Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Skoro tak piszesz, to masz rację. Ale i tak jest smutno, że ludzie się nie poczuwają do swojej roboty.

Konstruktor coś przelicza, to i robi rysunek albo się dogaduje z architektem, że tamten już wszystko narysuje.

Robi się Dziki Zachód, zamiast uczciwej roboty, to wszystko powinno być poza inwestorem! Nikt nie musi się na tym znać i nie powinien zajmować się takimi duperelami, ale brakiem sprzeciwu sami doprowadzamy do takich sytuacji, że jeden głąb z drugim postawi kreskę i uważa, że należą mu się spore pieniądze. Sami kształtujemy rynek. Szczerze mnie to wkurzyło, nie opis, ale takie nastawienie do roboty.

 

Ogólnie jest bałagan w kwestii nazewnictwa i tego co jest za konkretną cenę do wykonania. Jak zwykle kij ma dwa końce, inwestor chce jak najtaniej, a projektant/architekt/konstruktor chce się jak najmniej narobić za tę cenę i zrobi tylko to co jest potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę.

A do pozwolenia na budowę nie wymaga się szczegółowego rysunku zbrojenia, detali itp.

Moim zdaniem architekt/projektant/konstruktor powinien jako znający się lepiej pokazać co jest w zakresie jego projektu za te konkretna cenę.

 

Takie rzeczy średnio ogarnięty zbrojarz robi sam z siebie, bo inaczej nie potrafi. ;-) Jeszcze nie widziałem takiego wpisu na planie.

A pan Zenek spod monopolowego i tak tego nie doczyta. :-D

 

Ale liczę, że przy Panu Zenku spod monopolowego przypadkiem te uwagę zauważy inwestor lub kierownik budowy i wtedy zareaguje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No niestety semantyka nie jest jednoznaczna. Pogadam jeszcze z architektem. Najwyżej trzeba będzie zapłacić pełną kwotę. (na szczęście nie jest jakaś horrendalna, ale chciałbym tyle zarabiać za parę kresek ;)) Przynajmniej mam nauczkę na przyszłość, by wszystkie rzeczy związane z budową dokładnie precyzować. Co do stropu, to stropu jako takiego nie będzie. Będą wiązary i sufit wieszany do dolnego pasa. (parterówka)

Dziękuję Wam za rady wykonawcze. Na pewno się przydadzą, bo coraz poważniej zastanawiam się nad wykonaniem płyty "tymi ręcami".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Mam do Was pytania odnośnie mojej płyty.

Nie dogadałem się z projektantem i zaprojektował płytę trochę inaczej niż zakładałem bo nie posadowił jej w "basenie" ze styropianu. Już z nim rozmawiałem i może to poprawić. Obecnie projekt płyty wygląda następująco:

 

- zagęszczony żwir, pospółka lub piasek gruby - 50 cm;

- chudy beton - 10 cm;

- folia budowlana;

- płyta fundamentowa - 20 cm;

- 2 x papa termozgrzewalna;

- styropian grafitowy - 10 cm - 12 cm;

- folia budowlana;

- wylewka cementowa - 5 cm- 7 cm;

 

Moje pytanie brzmi czy jest sens to zmieniać? Czy dawać "basen" ze styropianu? Jeżeli tak to EPS 200 czy XPS (zakładam 2X10 cm)? Szacunkowo po jakim czasie zwróci się inwestycja w termoizolację traconą? Płyta o pow. ok 160 m2 więc muszę się liczyć z dość dużymi kosztami za izolację (szacuję że 8-12 tys. zł).

Dom budowany na szkodach górniczych.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie brzmi czy jest sens to zmieniać? Czy dawać "basen" ze styropianu? Jeżeli tak to EPS 200 czy XPS (zakładam 2X10 cm)? Szacunkowo po jakim czasie zwróci się inwestycja w termoizolację traconą? Płyta o pow. ok 160 m2 więc muszę się liczyć z dość dużymi kosztami za izolację (szacuję że 8-12 tys. zł)

 

Już pisałem o tym kilka razy, takie moje własne przemyślenia. :-) Wszystko zależy od ocieplenia ścian i dachu, jeśli to jest robione dobrze, a nie masz sensownej izolacji od piwnicy, to masz w przeliczeniu jedną ścianę zupełnie bez izolacji. Ciepło ucieka przez ścianę i fundament w grunt i w zasadzie niewiele można na to poradzić w systemie tradycyjnym (ławy), nawet jeśli się zrobi solidnie posadzki, to mostki i tak są. Ziemia, w porównaniu ze styropianem jest 55 razy gorszą izolacją. Pisałem kilka razy o moim zdziwieniu, że ktoś ma fundament i ściany fundamentowe nierówne (bez szalunków, lane w gruncie), to się oburzano, że to niepotrzebny koszt. A przecież tylko wtedy można to dobrze zabezpieczyć przed wilgocią i zaizolować. Czyli, ludzie nie robią tej izolacji.

Jestem przekonany, że za jakiś czas, izolacja ściany fundamentowej będzie standardem, o który nikt nie będzie się pytał, w każdym razie, w naszym klimacie.

 

Jeśli chodzi o zwrot inwestycji, myślę, że nikt Ci tego nie powie dokładnie, póki nie zobaczy całej reszty i jakości wykonania.

Osobiście, myślę, patrząc na koszty ogrzewania u różnych ludzi na forum, że zwróci się inwestycja już po 10 zimach, może kilkunastu, o ile resztę zrobiłeś dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak to EPS 200 czy XPS (zakładam 2X10 cm)? Szacunkowo po jakim czasie zwróci się inwestycja w termoizolację traconą? Płyta o pow. ok 160 m2 więc muszę się liczyć z dość dużymi kosztami za izolację (szacuję że 8-12 tys. zł).

Dom budowany na szkodach górniczych.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

 

EPS200 to każdy odradza, teoretycznie ok, ale nie jest on wodoodporny. Ja nie zaryzykuję i tobie też tak radzę

 

na twoją 160m2 płytę 20cm xps będzie kosztować około 13 tys PLN. zrob szalunek tracony szkoda tracić ciągłość izolacji. zaoszczędzisz ze 2 tys. na rzecz eps a potem będziesz sobie w brodę pluł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, bardzo dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Byłem zdecydowany na 99% na XPS-a, potrzebowałem tego 1 %:).

Jacekss - z Twojego opisu wynika że masz płytę na EPS-ie 100. Nie boisz się długotrwałego nacisku domu i dużych odkształceń?

Jeżeli XPS to czy 20 cm to minimum? Na jakimś forum wyczytałem że wszystko powyżej 10 cm nie ma sensu ale domyślam się że opinie są podzielone. Nie szukam oszczędności na siłę ale nie chce niepotrzebnie wywalać paru tysięcy w "błoto" bo na pewno się przydadzą na budowie.

Dla mnie każda oszczędność jest podwójna bo planuje budować dwa takie same domy jednocześnie na jednej działce. Proszę więc o sugestię jaka grubość izolacji jest optymalna - 10, 15, 20?.

Wybrałem płytę nie tylko ze względu na jej zalety izolacyjne ale głównie ze względu na teoretyczną łatwość wykonania bo zamierzam dużo zrobić sam.

Ostatnio zainteresowałem się też posadowieniem płyty na granulacie szkła piankowego. Fajna sprawa, dużo łatwiej w wykonaniu niż szalunek tracony (mniej możliwych błędów do popełnienia ) ale cena zabija. Będę śledził temat bo jeszcze mam trochę czasu.

Znalazłem u siebie w mieście hurtownie która oferuje XPS-a po 385 zł/m3 (lambda 0,033 - producent no-name) i po 388zł/m3 (lambda 0,035 SYNTHOS PRIME S 300 kPa) i chyba na któregoś z tych się zdecyduje. Nie mam jeszcze rozeznania na rynku bo budowa rozpocznie się w marcu/kwietniu 2016, ale wydaje mi się że ceny ok. (jedne z najtańszych na znanym portalu). Pożyjemy, poczytamy zobaczymy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na duże odkształcenia pomoże dobrze zrobiona płyta, wystarczająco sztywna, nie styro czy xps... co do siadania styro.. hm.. nie wiem jak to bedzie wyglądać w czasie. póki co dom stoi w sumie z 3 lata. pewnie teraz robiłbym na xps, tak z 10cm, bo 20cm przy parametrze jaki ma XPS nie ma sensu. chyba że ktoś buduje pasywniaka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wilu27 ile tego XPS to już kwestia tego czego oczekujesz. Ja będę robił dla siebie OZC i wtedy wyjdzie czy warto 20cm (tyle daje, przynajmniej tyle mam w planach dać). Widziałem zestawienie porównawcze przy 10 a przy 20, przepaść miedzy XPS 10 a w gole bez izolacji, ale między 10 a 20 nie ma kosmosu, ale różnica jest spora, ja nie planuję pasywniaka, ale ceny energii raczej będą szły w górę niż w dół, więc wolę teraz dac 10 więcej, niż za 10 lat będe płakał że nie zrobiłem więcej. może trochę przepłacę, ale będę miał czyste sumienie. Na ścianach sobie można przyoszczędzić bo sobie dokleisz, a pod płytę raczej nie wsadzisz.

 

Twój wybór i Twoje pieniądze.

 

p.s. zaznaczę , ze będę grzał prądem, bo nie chce etatu w domowej kotłowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę robił opaskę i cokół. W chwili obecnej mam cokół z XPSa o grubości 10 cm, do tego chce dokleić styropian Paneltech Terra Aqua o grubości 12 cm (razem cokół będzie miał 22 cm). Ok. 3/4 cokołu będzie pod ziemią. Mam następujące pytanie, czy na cokół i opaskę położyć grubą folię budowlaną lub folię kubełkową ? Boję się, że zimą jak spadnie np. 50 cm mokrego śniegu i dodatkowo zacznie on topnieć to woda przedostanie się przez styropian do płyty fundamentowej i beton będzie kapilarnie podciągał wilgoć do środka budynku. Od wewnątrz pomiędzy XPSem na cokole, a płytą nie mam folii, ani innej izolacji przeciwwilgociowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę robił opaskę i cokół. W chwili obecnej mam cokół z XPSa o grubości 10 cm, do tego chce dokleić styropian Paneltech Terra Aqua o grubości 12 cm (razem cokół będzie miał 22 cm). Ok. 3/4 cokołu będzie pod ziemią. Mam następujące pytanie, czy na cokół i opaskę położyć grubą folię budowlaną lub folię kubełkową ? Boję się, że zimą jak spadnie np. 50 cm mokrego śniegu i dodatkowo zacznie on topnieć to woda przedostanie się przez styropian do płyty fundamentowej i beton będzie kapilarnie podciągał wilgoć do środka budynku. Od wewnątrz pomiędzy XPSem na cokole, a płytą nie mam folii, ani innej izolacji przeciwwilgociowej.

 

Czy opaska jest zawsze stosowana? jest konieczna?

w projekcie nic na ten temat nie pisze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę robił opaskę i cokół. W chwili obecnej mam cokół z XPSa o grubości 10 cm, do tego chce dokleić styropian Paneltech Terra Aqua o grubości 12 cm (razem cokół będzie miał 22 cm). Ok. 3/4 cokołu będzie pod ziemią. Mam następujące pytanie, czy na cokół i opaskę położyć grubą folię budowlaną lub folię kubełkową ? Boję się, że zimą jak spadnie np. 50 cm mokrego śniegu i dodatkowo zacznie on topnieć to woda przedostanie się przez styropian do płyty fundamentowej i beton będzie kapilarnie podciągał wilgoć do środka budynku. Od wewnątrz pomiędzy XPSem na cokole, a płytą nie mam folii, ani innej izolacji przeciwwilgociowej.

 

 

Przez styropian ? I to jeszcze klejony na mijankę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez styropian ? I to jeszcze klejony na mijankę ?

 

Ok, rozumiem, że nie muszę obawiać się wody z topniejącego śniegu :) To jeszcze jedno pytanie, w niektórych miejscach XPS na cokole odłazi od płyty (szczególnie przy wejściach do budynku, gdzie był cały czas deptany). Do powstałych szczelin dostał się pył z budowy, kawałeczki betonu itp. Odrywać płyty XPSa, które "odkleiły" się od betonu i na nowo je mocować tym razem już na kleju w piance, czy tylko od góry zapiankować szczeliny klejem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do fachowców od płyt. Pod szkielet drewniany domu planuję zrobić taką płytę płyta pod szkielet.jpg. Pod płytę trzeba wymienić grunt wiec wykopię taką dziurę etap.01.jpg i to zasypię pewnie piachem jak będzie w dobrej cenie. Więc pod częścią podłogi będzie wykopane na 50cm (musi być tyle czy na 30cm starczy?) a w części pod ścianami nośnymi myślałem aby na 1m wykopać. I pytanie czy w trakcie zasypywania i zagęszczania mogę w tym rowie ułożyć rury drenarskie abym potem nie musiał tego kopać na nowo? I czy wtedy też normalnie żwirkiem obsypać rurę czy piachem? Czy jak się da piach to trzeba robić opaskę a jak tak to czy o szerokości 50cm płyty styropianowej wystarczy? A jak musi być opaska to czy rura drenarska może być pod nią płyta pod szkielet1.jpg??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosto z mostu to kombinujesz jak koń pod górkę.... Zleć projekt, przekaż założenia albo skończ studia i zrób uprawnienia do projektowania.

Może starczy zwykła płyta na eps200 pod szkielet... Słabo mi się robi jak oglądam ostatnio wysyp udziwnionych projektów płyt na forum.

Płyta ma być prosta i nieskomplikowana... to jej zaleta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...