Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zostańmy przy przykładach z forum.Nie podam nicka,ale Arturo wie o kogo chodzi.Koleś,z wielkim,wielkim rozmachem i przypaleniem budował dom prawie pasywny.Kupa kasy w styropiany ,ocieplenia,docieplenia itd.Użył kabli do ogrzewania tego domu.Pech,stracił możliwości zarobienia na kredyt.Dom musiał sprzedać.

 

Nie wiem o kogo chodzi, ale to nieistotne. Smutna historia. Problem polega na tym, że każdego z nas może spotkać utrata pracy i ci co mają kredyt są z ogromnym problemem. Może paść firma, można mieć wypadek i utracić możliwość zarabiania. Jak ktoś ma kasę to to ma lepiej, jak nie ma to sprzedaje dom. Jednak ta historia o niczym nie świadczy. Jakby ten koleś o którym piszesz miał mniej styropianu na ścianach , to uważasz, że dalej by mieszkał w swoim domu?

 

Zrobił się straszny offtop i raczej wypadało by już go skończyć zanim ktoś po nas pojedzie ;). Na koniec powiem tylko, że oprócz PC gruntowych są jeszcze powietrzne za kwotę 15 tyś zł. Nie jest to przepaść pomiędzy kotłem na ekogroszek, a tym bardziej na pelet. Dodaj do kotła koszt komina i masz już taką pompę, a zamiast kotłowni zrobisz pomieszczenie techniczne z pralnią i już jesteś na plusie. Dodatkowo masz przycisk na ścianie do włączania ogrzewania zamiast składowiska worków z węglem. Minus jest taki że nie ma popiołu do posypywania oblodzonej ścieżki do domu :). Ale rób tam jak uważasz. Ja na pewno nie będę Cię od tego odwodził bo nie mam w tym żadnego interesu, poza tym jesteś już duży i sam wiesz co jest dla Ciebie dobre. Wybuduj sobie domek marzeń i niech Ci dobrze się mieszka - to najważniejsze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylewka na płycie ma, moim zdaniem same zalety (oprócz dodatkowego ale nie za wysokiego kosztu).

- nie trzeba martwić się o równą powierzchnię płyty

- bez problemu i specjalnego rzeźbienia zamontujemy izolację pod oknami tarasowymi i drzwiami

- rurki czy kabelki do ogrzewania zrobimy spokojnie, z dachem nad głową, mając już ściany. Mozna coś zmienić jak okaże się, że koncepcja urządzenia wnętrza wymaga zmiany.

- w wylewce mozemy zrobić pozostałe instalacje, elektryczną, wodociągową itp.

- w wylewce bez problemu wyprofilujemy spadki do kratek ściekowych w łazience, kuchni pralni itp.

- w razie awarii naprawa sprowadza sie do skucia wylewek.

Dla mnie nie ma alternatywy. Na płycie koniecznie wylewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiejętnie powiadasz...

Wiesz,w dobie neta za 10pln-każdy jest znawcą,bo ma wiki pod ręką.Uczysz się kilku wzorów,podstawiasz dane i już masz zapotrzebowanie w kWh.Przecież dla wielu tutaj to takie proste.Jak sobie czytam,jak w teorii, co niektórzy panowie z FM-rzucają zapotrzebowaniem w kWh-ciarki przechodzą.

 

 

Znałem bardzo dobrze kogoś,kto opowiadał mi jak i skąd trafia stal i inne metale do portów przeładunkowych w Niemczech.Dobrze to wiedział,bo woził takie frachty z Niemiec do Polski.

Czy taka rurka wystarczy do końca życia?Nie wiem,ale wiem-że za niewielkie pieniądze można mieć instalację grzewczą domu w "zapasie".Wiem,wiem-można tak ze wszystkim,ale tutaj sprawa jest o tyle utrudniona,że przy awarii-trzeba ryć podłogę i jej pokrycie,nie rzadko za grubą kasę.Więc chyba warto...

 

 

To są moje ,subiektywne odczucia. Są to też odczucia ludzi,którzy mieszkali w domach ze ścianami 3W ,a mieszkają w termosach 2W z 20cm styro na ścianie.Musiałbyś sam to sprawdzić,najlepiej w gorące letnie popołudnie...

U mnie,nie zostanie zbyt dużo elewacji.Okna pochłoną majątek.Działka jest spora i częściowo zalesiona,pod samym lasem,dom ma być na te elementy krajobrazu otwarty.I tyle.

 

Zostańmy przy przykładach z forum.Nie podam nicka,ale Arturo wie o kogo chodzi.Koleś,z wielkim,wielkim rozmachem i przypaleniem budował dom prawie pasywny.Kupa kasy w styropiany ,ocieplenia,docieplenia itd.Użył kabli do ogrzewania tego domu.Pech,stracił możliwości zarobienia na kredyt.Dom musiał sprzedać.Takich historii jest pewnie setki.Ale ja,z ciekawości i z uporem maniaka,spędziłem godziny na wertowaniu jego dziennika.Moim zdaniem,był mocno podpalony pierdołami z forum.Mocno się przy tym przeinwestował.I choć pewnie nie ogrzewanie prądem go dobiło,to na koniec pisał ,że dobrze mu teraz mieszkać w bloku.Ciepło,małe opłaty,wszędzie blisko....Wnioski wyciągniesz sam.

Ja chcę dom "skrojony" na miarę.Czy się uda,czy nie to inna sprawa.Ale będzie mały,wygodny i ogrzewany kotłem CO.Nie cieszy mnie to wcale,bo jest to bardzo niewygodne (wiem bo taki posiadam)-ale wiesz co,ogrzeje się za mniej niż przy PC ,dla obecnych cen prądu (bywałem w domach grzanych PC),zostawię sobie furtkę na gorsze czasy (oby nie nadeszły,ale sam wiesz jak jest..)-a za cenę gruntowej,pionowej PC (bo IMO,tylko taka ma sens) czyli ok 60k pln,kupię sobie opał do końca swych dni.A dymu z mego komina,nie zobaczy nikt.

I jeszcze jedno.Być może,za kilkanaście lat,sięgnę po PC.Instalacja niskotemperaturowa,którą będę posiadał-bez problemu umożliwi jej zastosowanie-o ile ceny PC i energii el. będą realne dla mego portfela...

Pozdrawiam.

 

Czytając te wywody jasno wynika, że to Forum nic Ci nie da, nie pomoże. Po prostu. Pozostaje Ci radzić się Twojego projektanta, lokalnego speca-budowlańca i kogo tam chcesz, np. rodziny, sąsiadów. Jeśli chcesz nadal budować nowocześnie, do tego oszczędnie mieszkać, itp., polecam jednak nasze forum, gdzie nie ma może profesorów, ale jest masa praktycznej FACHOWEJ wiedzy, której nic nie zastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Czytając te wywody jasno wynika, że to Forum nic Ci nie da, nie pomoże. Po prostu. Pozostaje Ci radzić się Twojego projektanta, lokalnego speca-budowlańca i kogo tam chcesz, np. rodziny, sąsiadów. Jeśli chcesz nadal budować nowocześnie, do tego oszczędnie mieszkać, itp., polecam jednak nasze forum, gdzie nie ma może profesorów, ale jest masa praktycznej FACHOWEJ wiedzy, której nic nie zastąpi.

 

Tekst powyżej-czytelny i jasny przekaz tego o czym pisałem powyżej.Przerost formy nad treścią.

To forum pełne jest sprzedawców,wykonawców i samozwańczych budowlańców itd.pod różnymi nickami.Trzeba mieć iloraz inteligencji świnki Pigi,aby tego nie dostrzec.Rozmawiamy o jednym z najważniejszych (jak nie najważniejszym) elemencie budynku.Trzeba być ciężko chorym,by szukać przy takiej inwestycji FACHOWEJ wiedzy na forum.To nie materiał na ściany,czy kafle na podłogę.

W tym wypadku,trzeba czytać forum-by wiedzieć czego nie zrobić.

Kolego,nie widzisz,że takie rozwiązanie (przyp.ogrzewanie w płycie) to nie jest dobre rozwiązanie.

Horher już szuka ekipy do wyrównania płyty.Przepracowałem sporo przy wylewaniu i zacieraniu betonu-co prawda dużych i bardzo dużych płyt.Ciężki kawałek chleba.Samo chodzenie w gumowcach po zbrojeniu,może skończyć się uszkodzeniem tego co w tym zbrojeniu jest ułożone.Helikopter-szczególnie jak latasz z talerzem-jak się nie potrafi -może polecieć razem z Tobą.Na samych śmigłach jest już lżej.Ale każdy kto zacierał mechanicznie beton,nawet po wibrującej łacie-wie ,że nie da się tego zrobić tak łatwo,równo i dokładnie, jak można to zrobić przy wylewce posadzki.Beton to ciężki temat,jeśli chodzi o dokładność.Czasem pogoda i czas jaki się ma do dyspozycji uniemożliwia dokładność.To materiał na monolit,a nie plastyczne wykończenie.

Czyli ryzyko,czas-a efekt i tak będzie kiepski.

Kolega perm tylko streścił Ci tylko wypowiedzi poprzedników.

Każdy zrobi jak zechce.Tylko na Boga,znaj kres swej wszechwiedzy i porad,bo tym co wierzą ślepo w internetowe fora-możesz zrobić sporą krzywdę i narazić na spore wydatki.

Pozdrawiam.

Przepraszam za off.

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylewka na płycie ma, moim zdaniem same zalety (oprócz dodatkowego ale nie za wysokiego kosztu).

- nie trzeba martwić się o równą powierzchnię płyty

- bez problemu i specjalnego rzeźbienia zamontujemy izolację pod oknami tarasowymi i drzwiami

- rurki czy kabelki do ogrzewania zrobimy spokojnie, z dachem nad głową, mając już ściany. Mozna coś zmienić jak okaże się, że koncepcja urządzenia wnętrza wymaga zmiany.

- w wylewce mozemy zrobić pozostałe instalacje, elektryczną, wodociągową itp.

- w wylewce bez problemu wyprofilujemy spadki do kratek ściekowych w łazience, kuchni pralni itp.

- w razie awarii naprawa sprowadza sie do skucia wylewek.

Dla mnie nie ma alternatywy. Na płycie koniecznie wylewka.

 

Prawie się zgadzam. Sam też robiłbym teraz wylewkę z powodów jak wyżej. Płyty betonowej nie da się idealnie wyprowadzić, poza tym są jeszcze następne etapy robót, które mogą uszkodzić lub zapaskudzić powierzchnię podłogi. Wylewki powinno się robić po tynkach. Nie zgodzę się tylko z tym, że bez problemu położymy w wylewce 5 cm wszelkie instalacje, bo to nieprawda, i z tym, że bez problemu zaizolujemy okno taresowe, ponieważ sposób izolacji będzie dokładnie taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Prawie się zgadzam. Sam też robiłbym teraz wylewkę z powodów jak wyżej. Płyty betonowej nie da się idealnie wyprowadzić, poza tym są jeszcze następne etapy robót, które mogą uszkodzić lub zapaskudzić powierzchnię podłogi.

 

Po naszej wczorajszej dyskusji,zadzwoniłem do pierwszej z googla firmy ,która takie płyty z wodnym ogrzewaniem podłogowym wylewa.Cena wylania takiej płyty,poprowadzenie rur GWC pod fundamentem,podłogówka,wyprowadzenie kanalizacji itd.(wszystko co w standardzie) cena 400pln/1m2.

Ile i jakiego ocieplenia nie dają w/pod płytę-cena KOSMOS!

Ale Pan skrupulatnie podkreślił.Technologia skandynawska.

Wiesz już dlaczego tak się na forach budowlanych promuje takie cacka? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda gadać (pisać). Żenada i kompletny brak realiów. Powtarzam: szukać porad wśród leśnego ludu fachofcuf budowlanych i naciągaczy na przykładową pompę ciepła za 60 tzł i inne cuda. Forum Ci NIE POMOŻE, skoro twierdzisz, że tu same osły piszą, obrażając jednocześnie wszystkich wokół. Ignorancja wiedzy praktycznej i tyle. Idź na uczelnię, tam Ci profesorowie pomogą w projekcie i budowie albo ....wylej ławy i stawiaj bloczki betonowe (przecież taniej podobno), kominy, a potem - pal tym swoim "eko" węglem. A najlepiej - wygoogluj jeszcze coś ciekawego i nam napisz. Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę tak, trochę nie z tymi instalacjami. Zależy od "patentu" na ich poprowadzenie. Ja będę je miał na warstwie XPS-a 12cm "otulone" z boków drugą, końcową warstwą XPS 12cm, a od góry zamknięte wklejonymi na piankę paskami cieńszego XPS-a 5-6cm, więc od góry mamy w zasadzie równą powierzchnię gotową do lania betonu, a kable, woda, odkurzanie centralne - bezpiecznie ukryte w izolacji ...na wieki :) Kanalizacja oczywiście niżej - w podbudowie. Ogrzewanie podłogowe - za namową i dobrą radą Kolegi vega1 - na dolnej siatce zbrojenia, z rurek jednowarstwowych 17x2,0.

Płyta od góry zatarta śmigłem. Mam nadzieję, że wyjdzie w miarę dokładnie. Wykonawca, którego "dzieła" znam twierdzi, że poziom końcowy utrzyma w dokładności 0,5cm, a na pewno poniżej 1cm.

Do do spadków do kratek ściekowych, to będę debatował, jak to rozwiązać. Powinno się udać zrobić obniżenie do kratki w łazience 1mx1m na głębokość 0,5-1cm na etapie zacierania. Podobnie w garażu, tylko nieco dłuższe. Więcej i większych w zasadzie nie potrzebuję.

Awarii się nie boję. Już większe jest prawdopodobieństwo, że np.Kukiz wygra wybory, a i z jednym (awaria) i z drugim (prezydent) zawsze można sobie jakoś poradzić. Już kiedyś pisaliśmy jak.

Edytowane przez rydzadam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, źe tu chodzi o tu, źe pod wylewka (7cm) jest styropian (np 10cm), a to trochę zmienia .

Instalacje poprowadzic łatwiej, a okno tarasowe, ani poszerzenie pod nim nie stykają sie z wylewką.

 

Nie to miałem na myśli, tylko dokładnie tak jak pisał Perm, czyli bezpośrednio na płytę wylewka, bez żadnej warstwy styropianu, a nawet folii. Zespolone z podłożem czyli płytą. W takiej sytuacji masz wylewkę 5 cm (3 cm powyżej rurek) i instalacji tam nie poprowadzisz. No chyba że jakiś kabelek, ale już nie całą wiązkę.

 

Wodę wg mnie najlepiej układać w warstwie izolacji pod płytą. Ja to zrobiłem tak, że położyłem dwie warstwy styroduru po 10 cm grubości, lutownicą wyciąłem rowki na rury do ciepłej wody, i w te rowki wcisnąłem rury wavina w peszlu. Dopiero wtedy przykryłem to ostatnią warstwą styroduru grubości 5 cm. Wydaje mi się, że w ten sposób rury od ciepłej wody będą doskonale zaizolowane, co ma szczególne znaczenie przy cyrkulacji. Zimną wodę puściłem w peszlach w podbudowie, tak jak aroty do kabli (od rozdzielni w różne miejsca poza budynek) i kanalizację.

 

W mojej skromnej ocenie robienie izolacji na płycie i na to wylewka, nie ma kompletnie sensu.

Edytowane przez Horher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta od góry zatarta śmigłem. Mam nadzieję, że wyjdzie w miarę dokładnie. Wykonawca, którego "dzieła" znam twierdzi, że poziom końcowy utrzyma w dokładności 0,5cm, a na pewno poniżej 1cm..

 

 

Oby się to udało. Ja zawierzyłem że moi sobie poradzą i spieprzyli - odchyłki maks prawie 3 cm. Dobrze, że nie zdecydowałem się na śmigło, bo wtedy miałbym większe koszty, a i tak musiałbym robić wylewkę wyrównującą. Poza tym u mnie właśnie ekipa kończy tynki - zasrali mi całą płytę i cieszę się, że to nie jest ostateczna warstwa :). Przemyśl to jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby się to udało. Ja zawierzyłem że moi sobie poradzą i spieprzyli - odchyłki maks prawie 3 cm. Dobrze, że nie zdecydowałem się na śmigło, bo wtedy miałbym większe koszty, a i tak musiałbym robić wylewkę wyrównującą. Poza tym u mnie właśnie ekipa kończy tynki - zasrali mi całą płytę i cieszę się, że to nie jest ostateczna warstwa :). Przemyśl to jeszcze.

 

W zasadzie masz rację, ale kto nie ryzykuje... :) Jak spitolą mocno poziom, ryzyko zawsze jest, to wyleję samopoziomującą, trudno .Oni wyleją, a co tam - tak sobie zastrzegę zanim śmigło wjedzie. A tynkowanie - postaramy się nie syfić, albo rozłożyć folię, a jak coś chlapnie - możliwie szybko usunąć, a czego się nie zauważy - zeskrobać na etapie kafelkowania, bo płytki będą na całym parterze, więc nie ma tragedii. Z zatartego betony dość łatwo usuwa się "gluty". Na świeżo miotłą, zaschnięte - młoteczkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to miałem na myśli, tylko dokładnie tak jak pisał Perm, czyli bezpośrednio na płytę wylewka, bez żadnej warstwy styropianu, a nawet folii. Zespolone z podłożem czyli płytą. W takiej sytuacji masz wylewkę 5 cm (3 cm powyżej rurek) i instalacji tam nie poprowadzisz. No chyba że jakiś kabelek, ale już nie całą wiązkę.

 

Wodę wg mnie najlepiej układać w warstwie izolacji pod płytą. Ja to zrobiłem tak, że położyłem dwie warstwy styroduru po 10 cm grubości, lutownicą wyciąłem rowki na rury do ciepłej wody, i w te rowki wcisnąłem rury wavina w peszlu. Dopiero wtedy przykryłem to ostatnią warstwą styroduru grubości 5 cm. Wydaje mi się, że w ten sposób rury od ciepłej wody będą doskonale zaizolowane, co ma szczególne znaczenie przy cyrkulacji. Zimną wodę puściłem w peszlach w podbudowie, tak jak aroty do kabli (od rozdzielni w różne miejsca poza budynek) i kanalizację.

 

W mojej skromnej ocenie robienie izolacji na płycie i na to wylewka, nie ma kompletnie sensu.

Czemu wylewka 5 cm? 7 nie może być? W takiej zmieścisz już wszystko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu wylewka 5 cm? 7 nie może być? W takiej zmieścisz już wszystko.

 

Można nawet i 10 cm, ale jest to dodatkowy i niepotrzebny koszt. Minimalna grubość wylewki nad rurkami to 3 cm, a więcej to już niepotrzebna strata materiału.

 

Ponawiam swoją prośbę o namiary na firmę robiącą wylewki anhydrytowe na teenie dolnego śląska. Grubość wylewki od 5 do 30 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej skromnej ocenie robienie izolacji na płycie i na to wylewka, nie ma kompletnie sensu.

 

Dla mnie nie ma sensu robic płyty docelowo, skoro roznice w poziomach wyniesie 3cm i trzeba bedzie to wyrownywać.

Jeszcze rozumiem, przy ewentualnym ogrzewaniu akumulacyjnym, choć - sporo osób ogrzew tak przy typowej wylewce 7cm i tez się w nocnej mieszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie masz rację, ale kto nie ryzykuje... :) Jak spitolą mocno poziom, ryzyko zawsze jest, to wyleję samopoziomującą, trudno .Oni wyleją, a co tam - tak sobie zastrzegę zanim śmigło wjedzie. A tynkowanie - postaramy się nie syfić, albo rozłożyć folię, a jak coś chlapnie - możliwie szybko usunąć, a czego się nie zauważy - zeskrobać na etapie kafelkowania, bo płytki będą na całym parterze, więc nie ma tragedii. Z zatartego betony dość łatwo usuwa się "gluty". Na świeżo miotłą, zaschnięte - młoteczkiem :)

A co tu jest takiego do spitolenia chyba że firma z łapanki. Ja płytę wylewałem sam jednoosobowo bez zacierania śmigłem fakt wyszło kilka dołków do 1,5cm będzie tego pewnie kilka m2. Lane z gruszki w dwa narożniki bez podajnika i się dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu jest takiego do spitolenia chyba że firma z łapanki. Ja płytę wylewałem sam jednoosobowo bez zacierania śmigłem fakt wyszło kilka dołków do 1,5cm będzie tego pewnie kilka m2. Lane z gruszki w dwa narożniki bez podajnika i się dało.

 

Używałeś rurek do wyrównywania poziomu betonu, czy niwelatora laserowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...