Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Kaizen ty jesteś jak stara baba, wszędzie doszukujesz się problemów, lambde 1 to ma beton. Nie wiem ile Eps musiałby w wodzie stać żeby naciągnąc tyle wody. Pewnie twoim zdaniem wszystkie domy w polsce, tak z 99%, ma niedziałającą po paru latach izolacje fundamentów , szkoda że w rachunkach tego nie widać.

Też mam eps hydro na burcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Kaizen ty jesteś jak stara baba, wszędzie doszukujesz się problemów,

 

Daruj sobie demonstrowanie swojego braku kultury. Porozmawiajmy merytorycznie.

 

lambde 1 to ma beton.

 

Żelazobeton ma 1,7 (mokry 1,8)

 

Nie wiem ile Eps musiałby w wodzie stać żeby naciągnąc tyle wody. Pewnie twoim zdaniem wszystkie domy w polsce, tak z 99%, ma niedziałającą po paru latach izolacje fundamentów , szkoda że w rachunkach tego nie widać.

 

W domch na tradycyjnych fundamentach styropian jest nad hydroizolacją. Bezpieczny. Termoizolacja ściany fundamentowej nie daje mierzalnych korzyści. Przynajmniej nie widziałem zadnych badań ani wyliczeń, co daje, a przepisy nie wymagają termoizolacji ścian fundamentowych. I wiele domów jej nie ma i właściciele też tego w rachunkach nie widzą.

 

Inaczej sprawa się ma przy płycie, gdzie termoizolacja jest chroniona podziurawioną folią albo wcale i stanowi pidstawową termoizolację. Pogooglaj o wilgotności gruntów. Sprawdź (google i YT) jaką wilgotność ma EPS po dłuższym czasie w gruncie. I jaką lambdę ma zawilgocony styropian - jak 0,1 to super (zamiast 0,03-0,04 za które płacisz). Przy odrobinie pecha znacznie więcej. Przelicz sobie, ile to uciekających kWh.

 

https://www.bdb.com.pl/wyklady-praktycznej-fizyki-budowli-optymalizacja-ocieplen-[36min]-wp109

 

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

Kaizen ten filmik na YT o xps i eps to jest jakas manipulacja i dobrze o tym wiesz , xps nie ma najmiejszych szans nasiąknąc wodą , jedynie może podziałać coś z parą wodną , juz prawie dwa lata mam w sloiku kawałek xpsa finnfoam i kurna za chiny ludoiwe nie chce z niego cieknąc jak na filmie , jakby, go co jakiś aczas wkładal do lodówki to może by nasiąknął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na opaskę wystarczy zwykły eps aqua.

Wg mnie ładowanie xpsa mija się z celem - po tym ma tylko spłynąć woda i druga rola to ocieplenie.

Czasem warto zdrowo pomyśleć i zmienić to co w projekcie.... ty płacisz za materiały nie projektant...

Pod płytę miałem ponad 100paczek xps i kilka zostało więc będzie na opaskę.

Pod płytę szło 20cm w dwóch warstwach po 10cm a opaska ma mieć 10cm właśnie więc powinno starczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem projekt płyty od projektanta. Chciałbym się dopytać czy wygląda w miarę ok czy można coś zoptymalizować.

 

Dom piętrowy z pełnym piętrem oraz garażem (pod całością płyta fundamentowa 15mx8m), dach pochylony 25 st. z dachówką ceramiczną. Budynek budowany z silki 18cm wraz z dwoma stropami monolitycznymi 15cm. Z badań geotechnicznych wynika, że jest 30cm gleby brunatnej a później piasek zagliniony przewarstwiony piaskiem średnim/grubym.

Minimalna grubość wymiany gruntu 40cm na pospółkę do zagęszczenia Is=0,98. Izolacja płyty 10cm XPS 300kPa. Grubość płyty 25cm (betonB25) zbrojona górą i dołem #12mm co 15cm i w drugim kierunku #12mm co 20cm. Pod ścianami nośnymi żebra 6#12mm i strzemiona #6 co 20cm l=78cm. Zachować ciągłość żeber przez zastosowanie prętów narożnych typu "L" o długości co najmniej 60cm. Następnie 15cm styropianu, wylewka 8cm z ogrzewaniem podłogowym i wykończenie.

Zastanawiają mnie jeszcze słupy żelbetowe w liczbie 11 o wymiarach 18x18cm zbrojone 6 prętów #12 . Występują one m.in. w narożnikach budynku. Z tego co wyczytałem gdzieś na forum nie powinno się stosować w narożnikach, ale może coś źle zapamiętałem.

Edytowane przez jambos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

A ja mam serię laickich pytań :D

 

1)

Wykop koparką pod płytę i wymiana gruntu odbywa się na powierzchni większej od płyty, tak?

2)

Zastanawia mnie wytyczanie płyty/budynku przez geodetę. Pojawia się przed wykopem, zaznacza gdzie kopać, operator koparki pewnie to oznaczenie rozwali znając życie. Czyli potrzebuję geodetę 2x? Czy może oni mają potem jakiś magiczny knif, żeby wznowić szybko, bezboleśnie i bez wielkich kosztów wyznaczenie płyty w wykopie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

wykonawca sugeruje mi, żeby w swoim projekcie odpuścił kruszywo, że wystarczy zagęścić piasek, żeby powstała 45-50cm warstwa pod płytą.

Czy to ma ręce i nogi?

 

projekt plyty.jpg

 

Opinia geologiczna:

8. Ocena możliwości realizacji inwestycji i jej uwarunkowania

Na podstawie przeprowadzonych badań geologicznych można stwierdzić, że na

badanym obszarze, od powierzchni terenu do głębokości około 0,4 m p.p.t. występują piaski

drobne z humusem, które proponuje się usunąć na etapie tworzenia wykopu pod fundament.

Pod nimi do głębokości około 1,3 m p.p.t. znajdują się twardoplastyczne gliny pylaste pyły.

Ze względu na głębokość przemarzania gruntu, która na badanym obszarze wynosi średnio

około 1,0 m p.p.t., zaleca się usunięcie również tej części warstwy podczas formowania

wkopu. Warstwy twardoplastycznych glin pylastych stanowią dobre podłoże dla

fundamentów. Należy jednak pamiętać, że grunty spoiste wykazują wrażliwość na działanie

wody, więc zaleca się żeby okres od utworzenia wykopu do wylania fundamentów był

możliwie najkrótszy. Prace te powinny być prowadzone w okresach bezopadowych. Pod

warstwami glin znajdują się utwory niespoiste wykształcone w postaci piasków średnich

i drobnych ze żwirami, w których zlokalizowany poziom zwierciadła wód gruntowych może

mieć okresowo charakter lekko napięty. Toteż podczas prac fundamentowych odradza się

schodzenie z dnem wykopu do poziomu warstwy nawodnionych piasków średnich

ze żwirami (głębokości od około 1,6 m p.p.t.). Podczas długotrwałych opadów może

dochodzić do infiltracji wód wgłąb warstw przypowierzchniowych piasków i zatrzymywanie

się wody na ciągłej warstwie glin pylastych (od około 0,3 do 0,7 m p.p.t.). Przykładowym

rozwiązaniem jest zastosowanie drenażu opaskowego wokół fundamentów lub szczelne

wypełnienie słaboprzepuszczalną gliną przestrzeni pomiędzy ścianą boczną wkopu,

a fundamentem.

 

Opis litologiczny

Poziom 0 : Piasek drobny na pograniczu piasku gliniastego z

humusem, ciemny brązowy

Poziom 0,3m: Pył przewarstwiony piaskiem pylastym, żółto-szary

Poziom 0,5m: Glina pylasta, żółto-szara

Poziom 1,3m: Piasek średni ze żwirem, ciemny szary

Poziom 1,6m: Pył piaszczysty na pograniczu piasku gliniastego,

ciemny szary

Poziom 2m: Piasek średni, żółty

Poziom 2,5m: Piasek drobny, żółty

 

przekroj geotechniczny.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykop robisz większy - ja zrobiłem o około 1m w każdą stronę.

Geodeta wystarczy 1 raz - on wbija "paliki" dużo dalej niż jest koniec fundamentów..

Zaznacza sprajem na ławicach gdzie mają być ściany. Nabijasz sobie gwoździe (lub on Ci nabije), rozciągasz sznurek i już masz zarys ścian.

 

Miałem podobny grunt i dawałem tylko zagęszczony piasek.

Kruszywo na pewno lepsze ale bedzie więcej zabawy z kanalizacją czy przepustami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

aktualnie jestem na etapie robienia płyty, humus został ściągnięty, do wykopu poszła geowłóknina polipropylenowa Polyfelt TS50 200g,

 

b91a3126687c.jpg

 

następnie zrobiona podbudowa z piasku

 

5d82ab1ec59f.jpg

 

przekrój przez warstwy wygląda następująco:

- piasek

- 10cm XPS pod płytą

- folia

- płyta

- 10 cm EPS nad płytą,

- wylewka z podłogówką

- płytki

 

zaraz wchodzi hydraulik i oto moje pytania:

1) czy zrobić chudziaka 5cm pod XPS, który będzie chronił XPSa przed gryzoniami, mrówkami itp. oraz zapewni jego równe rozłożenie?

zaraz przed układaniem zapewne piasek zostanie wyrównany, ale czy da się to zrobić na tzw. 0 ?

 

2) czy na opaskę przeciwwysadzinową z XSP 10cm dać folię budowlaną czy kubełkową?

czy zasypać piaskiem i jak ubić, żeby nie uszkodzić?

czy opaska na szerokość płyty wystarczy, tj. 60cm?

 

3) jaką folię dać na XPSa?

 

4) czy przed zimą trzeba jakoś zabezpieczyć płytę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

wykonawca sugeruje mi, żeby w swoim projekcie odpuścił kruszywo, że wystarczy zagęścić piasek, żeby powstała 45-50cm warstwa pod płytą.

Czy to ma ręce i nogi?

 

[ATTACH=CONFIG]437106[/ATTACH]

 

ten chudy beton na XPSie jest fajny ;) Po badaniach widać że kruszywo nie jest konieczne i piach wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz wchodzi hydraulik i oto moje pytania:

1) czy zrobić chudziaka 5cm pod XPS, który będzie chronił XPSa przed gryzoniami, mrówkami itp. oraz zapewni jego równe rozłożenie?

zaraz przed układaniem zapewne piasek zostanie wyrównany, ale czy da się to zrobić na tzw. 0 ?

 

2) czy na opaskę przeciwwysadzinową z XSP 10cm dać folię budowlaną czy kubełkową?

czy zasypać piaskiem i jak ubić, żeby nie uszkodzić?

czy opaska na szerokość płyty wystarczy, tj. 60cm?

 

3) jaką folię dać na XPSa?

 

4) czy przed zimą trzeba jakoś zabezpieczyć płytę?

 

1. Chudziak mozesz zrobić ale po co? Mrówki żyją na powierzchni, a myszy co najwyżej w górnej warstwie humusu. W zagęszczonym piaku nie bardzo. Piasek oczywiście mozna zrobić równo, łątwiej sięna nim układa styropian jeżeli jest trochę nierówny bo się podda, źle wylanego chudziaka już nie wyrównasz nogą;)

 

2. Ja folii kubełkowej nie daję, xps się nie boi wody. Nasypać piachu i ubić nogami/polać wodą. Z czasem też siądzie. Szerokość 60cm może być, większa była by lepsza ale ta też da radę..

3. Polecam folię 0,5

4. Nie trzeba, ale lepiej zrób opaskę odrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Chudziak mozesz zrobić ale po co? Mrówki żyją na powierzchni, a myszy co najwyżej w górnej warstwie humusu. W zagęszczonym piaku nie bardzo. Piasek oczywiście mozna zrobić równo, łątwiej sięna nim układa styropian jeżeli jest trochę nierówny bo się podda, źle wylanego chudziaka już nie wyrównasz nogą;)

 

2. Ja folii kubełkowej nie daję, xps się nie boi wody. Nasypać piachu i ubić nogami/polać wodą. Z czasem też siądzie. Szerokość 60cm może być, większa była by lepsza ale ta też da radę..

3. Polecam folię 0,5

4. Nie trzeba, ale lepiej zrób opaskę odrazu.

 

 

1) ok, chudziaka nie będzie, lepiej dać pod płytę XPS 2x5cm, czy od razu 10cm?

czy jest różnica w producencie Basf; Finnfoam, Synthos

 

2) czy lepiej XPS grubości 10cm na szerokość 60cm czy XPS grubości 5cm na szerokość 1m?

jeżeli zrobię opaskę pod kątem, to muszę się odsunąć poza, gdy będę robił kostkę wokół domu

 

3) dosyć gruba ta folia

 

4) jak widzę zrobione płyty to wszędzie szalunek tracony z XPS jest równo z płytą od góry, a może dać na równo z "0" budynku, czyli u mnie 20cm wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) ok, chudziaka nie będzie, lepiej dać pod płytę XPS 2x5cm, czy od razu 10cm?

czy jest różnica w producencie Basf; Finnfoam, Synthos

 

2) czy lepiej XPS grubości 10cm na szerokość 60cm czy XPS grubości 5cm na szerokość 1m?

jeżeli zrobię opaskę pod kątem, to muszę się odsunąć poza, gdy będę robił kostkę wokół domu

 

3) dosyć gruba ta folia

 

4) jak widzę zrobione płyty to wszędzie szalunek tracony z XPS jest równo z płytą od góry, a może dać na równo z "0" budynku, czyli u mnie 20cm wyżej?

 

Ad. 4) Myślałem kiedyś o tym, ale to może nieco utrudniać zarówno zacieranie betonu na płycie oraz murowanie pierwszej warstwy bloczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bez sensu i nikt tak prawie nie robi ,słowa mojego wylewkarza .:D

 

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?337569-Zaciszny-domek-pod-lasem

 

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?334455-ANONIMowa-STODO%C5%81A-DIY

 

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?221619-mniej-znaczy-wi%C4%99cej-Dziennik-Budowy&p=6871291&viewfull=1#post6871291

 

Wrzuć w szukajkę "płyta grzewcza" znajdziesz więcej.

 

Akumulacyjność jak marzenie. I kilka dni bez ogrzewania nie do zmierzenia termometrem - istotne zwłaszcza przy ogrzewaniu prądem.

Jak znajdziesz ekipę, co zrobi wystarczająco równą płytę (zacieranie, szlifowanie jak będzie trzeba) to też najtańsze rozwiązanie płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...