Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie rozumiem - czyli za zewnątrz nie będzie żadnej izolacji, Sciana 1w z bk?

Si,

ewentualnie max 10 cm ocieplenie z wełny na ścianie, na pierwszych bloczkach z BK (licząc od płyty) styrodur, bo chyba mi bruk bet nie zrobi bloczka BK 48cm (lambda 0.075).

 

Rzecz w tym, że od powierzchni posadzki do powierzchni płyty fundamentowej masz w sumie 40cm z BK o lambdzie 0.075.

A więc do płyty masz izolacje u=0.185 - wystarczy?

Do tego ściana z BK nie "ściąga" ciepła z wewnątrz tak jak cegła, silikat, beton.

Trzeba dodać, że górna powierzchnia płyty jest na 30-40cm po ziemią, a ta już nie jest tak zimno jak na powietrzu - nie wieje, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

 

Rzecz w tym, że od powierzchni posadzki do powierzchni płyty fundamentowej masz w sumie 40cm z BK o lambdzie 0.075.

A więc do płyty masz izolacje u=0.185 - wystarczy?

 

Takie parametry masz jak to jest suche, a pod gruntem suche to nie będzie.

 

Ogólnie BK nie nadaje sie pod ziemię. Żadne izloacjie i inne bajery nie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rzecz w tym, że od powierzchni posadzki do powierzchni płyty fundamentowej masz w sumie 40cm z BK o lambdzie 0.075.

A więc do płyty masz izolacje u=0.185 - wystarczy?

 

Takie parametry masz jak to jest suche, a pod gruntem suche to nie będzie.

 

Ogólnie BK nie nadaje sie pod ziemię. Żadne izloacjie i inne bajery nie pomogą.

 

BK jest tylko 30 cm pod ziemią. Wymieniasz grunt na piach, żwir. Po prostu trzeba kupic 3 bloczki i zarobic testy wiosna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BK jest tylko 30 cm pod ziemią. Wymieniasz grunt na piach, żwir. Po prostu trzeba kupic 3 bloczki i zarobic testy wiosna.

 

Nie ma znaczenia. Jeszcze parę lat temu litertura podawął że BK można wbudowywać min 30cm od terenu. Technologia produkcji w ciągu tych lata jakoś wiele sie nie zmieniła zalecenia znikneły. Zawigocony BK traci swoje własciwości ceiplne. A jak mokry zamrozisz to sam sobie odpowiedz co będzie.

 

Czemu chcesz czekac z testem do wiosny? Testuj teraz jest do tego doskonała zima. Wiosną latem jak bedzie ciepło taki test możesz sobie darować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prosbę do tych którzy płytę już zbudowali: co dawaliście jako ilozację termiczną pod beton: styropian, XPSa czy coś innego. Czy ktoś z Was dawał keramzyt?

 

Nie sądzisz, że to się nada?

 

http://www.termoorganika.com.pl/produkty/3/15/fundament/gold_fundament/

 

parametry ma zbliżone do XPS jeżeli chodzi o odporność na ściskanie. gorsza pod względem chłonięćia wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BK jest tylko 30 cm pod ziemią. Wymieniasz grunt na piach, żwir. Po prostu trzeba kupic 3 bloczki i zarobic testy wiosna.

 

Nie ma znaczenia. Jeszcze parę lat temu litertura podawął że BK można wbudowywać min 30cm od terenu. Technologia produkcji w ciągu tych lata jakoś wiele sie nie zmieniła zalecenia znikneły. Zawigocony BK traci swoje własciwości ceiplne. A jak mokry zamrozisz to sam sobie odpowiedz co będzie.

 

Czemu chcesz czekac z testem do wiosny? Testuj teraz jest do tego doskonała zima. Wiosną latem jak bedzie ciepło taki test możesz sobie darować.

 

W czasie roztopów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnie,

BK musi być zaizolowany przeciw wilgoci. I nie folią, tylko jakimś środkiem.

Wiadomo,że surowy BK w ziemii najdzie wilgocią. Pytanie jak go zaizolować.

Ze względu na GWC glikolowe pod płytą mogę zmienić grunt na piasek/żwir. Wokół budynku na głębokość raptem 40 cm wymienię grunt na żwir/piasek. Tak więc woda nie będzie stała przy budynku a będzie spływała poniżej poziomu płyty betonowej.

Na rysunku (żółte linie) proponuję izolacje przeciwwilgociowe wokół całej płyty - folia na grunt; z góry może być nawet papa; po bokach też coś trwałego. Jeszcze nie mam konkretnych materiałów na myśli.

Pozostaje izolacja bloczka przeciwwilgoci - nie przeciw długotrwałemu nurzaniu go w wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tutaj nowa, ale chciałam zapytać o opinie. Chce zbudować dom na płycie fundamentowej z pianobetonu. Mam propozycję zbudowania technologia firmy sircontec . Na dniach mam dostać projekt, ale z tego co wiem po zrobieniu geologii, ma być około 30cm pianobetonu i 20cm płyty żelbetonowej zbrojonej. Napiszcie proszę czy słyszeliście coś o tej technologii.

Jak bede miała projekt to podzielę się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tutaj nowa, ale chciałam zapytać o opinie. Chce zbudować dom na płycie fundamentowej z pianobetonu. Mam propozycję zbudowania technologia firmy sircontec . Na dniach mam dostać projekt, ale z tego co wiem po zrobieniu geologii, ma być około 30cm pianobetonu i 20cm płyty żelbetonowej zbrojonej. Napiszcie proszę czy słyszeliście coś o tej technologii.

Jak bede miała projekt to podzielę się

 

no ja próbuję zrobić na odwrót, bo 30 cm pianobetonu nie jest super izolacją termiczną. Nie wiadomo, czy nie zawilgotnieje. Jeśli tak, nie bedzie możliwości osuszenia.

Dlatego proponuje wylać najpierw płytę betonową, postawić ściany z BK. Zaizolować BK na 2-3 wiersze (zwłaszcza te pod ziemią). Później wylać 40-50 cm pianobetonu. W razie powodzi, można wokół ścian odkopać 30-40 żwiru/piachu i poczekać aż BK wyschnie (zastrzegam - w razie silnego zalania - u mnie jest sucho, ale u u Was może być inaczej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to po co płyta w taki m razie? Rezygnujesz z dwóch najwazniejszych własności płyty: ciągłości izolacji oraz braku wylewki. W tej sytuacji mozna zrobić klasyczne fundamenty i nie babrać się z płytą. wyjdzie na to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to po co płyta w taki m razie? Rezygnujesz z dwóch najwazniejszych własności płyty: ciągłości izolacji oraz braku wylewki. W tej sytuacji mozna zrobić klasyczne fundamenty i nie babrać się z płytą. wyjdzie na to samo.

coulignon - ja myślałam o płycie, co by mostków uniknąć, ale wylewkę na nią, bo nie chcę podłogówki w płycie (naczytałam się, że w razie jakiejkolwiek awarii prościej grzebać w wylewce niż w płycie) - czy wg Ciebie to bez sensu jest takie rozumowanie? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to po co płyta w taki m razie? Rezygnujesz z dwóch najwazniejszych własności płyty: ciągłości izolacji oraz braku wylewki. W tej sytuacji mozna zrobić klasyczne fundamenty i nie babrać się z płytą. wyjdzie na to samo.

 

Nie u mnie. Mam zaprojektowanych sporo ław. Do tego trzeba doliczyć bloczki fundamentowe.

Betonu i pracy wyjdzie mniej przy płycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, podaje rzut fundamentów. Główne ławy mają wymiary 40/70cm. Pozostałe 60/40. Drugi problem, to ogród zimowy pod wspólnym dachem.

Zwykła płyta (tj. izolacja pod spodem) odpada, bo będzie mostek z domu do ogrodu.

Z drugiej strony płyta zapewni stabilność całej konstrukcji. Więc z takim problemem walcze.

Pomysł, jaki przedstawiam odnosi się do moich warunków. Biorę pod uwagę GWC pod płytą no i czytam o akumulatorze ciepła.

http://images43.fotosik.pl/258/0b1e389d3a75c59fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zadawalem juz pytanie odnosnie plyty na str.16 (jest tam rzut naszego projektu) ale nadal mam pare spraw ktore nie wiem jak powinny byc rozwiazane. Dom bedzie ocieplony min. 20 centymetrów styro, co do montazu okien to wiem ze w ociepleniu ale

1. mamy zamiar zamontowac rolety zewnetrzne ukryte w scianie rozumiem ze puszka zwijajaca te rolete jest nad oknem czy sa takie puszki ocieplone i czy nie bedzie tam mostka i jezeli okno z roleta bedzie w ociepleniu czy wtedy ta puszka nie bedzie miala za mala warstwe ocieplenia od zewnatrz

2. co z mostkiem przy głównym wejściu bedzie tam wylewka na dwa stopnie czy ona bedzie oddzielna od plyty odsunieta na 20 cm styro i wtedy drzwi w ociepleniu pomiedzy schodkami a sciana

3. przeszklenie w salonie czy da sie zamocowac tak duze przeszklenie w warstwie ocieplenia

4. jak bedzie rozwiazana sprawa z brama garazowa jak uniknac w tym miejscu mostka to juz naprawde nie wiem

 

 

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coulignon - ja myślałam o płycie, co by mostków uniknąć, ale wylewkę na nią, bo nie chcę podłogówki w płycie (naczytałam się, że w razie jakiejkolwiek awarii prościej grzebać w wylewce niż w płycie) - czy wg Ciebie to bez sensu jest takie rozumowanie? :(

 

Ten sposób jest ok. Dodatkowa wylewka to ok 15-20 zł/m2. Ale ja chce sie fanaberię (podłogówka) to trzeba płacić :wink: Rozumiem że styropian będzie pod płytą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, wypada chyba policzyć, ile płyta wg Twojej koncepcji będzie kosztować, bo chyba sporo.

A może łatwiej i wcale nie drożej wyjdzie budowa fundamentu i zniwelowanie mostka np. takim pustakiem termoizolacyjnym:

http://www.pl.schoeck.com/Products,0.html

 

Cena nie zachęca.

Ale zyskasz ciągłość izolacji i masz z głowy izolację bk - co wcale nie będzie proste i tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazii, zamierzasz ogrzewać garaż?

 

Z poczatku myslalem zeby nie ogrzewac ale powiedziano ze w moim projekcie sie nie da bo trzeba by robic dwie plyty itp. wiec garaz bedzie "ogrzewany" płytą to znaczy podlogowka w czesci uzytkowej i co sie przedostanie przez plyte do garazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...