Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mam już płytę 20 cm betonu na 10 cm XPS, na to pójdzie styropian TERMONIUM dach-podłoga 0,031 W/(m*K), w planach miałem 10 cm ale ostatnio zastanawiam się nad zwiększeniem tej warstwy izolacji do 15 cm.

 

Wiem, że te dodatkowe 5 cm nie zaszkodzi, na styropian wydam około 1600 zł, tylko czy będzie to sensowny wydatek ?

 

Jak masz OZC to tam sprawdz. Tutaj nikt Ci tego nie powie bo nie wiadomo nawet czym bedziesz grzal. U niektorych 1600 zl to dwa sezony grzewcze a u kogos innego nawet na jeden nie starczy. Po za tym 5cm to sporo. Znaczaco Ci wszystko zmieni. Wysokosci drzwi, okien tarasowych, parapetow itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jak masz OZC to tam sprawdz. Tutaj nikt Ci tego nie powie bo nie wiadomo nawet czym bedziesz grzal. U niektorych 1600 zl to dwa sezony grzewcze a u kogos innego nawet na jeden nie starczy. Po za tym 5cm to sporo. Znaczaco Ci wszystko zmieni. Wysokosci drzwi, okien tarasowych, parapetow itp.

 

Na razie nie mam ścian, więc na tym etapie mogę jeszcze zmienić grubość izolacji.

 

OZC pokazuje mi że teraz podłoga na gruncie ma takie parametry :

 

Współczynnik przenikania ciepła U [W/(m2·K)]: 0,117

 

a zapotrzebowanie na energię

 

Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 8074 kWh/rok

 

Grzać zamierzam prądem w taniej taryfie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja byłem w takiej sytuacji, różnica taka, ze konstruktor od płyty chce za projekt około 10-12 PLN/m2 u mnie to jakieś 1200-1300 netto.

Architekt załatwiła zmianę fundamentu na płytę + ścianka kolankowa+jakieś słupy i belki, do tego troszę zmian na więźbie - za chyba 500 PLN.

Generalnie za ta kwotę miałem wszystkie zmiany w projekcie.

Adaptacja + zmiany razem jakieś 1900 PLN.

 

Chyba ze firma wykonawcza płytę wykona Ci projekt w cenie płyty to ok.

 

można i tak i tak. Twój wybór. Jak zrobi Ci firma wykonująca płtę do będziesz miał projekt zamienny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie mam ścian, więc na tym etapie mogę jeszcze zmienić grubość izolacji.

OZC pokazuje mi że teraz podłoga na gruncie ma takie parametry :

Współczynnik przenikania ciepła U [W/(m2·K)]: 0,117

a zapotrzebowanie na energię

Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 8074 kWh/rok

Grzać zamierzam prądem w taniej taryfie

 

Pofatygowałem się i zmieniłem dane w swoim OZC i takie dodatkowe 5cm izolacji to zysk 1,5 kWh/(m^2·rok). Dla domu o pow. 100m^2 to 150kWh, czyli przy grzaniu czystym prądem ( 65 gr/kWh) zapłaciłbym 97,50 zł mniej każdego roku. Dla bardziej efektywnych źródeł ogrzewania ta różnica topnieje.

 

 

Ja zamówiłem projekt płyty u konstruktora a mój projektant w ramach adaptacji dołączył ten ww projekt do całości papierów i tak poszło do Starostwa.

 

Powyższe to najlepsze rozwiązanie, bo zazwyczaj projektanci adaptujacy albo komus zlecają projekt płyty albo sami coś cudują i potem wychodzą różne wynalazki jak już tutaj z resztą widzieliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pofatygowałem się i zmieniłem dane w swoim OZC i takie dodatkowe 5cm izolacji to zysk 1,5 kWh/(m^2·rok). Dla domu o pow. 100m^2 to 150kWh, czyli przy grzaniu czystym prądem ( 65 gr/kWh) zapłaciłbym 97,50 zł mniej każdego roku. Dla bardziej efektywnych źródeł ogrzewania ta różnica topnieje.

 

Dziękuję za pomoc, ogadałem swoje OZC i zastanawiałem się jak ewentualną zmianę warstwy izolacji przeliczyć na złotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już płytę 20 cm betonu na 10 cm XPS, na to pójdzie styropian TERMONIUM dach-podłoga 0,031 W/(m*K), w planach miałem 10 cm ale ostatnio zastanawiam się nad zwiększeniem tej warstwy izolacji do 15 cm.

 

Wiem, że te dodatkowe 5 cm nie zaszkodzi, na styropian wydam około 1600 zł, tylko czy będzie to sensowny wydatek ?

 

Witam

masz xps 10cm ,płyta i docieplenie na płyciestyropian 10cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

masz xps 10cm ,płyta i docieplenie na płyciestyropian 10cm

 

W tym momencie mam 2 płyty :

 

1 ) płyta pod nieogrzewany garaż : podbudowa z piachu i na tym 20 cm betonu ze zbrojeniem standardowym i rozproszonym, boki płyty z XPS

2 ) płyta pod dom, podbudowa, 10 cm XPS, 20 cm betonu jak wyżej

 

Docelowo na to idzie jeszcze 10 cm EPS, wylewka z rurkami do ogrzewania i na to ceramika lub panele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego spora część osób nie decyduje się na rurki z ogrzewaniem w płycie? To chyba tańsze rozwiązanie i mniej pracochłonne? Czy zdarzył się komukolwiek przypadek aby coś się stało z rurkami zatopionymi w płycie?

Bo takie rozwiązanie nie działa jak typowa podłogówka, duża bezwładność to chyba jedna z przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie a to jest wada czy zaleta? Gdy tracimy źródło ogrzewania to taki dom wolniej się wychładza, gdy np. ogrzewamy prądem w II taryfie, czy palimy kominkiem to te ciepło jest magazynowane w PF o ile nie jest ona izolowana od wnętrza domu.

Pewnie w zimę słońce, które świeci na podłogę nieizolowanej od góry płyty również akumuluje w niej energię.

 

Aby być obiektywnym to rozumiem, że może się zdarzyć nagłe ocieplenie i wówczas trudno będzie wychłodzić taki dom... jednak nie wiem jak to wygląda w praktyce, ponieważ przy niskotemperaturowym źródle zasilania nie powinien to być aż tak duży problem.

Dla mnie zaleta, dom z bala bez specjalnego wydziwiania z ociepleniem. Wstyd się przyznać ale instalacja w płycie od dwu lat prawie gotowa do odpalenia ale ogrzewam tylko piecokominkiem z akumulacją. Z moich obserwacji wynika że płyta nawet bez funkcji grzania stabilizuje temperaturę w domu nawet latem. Możliwe że dla domów super ocieplonych płyta z funkcją ogrzewania będzie wadą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rury w płycie to i wada i zaleta. jedna z wad to rzeczywiście bardzo duża bezwładność, nie wiem czy w ogóle istnieje sterowanie temperaturą pomieszczeń..?

jak zapodasz wylewkę bez styro na płycie to sama płyta też ciepła pochłonie i będzie też akumulatorem.

 

ja bardzej obawiam się jakiś uszkodzeń tych rurek, np. w pracy zawiesił nam się sterownik i zagotowało wodę, gdzieś najprawdopodobniej coś się rozszczelniło, podłogówka już nie działa i mamy chłodny korytarz.

 

Ja np. w domu wiercąc w podłodze, w ogóle nie pomyślałem ze coś możne być pod posadzką, a były przewody elektryczne i antenowe i trafiłem centralnie w kabel od oświetlenia przedpokoju.... Co zrobisz jakby np. był problem z rurkami ? rozkujesz płytę ? wylewkę owszem..

bardzo rzadkie przypadki, ale się zdarzają..

 

ja też myślę, gdzie tu poupychać rury z wody i przewody elektryczne jak nie będzie wylewki?

 

płyta bez wylewki wymaga bardzo dużej dokładności, aby potem ładnie powychodzić z panelami, płytkami, jeden z forumowiczów chciał okna balkonowe bez progu, trzeba o wszystkim pamiętać przy rurkach w płycie.

 

nie wiem ile w tym prawdy, ale ktoś pisał na FM, że rurki od podłogówki nie powinny mieć styczności ze zbrojeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rury w płycie to i wada i zaleta. jedna z wad to rzeczywiście bardzo duża bezwładność, nie wiem czy w ogóle istnieje sterowanie temperaturą pomieszczeń..?

jak zapodasz wylewkę bez styro na płycie to sama płyta też ciepła pochłonie i będzie też akumulatorem.

 

ja bardzej obawiam się jakiś uszkodzeń tych rurek, np. w pracy zawiesił nam się sterownik i zagotowało wodę, gdzieś najprawdopodobniej coś się rozszczelniło, podłogówka już nie działa i mamy chłodny korytarz.

 

Ja np. w domu wiercąc w podłodze, w ogóle nie pomyślałem ze coś możne być pod posadzką, a były przewody elektryczne i antenowe i trafiłem centralnie w kabel od oświetlenia przedpokoju.... Co zrobisz jakby np. był problem z rurkami ? rozkujesz płytę ? wylewkę owszem..

bardzo rzadkie przypadki, ale się zdarzają..

 

ja też myślę, gdzie tu poupychać rury z wody i przewody elektryczne jak nie będzie wylewki?

 

płyta bez wylewki wymaga bardzo dużej dokładności, aby potem ładnie powychodzić z panelami, płytkami, jeden z forumowiczów chciał okna balkonowe bez progu, trzeba o wszystkim pamiętać przy rurkach w płycie.

 

nie wiem ile w tym prawdy, ale ktoś pisał na FM, że rurki od podłogówki nie powinny mieć styczności ze zbrojeniem.

 

Są pewne wady. To fakt. Ale dam parę kontrargumentów. O stykaniu się PE z prętami to raczej mit.

O zagotowaniu wody zapomnijmy bo pompa da max. 40 a rurki są chyba do 85 albo i więcej.

Jeżeli posadzka ma być bez styro to bezwładność będzie jeszcze większa bo beton łącznie grubszy. O uszkodzenie ja się nie martwię bo rurki są na dolnym zbrojeniu więc b.głęboko. Inne instalacje jak woda prąd, odkurzacz są w xps pod płytą.

Poza tym ja traktuję bezwładność jako zaletę zwłaszcza przy p.ciepła i dwóch taryfach do tego czasem brakuje zimą u nas prądu na długo np. 24h.

Dokładność wykonania musi być ale porządna firma robi to np. z laserem poniżej 5mm. U mnie nie wyszło bo była ulewa pod koniec wylewania i deszcz do rana chyba ale dam cm dwa samopoziomującej i będzie oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładność wykonania musi być ale porządna firma robi to np. z laserem poniżej 5mm. U mnie nie wyszło bo była ulewa pod koniec wylewania i deszcz do rana chyba ale dam cm dwa samopoziomującej i będzie oki.

U siebie 5mm dokładności to robiłem "tymi ręcoma" bez lasera i innych wynalazków;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...