będzie źle zagęszczony to może spowodować przekrzywienie płyty

- Jaki użyć styropian i czy przed nim robić wylewkę chudziakiem

- I najważniejsze, czy można zrobić taką płytę w której garaż i kotłownia jest obniżona o ok. 30 cm. względem poziomu reszty domu

 

na większość szanowni forumowicze odpowiedzieli, ale obejrzyj dziennik Santosza on też robił dużą wymianę, przy takiej wymianie koniecznie później badanie stopni zagęszczenia (wg mnie) + santosz wykonał płytę niestandardowo ale nic mu się nie wali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś realna różnica pomiędzy XPSami:

- BASF Styrodur 3035 CS

- Austrotherm XPS TOP 30

- Synthos XPS Prime 30 ?

 

Parametry deklarowane przez producentów są zbliżone. Czy jest sens dopłacać np. do styroduru z BASF, czy brać najtańszy ? Chodzi oczywiście o XPSa pod płytę.

 

ja trochę miałem zabawy z Synthos XPS Prime 30, to na pewno nie w nim są takie pustki, ręcznie ułożyłem kilkadziesiąt sztuk i nie mam żadnych zastrzeżeń, DrKubus też układał a nawet "rzeźbił" więc też się może wypowiedzieć. Basf'a też miałem w rękach u znajomego na budowie, wydawał się solidny, ale czy warty większej kasy? nie sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja trochę miałem zabawy z Synthos XPS Prime 30, to na pewno nie w nim są takie pustki, ręcznie ułożyłem kilkadziesiąt sztuk i nie mam żadnych zastrzeżeń, DrKubus też układał a nawet "rzeźbił" więc też się może wypowiedzieć. Basf'a też miałem w rękach u znajomego na budowie, wydawał się solidny, ale czy warty większej kasy? nie sądzę.

 

Czytam, liczę i rzeczywiście sprawa dość istotna. Wyszło mi ok. 44 m3 XPS do mojej płyty, co będzie najkosztowniejszą pozycją stanu zerowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

- Czy po wymianie gruntu jeśli piasek będzie źle zagęszczony to może spowodować przekrzywienie płyty

- Jaki użyć styropian i czy przed nim robić wylewkę chudziakiem

- I najważniejsze, czy można zrobić taką płytę w której garaż i kotłownia jest obniżona o ok. 30 cm. względem poziomu reszty domu

 

- Podbudowa powinna być stabilna, bo inaczej prosisz się o kłopoty. Nie wiem, czy przy takiej wymianie gruntu wystarczy piasek. Ja np. mam grubsze kruszywo na dnie, a potem ok 30cm piasku. W piachu kanalizacja etc. Zagęszczenie oczywiście powinien sprawdzić geotechnik I to najlepiej z wpisem do dziennika budowy - jako zabezpieczenie. Źle ustabilizowany grunt nie jest podłożem konstrukcyjnym i płyta może nie przenosić obciążeń tak jak powinna. Zresztą powinien wszystko zaprojektować konstruktor - włącznie z podbudową na podstawie bedań geotechnicznych gruntu.

 

- Większość ludzi tutaj poleci XPS i nic innego. Ja mam EPS200 i jest w moim przypadku więcej niż wystarczający. Wszystko będzie w projekcie płyty. Chudziak pod styropian przy dobrze wykonanej podbudowie IMHO nie potrzebny, ale może masz jakieś szczególne warunki - ponownie patrz projekt. Jeśli będzie chudziak w projekcie, to męcz konstruktora, bo często projektują go na wyrost.

 

- Ja mam garaż o 30cm niżej niż reszta domu. Mam taki 'uskok' w płycie. Więc się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, liczę i rzeczywiście sprawa dość istotna. Wyszło mi ok. 44 m3 XPS do mojej płyty, co będzie najkosztowniejszą pozycją stanu zerowego.

Spora płyta spore wydatki;-)

Nie wiem jaką grubość liczyłeś wystarczy 20cm zwiększanie dalej już niewiele daje a podnosi koszty. Jest jeszcze EPS 035 parking. Stal na dużą płytę to też znaczny wydatek. U mnie koszty wyszły styro-stal-beton jak 1:1:1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam ze roznica jest duza, zarówno jak chodzi o wymiary (tolerancje), twardość i rownorodnosc materialu (widać np. w trakcie cięcia, w jednym z nich sa az kilkucentrymetrowe pustki powietrzne)

 

A możesz napisać, jako osoba zawodowo zajmująca się budową płyt fundamentowych, w XPSie, którego producenta napotkałeś na takie pustki powietrzne ? Który XPS najbardziej polecasz/najczęściej używasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz napisać, jako osoba zawodowo zajmująca się budową płyt fundamentowych, w XPSie, którego producenta napotkałeś na takie pustki powietrzne ? Który XPS najbardziej polecasz/najczęściej używasz ?

 

Ja używam tylko i wyłącznie Styrodur firmy BASF, ponieważ ten produkt posiada aprobatę i niezależne badanie techniczne pod względem zastosowan pod plyta fundamentowa. Razem z tym podano parametry obliczeniowe pod plyta, co zdecydowanie ulatwia projektowanie i daje pewności. Mogę przyjąć trochę wyższe parametry az do 185kPa w przypadku 3035 CS (XPS300). U innych 120-140 kPa, a EPS200 60 kPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...