Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Załóżmy że podbudowa jest wykonana ok i nie jest dawany podklad betonowy to co z izolacja? Dodam tez ze podklad podkladem ale tez trzeba go wykonac rowno . To co za roznica przylozyc sie i wyrownać podbudowe czy wyrównać beton ?widzialem wiele chudziakow przy fundamentach tradycyjnych i do rownosci to bylo im daleko.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to mam na myśli z tym chudziakiem to też trzeba zrobić równo. To wolę się przyłożyć do podudowy którą nawet pod chudziaka trzeba zrobić w miarę równo bo przecież nie zrobię podbudowy na odpier... żeby potem mieć chudziaka miejscami 10 a miejscami 20 cm. Nie ukrywam też że chudziak to wiadomo koszty beton pompa dodatkowy szalunek. Folię lepiej dać 1x1mm czy 2x0.5?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich płytowiczów.

Poczytałem trochę wątek, ale dużo tego i tak trochę przeskakiwałem.

Powiem jaką ja zrobiłem płytę rok temu. Na ziemię 2x10 cm XPS, folia i 25cm betonu, a taki drobny szczegół, to mam zbrojenie rozproszone. Mm nadzieję,że się sprawdzi:confused::) Na bokach 20 cm styropianu. Teraz chę na to ułożyć ogrzewanie (kable grzejne) i dolać 7 cm betonu i to będzie zeszlifowane i to już będzie końcowa posadzka. Czyli wychodzi mi 32 cm grzejnika, który pewnie sporo czasu się nagrzewał, ale potem już chyba tylko będzie lekkie podtrzymywanie ciepła.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dylemat po wykonaniu wykopu.

Działkę mam pochyłą - różnica na długości 13 m ok 50 cm. Teren piaszczysty (robiłem badania)

By wyjść teraz z poziomem zero musiałbym z jednej strony podsypać ok 20 cm z drugiej ok 70 cm

Zastanawiam się teraz czy robić podbudowę z piasku, czy tłucznia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak optymalnie (bez jakiś wodotrysków) rozwiązać podłączenie 3 pętli kolektora poziomego z PE 32 (bezpośrednio - bez studzienki - rozdzielacz w kotłowni) do budynku na płycie fundamentowej (20 cm żelbet, 20 cm EPS 200, 8 cm chudziak) np. czy dawać je w jakiś arocie (poza płytę) czy tylko przepust pionowy z rury kanalizacyjnej ?, czy mogą iśc płytko pod chudziakiem?, czy oddzielnie zasilanie i powrót ?

Czy ktoś ma jakieś sprawdzone patenty , linki, itp.?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak optymalnie (bez jakiś wodotrysków) rozwiązać podłączenie 3 pętli kolektora poziomego z PE 32 (bezpośrednio - bez studzienki - rozdzielacz w kotłowni) do budynku na płycie fundamentowej (20 cm żelbet, 20 cm EPS 200, 8 cm chudziak) np. czy dawać je w jakiś arocie (poza płytę) czy tylko przepust pionowy z rury kanalizacyjnej ?, czy mogą iśc płytko pod chudziakiem?, czy oddzielnie zasilanie i powrót ?

Czy ktoś ma jakieś sprawdzone patenty , linki, itp.?

Pozdro

 

Pierwsza rzecz to musisz bardzo dobrze zaizolować te rury w domu bo będą się mocno pocić. Zasilanie i powrót w osobnych przepustach. Najlepiej jakbyś dał arota na kazdą rurę osobno. Wyjście płytko nie ma znaczenia, oczywiście im głębiej tym będzie lepiej ale bez spiny. Przy układaniu arotów, najlepiej weź sobie kawałek rury pe32 i wsadz ja do arota przed zasypaniem i wyciagnij po. Wtedy zrobisz takie łuki na jakie pozwoli rura i nie będziesz miał później problemu z przepchaniem tej docelowej.

 

Czy układając styropian warstwami ( 2 x 10 cm) trzeba sklejać płyty ze sobą, czy wystarczy uszczelnić łączenia ?

 

Jeżeli masz podbudowę/chudziak równe to możesz sklejać. Musisz mieć też równy styro. Natomiast przy zakładce nie ma takiej koniecznosci, więcej roboty, pieniedzy a i tak później chodząc może być tak że się gdzieś coś rozklei, a będzie już na tym folia i nie poprawisz. Ja bym dał sobie spokój, już kiedyś kleiłem płyty pod PF i już tego nie powtórzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz to musisz bardzo dobrze zaizolować te rury w domu bo będą się mocno pocić. Zasilanie i powrót w osobnych przepustach. Najlepiej jakbyś dał arota na kazdą rurę osobno. Wyjście płytko nie ma znaczenia, oczywiście im głębiej tym będzie lepiej ale bez spiny. Przy układaniu arotów, najlepiej weź sobie kawałek rury pe32 i wsadz ja do arota przed zasypaniem i wyciagnij po. Wtedy zrobisz takie łuki na jakie pozwoli rura i nie będziesz miał później problemu z przepchaniem tej docelowej.

 

Dzięki...

Czyli lepiej oddzielne aroty dla każdego obowodu niż 1 większy (np. fi 100) arot dla zasilania DZ dla 3x32 PE i 1 analogicznie dla powrotu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie o beton na płytę. Sytuacja jest taka:

- grunt: glina i iły

- nisko wody gruntowe (3 mppt)

- wymiana gruntu na wysokość 70-80cm

- XPS 2 x 5cm

- płyta

W projekcie mam beton W8. Czy jest sens dawać W8? Hydroizolacje z papy albo masy KMB, albo szlamu zrobię na płycie, tak na 70% (waham się jeszcze nad tym, bo z większości relacji wynika, że ludzie jej nie robią).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki...

Czyli lepiej oddzielne aroty dla każdego obowodu niż 1 większy (np. fi 100) arot dla zasilania DZ dla 3x32 PE i 1 analogicznie dla powrotu ?

 

czy lepiej to nie wem, ale wygodniej. Takiego arota nie wszędzie dostaniesz od reki i będzie chyba drożej niż małe. Przy wejściu do domu możesz je sobie łądnie rozsunąć albo ustawić tak żeby bylo dobrze przy podłączaniu do rozdzielacza. Z jednej wiązki taki rozdzielacz jest pewnie gorzej "zazbroić"

 

Ponawiam prośbę.

 

poszukaj w google ppkonstruktor, rokstal, st-projekt

 

Mam do Was pytanie o beton na płytę. Sytuacja jest taka:

- grunt: glina i iły

- nisko wody gruntowe (3 mppt)

- wymiana gruntu na wysokość 70-80cm

- XPS 2 x 5cm

- płyta

W projekcie mam beton W8. Czy jest sens dawać W8? Hydroizolacje z papy albo masy KMB, albo szlamu zrobię na płycie, tak na 70% (waham się jeszcze nad tym, bo z większości relacji wynika, że ludzie jej nie robią).

 

Jak masz w projekcie to powinieneś tak zrobić. Z reszta to jest chyba dopłata do metra 10-15 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie o beton na płytę. Sytuacja jest taka:

- grunt: glina i iły

- nisko wody gruntowe (3 mppt)

- wymiana gruntu na wysokość 70-80cm

- XPS 2 x 5cm

- płyta

W projekcie mam beton W8. Czy jest sens dawać W8? Hydroizolacje z papy albo masy KMB, albo szlamu zrobię na płycie, tak na 70% (waham się jeszcze nad tym, bo z większości relacji wynika, że ludzie jej nie robią).

 

Recepta na beton wodoszczelny niczym nie różni się od tego, który tej wodoszczelności niema. Chodzi mi tu o tą sama klasę betonu. Przykładowo zamawiając beton C12/15 po 56 dniach będzie mieć wodoszczelność W8. Mówimy tu o betonie w konsystencji S3. Doplacanie do wodoszczelności jest.... ściemą:) ...jestem technologiem betonu. Zamawiajac C20/25 w pakiecie mamy W8 po 56 dniach moze zalapie sie na W12. Polowa sukcesu to pielęgnacja oraz uczciwość betoniarni, z której kupujemy beton. ( Abyśmy dostawali to za co zapłaciliśmy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...