Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

No nie. Licząc dom około 130 m2 powierzchni zabudowy, burty 50cm x 18 cm, opaskę 10 cm x 100 cm jakoś tak wyjdzie. Nie mniej XPS można mieć za około 400 zł/m3 (na 16 cm grubości trzeba dwie warstwy) co daje oszczędność jakichś 700 zł i zmniejsza różnicę do 1400 zł w wielkim przybliżeniu. Chyba do zaakceptowania.

 

Perm, zgadza się, za klejony XPS wychodzi mniejsza różnica. 1400 zł różnicy między XPS<->Aqua w kontekście całego fundamentu to faktycznie niewiele, ale niestety trzeba kleić dwie warstwy XPS ze sobą... Czy klejenie klejem z puchy byłoby wystarczające? Nie rozlezie się to? Potem oczywiście kołkowanie i siatka + klej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Perm, zgadza się, za klejony XPS wychodzi mniejsza różnica. 1400 zł różnicy między XPS<->Aqua w kontekście całego fundamentu to faktycznie niewiele, ale niestety trzeba kleić dwie warstwy XPS ze sobą... Czy klejenie klejem z puchy byłoby wystarczające? Nie rozlezie się to? Potem oczywiście kołkowanie i siatka + klej.
Nie rozlezie się. Na to nie działają żadne siły rozrywające, czy ścinające.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dostałam projekt płyty fundamentowej od projektanta, któremu zleciliśmy wykonanie projektu indywidualnego naszego domu. Jest to dom parterowy bez poddasza użytkowego o łącznej powierzchni 170 m, strop lany, ściany 18 cm silka i wewnętrzne 12 silka. Trochę wydaje mi się przesadzona, ale może ja się na tym nie znam. Kiedy zapytałam konstruktora to dostałam taką o to odpowiedź: "Cały projekt został zaprojektowany w taki sposób, aby spełniał wymagania izolacyjności termicznej". Dlatego też chciałabym prosić o rozwianie moich wątpliwości. Zaprojektowane jest tak:

-piasek gruby zagęszczany warstwami co 30 cm,

-podkład betonowy gr. 15cm,

-2xizolacja przeciwwilgociowa, foli PE gr. 0,2 mm,

-XPS 300, 2x10cm,

-płyta 30cm,

-styropian PS-E FS 20 gr. 6cm,

-folia refleksyjna.

Badanie gruntu było przeprowadzone i z opinii wynika, że panują proste warunki gruntowe i dlatego sama nie wiem czy się czepiam czy jednak słusznie myślę. Będę wdzięczna jeśli ktoś pochyli się nad tym moim projektem.

Ps. Chciałam tylko powiedzieć, że garaż, który jest w bryle domu i nie ogrzewany również ma taką płytę, a tu myślałam, że nie potrzeba izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

No niestety tak to jest z niektórymi konstruktorami. Moje uwagi jako konstruktora:

1. folia PE 0,2 mm to nie jest izolacja przeciwwilgociowa nawet gdyby ich było 10 na sobie

2. płyta grubości 30 cm to stanowczo za dużo, w takim domie jak Twój to maks 25 cm, optymalnie to gdzieś koło 20 cm, a z 15 cm dałoby radę tylko, że wtedy w newralginczych mie\jscach wychodzą duże średnice stali.

3. chudziak grubosci 15 cm to spora przesada, pod mosty leje sie czasem 15 cm chudziaka, ale na dobrze zageszczonym piasku wystarczy i z około 5 cm , choć niektórzy w ogole nie robią warstwy z betonu

 

odnosnie xpsa pod to w przypadku ścian z gazobetonu poważnie zastanowiłbym się nad tym aby izolować na płycie a nie pod....ewentualnie tylko 10 cm pod a reszta nad ale co niektórzy nie lubia takiego hamburgera....

Edytowane przez jacentyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-podkład betonowy gr. 15cm,

-2xizolacja przeciwwilgociowa, foli PE gr. 0,2 mm,

-XPS 300, 2x10cm,

-płyta 30cm,

 

Grubo. Nawet bardzo. Zbrojenie tradycyjne z tonami stali? Folia PE za to to złudzenie hydroizolacji.

 

Ps. Chciałam tylko powiedzieć, że garaż, który jest w bryle domu i nie ogrzewany również ma taką płytę, a tu myślałam, że nie potrzeba izolacji.

 

Bez sensu. Grunt nieogrzewany garaż grzeje. Więc izolacji być nie powinno. Oczywiście płyta garażu powinna być oddylatowana i dobrze odizolowana od płyty pod częścią ogrzewaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

No niestety tak to jest z niektórymi konstruktorami. Moje uwagi jako konstruktora:

1. folia PE 0,2 mm to nie jest izolacja przeciwwilgociowa nawet gdyby ich było 10 na sobie

2. płyta grubości 30 cm to stanowczo za dużo, w takim domie jak Twój to maks 25 cm, optymalnie to gdzieś koło 20 cm, a z 15 cm dałoby radę tylko, że wtedy w newralginczych mie\jscach wychodzą duże średnice stali.

3. chudziak grubosci 15 cm to spora przesada, pod mosty leje sie czasem 15 cm chudziaka, ale na dobrze zageszczonym piasku wystarczy i z około 5 cm , choć niektórzy w ogole nie robią warstwy z betonu

 

odnosnie xpsa pod to w przypadku ścian z gazobetonu poważnie zastanowiłbym się nad tym aby izolować na płycie a nie pod....ewentualnie tylko 10 cm pod a reszta nad ale co niektórzy nie lubia takiego hamburgera....

 

Dziękuję za odzew. Tak właśnie myślałam zaproponowałam konstruktorowi takie zmiany

1. bez foli, którą zaprojktował,

2. płyta grubości 20 cm,

3. ewentualna grubość chudziaka 5 cm,

4. odnośnie XPS, to zaproponowałam 10 cm pod i 10 cm nad płytą,

a odpowiedź była taka "Na jakiej podstawie twierdzi Pani, że 10 cm pod płytą wystarczy? Czy jest to poprzedzone obliczeniami?....." Na prawdę nie wiem jakich argumentów użyć, żeby konstruktor zmienił projekt. Wiem, że zawsze mogę zmienić konstruktora i w ostateczności tak zrobię tylko, że to kolejny koszt, który już raz poniosłam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubo. Nawet bardzo. Zbrojenie tradycyjne z tonami stali? Folia PE za to to złudzenie hydroizolacji.

 

Dzięki za zainteresowanie. A no grubo. Jeśli chodzi o zbrojenie to chyba nie jest najgorzej. Mam taki opis "zbrojenie płyty krzyżowe w dwóch warstwach (górnej i dolnej) stalą AIIIN (RB500W). Otulina zbrojenia płyty 5 cm." Układ zbrojenia i geometria są na rysunku.

 

Bez sensu. Grunt nieogrzewany garaż grzeje. Więc izolacji być nie powinno. Oczywiście płyta garażu powinna być oddylatowana i dobrze odizolowana od płyty pod częścią ogrzewaną.

 

Tutaj to już kompletnie nie wiem co zrobić, bo jak poprosiłam o zmianę, to taką odpowiedź dostałam: "Są normy wykazujące minimalne temperatury obliczeniowe dla poszczególnych pomieszczeń, w tym garażu sąsiadującym z budynkiem i pom. gosp."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

Jeżeli jest wspólny dach to nie ma możliwości oddylatować płyt od siebie , jedynie to łaczniki termoizolacyjne, a ta teoria z grzaniem garażu z ziemi jest moim zdaniem słaba jak chcesz to sobie tak zrob Kaizen ale nie dordzaj tego każdemu ....

 

To co w taki razie zrobić można by zrobić z tym garażem? Czy zrobić taką samą płytę jak pod domem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

a odpowiedź była taka "Na jakiej podstawie twierdzi Pani, że 10 cm pod płytą wystarczy? Czy jest to poprzedzone obliczeniami?....." Na prawdę nie wiem jakich argumentów użyć, żeby konstruktor zmienił projekt. Wiem, że zawsze mogę zmienić konstruktora i w ostateczności tak zrobię tylko, że to kolejny koszt, który już raz poniosłam.

Zapytaj go czy ten chudziak zniesie większe naprężenia niż zagęszczony piasek a jak tak to o ile.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

No niestety tak to jest z niektórymi konstruktorami. Moje uwagi jako konstruktora:

1. folia PE 0,2 mm to nie jest izolacja przeciwwilgociowa nawet gdyby ich było 10 na sobie

2. płyta grubości 30 cm to stanowczo za dużo, w takim domie jak Twój to maks 25 cm, optymalnie to gdzieś koło 20 cm, a z 15 cm dałoby radę tylko, że wtedy w newralginczych mie\jscach wychodzą duże średnice stali.

3. chudziak grubosci 15 cm to spora przesada, pod mosty leje sie czasem 15 cm chudziaka, ale na dobrze zageszczonym piasku wystarczy i z około 5 cm , choć niektórzy w ogole nie robią warstwy z betonu

 

odnosnie xpsa pod to w przypadku ścian z gazobetonu poważnie zastanowiłbym się nad tym aby izolować na płycie a nie pod....ewentualnie tylko 10 cm pod a reszta nad ale co niektórzy nie lubia takiego hamburgera....

 

A co zamiast tej folii można by zastosować jako izolację przeciwwilgociową o ile oczywiście taka potrzebna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odzew. Tak właśnie myślałam zaproponowałam konstruktorowi takie zmiany

1. bez foli, którą zaprojktował,

2. płyta grubości 20 cm,

3. ewentualna grubość chudziaka 5 cm,

4. odnośnie XPS, to zaproponowałam 10 cm pod i 10 cm nad płytą,

a odpowiedź była taka "Na jakiej podstawie twierdzi Pani, że 10 cm pod płytą wystarczy? Czy jest to poprzedzone obliczeniami?....." Na prawdę nie wiem jakich argumentów użyć, żeby konstruktor zmienił projekt. Wiem, że zawsze mogę zmienić konstruktora i w ostateczności tak zrobię tylko, że to kolejny koszt, który już raz poniosłam.

A czy chudy beton pod płytą ma właściwości nośne czy raczej wygodniej na tym pracować?

 

Jak nie masz gliny tylko piach to olej chudziaka, jeśli glina to 8-10 cm max.

 

Płyta 30 cm gruba, to trzeba go zapytać, co to za płyta co ma tyle betonu co stopa fundamentowa? To po co ja zbroić pokaż ścianami nośnymi? Przecież to jest jakieś kuriozum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po rozmowie z konstruktorem który robi nam projekt, nie wiem jeszcze co dokładnie nam wymodzi ale pewne obawy juz mam.

Mam proste warunki podadowienia , sucho jak pieprz, , piaski sredniozageszczone i dobrze zageszczone ponizej 2m, bliska odleglosc kopalni (strefa ochronna) wydobycia nie ma , są wstrząsy do 300mm/s2.

Co proponuje konstruktor:

-Szkody przyjmuje 0-1

-chudziak pod plytą ( to akurat przy wstrzasach ma ponoć sens)

- płyta 25cm

- stal fi 12

- słupy w kazdym narożu budynku

-wzmocnienie wienca

 

Budynek to parterowka, silikat18, wiazary, dachowka betonowa, ksztalt zwarta litera L 130m2 plyty, 1 nosna w srodku

 

Coś mi się zdaje ze przesadza? Trochę mnie niepokoi to podejscie rzucania cyframi (grubosc, stal, slupy) bez obliczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po rozmowie z konstruktorem który robi nam projekt, nie wiem jeszcze co dokładnie nam wymodzi ale pewne obawy juz mam.

Mam proste warunki podadowienia , sucho jak pieprz, , piaski sredniozageszczone i dobrze zageszczone ponizej 2m, bliska odleglosc kopalni (strefa ochronna) wydobycia nie ma , są wstrząsy do 300mm/s2.

Co proponuje konstruktor:

-Szkody przyjmuje 0-1

-chudziak pod plytą ( to akurat przy wstrzasach ma ponoć sens)

- płyta 25cm

- stal fi 12

- słupy w kazdym narożu budynku

-wzmocnienie wienca

 

Budynek to parterowka, silikat18, wiazary, dachowka betonowa, ksztalt zwarta litera L 130m2 plyty, 1 nosna w srodku

 

Coś mi się zdaje ze przesadza? Trochę mnie niepokoi to podejscie rzucania cyframi (grubosc, stal, slupy) bez obliczeń.

I bardzo słusznie, że cię niepokoi. Bez obliczeń, to można sobie dom z klocków lego postawić. Co do tego chudziaka i wstrząsów... Nie bardzo widzę związek. Podobne pytanie było wcześniej. Chudziak zniesie tylko takie obciążenie jakie jest w stanie, bez odkształceń wytrzymać piasek pod chudziakiem. Pytanie zatem, po co ten chudziak. Łatwiej się robi, jest równa powierzchnia. To taka warstwa stabilizująca. W większości wypadków spokojnie można z niego zrezygnować. Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

perm; chudziak ma absorbować część energii ze wstrząsów, podobno takie są wytyczne.

to nie tak ze nie bedzie tego liczył tylko obawiam się że już na wstepie przyjmie zawyżone parametry, np. te słupy, z tego co wstepnie wyczytalam kopalnie przy 2 nie zwracają bo to za duze zabezpieczenie a ja mam 0, max 1.

busy_beaver no własnie , ty masz taką na 2ce i dom piętrowy, a ja parterowy i brak szkód, same wstrząsy. W dodatku tam nigdy fedrować nie bedą za blisko kopalni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...