Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Chyba anty przyklad , ukladanie instalacji wew w elemencie konstrukcyjnym jakim jest plyta fundamentowa jest skrajna glupota !!

 

Dziekuje, na reszczie ktos nazywa dziecko po imieniu :)

 

Instalacje w.u i c.w.u., odkurzac centralny, kanalizacja i elektryka nie powinni byc ukladane w plycie fundamentowej. System grzewczy to inny temat, ale sa to rury i systemy do tego przeznaczone, a przy dobrze projektowanej plyty te rury maja swoja dodatkowa warstwe betonu, ktora nie jest uwzgledniona w obliczeniu. Przeciez te rury to nie zbrojenie...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dlaczego? Nawet jeżeli konstruktor to uwzględnił podczas liczenia? Z drugiej jednak strony ja bym tez puścił te rury w izolacji razem z wodą itp. Tylko trzeba to dobrze rozplanować na etapie projektu.

BTW: zobacz co anonim wsadził do płyty i nic się nie dzieje ;)

 

Bo konstrukcja jest od tego zeby byla konstrukcja, a nie zeby wkladac tam jakies niesluzace jej elementy, niestety poza ogrzewaniem nie ma dokładnie przepisów zakazujacych takiej glupiej, forsowanej przez niefachowców praktyki.

 

Przy powazniejeszych projektach nikt nie wpadnie na tak glupi pomysl aby instalacje prowadzic w elemencie żelbetowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo konstrukcja jest od tego zeby byla konstrukcja, a nie zeby wkladac tam jakies niesluzace jej elementy, niestety poza ogrzewaniem nie ma dokładnie przepisów zakazujacych takiej glupiej, forsowanej przez niefachowców praktyki.

 

Przy powazniejeszych projektach nikt nie wpadnie na tak glupi pomysl aby instalacje prowadzic w elemencie żelbetowym.

Dlatego najbardziej rozsądnym i praktycznym rozwiązaniem jest wylewka na płycie z dodatkową izolację EPS lub bez. Ma same (oprócz dodatkowego kosztu) zalety. Robi się to wszystko w już wybudowanym i zadaszonym domu, powoli, dokładnie. Można poprowadzić tam dowolną instalację (oprócz może ogrzewania nadmuchowego, ze względu na średnicę kanałów) , można wszystko poprawić, zmienić, naprawić. Da się w wylewce wyprofilować spływy do kratek w łazience, kuchni i pomieszczeniu gospodarczym, można zrobić odpływ od prysznica bez brodzika. Takie rozwiązanie daje też szansę wykonania prawidłowej izolacji termicznej okien do podłogi, co, przy płycie wcale nie jest proste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mając płytę fundamentową, rury CWU i CO najlepiej umieścić w wylewce czy w EPS?

Pytam, bo chyba będę miał XPS pod płytą i nie wiem, czy na płytę mam jeszcze dawać EPS. W pewnym sensie przebieg rur w ociepleniu ma chyba sens.

 

Jeśli masz już 20cm XPS pod płytą, zależy Ci na akumulacyjności płyty, bo zamierzasz grzać w taniej taryfie to nie dawaj już styropianu, tylko zrób dodatkową wylewkę.

Jeśli akumulacyjność nie jest dla Ciebie ważna, zamień 10cm XPS pod płytą na 10cm EPS na płycie i wylewkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytaj o zbrojenie innego konstruktora, zajdziesz w wątku namiary na nich. Siatka fi 10 górą i dołem o oczku 20x20 to nie jest jakieś szaleństwo. Zbroiliśmy kiedyś dużą płytę pod szkielet, trochę w innym terenie, ale tam zbrojenie było zdecydowanie solidniejsze.

 

Tak, tylko zauważ, że zbrojenie dolne ma oczka 20x20 pręt fi10, a zbrojenie górne ma oczka 10x10 fi10. Chyba lepiej dac 15x15 górą i dołem. Będę robił ogrzewanie podłogowe i latwiej będzie podwiesić na siatce 15x15. 10x10 wyszło by gęsto.

 

Jaki xps kupić, synthos prime, astrotherm czy szukać basfa? Ma ktoś namiar na dobrą cenę? Dom szkieletowy.

 

Pozdrawiam

Dominik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz już 20cm XPS pod płytą, zależy Ci na akumulacyjności płyty, bo zamierzasz grzać w taniej taryfie to nie dawaj już styropianu, tylko zrób dodatkową wylewkę.

Jeśli akumulacyjność nie jest dla Ciebie ważna, zamień 10cm XPS pod płytą na 10cm EPS na płycie i wylewkę.

Akumulacyjność nie ma dla mnie znaczenia.

Ponieważ to będzie płyta pod piwnicą, to i tak więcej niż 10cm XPS nie dawałbym pod płytę (może nawet tylko 5cm), natomiast zależy mi na dobrym ułożeniu rur CO i CWU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulacyjność nie ma dla mnie znaczenia.

Ponieważ to będzie płyta pod piwnicą, to i tak więcej niż 10cm XPS nie dawałbym pod płytę (może nawet tylko 5cm), natomiast zależy mi na dobrym ułożeniu rur CO i CWU.

Nie dawaj tego XPS. Nic ci to nie da. Daj EPS na płytę a w nim wszystkie instalacje. Proste w wykonaniu, łatwe do naprawienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół kilometra rurek od C.O. ok a 6 metrów porządnej markowej rurki (PExc a nie jakiś tani pex) i to w otulinie już beee i antyprzykład. Centralny odkurzacz to już nie wiem co może tu zaszkodzić - wody w nim nie ma. Ci co mają kanały w całej płycie do ogrzewania powietrzem to już w ogóle powinni wybudować nowy dom.

 

Zrobiłem jak wielu user tego tematu, bo i na nim od deski do deski się wzorowałem gdy zaczynałem płytę. Ostatnio mocno tu dyskutowano nad tymi tematami. Za rok-dwa to pewnie tak wątek wyewoluuję, że już samo ogrzewanie w płycie to będzie istna profanacja :)

 

A co do domku szkieletowego. Brat postawił sobie z bali. Płytę ma bodajże 18cm a zbrojenie z fi8. nie pamiętam oczka. Od tego jest konstruktor.

Edytowane przez Janek795
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulacyjność nie ma dla mnie znaczenia.

Ponieważ to będzie płyta pod piwnicą, to i tak więcej niż 10cm XPS nie dawałbym pod płytę (może nawet tylko 5cm), natomiast zależy mi na dobrym ułożeniu rur CO i CWU.

Nie dawaj tego XPS. Nic ci to nie da. Daj EPS na płytę a w nim wszystkie instalacje. Proste w wykonaniu, łatwe do naprawienia.

W sensie, że te 5cm XPS pod płytą tak głęboko nie poprawi mi termoizolacyjności, a wydatek będzie spory?

Bo rozumiem, że obecność XPS pod płytą nie wyklucza zastosowania EPS na płycie?

Wstępnie planowałem dać jakoś tak:

- chudziak

- folia budowlana

- XPS

- płyta fundamentowa

- przeciwwodna hydroizolacja bitumiczna

- EPS

- podłoga piwnicy

Mam usunąć ten XPS? A pozostałe warstwy są OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół kilometra rurek od C.O. ok a 6 metrów porządnej markowej rurki (PExc a nie jakiś tani pex) i to w otulinie już beee i antyprzykład. Centralny odkurzacz to już nie wiem co może tu zaszkodzić - wody w nim nie ma. Ci co mają kanały w całej płycie do ogrzewania powietrzem to już w ogóle powinni wybudować nowy dom.

 

Zrobiłem jak wielu user tego tematu, bo i na nim od deski do deski się wzorowałem gdy zaczynałem płytę. Ostatnio mocno tu dyskutowano nad tymi tematami. Za rok-dwa to pewnie tak wątek wyewoluuję, że już samo ogrzewanie w płycie to będzie istna profanacja :)

 

A co do domku szkieletowego. Brat postawił sobie z bali. Płytę ma bodajże 18cm a zbrojenie z fi8. nie pamiętam oczka. Od tego jest konstruktor.

 

Ogrzewanie w płycie jeżeli nie masz do niego dostepu i nie mozesz tego ogrzewania bez naruszania konstrukcji nosnej wymienić jest niezgodne z polskim prawem , a dokładniej z rozporzadzeniem na temat warunkow technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Inne nadajace sie i dostepne w Polsce materialy to

 

Synthos Prime G lub E (nie S!)

Ursa D N-III (nie Ursa N-II-I lub N-III-L!,)

Dow Roofmate SL-A

Austrotherm XPS TOP 30

 

 

Czyli rozumiem jeżeli kupować Synthosa to trzeba sie uprzeć żeby to był "Synthos XPS PRIME 30" (nie PRIME S 30 który jest w cenniku na tej samej pozycji) ?

Czy to jest ta wspomniana przez Ciebie aprobata http://synthosgroup.com/files/user/editors/Deklaracje/DIBt_no._Z-23.34-1980_-_Allgemeine_bauaufsichtliche_Zulassung_fuer_das_Waermedaemmung_unter_lastabtragenden_Gruendungsplatten.pdf ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nurtuje mnie taka kwestia.

Jeśli w tym roku wykonam tylko płytę fundamentową (i ewentualnie ściany piwnicy bez kompletnego stanu zerowego), to czy mogę "bezkarnie" nałożyć hydroizolację bitumiczną na płytę i tak to zostawić na zimę? Chyba lepiej tak nie robić? Może wtedy trzeba poczekać do przyszłego roku i dopiero wtedy smarować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś coś powie na temat tego pytania?

Paowieco powiecie na temat tego styropianu? [ATTACH=CONFIG]387407[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]387407[/ATTACH]

 

No i jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju. Mianowicie po ułożeniu dwóch warstw styroduru padał deszcz i niestety między jedną warstwą a drugą jest trochę wody, robić coś z tym czy raczej się nie przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nurtuje mnie taka kwestia.

Jeśli w tym roku wykonam tylko płytę fundamentową (i ewentualnie ściany piwnicy bez kompletnego stanu zerowego), to czy mogę "bezkarnie" nałożyć hydroizolację bitumiczną na płytę i tak to zostawić na zimę? Chyba lepiej tak nie robić? Może wtedy trzeba poczekać do przyszłego roku i dopiero wtedy smarować?

Musisz pamiętać, że, jeżeli pod płytą jest grunt wysadzinowy, to musisz zabezpieczyć płytę na zimę przed przemarzaniem. Głębokie posadowienie jej nie uchroni przed wysadzinami. Co do hydroizolacji... Robi się całość? To jest podłoga i ściany piwnicy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko zauważ, że zbrojenie dolne ma oczka 20x20 pręt fi10, a zbrojenie górne ma oczka 10x10 fi10. Chyba lepiej dac 15x15 górą i dołem.

 

To jest do przeliczenia. Kilka płyt kręciłem, ale z taką się nie spotkałem,a dozbrajanie otworów to żart, tak się dozbraja słupy, ale nie spotkałem się jeszcze, żeby ktoś dozbrajał takie otwory.

Osobiście bym jednak zbyt mocno nie odchudzał płyty, bo płyta ma być sztywna, pomimo że jest pod szkielet. Po drugie, będziesz chciał postawić ściankę w środku, jakąś przeróbkę, o której teraz nie myślisz i się nie da. Nie warto w taki sposób oszczędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pamiętać, że, jeżeli pod płytą jest grunt wysadzinowy, to musisz zabezpieczyć płytę na zimę przed przemarzaniem. Głębokie posadowienie jej nie uchroni przed wysadzinami.

O tym nie pomyślałem. A na czym takie zabezpieczenie polega?

A jeżeli uda mi się przed zimą postawić stan zero (ściany piwnicy + strop nad piwnicą), to na czym polega wtedy zabezpieczenie takiego stanu zero?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...