Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

I nie może do zaprojektowania płyty zatrudnić konstruktora, który się na tym zna i ma doświadczenie?

Nie, bo on ma jedynego słusznego konstruktora i o. Co mu zrobisz?

 

Przy płycie grzewczej to nawet w Innogy wystarczy grzać w tańszej strefie G12.

My będziemy instalować wodne ogrzewanie, więc taryfy nam nie robią. W każdym razie co by nie mówić, bezwładność ma niższą wylewka niż płyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie, bo on ma jedynego słusznego konstruktora i o. Co mu zrobisz?

 

To ustal co i jak. Bo projektant musi wyrazić zgodę na wszelkie modyfikacje projektu tak istotne, jak i nieistotne (i to on je kwalifikuje). Więc jak uważa, że jedyny słuszny konstruktor może wyliczyć płytę, to może nie wyrazić zgody na zmianę na inny projekt. A jak i tak zbudujesz inaczej, to ma prawo nawet wstrzymać budowę za niezgodność z projektem.

 

My będziemy instalować wodne ogrzewanie, więc taryfy nam nie robią. W każdym razie co by nie mówić, bezwładność ma niższą wylewka niż płyta.

A co to za ogrzewanie wodne? Nie na gaz, nie na węgiel, nie na prąd - tylko wodą grzejesz? Ciepło sieciowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałam kilkadziesiąt stron postów z tego wątku, kilkanaście artykułów na temat płyt fundamentowych, rozmawiałam z 5 .

 

Jeśli nie ma szkód górniczych a gleba jest dobra to w większości wystarcza 20-25cm betonu B25 igotowe siatki ze stali fi8 15x15 albo ze stali fi10 15x15 albo zbrojenia z prętu fi12 co 25cm.

Przy niskim stanie wód gruntowych i piaskach można dać styropian EPS200 i nie dawać opaski dookoła płyty (antywysadzinowej) ani nie robić drenazu ...

 

TO znacząco obniża koszty płyty ...

 

Osobiście uwazam że warto aby projekt płyty zrobił Ci ktoś kto się na tym zna , aby ładował "asekuracyjnie" dodatkowych ton stali i betonu jak nie ma to żadnego sensu ..

 

U mnie płyta ma 25cm betonu i wykonana jest z prętów fi12 co 25cm. Sądze że mogło by być też 20cm betonu , ale płytę "robiła" mi osoba która miała małe pojęcie , bo później mój KB z uprawieniami konstruktora i wykonwca "poprawiali" projekt ...

Oczywiście grubość została , a poprawali "zarys" i sposób "zbrojenia" ...

 

Dla mnie warto robić płytę , ale nie warto wywalać pieniadze w coś nie co nie żadnego uzasadnienia i sensu (zbyt mocno przewymiarowana płytta) , już moja użwam że jest przewymiarowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma szkód górniczych a gleba jest dobra to w większości wystarcza 20-25cm betonu B25 igotowe siatki ze stali fi8 15x15 albo ze stali fi10 15x15 albo zbrojenia z prętu fi12 co 25cm.

Przy niskim stanie wód gruntowych i piaskach można dać styropian EPS200 i nie dawać opaski dookoła płyty (antywysadzinowej) ani nie robić drenazu ...

 

 

mam przewidywaną 3 kat szkód górniczych i PP policzyli płyte 21cm zbrojoną fi10 15x15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwość jakich konkretnie zmian? Bo jak płyta fundamentowa, to ze zmianami na dalszych etapach chyba trochę słabo?

Chodziło mi o zmiany instalacyjno-aranżacyjne. Jeśli robisz płytę, która będzie od razu "podłogą" musisz mieć dokładnie wszystko ustalone np. miejsce opływów liniowych, kratek, podejść wod-kan, lokalizację okien HST (jeśli planujesz) itp.

 

Działka była przez poprzedniego właściciela karczowana i podnoszona - więc nawet się nie zdziwiłam, że tam jest tyle humusu. Dodatkowo ta opinia geotechniczna, to jest... no właśnie opinia geotechniczna :) Chyba chłop wie co robi :) Będę wymieniać grunt do głębokości piasków gruboziarnistych czyli właśnie do głębokości 1-1,1m. Czy to by wystarczyło? A ile dookoła fundamentu (szerokość) trzeba by wymienić grunt?

Wystarczyłoby (ale jeśli zależy Ci na energooszczędności opaskę warto dać). Uważam, że dookoła warto dać szerzej co najmniej po 1m z każdej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie aby puścić wodę użytkową pod płytą tak jak kanalizację?

 

A czemu nie w warstwie izolacji?

Wykonanie kolegi Anonima

On się odważył :)

Ja bym się bał.

Chociaż zawsze zostaje możliwość puszczenia górą (czy t pod sufitem w zabudowie KG, czy na stropie/pod dachem) drugiej instalacji w razie tragedii. Możesz też od razu pomyśleć o takim rozwiązaniu - niektórzy wykonawcy płyty tak proponują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Właśnie jesteśmy z żoną na etapie adaptacji budynku szukamy konstruktora który zrobi nam płytę fundamentową oczywiście każdy nam to odradza bo koszty będą znacznie większe itp. Na działce mamy piasek (20 metrów od działki ktoś wykopał dół na 2m i jest sam piasek- wody brak) powiedzcie mi tak szacunkowo jakiej grubości macie płytę i jej zbrojenie na podobnym terenie.

Chciałbym weryfikować konstruktorów czy nie przeginają na zapas z zbrojeniem.

Pytanie które zbrojenie jak wygląda mniej więcej cenowo i jak się dokładnie nim zbroi płytę z siatki Fi 8 15x15 , Fi 10 15x15 albo pręta Fi12 25x25?

Jak zbroi się pod ściany nośne z siatki czy z pręta?

Słyszałem też że wylewa się większą płytę o np 15 cm od miejsca gdzie będą ściany nośne żeby lepiej przenieść obciążenia ?

Czy zawsze zbrojenie górne i dolne wzmocnione pod ściany nośne?

Proszę o odpowiedzi na podstawie już zbudowanych płyt i własnych doświadczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Właśnie jesteśmy z żoną na etapie adaptacji budynku szukamy konstruktora który zrobi nam płytę fundamentową oczywiście każdy nam to odradza bo koszty będą znacznie większe itp. Na działce mamy piasek (20 metrów od działki ktoś wykopał dół na 2m i jest sam piasek- wody brak) powiedzcie mi tak szacunkowo jakiej grubości macie płytę i jej zbrojenie na podobnym terenie.

.

 

u mnie sam piach i tylko piach - brak wody do 20m :-)

Dodatkowo mam grubsze pręty bo mogą być szkody górnicze.

 

Płyta 21cm, zbrojenie pręt 10mm z oczkiem 15x15.

Brak jakichkolwiek wzmocnien pod ścianami - konstruktor twierdzi, że to jest nie potrzebne (tłumaczył mi co i jak ale nie pamiętam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego byś się bał? Czym się różnią w tym względzie rury kanalizacji od rur doprowadzających wodę?

 

Tego, co się dostanie do kanalizacji nie wlewam do szklanki. Więc nawet jak się trochę rozszczelni, to mały problem - pewnie nawet nie zauważę a może i samo się zaklei brudem. No i ciśnienia tam brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ustal co i jak. Bo projektant musi wyrazić zgodę na wszelkie modyfikacje projektu tak istotne, jak i nieistotne (i to on je kwalifikuje). Więc jak uważa, że jedyny słuszny konstruktor może wyliczyć płytę, to może nie wyrazić zgody na zmianę na inny projekt. A jak i tak zbudujesz inaczej, to ma prawo nawet wstrzymać budowę za niezgodność z projektem.

 

Nie wprowadzaj ludzi w bład. Juz Ci pisałem, że nie ma żadnego wymogu prawnego, aby zmianę np fundamentów tradycyjnych na ławę akceptował pierwotny projektant! Jak masz problemy z interpretację prawa budowlanego, to się nie wypowiadaj.

 

Płyta 21cm, zbrojenie pręt 10mm z oczkiem 15x15.

Brak jakichkolwiek wzmocnien pod ścianami - konstruktor twierdzi, że to jest nie potrzebne (tłumaczył mi co i jak ale nie pamiętam)

 

I ma rację , tzw żebra ukryte proponują konstruktorzy, którzy nie za dobrze radzą sobie z liczeniem płyt krzyzowo zbrojonych.

Edytowane przez jacentyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale rozumiem, że skoro wodę masz z wodociągów to również jest ona zakopana pod ziemią? Raczej nie ma tam jak się coś dostać zwłaszcza, że zgodnie z tym co pisałem będą tam 2 rury - PE32 osłonowa, PEX16 i do tego jeszcze otulina. Pozostaje jak dla mnie kwestia skraplania się pary wodnej (czy takie coś może wystąpić?) oraz ewentualnego osiadania budynku i zgniecenia rur od wody. Ale wówczas jak dobrze rozumuje zgniecione też by zostały rury od kanalizacji. Teoretycznie też rury od wody można dać w rurze od kanalizacji o średnicy 50 lub 75mm.

 

Koło mnie nawet bardzo oszczędny deweloper nie daje niczego poza kanalizacją pod płytą (w płycie).

Wszsytkie instalacje woda/prąd/ogrzewanie idą w wylewce (w dodatkowej warstwie ocieplenia) ...

 

Jak dla mnie montaż wszystkie w warstwie do której nie ma żadnego dostepu to zwykłę szaleństwo i proszenie się o problemy ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale rozumiem, że skoro wodę masz z wodociągów to również jest ona zakopana pod ziemią?

 

Nigdy nie widziałeś rozkopanych chodników, bo rura pękła? Nie boję się rury w ziemi, boję się przykrywania jej płytą fundamentową. Nawet co do robienia pod wylewką mam obawy i rozważam, czy nie dać w zabudowie KG pod sufitem.

 

Przy kanalizacji nie mam wyboru - musi iść poniżej poziomu kibelka. Trudno. Ale też konsekwencje rozszczelnienia są niewielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ustal co i jak. Bo projektant musi wyrazić zgodę na wszelkie modyfikacje projektu tak istotne, jak i nieistotne (i to on je kwalifikuje).

Tutaj mam potwierdzenie, że jak zlecimy płytę komuś innemu, to on tę zmianę klepnie w dzienniku.

 

 

A co to za ogrzewanie wodne? Nie na gaz, nie na węgiel, nie na prąd - tylko wodą grzejesz? Ciepło sieciowe?

Wodne, w sensie czynnikiem grzewczym jest woda, a woda ogrzewana gazowo. Mówiąc o INOGY miałam wrażenie, że myślałes o elektrycznym ogrzewaniu podłogowym. Dlatego pisałam, że taryfy(prądu) nas nie dotyczą.

 

Jeśli nie ma szkód górniczych a gleba jest dobra to w większości wystarcza 20-25cm betonu B25 igotowe siatki ze stali fi8 15x15 albo ze stali fi10 15x15 albo zbrojenia z prętu fi12 co 25cm.

Przy niskim stanie wód gruntowych i piaskach można dać styropian EPS200 i nie dawać opaski dookoła płyty (antywysadzinowej) ani nie robić drenazu ...

 

TO znacząco obniża koszty płyty ...

 

Ja mam piasek dopiero na głębokości 1-1,1m (wcześniej glina i humus). Do tego od razu też na tej głębokości jest woda. Bez opaski wg mnie, laika, się nie obędzie. W ogóle, to ceny jakie podają wykonawcy (350zł/m2 włącznie z pracami ziemnymi) a ceny jakie mi wychodzą z wyliczeń (ceny materiałów z internetu) mi się trochę nie zgadzają. Ceny podane przez wykonawców są niższe niż moje wyliczenia przy założeniu płyty 20cm z XPS 20cm. Mnie wychodzi koło 390zł/m2. A dokładnej wyceny wykonawcy nie zrobią, póki nie mają projektu (logiczne), a wolelibyśmy zdecydować się na projekt po przekonaniu się jakie koszty nasz czekają, bo że będzie taniej niż ławy to nie sądzę. Będą inne zalety, ale nie cena.

 

Chodziło mi o zmiany instalacyjno-aranżacyjne. Jeśli robisz płytę, która będzie od razu "podłogą" musisz mieć dokładnie wszystko ustalone np. miejsce opływów liniowych, kratek, podejść wod-kan, lokalizację okien HST (jeśli planujesz) itp.

 

Ok, rozumiem. Jeśli już to będziemy robić dodatkową wylewkę, na ogrzewanie podłogowe. Nie planujemy zatapiać go w płycie.

 

Nie wprowadzaj ludzi w bład. Juz Ci pisałem, że nie ma żadnego wymogu prawnego, aby zmianę np fundamentów tradycyjnych na ławę akceptował pierwotny projektant! Jak masz problemy z interpretację prawa budowlanego, to się nie wypowiadaj.

A kto w takim razie to aprobuje? NAm architekt też powiedział, że w razie czego to on się zgodzi i wpis do dziennika da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ustal co i jak. Bo projektant musi wyrazić zgodę na wszelkie modyfikacje projektu tak istotne, jak i nieistotne (i to on je kwalifikuje).

 

Od kiedy projektant musi wydać zgodę na zmianę nieistotną?

Pytam bo z tego co się dowiadywałem nie musi...

Przykładowo mi projektant/konstruktor A wyrysował dom z jakąs kosmiczną płytą. Plytę dałemą do przeliczenia i modyfikacji innemu konstruktorowi B - dostałem wiec osobny projekt na płytę. Konstruktor/projektant A nic nie wiem, że stawiam dom na płycie konstruktora B bo zmiana posadowienia budynku to zmiana nieistotna i projektant (jak mnie zapewniano) nie musi wydawać na to pozwolenia.

Edytowane przez uciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stanęło na tym, że konstruktor architekta będzie liczył ławy :(

 

Uparł się na 30cm płyty i 5t zbrojenia, a projektowanie takiej płyty to szkoda czasu, bo i tak tego projektu nie wykonamy. Będziemy szukać niezależnego konstruktora. Jeśli ktoś ma namiary na kogoś sensownego (tylko bez szarlatanerii, że nam zaprojektuje co chcemy), kto zaprojektuje płytę z głową to będę wdzięczna.

 

Przy okazji, czy ja dobrze liczę koszty płyty przy założeniach, że powierzchnia zabudowy 131,69m2, grubość 20cm, zbrojenie 3,3t? Wykopuję dziurę głębokości 1m, zasypuję 0,8m kruszywem granitowym, na to 20cm izolacji, 20cm płyta. Mój poziom "0" jest na wysokości +0,2m ponad powierzchnię gruntu.

 

beton: 131,69m2 x 0,2m x 240,00zł/m3 = 6.321,12zł

zbrojenie: 3,3t x 2700zł/t = 8.991,00zł

izolacja pozioma XPS 20cm: 131,69m2 x 0,2m x 414,00zł/m3 = 10.903,93zł

izolacja pionowa XPS 10cm: 144,1m x 0,1m x 0,4m x 365zł/m3 = 2.103,00zł

roboty ziemne: 20h x 100zł/h = 2.000,00zł

kruszywo granitowe 0/31 warstwa 80cm: 131,69m2 x 0,7m x 1,7t/m3 x 32,52zł/t = 5.096,30zł

opaska przeciwwysadzinowa szer. 1m XPS 10cm: 144,1m x 1m x 0,1m x 365zł/m3 = 5.258,63zł

przepusty na instalacje: 2000,00zł

robocizna: 10.000,00zł.

RAZEM: 53.402,47zł

Co daje 405,52zł/m2 płyty.

EDIT: ceny materiałów to ceny netto!

 

Można kruszywo zastąpić pospółką, co da oszczędność 3.276,19zł.

Można zrobić 10cm XPS pod płytą i 10cm na płycie co da kolejne 4.201,66zł. Czyli minimum 45.924,62zł (348,73zł/m2). Tylko pytanie czy któryś konstruktor faktycznie zgodzi się na taki wariant.

 

A ile wynosiła u Was robocizna licząc od m2? Sensowne te wyliczenia, czy o czymś zapomniałam?

Edytowane przez Doli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

Nie musi, Kaizenowi sie cos ubzdurało .....nawet istotnej nie musi jeżeli zmiana nie narusza praw autorskich , może to zrobić inny projektant robiac zmiane do PB....

A możesz podać jakąś podstawę (prawną)? Bo potem głupio tak się tłumaczyć, że na forum muratora tak napisał jacentyy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz podać jakąś podstawę (prawną)? Bo potem głupio tak się tłumaczyć, że na forum muratora tak napisał jacentyy ;)

 

mi konstruktor B (od nowego projektu płyty) mówił, że nie trzeba wiec zaskoczyło mnie co pisał Kaizen Swoją drogą ciężko by mi było uzyskać zgodę konstruktora A patrząc jakie płyty wymyślał....chłopina miał mnie już dość... Aha PnB mam na oryginalny projekty (konstruktor A). Projekt zamienny płyty (Konstruktor B) zrobiłem PO uzyskaniu PnB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziemy szukać niezależnego konstruktora. Jeśli ktoś ma namiary na kogoś sensownego (tylko bez szarlatanerii, że nam zaprojektuje co chcemy), kto zaprojektuje płytę z głową to będę wdzięczna.

Chcecie klasyczne zbrojenie kolega Vega1

Chcecie rozproszone zbrojenie kolega tmann

 

Obaj koledzy przygotują projekt płyty w cenie jeśli będą wykonywać ową. Tych dwóch panów to skarbnica wiedzy proponuję odezwać się telefonicznie.

POLECAM CAŁYM SOBĄ.:yes:

 

Co do kosztorysu twojego jest całkiem ok. Niektóre ceny są zawyżone.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcecie klasyczne zbrojenie kolega Vega1

Do vega-system już pisałam. Czekam na wycenę, choć nie wiem czy się podejmą, bo my budować się będziemy pod Wrocławiem, a w rozmowie telefonicznej wyszło, że tak daleko jeszcze nie budowali... :(

 

Co do kosztorysu twojego jest całkiem ok. Niektóre ceny są zawyżone.

Dzięki! :) A jakie np.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...