Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Przez 50 nic nie przepchniesz. Nawet 75 to trochę cienko. Daj rury kanalizacyjne 110 a na zakrętach po 2 kolanka 45.

 

Chcieliśmy tak zrobić. Ale przy okazji zakupu materiałów pod kanalizację sprzedawca odradził to , jako niezgodne z przepisami. A przecież równie dobrze mógłby to nam sprzedać.. A z tego co tu czytałem Arot 75 jest tu dosyć popularny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Folia na styro pod wylewke jedynie.

2 .Zależy czego oczekujesz,jak akumulacji to 8-10cm

3.Ja nie mam ani jednego ani drugiego,dla mnie izolacja pionowa i pozioma to styro jedynie.

Oczywiście pod bloczkami mam taśmę ale jedynie profilaktycznie.

 

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Mam do zagospodarowania 25 cm - poziom okna tarasowego.

Planuję 16 cm styro w dwóch warstwach, na to folia, wylewka 8 cm i 1 cm na płytki. Styro ugnie się pod wylewką?

 

Też mam taśmy tylko pod ściankami, zresztą tak mało wystają spod nich, że nie ma raczej szans połączyć tego z podłogą. Płyta na XPS ze zbrojeniem rozproszonym (ponoć nie podciąga wody). Jedyne zagrożenie to nisko posadowiony dom i zalanie go przez ścianę (nie wiem jakieś opady stulecia, rozbryzgi deszczu powodujące zawilgocenie ściany itp.). Czyli wszystko jasne. Dzięki

 

aha, rurki wody "wiszą" mi na 8 cm nad płytą. Z autopsji jak układaliście styropian, to łatwiej/lepiej docinać styropian (pod rurki) ten dolny, czy ten górny? Zawsze mogę dać na dół 10cm i wycinać na rurki od góry potem to przykryć 6cm styro. Czy lepiej włożyć 8cm pod rurki i mordować się z docinaniem tego co przyjdzie od góry. Macie jakieś doświadczenie w tym aspekcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my tej Agilii lejemy chyba najwięcej w PL. Przerobiliśmy już, wszystkie etapy z tym betonem. Ale szczerze, wylewanie tego betonu w dwie osoby to spore ryzyko. Pomimo, że być może Tobie się udało to nie polecam. Trzeba mieć do tego ekipę. Nie dalej jak w czwartek, wylewaliśmy 55m3 tego betonu w Leżajsku. Płyta fundamentowa, około 200m2. I naprawdę, dla 4 osób pracy nie brakło. Skończyliśmy w nocy do świateł, słuchając w radiu meczu Polska - Niemcy.
Mam zamiar zastosować na moją płytę agilię. Robię wszystko sam i dlatego. Mam dwa pytania. Jak to cenowo wychodzi w stosunku do "zwykłego" betonu a drugie to, czy korzystając z pompy mogę wylać to tak, by nie trzeba było tego zacierać? Z góry dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Mam dwa pytania. Jak to cenowo wychodzi w stosunku do "zwykłego" betonu a drugie to, czy korzystając z pompy mogę wylać to tak, by nie trzeba było tego zacierać? Z góry dziękuję.

 

Kilk a postów wcześniej pisałem :

http://forum.muratordom.pl/showthtread.php?15342-płyta-fundamentowa&referrerid=227221

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zastosować na moją płytę agilię. Robię wszystko sam i dlatego. Mam dwa pytania. Jak to cenowo wychodzi w stosunku do "zwykłego" betonu a drugie to, czy korzystając z pompy mogę wylać to tak, by nie trzeba było tego zacierać? Z góry dziękuję.

można ją tak wylać, ale trzeba wprawy. Tak jak już pisałem, to jest jednak beton a nie wylewka. A różnica cenowa - musisz dzwonić do swojej betoniarni. Co województwo to ceny drastycznie inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Różnica w cenie Agili w stosunku do "normalnego" betonu to 15 zł/m3 czyli mniej niż 10%. Co do rozlewania się, to, wg pracownika Lafarge z którym rozmawiałem znaczenie ma podłoże. Na folii rozlewa się bardzo dobrze, na chudziaku trzeba pomagać ale, generalnie z pompą wystarczy lekko wygładzić powierzchnię albo i nie jeżeli nie zależy nam na "lustrze". Bez pompy tez się da ale zabawy jest już trochę więcej. Zaskoczony jestem tak małą różnicą w cenie (Szczecin). Dodatkowym plusem jest to, że Agilia jest wodoodporny. (wg słów przedstawiciela).

 

Zapytam jeszcze o zbrojenie płyty. Lepiej zamówić gotowe czy bawić się samemu w wyginanie i kręcenie?

Edytowane przez ppar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka spostrzeżeń, mimo że jeszcze nie jestem na etapie układania XPS. Ale na razie nie żałuję że będę miał płytę.

A więc. Łatwość wykonywania przepustów i kanalizacji. Wszystko jakby robi się od góry i jest dużo miejsca. Na wodę kopie się w wykopie. Kanalizę kopie się w piasku.

Nie ma problemów z wodą chyba że ktoś kopie wykopy przy deszczowej pogodzie lub zaraz po wybraniu deszcz spadnie. Szybko można zasypać piaskiem i ma się spokój. Przy ławach wykopy są długo więc szansa na zalanie wodą jest duża. Obok robią na ławach i były zalane.

Zobaczymy co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisał VEGA to nie wylewka. Na folii też samo nie popłynie. Tzn płynie tyle ile specyfikacja techniczna czyli z 6-8m. Dół się rozleje a górę i tak trzeba naciągnąć łopatą :) Ale ów zgarnianie to w sumie pchanie tego betonu więc luzik. Jak pompa wyjdzie niewiele albo jest w cenie to weź ją sobie. Ja drugim razem bym wziął zwłaszcza jeśli ma to robić 2-3 osoby. Koszt przy całości żaden a i raczej równiej wyjdzie.

 

Przed laniem (za poradą gościa z LF) zrobiłem sobie z rurek coś takiego http://www.concretetechnologie.pl/wp-content/uploads/2015/05/011.jpg

 

i to zaj**** wygładziło finalną warstwę (o czym pisałem -naście postów wcześniej z foto), że wyglądało jak by to było polane wodą :)

 

I weź sobie środek do powlekania betonu aby go nie polewać.

 

Co do zbrojenia płyty to co masz na myśli pod pojęciem "gotowe"? Zgrzewane kraty? Bo bigle czy strzemiona to warto zamówić gotowe. Krata wyjdzie cię sporo drożej.

 

 

Witam

...Chciałbym się dowiedzieć gdzie tam znajdują się takie parametry jak przekrój prętów zbrojeniowych oraz rozmiar oczka siatki?....

[ATTACH=CONFIG]359364[/ATTACH]

 

To masz/będziesz miał w opisie konstrukcyjnym, który pewnie będzie robiony przez konstruktora po zaakceptowaniu kształtu płyty.

 

 

Mam pytanie. Chodzi o boki z XPS. Czy przy robieniu wanny z XPS muszą boki być ze specjalnych kształtek. Czy można zastosować taki sam XPS jaki będzie pod płytą. Jeśli tak to jak zrobić taki tracony szalunek. Kleić do XPS który będzie pod płytą.

Druga sprawa drenaż. Czy można go wykonać w późniejszym czasie po wykonaniu SSO gdy będzie też opaska przeciw wysadzinowa robiona.

 

Ten sam XPS. Najpierw ułóż sobie/wkop płyty dookoła po osiach a potem wypełniaj środek klejąc ze sobą płyty. Na to wyłożysz folię i cacy.

 

Drenaż jak możesz zrób od razu - i tka kopał będziesz. Szkoda aby pod płytą się kisiła woda czy coś ci potem osiadało - zwłaszcza jeśli masz dziadostwo zwane gliną i inne jej podobne.

Edytowane przez Janek795
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powoli zbieram materiały do wykonywania płyty samemu:-)

O czym jeszcze zapomniałem?

 

Mam:

dystanse pod zbrojenie

kobyłki z rurkami by wygodnie ściągać beton,

pospawaną z rurek "łate" do ściągania i gładzenia - pokazał to JANEK795 wyżej

rury do kanalizacji

 

I teraz niewiadome:

Ile przepustów zrobić (prąd, woda, domofon, brama, oświetlenie w altanie - co jeszcze?)

Na jaką głębokość zrobić dziure na prysznic z odpływem liniowym?

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powoli zbieram materiały do wykonywania płyty samemu:-)

 

pospawaną z rurek "łate" do ściągania i gładzenia - pokazał to JANEK795 wyżej

 

I teraz niewiadome:

Ile przepustów zrobić (prąd, woda, domofon, brama, oświetlenie w altanie - co jeszcze?)

Na jaką głębokość zrobić dziure na prysznic z odpływem liniowym?

 

Dzieki

 

Te rurki to tylko do Agilii się nadają (jeśli ją planujesz). Inaczej nic nimi za bardzo nie zrobisz. Jak będzie zwykły beton to łata i śmigło.

 

Wsadź po prostu styropian np 8/10-tkę, która oprze się na zbrojeniu (wiec realnie będziesz miał zagłębienie 3-5cm (tyle co otulina betonu). To ci wystarczy a jeszcze dojdzie klej płytki.... Jak będzie za głęboko to sobie w wiaderku zrobisz ciut wylewki. A tam gdzie odpływy (prysznic, jak i kotłownia czy garaż), miałem wsadzone na rury fi110 kawałki Fi200. To już daje sporo miejsca aby potem obrobić odpływ. Albo jak wiele osób wytnij sobie w styropianie dziurę abyś miał potem sporo miejsca na zamontowanie czego trzeba a co zostanie to dolejesz zaprawą.

 

Ps. Ten styropian to przywiąż, bo mimo sporych kamieni i tak pływał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś mieć w projekcie a jak nie to reku fi200 a kominek fi160. U mnie jest zwykła kanaliza do kominka i do reku przepust też. Niema co wydziwiać ten metr PCV nikogo nie otruje, zwłaszcza że wiele osób robi całe GWC na kanalizach (ale tego bym akurat już nie zrobił) :) Ja po prostu od ogrodu i czoła dorzuciłem oprócz wszystkich zaplanowanych przepustów jeszcze kawałki arota fi75 więc jak o czymś zapomniałem będzie "na zaś".

 

Pamiętaj aby 90stopni robić przez 2x45stopni również dla reku. Dla kominka się w to nie bawiłem.

Edytowane przez Janek795
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepusty - ja robiłem : woda PE 63, prąd arot 75, bednarka arot 50, i jeszcze dwa w okolicy skrzynki (domofon, brama arot 50), dwa dodatkowe w kotłowni arot75 i arot 50. Nie robiłem pod kominek bo nie mam i nie robiłem pod GWC. Moja płyta rośnie, zdam relacje i rachunek kosztów po zakończeniu. Jutro leje Agillę.

plyta.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woda docelowa pe 32, wszyscy mówili że lepszy pe 63 jako przepust niż karbowany arot. Na pewno fi75 i 110 są bardziej wygodne ale wszystkie przepusty mam zaraz przy ścianie zewn. więc jakoś to się przepcha :-)

 

U mnie tez jest 75 arot na wodę przy ścianie i właśnie PE32 bez problemu przeszło. Jak piszesz, krótki odcinek tyle co by przez płytę było na wylot i nie ma problemu. A na rurę made in home grzybek co by nie haczyła :) . Jak ktoś ma głębiej to chyba lepiej gładka kanaliza 110.

 

A jak już przy wodzie to mnie dziś w***** przyszła pompa głębinowa. Miał być za dopłatą kabel 35m a jest fabryczne 20... szkoda że kapnąłem się gdy już ją spuściłem i do wody nie dotarłem (lustro 22m) :/ wrrr

 

Powodzenia w zalewaniu! :)

Edytowane przez Janek795
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem info od projektanta jak ma wyglądać moja płyta (3kat szkód górniczych, ok 170m2, dom parterowy, grunt: piasek):

 

- Płyta 25 cm grubości wraz z wieńcami pod ścianami nośnymi ( wszystkie wieńce zbrojone fi 16)

- Dodatkowo rdzenie żelbetowe zbrojone fi 16

- Chudy beton - 10 cm

- Na chudym betonie warstwa poślizgowa 2 x papa

- Podbudowa - podsypka piaskowo żwirowa zagęszczona grubość 30 cm

- ocieplenie - około 10 - 20 cm ( ostateczna grubość wyjdzie przy wyliczaniu współczynnika " U" )

 

wg was, ten chudziak to konieczność?

Co to są te rdzenie żelbetowe?

Edytowane przez uciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...