Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czy dla takiego sposobu ogrzewania lepsza będzie płyta fundamentowa z zatopionym ogrzewaniem i ociepleniem 20cm XPS pod płytą (większa akumulacja), czy płyta z np. 10 cm XPS pod, na na płycie 10 cm EPS, ogrzewanie podłogowe i wylewki?

 

Poprzednia odpowiedz jest słuszna. Jeśli nie chcesz mieć dużej bezwładności, nie zależy ci na tym aby płyta akumulowała ciepło etc... i przede wszystkim chcesz zapłacić więcej za dodatkowa pracę (druga izolacja i wylewka) to 10+P+10. A gaz za X lat może być 1005 droższy niż dziś - kto to wie.

 

Jeśli chcesz jak większość tutaj wykorzystać atuty płyty z zatopionym ogrzewaniem to po co dokładać sobie pracy i kosztów. Wylewasz płytę imasz stan zero :) Ja np jak robi VegaSys będę kład rurki na górę siatki, więc coś tam sterować się tym da lepiej (od może to dla ciebie kompromis) :)

 

No i jeśli pójdziesz w prąd (np pompa ciepła) to masz w nocy połowę tańsze ogrzewanie a płyta ci zakumuluje tego trochę. A w lecie możesz płytę schłodzić i mieć fajniejszy klimat w Home. Zamiast wiec wydawać na wylewki, izolację i dniówki za robotę, to może lepiej sobie dopłacić do PC :)

 

Prąd możesz w przyszłości zbilansować też panelami PV, która stale tanieją...

 

Kalkuluj, licz i sam zdecyduj na czym ci właściwie zależy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja bym ocieplenie boku płyty ustawił pionowo ( płyta XPS BASF ma 125 cm długości ), masz izolacje boku płyty i zabezpieczenie przed przemarzaniem zrobione od razu i nie musisz robić opaski, mam tak u siebie.

Przy 20 cm XPS pod płytą rurki w płycie to najrozsądniejsze rozwiazanie, ma to swoje + i -

 

dobrze Cię zrozumiałem? pomysł ciekawy.

szczegoly plyty.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytania dotyczące posiadaczy PF i tarasu drewnianego.

Założenia - płyta fundamentowa, z boku styropian XPS/EPS, drenaż i kwestia tarasu drewnianego (legary na słupach).

 

Gdzie się robi słupy pod legary przy PF? Jeśli słupy są oddalone dość daleko od domu/drzwi tarasowych czy konstrukcja jest stabilna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar zagęścić tłuczeń na to legary, a na nie deski, nie widzę powodu stosowania fundamentu czy słupów pod taras.

Jedynie styk domu/płyty fundamentowej z tarasem wymaga uwagi, nie wiem czy można kłaść legar na XPS, czy lepiej, żeby dechy wisiały nad ociepleniem?

Tego jeszcze nie znalazłem, ale nie szukałem dokładnie. Albo ktoś tu doradzi, albo znajdę to się podzielę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytania dotyczące posiadaczy PF i tarasu drewnianego.

Założenia - płyta fundamentowa, z boku styropian XPS/EPS, drenaż i kwestia tarasu drewnianego (legary na słupach).

 

Gdzie się robi słupy pod legary przy PF? Jeśli słupy są oddalone dość daleko od domu/drzwi tarasowych czy konstrukcja jest stabilna?

Na jakiej wysokości od gruntu będziesz miał ten taras że chcesz go stawiać na słupach ?

Taras to konstrukcja lekka nie ma co za bardzo kombinować byle był odizolowany od gruntu bo wilgoć i grzyby i go zje w parę lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym zastosować GWC pod płytą, nie wiem, nie doczytałem czy ktoś u siebie instalował? Jeśli chodzi o płytę grzaną, ok. aspekt ekonomiczny mnie przekonuje, ale myślę o tym /ktoś tu wspomniał/, że będzie często następowało przegrzanie.Wtedy reku ma wyrzucać to ciepło?Mam dzieciaki ocierające się o astmę /b. zaawansowana alergia/ i przegrzanie je dobija.Co w przypadku zwariowanych temperatur?Ekonomika tak ,ale komfort i zdrowie przede wszystkim. Dlatego myślę o GWC, też mocno w aspekcie klimatyzowania i wymiany powietrza w lecie.Niestety moje doświadczenia z klimatyzacją tradycyjną są upiorne.

Gdybym dał GWC, wtedy całe ciepło mam z reku a podłogówka by mi dogrzewała,poza tym mam 100 % sterowalność. Rozumiem i nie neguję grzania w płycie z punktu widzenia portfela , ale patrzę też na to ,że mam się w domu czuć komfortowo.Zaoszczędzę kasę na grzaniu a skrzywdzę rodzinę.Poproszę o komentarz w tym aspekcie.Kombinacje z instalacjami też mnie trochę przerażają.

 

plyta grzewcza i rekuperacja, a GWC w sumie tylko pomaga rekuperacji. Wiec, bez GWC tez dziala, tylko masz troche wieksze straty ciepla. Natomiast rownomierny uklad temperatur zalatwiaja plyta dzieku akumulacji oraz wentylacja mechaniczna (znam ludzi, ktorzy nawet nie uzywaja rekuperacje i twierdza, ze sama plyta ladnie grzeje i nic wiecej im nie potrzebne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko:

 

czy mogę postawić płytę na gruntach wysadzinowych? Konkretnie na glinie twardoplastycznej.

Projektant mówi że trzeba zrobić wymianę gruntu na niewysadzinowy.

Wykonawca mówi że dzięki opasce wokół domu, pod domem nigdy nie będzie temperatury ujemnej i nie dojdzie do wysadzania.

 

Jak jest naprawdę?

 

Wykonawca ma racje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o taką konstrukcję jak na zdjęciu. Czy jak te pierwsze słupy/bloczki będą oddalone 75 cm od domu czy nie za daleko?

Deska dochodzi do elewacji?

 

U mnie będzie podłoga tarasu do ca. 4m od ściany, oraz konstrukcja zadaszenie mocowana na wysokości ca. 3m do ściany (później w powietrzu 3-4m i w dół a do ziemi). Ostatnio się właśnie nad tym zastanawiałem.

 

Chyba jeśli chcieć to zrobić poprawnie, należy bloczki betonowe wylać/wkopać trochę głębiej w ziemi (min. 0,5m?), aby ich nie unosiło w zimie (przemarzanie). Przy samej ścianie to może być trudne (opaska płyty) więc tam może choć obłożyć z wierzchu bloczki płytami styro (poziomo). Kolejne bloczki dalej od ściany (1-1,5m i dalej) to już nie problem, można spokojnie posadowić takie betony pod taras głębiej.

 

A może to przemarzanie nie jest żadnym problemem...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Jedna z firm na "e" , z którą kiedyś korespondowałem przekonywała że -tu cytat

" Wykonanie typowego posadowienia obiektu niskoenergetycznego w oparciu o ławy fundamentowe powoduje straty ciepła na poziomie 28-32 % całkowitego zapotrzebowania energetycznego budynku na cele grzewcze, zastosowanie fundamentu płytowego NF40, NF 15 ogranicza straty ciepła poprzez tz podłogę na gruncie około 60%-85 %."

Mój architekt to wyśmiał i twierdzi ,że te liczby są o połowę niższe. Pogmyrałem w internecie i niby piszą ,że przez posadzkę na gruncie idzie 10 maks 20 %.

Jak to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie będzie podłoga tarasu do ca. 4m od ściany, oraz konstrukcja zadaszenie mocowana na wysokości ca. 3m do ściany (później w powietrzu 3-4m i w dół a do ziemi). Ostatnio się właśnie nad tym zastanawiałem.

 

Chyba jeśli chcieć to zrobić poprawnie, należy bloczki betonowe wylać/wkopać trochę głębiej w ziemi (min. 0,5m?), aby ich nie unosiło w zimie (przemarzanie). Przy samej ścianie to może być trudne (opaska płyty) więc tam może choć obłożyć z wierzchu bloczki płytami styro (

 

 

Ta opaska jest nietykalna ?

Nie moźna 4-6 otworów fi160 w niej przewiercić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Jedna z firm na "e" , z którą kiedyś korespondowałem przekonywała że -tu cytat

" Wykonanie typowego posadowienia obiektu niskoenergetycznego w oparciu o ławy fundamentowe powoduje straty ciepła na poziomie 28-32 % całkowitego zapotrzebowania energetycznego budynku na cele grzewcze, zastosowanie fundamentu płytowego NF40, NF 15 ogranicza straty ciepła poprzez tz podłogę na gruncie około 60%-85 %."

Mój architekt to wyśmiał i twierdzi ,że te liczby są o połowę niższe. Pogmyrałem w internecie i niby piszą ,że przez posadzkę na gruncie idzie 10 maks 20 %.

Jak to jest ?

 

Posługiwanie się procentami nie jest miarodajne. Tutaj trzeba odnieść się do konkretnego projektu. Możesz to sprawdzić zlecając OZC dla dwóch typów budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trwałość instalacji kanalizacyjnej to max. 50 lat. Nawet gdy nie zdarzy się jakaś usterka, to po tym okresie zacznie się pewnie sypać. Budynek projektuje się pewnie na nieco dłuższy okres eksploatacji. Co wtedy? Niech ktoś mnie uspokoi. Lubię mieć plan B.

 

Druga sprawa, to czy płytę fund. można wykorzystać tak samo jak ławy jako uziom odgromowy. Płyta jest elektrycznie całkowicie odizolowana od podłoża (folia, XPS) i sucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...