Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czy można płytę wykonać bezpośrednio na podsypce piaskowej ?

 

Fundament pod garażem mam taki:

- podsypka

- 10 cm chudziaka

- 24 cm płyty

 

Wychodzi mi ok. 9,77 m3 betonu na płytę plus ok 4 m3 chudziaka. Gruszka ma pojemność 9 m3 więc będą 3 transporty.

Zastanawiam się, czy nie można np wylać jednej płyty trochę grubszej tak by wyszły 2 transporty i jeden dzień pracy ( a ma to znaczenie bo garaż chcę sam zrobić)

 

olej chudziak, w takim układzie warstw jest zupełnie bez sensu. BTW czemu płyta pod garażem taka gruba? Ciężkie warunki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zastanawiam się, czy np nie dać foli na ten piach by było łatwiej

 

No pewnie ze daj, kup np taką 0,3 mm z folnet.pl. Potem jakies dystanse z pocietej kostki czy czegos betonowego i bedzie elegancko. Oszczedzisz pare tys i czas.

Panowie to nie jest budowa promu kosmicznego. Podajcie konkretny powod dlaczego musi robic ten chudziak? Oprocz tego ze bedzie rowniej wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebrnąłem przez część tego wątku i trochę innych forów, generalnie długie godziny i dni ...

Pomimo pewnych wątpliwości natury psychologicznej posiadania styropianu pod domem, jednak zdecydowałem się na fundament płytowy z uwagi na wysoki stan wód gruntowych.

Naturalnie tylko XPS biorę pod uwagę. Ale przejdźmy do meritum.

Dom piętrowy z garażem 2-stanowiskowym doklejonym do bryły budynku. Zmodyfikowany projekt ZX47 studia Z500 Dwa stropy monolityczne, ściany z betonu komórkowego. Część mieszkalna parteru 72m2 garażu 48m2

Grunt prosty - do 20cm humusu a dalej różne frakcje nośnych piasków, jedynie wysoki poziom wód gruntowych.

 

Mam kilka ofert na wykonanie płyty. Większość tradycyjne pręty zbrojeniowe, tony stali i grubość płyty nawet 30 cm.

Jedna od bywającego tutaj Thomasa Brinkmanna gdzie zbrojenie z prętów jest tylko pod elementami nośnymi ścian, a reszta zbrojenie rozproszone Dramix.

 

No i właśnie to zbrojenie rozproszone budzi moje obawy. Rozumiem, że przelicza to konstruktor, ale ...

Wychowałem się w otoczeniu opinii, gdzie jak nie ma kratownicy z prętów zbrojeniowych to będzie słabo ;) Na dokładkę mój KB mówi, ze ma niewielkie doświadczenie z tego typu technologią i mniej sprawnie będzie mógł kontrolować proces budowy płyty, choć obiecuje powtórzyć sobie te zagadnienia ;)

Z tradycyjnym zbrojeniem płyty nie ma problemu, robił wielokrotnie i jest w stanie wszystkiego dopilnować.

 

O pieniądzach gentlemani nie dyskutują, jedynie wspomnę że różnice pomiędzy ofertami nie są bardzo znaczące i dlatego wybór jest wyjątkowo trudny.

Będą decydowały szczegóły.

 

Wiem, ze kilka osób z forum ma taką płytę i chętnie posłucham opinii. Także tych co nie mają, ale sporo na ten temat wiedzą.

Trochę informacji liznąłem, ale mam już totalny mętlik w głowie. Pomóżcie, albo jeszcze bardziej zagmatwajcie wybór ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ceny z materiałem masz podobne i nie zależy Ci na czasie (wiązanie siatek zajmi trochę więcej czasu) to bierz ofertę z tradycyjnym zbrojeniem. Najlepiej w ogóle będzie jeżeli dasz do zrobienia projekt płyty fundamentowej komuś kumatemu i z tym projektem do wykonawców, wtedy będziesz miał najlepsze porównanie cen.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czasie budowy mi nie zależy. Mieszkam niedaleko a nowy dom budowany jest z uwagi na większą i ślicznie położoną działkę, a nie problemy z obecnym lokum.

Chyba jednak nie chce bawić się w oddzielne projekty płyty i wykonawców. Jak widzę ilość postów tego tematu z wyliczeniami zbrojenia, to wiem, że zaraz musiał bym skrobnąć coś na forum aby ktoś ocenił, później by się 10 różnych opinii pojawiło i było by jeszcze gorzej.

Chętnie jednak bym kumatemu konstruktorowi wynagrodził jego czas aby usłyszeć niezależną od oferentów opinię.

Jak na razie to słyszę jedynie od konkurencji Brinkmanna, że zbrojenie rozproszone to g... i jak nie dam parę ton zbrojenia zawartych w ich projektach, to mi się chałupa rozleci. Za to wszyscy jednak go znają ;)

Osobiście nie mam faworyta i dlatego wybór jest trudny. Liczyłem na jedną firmę robiącą "klasyczne" płyty z wieloma pochlebnymi opiniami i realizacjami, ale ofertę taka trochę od niechcenia dostałem i to po przypominaniu się.

 

Masz jakieś namiary na "kumatych konstruktorów"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czasie budowy mi nie zależy. Mieszkam niedaleko a nowy dom budowany jest z uwagi na większą i ślicznie położoną działkę, a nie problemy z obecnym lokum.

Chyba jednak nie chce bawić się w oddzielne projekty płyty i wykonawców. Jak widzę ilość postów tego tematu z wyliczeniami zbrojenia, to wiem, że zaraz musiał bym skrobnąć coś na forum aby ktoś ocenił, później by się 10 różnych opinii pojawiło i było by jeszcze gorzej.

Chętnie jednak bym kumatemu konstruktorowi wynagrodził jego czas aby usłyszeć niezależną od oferentów opinię.

Jak na razie to słyszę jedynie od konkurencji Brinkmanna, że zbrojenie rozproszone to g... i jak nie dam parę ton zbrojenia zawartych w ich projektach, to mi się chałupa rozleci. Za to wszyscy jednak go znają ;)

Osobiście nie mam faworyta i dlatego wybór jest trudny. Liczyłem na jedną firmę robiącą "klasyczne" płyty z wieloma pochlebnymi opiniami i realizacjami, ale ofertę taka trochę od niechcenia dostałem i to po przypominaniu się.

 

Masz jakieś namiary na "kumatych konstruktorów"?

 

Nam robił projekt Pan Wojciech Socha. Zna się na temacie, nasz kier-bud chwalił ten projekt za dobre i optymalne zbrojenie. Można do niego zadzwonić i porozmawiać jeszcze przed zleceniem projektu - pomocny.

Edytowane przez Doli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czasie budowy mi nie zależy. Mieszkam niedaleko a nowy dom budowany jest z uwagi na większą i ślicznie położoną działkę, a nie problemy z obecnym lokum.

Chyba jednak nie chce bawić się w oddzielne projekty płyty i wykonawców. Jak widzę ilość postów tego tematu z wyliczeniami zbrojenia, to wiem, że zaraz musiał bym skrobnąć coś na forum aby ktoś ocenił, później by się 10 różnych opinii pojawiło i było by jeszcze gorzej.

Chętnie jednak bym kumatemu konstruktorowi wynagrodził jego czas aby usłyszeć niezależną od oferentów opinię.

Jak na razie to słyszę jedynie od konkurencji Brinkmanna, że zbrojenie rozproszone to g... i jak nie dam parę ton zbrojenia zawartych w ich projektach, to mi się chałupa rozleci. Za to wszyscy jednak go znają ;)

Osobiście nie mam faworyta i dlatego wybór jest trudny. Liczyłem na jedną firmę robiącą "klasyczne" płyty z wieloma pochlebnymi opiniami i realizacjami, ale ofertę taka trochę od niechcenia dostałem i to po przypominaniu się.

 

Masz jakieś namiary na "kumatych konstruktorów"?

 

A gdzie ta płyta ma być?

 

Ja także mogę polecić Pana Sochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Masz jakieś namiary na "kumatych konstruktorów"?

 

Mr Socha tez może być, oprócz tego ppkonstruktor i rokstal

Każdy z nich jest ogarnięty i ma racjonalne podejście, więc się dogadasz z każdym. Współpracowalem z ppkonstruktor, obecnie ogarniam pewne tematy z rokstal i mogę polecić tego i tego jednak cenowo oferta lepsza z rokstal, jakościowo bez zarzutu jak na razie.

Wg mnie robienie wg projektu wykonawcy to średni pomysł ze względu na to, że to nie wykonawca płaci za materiał i ma gdzieś czy zjechać z grubością betonu jeżeli można, jemu na tym nie zależy. Wydasz 1000 zł na projekt, a możez oszczedzić pare tys na betonie i zbrojeniu... to już tutaj było wałkowane nie raz.

Z drugiej strony takiemu fibrobetonowi jak oferuje tmann też nic nie brakuje, to coś podobnego jak przekonanie się do styropianu pod domem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie ze daj, kup np taką 0,3 mm z folnet.pl. Potem jakies dystanse z pocietej kostki czy czegos betonowego i bedzie elegancko. Oszczedzisz pare tys i czas.

Panowie to nie jest budowa promu kosmicznego. Podajcie konkretny powod dlaczego musi robic ten chudziak? Oprocz tego ze bedzie rowniej wygodniej.

 

Jak sama nazwa wskazuje jest to warstwa wyrównawcza i powód dla którego jest stoswana to, że jest równiej i wygodniej, a co do ceny zawsze można zejsć na 5 cm będzie taniej, tylko jak się już ją robi to trzeba ją zrobic dokładniej.

Dodatkowo jak ktoś robi pod płytą hydroizolację to nie zastosować warstwy wyrównawczej to samobój - w przypadku gdy są np bardzo złe warunki wodne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sama nazwa wskazuje jest to warstwa wyrównawcza i powód dla którego jest stoswana to, że jest równiej i wygodniej, a co do ceny zawsze można zejsć na 5 cm będzie taniej, tylko jak się już ją robi to trzeba ją zrobic dokładniej.

Dodatkowo jak ktoś robi pod płytą hydroizolację to nie zastosować warstwy wyrównawczej to samobój - w przypadku gdy są np bardzo złe warunki wodne..

Tylko czy dla garażu nie połączonego z domem, który stoi na piaskach ( do 4 m brak wody) warto robić chudziak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie tego tematu kupiłem i zamontowałem w 4 miejscach czujniki ds18b20 przed wylaniem betonu.

Mam jednak mały problem z ich podłączeniem, piszę tutaj gdyż może ktoś na szybko odpowie.

Schemat podłączenia jest jak poniżej:

termometr-opis-DS18B20-small.JPG

 

 

Wydaje się wszystko proste lecz po podłączeniu czujników wyświetlacz nie pokazuje temperatur.

 

Czy może masa znajdująca się nad wejściem 5V powinna być podłączona z masą od czujników? lecz tego nie ma pokazanego na rysunku

 

Damian

term-ay-hw-photo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie tego tematu kupiłem i zamontowałem w 4 miejscach czujniki ds18b20

 

Po zerowe - dziwne to podpięcie i bez sensu. Nie zasilasz tych czujników? To jak mają działać.

 

Po pierwsze - między data a +5V musisz dać rezystor 4,7k (w zależności od długości i rodzaju kabla może być inny). Po drugie - nie musisz podłączać do różnych linii. Te czujniki działają na one wire, więc można porównać je do komputera w sieci (każdy przestawia się swoim ID i może przesyłać dane jednym kablem z wieloma innymi czujnikami tego typu). Po trzecie - do czego te czujniki podłączasz? Musi być to urządzenie potrafiące komunikować się po one wire (często używa się do tego arduino).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...