Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zamiana 20 cm EPS 100 na 10 cm EPS 200 lub XPS wcale tak dużo więcej nie pochłonie. 20 cm izolacji jest optymalne. Zwiększanie niewiele daje a zmniejszeniu już jest odczuwalne. O jakich problemach z instalacją mówisz? Bedą jeśli płytę lub dom się buduje bez planów albo jeśli inwestor ciągle przy nich majstruje. Wiele osób już tu się wypowiadało - nie tylko w tym wątku. Mają niby ściany takie akumulacyjne, stropy z betonów ale taką sobie wylewkę (8 - 10cm) i temperatura w domu im się buja o 1,5 - 2 stopnie jak przez 12 godzin braknie grzania. Potem są zdziwieni ze muszą grzać non-stop aby utrzymać jaki taki komfort.

 

Mam tak zwaną "kanapkę" czyli w moim przypadku 15cm ESP200 + 10cm EPS100. Wylewka chyba coś około 7cm.

Staram się grzać głównie w II taryfie i w większości się to udaje. Oczywiście przy dłuższym nieogrzewaniu temperatura spada ale nigdy nie zbliżyła się do 1 stopnia.

 

Normalnie mam ustawione temp 22,6 stopnia w godzinach 22.00-6.00 13.00-15.00 i temp 22,2 stopnia w pozostałych godzinach. Jak trzeba to po prostu pompa włączy się także w droższych godzinach. Normalnie w większości to się sprawdza i pompa działa tylko w II taryfie , ale jak czasami włączy się w I taryfie to też nie zbankrutuje i różnica w cenie za cały sezon grzewczy i tak będzie minimalna.

 

U mnie robiłem kanapkę , bo w pełni uzbrojona płyta wymaga ekipy która się na tym bardzo zna i nie popełni nawet najmniejszego błędu a także później nic nie będzie chcialo się zmienić. U mnie okazało się że 3 rury fi110 wyszły "trochę" w innych miejscach i dzieki dodatkowemu styropianowi 10cm + wylewce udało się to "naprostować" , ale gdyby nie było takiej możliwości to byłby dramat albo sedes w pralni i garderobie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Weźmy taki filmik - ok. 22 minuty:

 

W ciągu 4 godzin temperatura w pomieszczeniu zmieniła się o jakieś 1,5*. Do samodzielnej oceny, czy to jest temperatura stabilna.

Jaka byłaby amplituda przy grzaniu tylko w taniej strefie G12as? A taniej grzać się nie da - więc gdyby taka aplituda była w ciągu cełej doby przy grzaniu przez 8h i nie grzaniu przez 16 kolejnych to jest to mocny argument za płytą grzewczą. A skoro nie kosztuje więcej (bo koszt XPS i szlifowania nie powinien być większy niż ułożenia dodatkowej warstwy EPS i jastrychu) to czemu nie skorzystać z tej zalety?

 

Co to za dom że 4 godziny spowodowały zmianę temp o 1,5 stopnia ?

U mnie przy dłuższych nie ogrzewaniu temperatura spada o około 0,4 do 0,8 stopnia max.

Termostat pilnuje temp , są strefy grzania 22,6 i 22,2 i większość sezonu w większosci ogarniam w II taryfie.

 

Co do płyty fundamentowej "ze wszystkim" to oczywiście jest to najlepsze rozwiązanie , ale trzeba mieć idealną ekipę która zna się idealnie na płytach i wszystko wymierzy i wykona co co centymetra i będzie się dokładnie widziało gdzie cała armatura i itd , bo później zmian już nie ma ..

Dodatkowo raczej szansy na wykonanie idealnie płaskiej , równej płyty nie ma i później czeka szlifowanie co tanie też nie jest.

Ekipa też musi się znać , bo musi odpowiednio przygotować miejsca na montaż okien i itd ..

 

Jak się ma pewnośc że nie będzie idealnie to czemu nie. U mnie wykonawca nie chciał się podjąć wykonania takiej płyty , bo takich nie robią i ciesze się że na siłę ich nie zmusiłem bo miałbym sedes w pralni i w garderobie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za dom że 4 godziny spowodowały zmianę temp o 1,5 stopnia ?

U mnie przy dłuższych nie ogrzewaniu temperatura spada o około 0,4 do 0,8 stopnia max.

 

Skoro porównujesz z czasem spadku temperatury, to nie popatrzyłeś nawet na wykres. W filmie masz też odpowiedź na Twoje pytanie.

 

O ile spada u Ciebie przy wyłączonym ogrzewaniu i -15* za oknem przez 16 godzin, co istotne jest przy grzaniu w taniej strefie g12as? Masz wykres swoich temperatur z zaznaczeniem, kiedy grzało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

długo zastanawiałem się czy wykonać płytę fundamentową z ogrzewaniem czy bez. Zdecydowałem się jednak wybrać "z" ponieważ w ogólnym rozrachunku wychodzi moim zdaniem taniej i gwarancja jest od jednego wykonawcy na całość i powiem szczerze nie żałuję wyboru. Choć muszę przyznać, że ogromną wadą płyty fundamentowej jest konieczność zaplanowania wszystkiego w fazie projektowania. Później to już można sobie tyko pomażyć o zmianach. Pojawia się też problem osadzenia drzwi HST i wykonania wcięcia w płycie aby można je było osadzić tak, by jeszcze rolety można było schować za 20cm styropianem. Ale też udało się to rozwiązać z projektantem tej firmy.

 

Znajomy Niemiec polecił mi właśnie firmę Pana Thomasa Binrkmann`a. Zadzwoniłem do niego i rozmawiamy po niemiecku a jak spytał się gdzie ma być ta płyta w Niemczech wykonana to powiedziałem, że u nas w Polsce. A Pan Brinkmann od razu do mnie szprecha po Polsku:jawdrop: I tak sobie pomyślałem co za dziwne czasy żeby Polak udawał Niemca a Niemiec Polaka:D

 

Ale wracając do meritum. Przede wszystkim na całą płytę otrzymałem projekt [który dołączony jest to projektu domu], otrzymałem wszystkie obliczenia [dla zbrojenia rozproszonego], dostałem konkretną kalkulację i OWU. W moim rejonie żadna firma nie przedstawiła mi żadnej konkretnej kalkulacji z ogrzewaniem w płycie.

 

Jak już ruszyły prace to o nic nie musiałem się martwić. Żadnych dowózek materiałów, proszenia się o narzędzia itp. Ludzie pracowali sumiennie i dokładnie.

 

Bardzo pragnę polecić tę firmę, gdyby ktoś z forumowiczów rozważał płytę fundamentową [ocieploną i z ogrzewaniem]. W moim przypadku jak widać na zdjęciach garaż jest oddylatowany 50mm Styropianem od płyty grzewczej, ponieważ garaż jest nieogrzewany.

 

Jeszcze tylko nie wiem jak będzie murowany dom tzn. czy dylatacja aż po dach, czy murować ciągle przez dylatację płyty. Ale do tego czasu mam co robić z murkiem oporowym;)

 

Polecam.4.jpg8.jpg11.jpg14.jpg1.jpg

Edytowane przez biolon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, proszę o poradę użytkowników płyty fundamentowej w kwestii ogrzewania

planuję budowę domu szkieletowego na płycie fundamentowej i chciałbym na całości OP, płyta ma mieć wg projektu 20 cm i ocieplona 20 cm xps od spodu i 10 na bokach, czy jeśli dam instalacje ogrzewania podłogowego na pierwszą warstwę zbrojenia, taka płyta będzie dobrze spełniała swoje zadanie ( oczywiście przy założeniu że instalacja zostanie wykonana zgodznie ze sztuką dłuugość pętli itp)

czy lepiej byłoby dać OP na lub pod górną warstwę, proszę o porady może ktoś ma takie rozwiązanie czy dobrze kombinuje z tym dolnym czy lepiej się w to nie pchać,

W miarę możliwości chciałbym uniknąć przekroju hamburgera i wyjść na zero już z OP. co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planuję budowę domu szkieletowego na płycie fundamentowej i chciałbym na całości OP, płyta ma mieć wg projektu 20 cm i ocieplona 20 cm xps od spodu i 10 na bokach,...

 

Tu mam pytanko do konstruktorów. Mam zaprojektowany dom z silki 18cm i 2 kondygnacje pełne. Płyta ma 20cm betonu. Rozważam też dom z prefabrykatów i ...... proponują mi płytę ....20 cm betonu :(

Ten dom będzie lekko licząc kilka (jeśli nie kilkanaście) razy lżejszy. Po co mi aż taka grubość ?Ma ktoś szkieleciaka na cieńszej płycie?

Nigdy nie obsługiwałem programu do liczenia płyt - może ktoś kto to liczy coś poradzić?

Może obecni tu wykonawcy znają mniej asekuracyjnych konstruktorów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mam pytanko do konstruktorów. Mam zaprojektowany dom z silki 18cm i 2 kondygnacje pełne. Płyta ma 20cm betonu. Rozważam też dom z prefabrykatów i ...... proponują mi płytę ....20 cm betonu :(

Ten dom będzie lekko licząc kilka (jeśli nie kilkanaście) razy lżejszy. Po co mi aż taka grubość ?Ma ktoś szkieleciaka na cieńszej płycie?

Nigdy nie obsługiwałem programu do liczenia płyt - może ktoś kto to liczy coś poradzić?

Może obecni tu wykonawcy znają mniej asekuracyjnych konstruktorów ?

 

dwie pełne kondygnacje z silki 18? Hmmm nie wiedziałem że tak można wydawało mi sie iż przy 2 kondygnacjach parter musi być z 24 ciekawe ciekawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...