Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja polecam przykrycie folia po 24 h wydaje mi się że w obecnych warunkach pogodowych po tym czasie beton nie wydziela już tyle ciepła z wiązania i warto wtedy pomoc zatrzymać pozostała energię pod folią. Wcześniej beton powinien naturalnie "oddychać" bez foli?

 

Sprawdź sobie reakcję hydratacji, tam nic się nie wydziela, więc nie ma mowy o oddychaniu. Może być odparowanie nadmiaru wody, ale nikt nie przygotuje takiego betonu na mróz. 25 cm betonu to jest pikuś, tam nie ma jakiegoś wielkiego wydzielania ciepła. Gdyby płyta miała 45 cm, byłaby już inna sytuacja, a prawdziwe kłopoty z nadmiernym ciepłem by były przy dwóch metrach i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiegoś wielkiego wydzielania ciepła nie ma ale przy temperaturach bliskich zera i wcześniejszym nagrzaniu mieszanki lepiej to ciepło zatrzymać w masie betonu. Tak mi się wydaje i kierując się takim rozumowaniem moja płyta od 2 doby przykryta jest folią żeby zmagazynowana w niej nawet minimalna energia nie wywietrzała tak szybko górą. Polezy tak przynajmniej do pierwszych opadów bo na chłodzenie wodą to już nic nie ooradzę Edytowane przez wesat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozmowie z wykonawcą dałem sobie spokój z folią. Jedynie co to by się przykleiła , bo folia cienkutka i była by sztukowana ...

 

Płyta fundamentowa zakończona.

 

3.jpg

 

Dalsza część robót za minumum 2 tygodnie. Powiedziałem wykonawcy że chciałbym minimum 2 tygodnie przerwy , wykonawca nawet się ucieszył , bo roboty mają sporo ...

Jak popgoda będzie dopisywała to zapewne przez świetami coś się ruszy ...

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taką płyte:

[ATTACH=CONFIG]371706[/ATTACH]

 

i jako, że gromadzę sobie materiały do startu:-) mam pytanie o folie...

 

1)W projekcie na chudziaku jest "folia gruba" co to znaczy gruba??? 0,3mm 0,5??

2)Druga rzecz - na XPS/EPS mam pape.... a tu widze, że wszyscy dają folie. Co lepiej?

A jak folia to też jaka gruba? 0,3 wystarczy???

3) Opaske dam w pionie - po prostu pionowy styropian (jakiś wodooporny) wkopie w całości i bedzie to mniej wiecej tak: 59cm w ziemi, 10cm chudy, 10 XPS, 21 płyta=100cm

Ma to na celu to, że chce wokól domu kostke i ni jak mi się widzi układać ją na styropianie:-) -> dobrze kombinuje??

Edytowane przez uciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozmowie z wykonawcą dałem sobie spokój z folią. Jedynie co to by się przykleiła , bo folia cienkutka i była by sztukowana ...

 

Płyta fundamentowa zakończona.

 

[ATTACH=CONFIG]375188[/ATTACH]

 

Dalsza część robót za minumum 2 tygodnie. Powiedziałem wykonawcy że chciałbym minimum 2 tygodnie przerwy , wykonawca nawet się ucieszył , bo roboty mają sporo ...

Jak popgoda będzie dopisywała to zapewne przez świetami coś się ruszy ...

 

Gratulację, pogodę ekstra trafiłeś na wylewanie jak na grudniowy standard

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taką płyte:

[ATTACH=CONFIG]371706[/ATTACH]

 

i jako, że gromadzę sobie materiały do startu:-) mam pytanie o folie...

 

1)W projekcie na chudziaku jest "folia gruba" co to znaczy gruba??? 0,3mm 0,5??

2)Druga rzecz - na XPS/EPS mam pape.... a tu widze, że wszyscy dają folie. Co lepiej?

A jak folia to też jaka gruba? 0,3 wystarczy???

3) Opaske dam w pionie - po prostu pionowy styropian (jakiś wodooporny) wkopie w całości i bedzie to mniej wiecej tak: 59cm w ziemi, 10cm chudy, 10 XPS, 21 płyta=100cm

Ma to na celu to, że chce wokól domu kostke i ni jak mi się widzi układać ją na styropianie:-) -> dobrze kombinuje??

 

Ad.1) Na chudziaka daj raczej 0,5 jeśli planujesz EPS. Pod XPS ja nie dawałbym w ogóle. Jeśli nie będziesz miał super gładkiego chudziaka (a nie będziesz), to folia podziurawi się na wystającym z betonu kruszywie. EPS jest jednak nasiąkliwy i starałbym się go chronić przed wodą.

 

Ad. 2) Na EPS/XPS daje się folię głównie jako ochrona przed wnikaniem betonu w ewentualne szczeliny oraz jako warstwę poślizgową dla mieszanki betonowej. Świeża mieszanka dużo lepiej się układa. Folia jako izolacja wodna w tym miejscu to rola drugorzędna. Po pracach zbrojarskich taka folia wygląda jak sito. Zastosowanie papy pewnie by pomogło ale za dobrą papę trzeba trochę wydać, a wtedy już lepiej dać XPS.

 

Ad. 3) Dobrze kombinujesz ale musisz to zrobić od razu przygotowując podbudowę. Później, po betonowaniu to już niebezpieczne podkopywanie fundamentu. Ewentualnie pomyśl o klasycznej (wg mnie najlepszej) opasce pod kątem 45o

 

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taką płyte:

 

i jako, że gromadzę sobie materiały do startu:-) mam pytanie o folie...

 

1)W projekcie na chudziaku jest "folia gruba" co to znaczy gruba??? 0,3mm 0,5??

2)Druga rzecz - na XPS/EPS mam pape.... a tu widze, że wszyscy dają folie. Co lepiej?

A jak folia to też jaka gruba? 0,3 wystarczy???

 

 

Ja dałem 2 folie 0,3 na styropian EPS200. Wtedy grubośc folii wynosiła 0,6 ...

Jednakże uważam że bez sensu , bo folia została podzirawiona jak sito przez zbrojenie , naprężenia folii i itd ..

Starałem sie usunwać dziury ale potem dałem sobie spokój :(

 

Szkoda bo wywaliłem na folię ponad 500zł a i tak nie mam szczelnej izolacji poziomej ..

 

Chociaż z drugiej strony płyta fundamwentowa nie jest tak mocno "wkopana" w ziemię jak tradycyjne fundamenty wiec też szansa na zawilgocenie duuuuuużo mniejsza ...

 

Ja osobiście uważam że nie ma sensu dawać pod styropian folii .

Dlaczego ?

Jak nakryjemy z obu stron folią to odcinamy sobie możliwośc "suszenia" styropianu. Jak nawet by zamókł styropian to sie sam szybko osuszy , bo nadmiar wody/wilgoci zostanie wchłonięty w ziemię ...

Drugim minusem zakrywania foiią styropianu jest kondensacja pary wodnej ...

W wyniku różnic temperatr mimo folii pojawi się woda i będziemy mieli zawsze mokry styropian bo nie będzie miała gdzie uciec wilgoć ..

 

Taki sam ludzie błąd robią jak "malują" disperytem z obu stron bloczki fundamentowe. Wtedy ze wszystkich stron bloczki są zabezpieczone przed wodą , ale wodę jaką mają w sobie (a jest tego mnóśtwo) zostanie na zawsze a dodatkowo sie pojawi nowo przez kondensację pary wodnej ...

I taki mur zawsze będzie mokry ...

 

Osobiście uważam że dal zwykłą folię 0,3 na styropain i tyle. To bardziej służy do tego aby była "wanna" dla betonu i aby beton znalazł się tam gdzie powinien. W pewnym stopniu chroni tez przed wilgocią , ale nie w 100% bo na 100% nie bedzie szczelna ...

 

Ważniejsza jest izolacja pozioma murów i tam folia 1mm ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo, że w projekcie miałem 2x0.3 to ja kładłem 0,3 z atestem na styro i udało mi się jej nie podziurawić. Nie twierdzę, żę jest 100% szczelnie, ale nie ma zauważalnych dziur. Zbrojenie wiązałem drutem wiązałkowym z oczkami na końcu i te oczka zaginałem do środka, żeby nie wystawały w kierunku folii. W kilku miejscach "dziabnąłem prętem i tam były dziury, ale zakleiłem taśmą.

Tak czy inaczej nie jest tam wymagana super szczelność. Nie warto wydawać za dużo na folię w tym miejscu, choć nie żałuję, że wybrałem folię z atestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B_i_U, Kaszpir dzieki za uwagi:-)

 

dam na pewno XPS ale nie 15cm a 10 bo i tak na płyte pójdzie 10cm EPS.

 

Mam też info od konstruktora:

na chudziak 0,3 wystarczy]

na XPS może być 0,3 choć 0,5 była by lepsza chodzi o to by nie przebić ją zbrojeniem

 

Jak chcesz mieć pewnośc że zbrojenie i beton (kruszywo) nie przebije to da z 1mm, tylko czy to ma sens ekonomiczny ?

 

Ale z drugiej strony , jak płyta nie jest końcową warstwą podłogi to przecież i tak później będzie położony jezcze styropian i jeszcze jedna folia dla ... podłógówki , więc będzie nastepna warstwa izolacyjna ...

 

Oosbiście uważam że ci co robią wszystko w płycie mają tu gorzej , bo jak nie będzie od razu szczelnie , to nic nie zrobią ...

Ci co nie traktuja płyty jako końcową wylewkę mogą później dać folię i np. połączyć z folią pod murami ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, rzućcie okiem na projekt moje płyty. czy byście coś zmienili? Czy nie jest za mało zbrojenia? Grubość 30cm?

Nie chodzi mi o to by zaoszczędzić tylko, żeby nie mieć w przyszłości jakiejś niespodzianki związanej z szkodami górniczymi.

 

Z OUG dostałem informację ,że po otrzymaniu nowej koncesji, może wystąpić trzecia kategoria deformacji

terenu górniczego (prognozowane wskaźniki: €r*=3,3 mm/mo T^*=5,6 mm/mo Rmin=53 km).

 

Proste warunki gruntowo-wodne.

 

Zaprojektowano płytę zbrojona góra Ø10 mm – co 18 cm i

dołem siatka prętów Ø8 mm – co 250cm - (rys poniżej) Pod ścianami nośnymi należy wykonać dodatkowe żebra

zbrojone 4Ø12 mm – strzemiona Ø 6 mm co 25 cm.

Pod kominami i słupem należy wykonać dodatkowa siatkę dołem.

Beton klasy C20/25, stal klasy A – II i A-0 - strzemiona.

Zewnętrzne powierzchnie fundamentów i ścian zagłębionych w gruncie należy powlekać przeciw wilgoci (np.

preparat DYSPERBIT, nie zawierający związków rozpuszczających styropian).

Budynek posadowiony na gruncie nośnym. Przyjęto głębokość posadowienia h= -1,46 m w części pod żebrami

płyty, -1,00 m dla części pod płyta w stosunku do poziomu ± 0,00 parteru.

 

Budynek będzie miał poddasze użytkowe. Buduje z silikatów.

8,0 -wylewka cementowa

1x folia Pe 0,2 mm

30,0- płyta żelbetowa

1x folia PE0,2 mm

10,0 - XPS

1xfolia PE 0,2 mm

piasek zagęszczony do gruntu

68afb8661e114.jpg.html

 

https://zapodaj.net/68afb8661e114.jpg.html

Edytowane przez Deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote=Deku;7360468

Zaprojektowano płytę zbrojona góra Ø10 mm – co 18 cm i

dołem siatka prętów Ø8 mm – co 250cm - (rys poniżej) Pod ścianami nośnymi należy wykonać dodatkowe żebral

 

Szczerze mówiąc jakiś dziwoląg ;)

Dodatkow jak szkody górnicze to tym bardziej zbrojenie powinno byc mocniejsze ...

 

Wszedzie gdzie widziałem siatki dolna i górna miała takie samo zbrojenie ..

 

U Ciebie siatka dolna to jakiś chyba żart. fi8 co 25cm ???

 

Jak są szkody gónicze to raczej z fi12 co 10-15cm lub z fi10 co 15cm (gotowe siatki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, rzućcie okiem na projekt moje płyty. czy byście coś zmienili?

 

Wszystko. Jak tak patrzysz na tą płytę, to co widzisz? Bo ja ławy które dodatkowo mają wylaną przestrzeń między nimi.

Do tego 10 cm XPS jeszcze ma sens jak dasz jeszcze więcej na górę - ale tu masz wystawioną znaczną część płyty bez ocieplenia od góry (garaż) - to radiator, co będzie chłodził płytę. Do tego mostek do gruntu na styku garażu z częścią mieszkalną, gdzie płyta rogiem bezpośrednio styka się z gruntem. Czyli praktycznie między gruntem a garażem jest ZERO izolacji.

 

30cm to strasznie dużo jak a płytę. Tym bardziej nasuwa się skojarzenie z ławami i wylaniem przestrzeni między nimi.

 

Zmień projektanta płyty. Potwierdza to moje zdanie o płytach - mało ludzi się na tym zna. Ci co się znają dzięki małej podaży cenią się. A ci co się nie znają robią takie potworki.

 

Edycja.

Tak patrzę i nie wiem, czy dobrze rozumiem. To zbrojenie 2x2 i 2x3 x 12mm to ma mieć 30cm wysokości? Tyle co płyta? Zero otuliny?

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...