Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

W skrócie - mam projekt domu z płytą - problem w tym, że tą płyte wykonał konstruktor "A" - ktoś, kto chyba robił to pierwszy raz (stwierdził to inny konstruktor "B" od płyt - kilka ludzi na forum tu je robiło). Cały obecny projekt to jeden rysunek, nieczytelny, brakuje danych, bez obliczeń statycznych itp

 

Konstruktor B przede wszystkim ma doświadczenie, da rysunki statyczne, usunie belki, płyta będzie cieńsza, usunięte będą ściągki dziurawiące izolacje itp

 

Co musze zrobić by budować dom na płycie zaprojektowanej przez konstruktora "B".

Dodam, że złożyłem już wniosek o PnB ze starą wersją płyty.

Musze mieć jakieś zgody od konstruktora A??

Edytowane przez uciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

W skrócie - mam projekt domu z płytą - problem w tym, że tą płyte wykonał konstruktor "A" - ktoś, kto chyba robił to pierwszy raz (stwierdził to inny konstruktor "B" od płyt - kilka ludzi na forum tu je robiło). Cały obecny projekt to jeden rysunek, nieczytelny, brakuje danych, bez obliczeń statycznych itp

 

Konstruktor B zrobi ją inaczej, da rysunki statyczne, usunie belki, płyta będzie cieńsza, usunięte będą ściągki dziurawiące izolacje itp

 

Co musze zrobić by budować dom na płycie zaprojektowanej przez konstruktora "B".

Dodam, że złożyłem już wniosek o PnB ze starą wersją płyty.

Musze mieć jakieś zgody od konstruktora A??

 

Odpowiem Ci na swoim przykładzie. Miałem projekt z płytą fundamentową z jakiegoś filmu si-fi :)

inny konstruktor mi zaprojektował płytę od nowa już po złożeniu dokumentów do pnb. W urzędzie twierdzą że im to rybka bo zmiana posadowienia to zmiana nieistotna. Kierownik budowy także nie widzi problemu bo konstruktor podpisał projekt i za niego odpowiada, więc puki co nie ma z tym żadnego kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem Ci na swoim przykładzie. Miałem projekt z płytą fundamentową z jakiegoś filmu si-fi :)

inny konstruktor mi zaprojektował płytę od nowa już po złożeniu dokumentów do pnb. W urzędzie twierdzą że im to rybka bo zmiana posadowienia to zmiana nieistotna. Kierownik budowy także nie widzi problemu bo konstruktor podpisał projekt i za niego odpowiada, więc puki co nie ma z tym żadnego kłopotu.

 

tak właśnie myślałem:-) wiec jest ok.

KB jeszcze nie mam wiec od razu mu dam właściwą wersje płyty :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

mam pytanie które co prawda tyczy się ocieplenia, ale chyba zacząć od płyty trzeba.

Mam pf otoczoną 15 cm xps, ocieplenie ścian to będzie 22 cm eps. Cały czas myślałam żeby eps postawić na xpsie, jednak problemem jest folia.

Co z tą folią zrobić? Jak dobrze spasować połączenie ocieplenia cokołu z ociepleniem ścian?

Kilka zdjęć obrazujących problem... choć może to problem tylko dla mnie

http://images82.fotosik.pl/73/ef7fb839522834b4med.jpg

 

http://images81.fotosik.pl/73/fba7e02ce92dcfd1med.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/73/ec5084e18fa67f57med.jpg

 

http://images81.fotosik.pl/73/f51bb757dbab957c.png

Edytowane przez Brysia8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu zalałem swoją płytę. Wszystko robione samemu. Koszt wyszedł 233zł/m2 na EPS200 Yetico AQUA już na gotowo z opaską przeciwwysadzinową, odwodnieniem, uziomem, rurkami ogrzewania i rozdzielaczem.

Tu szczegóły kosztów

Kilka fotek:

http://i.imgur.com/iwDFo2n.jpg

http://i.imgur.com/cKrNqAZ.jpg

http://i.imgur.com/cHWIYiv.jpg

 

 

Więcej w dzienniku.

Edytowane przez Daniellos_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może fotke jak poradziliście sobie z płytą i oknem HSK

- zakładając, ze na płycie nie będzie już ocieplenia i wylewki?. Pomijając MOVO z racji ceny.

 

Ja jeszcze nie dotarłem do tego etapu, ale możesz zastosować np to:

526ef7_bc2c99c83e384d9a9703cf1b58b1ef28.jpg

Więcej info tutaj: http://knelsenpolska.wixsite.com/knelsen-polska/katowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Chciałem zapytać o orientacyjny koszt piasku/kruszywa pod płytę fundamentową (cały czas zastanawiam się czy zdecydować się na płytę, czy w moim przypadku płyta będzie sporo droższa)

 

Dom na działce, przedstawiony na rysunku - poziom posadowienia 265, nachylenie terenu 264,2 - 265,2. Szerokość domu 9,6, długość 18,2m z czego garaż przylegający do domu ok 6m. Pod warstwą humusu jest ponad 1m piasku i tutaj nie byłoby potrzeby wymiany.

 

niwelacja.jpg

 

Wykonawca wstępnie wyliczył na ok. 10 000. Czy jest to realna kwota i nie skończy się na np. 20 000 - 25 000?

 

2. Plan był taki, aby XPS był tylko pod domem (10cm), a garaż bez ocieplenia od spodu i dylatacja pomiędzy płytami (20cm) - garaż tylko przylega do domu. Zastanawia mnie też kwestia, czy po kilkunastu/kilkudziesięciu latach nie zacznie ten garaż osiadać/"odjeżdżać" od domu i z przylegającego, zrobi się kilka cm różnicy - teoretycznie nie powinno, ale czy da się to na tyle utwardzić - (w tym miejscu jest 264,2m - więc sporo do wyrównania) aby było to stabilne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki to jest budynek ? ktoś sobie chce na siłę robić problemy.

 

Sprawdź maila ;)

 

 

 

 

Odwiedziłem dziś omawianą płytę :)

 

Rdzeń płyty warstwowej jest taki miękki, że można wcisnąć w niego cały kciuk bez problemu (a jestem bardzo szczupły a nie budowy Pudziana).

Zbrojenie jest już całkowicie ułożone, wzmocnienia pod ściany nośne i siatka tylko górą, dołem kompletnie nic.

Wysokość zbrojenia około 17cm na nie na górę mają przyjść rurki ogrzewania podłogowego i całość zalana betonem o grubości 25cm

 

20161011_072635.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz niewysadzinowy to możesz zrezygnować. Ja bym wolał wtedy dać z 2-3 centymetry grubiej na około ( o ile elewacja pozwoli) niż bawić się w opaskę. Jest to swego rodzaju ochrona przed wodą (np u mnie ważna przy glinie).. na końcu opaski robię drugi mały drenaż. Ale ty masz ideał więc osobiście bym się nie bawił ew pogrubił bogi..

 

Rozmawiałem z wykonawcą dziś i pytałem o tą opaskę , bo szczerze mówić obok mnie budują domy na płycie fundamentowej i nie widziałem takiej opaski i się zdziwiłem ...

Powiedział że oni nigdy takich opasek nie robią bo nie ma żadnej potrzeby a jedynie dają trochę dłuższy styropian (0,6x1mx0,15m) i w ten sposób omija się problem przemarzania ...

 

Chociaż z drugiej strony o jakim my mówimy przemarzaniu jak jest po 15cm pod płytą i po bokach płyty ?

 

Wogóle moja płyta to wygląda na jakieś "kopiuj-wklej" , na zasadzie wszędzie dają to u mnie niech też będzie ...

 

Mamy spotkac się z KB i zapewne opaski nie będzie , bo szczerze mówiąc nie ma ona żadnego sensu u mnie ...

 

Co do pogrubienia.

 

Ja chciałem aby pod płytą było 20cm styropianu , dookoła płyty 18cm i 20cm betonu ipóźniej na płycie 5-10cm styropianu , ale mi konstruktor zrobił 15cm styropiianu pod płytą i tyle samo dookoła płyty i 25cm betonu :(

 

Pomyślę może dookoła płyty dam 20cm styropianu , tyle że wtedy ściany będą miał 22cm ocieplenia i będzie tylko 2cm "cokół" i trochę dziwnie to będzie wyglądało , bo czytałem że powinno być około 4-7cm różnicy ...

 

W samej płycie raczej zostanie 15cm styro pod płytą i 5cm na płycie , czyli tez było by łącznie 20cm ...

 

Więcej nie daję , bo nie widzę sensu , sądzę że te 20cm to aż nadto w domu energooszczędnym , bo nie celuję w "pasywniaka" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opaska ma kilka zadań. Przemarzanie to jedno z nich. Ale ważne, żeby nie dopuścić wilgoci pod płytę. Nawet przy wyższych temperaturach. Dzięki temu piasek ma mniejszą pojemność cieplną i mniejszą przewodność - w czasie deszczu czy roztopów może woda spływająca po elewacji "zabrać" ciepło spod domu.

Jak oddzielisz piasek i grunt od boków, to z jednej strony "podchodzi" ciepło z głębszych warstw gruntu, z drugiej ile byś pod płytę nie dał, to ogrzejesz to też z góry. Jak ciepło nie ucieknie z takiej "studni" dzięki opasce, to masz mniejszą różnicę temperatur a tym samym mniej ciepła ucieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być wylewka ze styropianem nad to jasne że nie ma co ładować nie wiadomo ile pod. Lepiej jak piszesz po bokach gdzie temp będą najniższe ). Styropian nie dasz na zero na elewacji. Klej z 0,5 cm, siatka klej jeszcze tynk... i już masz że 2cm więcej.

 

Ps. Nie chodzi o przemarzanie płyty tylko wysadzinę, której nie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opaska ma kilka zadań. Przemarzanie to jedno z nich. Ale ważne, żeby nie dopuścić wilgoci pod płytę. Nawet przy wyższych temperaturach. Dzięki temu piasek ma mniejszą pojemność cieplną i mniejszą przewodność - w czasie deszczu czy roztopów może woda spływająca po elewacji "zabrać" ciepło spod domu.

Jak oddzielisz piasek i grunt od boków, to z jednej strony "podchodzi" ciepło z głębszych warstw gruntu, z drugiej ile byś pod płytę nie dał, to ogrzejesz to też z góry. Jak ciepło nie ucieknie z takiej "studni" dzięki opasce, to masz mniejszą różnicę temperatur a tym samym mniej ciepła ucieknie.

 

Przecież woda wsiąka w dół a nie w górę ...

Więc jakby ta woda dostała się pod płytę to szybko sobie pójdzie na dół ...

 

Tam gdzie będę budował mam około 20cm humusu a poterm piasek , więc szybkość wchłaniania jest bardzo szybka ...

 

Jak dla mnie ta opaska może ma jakiś sens razem z drenażem płyty na terenach gdzie mamy wysadzinowe tereny i wolno odprowadzające wody tereny , w innym przypadku jaki to ma sens ?

Ale przecież zawsze wymiana gruntu jest trochę większa niż sam rozmiar płyty , więc wtedy dookoła płyty mamy grunt szybko przepuszczalny wodę (piasek,pospółka)

 

Bardziej ekonomicznie sądzę że zamiast dawać dodatkowe ocieplenie gleby 10cm styropianem te 10cm styropianu dać na dodatkowe ocieplenie brzegów płyty ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież woda wsiąka w dół a nie w górę ...

Więc jakby ta woda dostała się pod płytę to szybko sobie pójdzie na dół ...

 

Masz w kuchni gąbkę? Polej z jednego brzegu i powiedz, czy drugi pozostał suchy.

Albo nawet więcej - nalej na spodek wody, postaw pionowo gąbkę i obserwuj jak woda "idzie" do góry. Podobnie możesz zanurzyć choćby kawałek ręcznika papierowego.

 

Tam gdzie będę budował mam około 20cm humusu a poterm piasek , więc szybkość wchłaniania jest bardzo szybka ...

 

Sierpień, upał, plaża nad Bałtykiem. Czy po deszczu dalej piasek parzy w nogi? Gdzie się podziało ciepło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież woda wsiąka w dół a nie w górę ...

Więc jakby ta woda dostała się pod płytę to szybko sobie pójdzie na dół ...

 

.

 

A wiesz, co to jest kapilarne podciąganie wilgoci ?

W zagęszczonym piasku powszechnie występujące zjawisko.

 

Opaska zmniejsza różnicę temperatur pomiędzy gruntem, a płytą - a co za tym idzie straty ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...