Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Prosto z mostu to kombinujesz jak koń pod górkę.... Zleć projekt, przekaż założenia albo skończ studia i zrób uprawnienia do projektowania.

Może starczy zwykła płyta na eps200 pod szkielet... Słabo mi się robi jak oglądam ostatnio wysyp udziwnionych projektów płyt na forum.

Płyta ma być prosta i nieskomplikowana... to jej zaleta...

 

Ale ja chcę aby sama płyta pod podłogą miała 10cm grubości a pod ścianami nośnymi aby była ława. Dobrym rozwiązaniem jest danie na pierwszą warstwę XPSu oraz aby pod ławą był też XPS a pod podłogą może być EPS i pewnie nie 200 a 150 wystarczy. Może nawet 100 będzie dobry ale to się okaże przy dokładniejszych obliczeniach. Nic w tej płycie nie jest skomplikowane i nie o to pytałem i nie to chciałem tu poruszać. Jeżeli znasz się na płytach to jak możesz to odpowiedz na pytania bo nie chcę zaśmiecać wątku tłumaczeniami czy przekonywaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jeśli sie ruszają, to odklejać. A przed zimą zadbać, by nie dostała się tam woda - to tyczy całego cokołu.

 

jak masz możliwość wycięcia to wytnij i doklej cały kawałek, jak nie to pianką, ewentualnie z góry odetnij trocję i wklej na płasko kawałek - jakby taki próg z XPSa pod progiem właściwym

 

No więc w sobotę wziąłem do ręku łopatę i delikatnie odkopałem cokół z XPSa. Właściwie żadna płyta nie "przykleiła" się do betonu. Same odpadają albo wystarczy je lekko poruszyć ręką. Trzymają się tylko dzięki piaskowej obsypce. Opaska została wykonana z różowego XPSa z Austrothermu. Dodatkowo beton pod cokołem był wyraźnie wilgotny. Będę musiał zdemontować cały cokół i przykleić go na kleju. Gdybym jeszcze raz lał płytę fundamentową to zrobiłbym tak jak np. kolega Fotohobby, czyli szalunek z desek, a dopiero później przyklejanie styropianu.

Jak zabezpieczyć cokół, żeby nie dostała się od góry woda (pomiędzy XPS, a płytą) ? Czy wystarczy uszczelnić paskiem kleju w piance ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja chcę aby sama płyta pod podłogą miała 10cm grubości a pod ścianami nośnymi aby była ława.

 

Nie wiadomo, jak to by pracowało. Obawiam się dużych problemów z takim pomysłem.

A od strony wykonawcy, to takich płyt nigdy nie widziałem, ale zdarzało się robić stropy na podciągach 10 cm z podwójnej siatki i bardzo tego nie lubię, bo się trzeba stale pilnować, żeby zachować odległości. 12 cm to już jest inna robota. Ale nie zachęcam do płyty 12 cm, żeby było jasne. Kurnik 2 x 3 m, może bym się odważył, ale domu już nie. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo, jak to by pracowało. Obawiam się dużych problemów z takim pomysłem.

A od strony wykonawcy, to takich płyt nigdy nie widziałem, ale zdarzało się robić stropy na podciągach 10 cm z podwójnej siatki i bardzo tego nie lubię, bo się trzeba stale pilnować, żeby zachować odległości. 12 cm to już jest inna robota. Ale nie zachęcam do płyty 12 cm, żeby było jasne. Kurnik 2 x 3 m, może bym się odważył, ale domu już nie. :-)

 

To pod szkielet drewniany domu a nie murowany. Tu masz przykład http://www.schwedenplatte.de/tech/Regelschnitt-Aussen-Passivhaus.de.pdf

Ale mi nie chodzi tu o samą płytę i jej grubość tylko pytam o drenaż i ewentualnie czy potrzeba jest robienia opaski oraz czy jak będzie opaska z styropianu to czy sam drenaż może być pod nią w ten sposób w piachu płyta pod szkielet1.jpg ???

Edytowane przez kamilb1987b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem, że nie muszę obawiać się wody z topniejącego śniegu :) To jeszcze jedno pytanie, w niektórych miejscach XPS na cokole odłazi od płyty (szczególnie przy wejściach do budynku, gdzie był cały czas deptany). Do powstałych szczelin dostał się pył z budowy, kawałeczki betonu itp. Odrywać płyty XPSa, które "odkleiły" się od betonu i na nowo je mocować tym razem już na kleju w piance, czy tylko od góry zapiankować szczeliny klejem ?

 

Ja, choć byłem początkowo przeciwny, zakołkowałem XPS do płyty tak, jak się kołkuje styropian na ścianach, ale tylko górą, w jednym rzędzie, dwa kołki na płytę 1,25m, dół będzie przecież przysypany i skutecznie "przyklepany" piachem. Wcześniej wydłubałem w miarę możliwości to, co wpadło między XPS, a beton oraz pomiędzy dwie warstwy XPS-a (12+12cm), które mam pionowo wokół płyty. Za parę tygodni ocieplam ściany styro 27cm, więc od góry zamknie się to na amen i już nic nie wleci, ani nie nakapie, jedynie w wejściach - garaż, taras, tam się to np.zapianuje albo wkleję poziomo paski XPS-a gr. 2-3cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie mam,

 

pokazywałem płytę jaką mi załatwiłą architekt, gruba na 25cm i zbrojona po całości prętami fi12mm oczka 8x8cm razem jakies 32 m3 betonu i 2,8t stali.

Zaznaczałem, że nie mam szkód gorniczych etc.

 

Zleciłem wyliczenie płyty raz jeszcze polecanemu na forum konstruktorowi. Płyta wyszła gruba 20cm i całośc siatka fi8 oczka 15x15, po brzegach wmocniona fi12 i pod ścianami nośnymi. razem jakies 1,8t stali i 24m3 betonu.

 

pokazałem to architekt i napisałem, czy nie da się zmienić tej płyty (wg tego co wyliczył ktoś inny) i mówię, że do projektu chciałbym dołączyć projekt zamienny tego co wyliczyła jej konstruktorka. W odpowiedzi dostałem takiego maila:

 

"Nic już nie obetniemy na zbrojeniu, projektantka ma określoną metodę i tok obliczeń, musiałaby oszukać obliczenia i narazić płytę na pękanie.

Jeżeli inny projektant bierze odpowiedzialność za konstrukcję płyty z mniejsza ilością zbrojenia, to może Pan skorzystać z jego projektu. Osobiście odradzam i nie wezmę tego na swoją odpowiedzialność.

Oprócz projektu zamiennego, może Pan spróbować załatwić tą zmianę wpisem do dziennkia budowy u kierownika, ale wtedy on musiałby wziąć tą zmianę na siebie.

 

Proszę pamiętać o tym, żeby za każdym razem żądać od projektanta konstrukcji oświadczenia o sporządzeniu projektu budowlanego w zakresie konstrukcji zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej (Art.20, ust.4 prawa budowlanego). Bez tego oświadczenia projekt jest nieużyteczny. Do projektu muszą być dołączone podpisany i podbity opis techniczny, podpisane obliczenia i podpisany projekt. Projektant musi Panu wysłać zaświadczenie o przynależności do izby i decyzję o nadaniu uprawnień budowlanych do projektowania w zakresie konstrukcji."

 

Nie rozumiem dlaczego ona ma brać odpowiedzialnośc i że nie chce się zgodzić, i sugeruje zebym załatwiał po uzyskaniu pozwolenia....

dla mnie to strata czasu bo kolejny termin na oczekiwanie z urzedu...

 

ona mże mieć jakieś opory/problemy zeby dołaczyć moj inny projekt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

...powód jest prosty, architekt jest projektantem wiodącym czyli odpowiedzialnym za całość opracowania, jego konstruktor najwidoczniej nie chciał zweryfikować tego zamiennego projektu (może kasa, może nie bo nie) i stoi przy swoim... cała reszta to ma rację, projekt powinien być kompletny, w tym również opis, uprawnienia, wpisy itp.

...nie stoi nic na przeszkodzie, żebyś to zmienił po PnB, KB będzie wiedział co zrobić żeby było dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...powód jest prosty, architekt jest projektantem wiodącym czyli odpowiedzialnym za całość opracowania, jego konstruktor najwidoczniej nie chciał zweryfikować tego zamiennego projektu (może kasa, może nie bo nie) i stoi przy swoim... cała reszta to ma rację, projekt powinien być kompletny, w tym również opis, uprawnienia, wpisy itp.

...nie stoi nic na przeszkodzie, żebyś to zmienił po PnB, KB będzie wiedział co zrobić żeby było dobrze...

 

problem tylko, ze teoretycznie potrzebujesz zgode pierwotnego projektanta (adapujacego) bądź konstruktora, wiec, tamten moze sie jeszze okazac problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie "teoretycznie".

To jest część konstrukcyjna, nie mająca wpływu na ostateczny wygląd budynku, którego twórca jest architekt.

A jesli ta cześć została przeliczona zgodnie z przytoczonym artykułem i przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia, to jakoś nie widzę tu konieczności uzyskania zgody architekta.

W tym momencie płyta jest wyłączona spod jego odwiedzialnosci i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alez miałem przecież na myśli tzw. zmiane "nieistotna", w innym przypadku to bardziej skomplikowane może być. Wlasnie aby taka zmiane wprowadzazc, trzeba mieć zgode od projektanta ktory odpowiada za calosc, zazwyczaj to projektant ktory robil adapacje. Co prawda nie każdy kierbud na to patrzy, ale czasami chcą tego mieć, roznie to bywa. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, już wszystko wiem. Powiedziałem architektowi niech załącza ten swój (on był w cenie reszty zmian konstrukcji), a ja potem zamienię na ten nowy.

Różnica taka ,że mam ją grubości 20 cm a nie 25cm, jakieś 7m3 betonu (~1500 PLN) + ponad tona stali mniej to tez jakieś 2500 PLN, odchodzi mi do tego przynajmniej 1000 PLN za robociznę mniej bo będą gotowe siatki zbrojeniowe fi8mm a nie pręty po całości fi12mm.

 

1000+1500+2500 - 1200 za projekt = jakieś 3500 oszczędności. za tę kasę chyba warto zmienić konstruktora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie mam,

 

pokazywałem płytę jaką mi załatwiłą architekt, gruba na 25cm i zbrojona po całości prętami fi12mm oczka 8x8cm razem jakies 32 m3 betonu i 2,8t stali.

Zaznaczałem, że nie mam szkód gorniczych etc.

 

Zleciłem wyliczenie płyty raz jeszcze polecanemu na forum konstruktorowi. Płyta wyszła gruba 20cm i całośc siatka fi8 oczka 15x15, po brzegach wmocniona fi12 i pod ścianami nośnymi. razem jakies 1,8t stali i 24m3 betonu.

 

pokazałem to architekt i napisałem, czy nie da się zmienić tej płyty (wg tego co wyliczył ktoś inny) i mówię, że do projektu chciałbym dołączyć projekt zamienny tego co wyliczyła jej konstruktorka. W odpowiedzi dostałem takiego maila:

 

"Nic już nie obetniemy na zbrojeniu, projektantka ma określoną metodę i tok obliczeń, musiałaby oszukać obliczenia i narazić płytę na pękanie.

Jeżeli inny projektant bierze odpowiedzialność za konstrukcję płyty z mniejsza ilością zbrojenia, to może Pan skorzystać z jego projektu. Osobiście odradzam i nie wezmę tego na swoją odpowiedzialność.

Oprócz projektu zamiennego, może Pan spróbować załatwić tą zmianę wpisem do dziennkia budowy u kierownika, ale wtedy on musiałby wziąć tą zmianę na siebie.

 

Proszę pamiętać o tym, żeby za każdym razem żądać od projektanta konstrukcji oświadczenia o sporządzeniu projektu budowlanego w zakresie konstrukcji zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej (Art.20, ust.4 prawa budowlanego). Bez tego oświadczenia projekt jest nieużyteczny. Do projektu muszą być dołączone podpisany i podbity opis techniczny, podpisane obliczenia i podpisany projekt. Projektant musi Panu wysłać zaświadczenie o przynależności do izby i decyzję o nadaniu uprawnień budowlanych do projektowania w zakresie konstrukcji."

 

Nie rozumiem dlaczego ona ma brać odpowiedzialnośc i że nie chce się zgodzić, i sugeruje zebym załatwiał po uzyskaniu pozwolenia....

dla mnie to strata czasu bo kolejny termin na oczekiwanie z urzedu...

 

ona mże mieć jakieś opory/problemy zeby dołaczyć moj inny projekt ?

 

dopiero teraz czytałem calosc...

 

Faktycznie, najlepszy sposob jest ta jak wszyscy mowia , tzn zrobić ta zmiane po otrzymaniu PnB. Te wszystkie wymaganie/oswiadcznie do tego projektu to pikus, kazdy kontruktor tak robi (nie potrzebujesz przecież pelnego projektu budowlany, lecz tylko projekt konstrukcji dotyczące tych zmian). Skoro inny konstruktor obliczal plyte tak na "chudsza" wersje, to znaczy ze pierwszy projekt był mocno przewymiarowane i tyle.

Wpis w dzienniku nic nie zalawtia, kierbud nie moze wprowadzać taka zmiane, to nie jego rola. W sumie zgode od tam tego projektanta masz przecież - opisal co masz zrobić aby to formalnie i merytorycznie zgrac, to ze odradza, nie jest w tym problemem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wykonać połączenie cokołu płyty fundamentowej z EPS hydro (27cm) z ociepleniem budynku EPS 70 (30cm) ?

Wykonawca proponuje mi listwę startową aluminiową (!!!), która wydaje mi się zbędna + mostek termiczny - myślę o listwie okapowej z siatką (PVC).

Edytowane przez chemical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...