Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Aż mnie zaciekawiłeś... Dlaczego styropianu użyje się 2x więcej? Tynki wewnętrzne można zrobić z płyt GK. Tynki zewnętrzne, a potrzeba jakiegoś pomysłu? Kiedyś jak nie było ocieplenia jakoś sobie radzili z tynkiem zewnętrznym. Poza tym kto Ci broni zaciągnąć mury siatką klejem i na to co już bardziej standardowe. Nie bardzo widzę gdzie te dodatkowe koszty, ale dalej z chęcią wysłucham, tylko już bardziej szczegółowo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo np. styropianu zużyjesz 2x więcej niż przy ociepleniu z zewnątrz, tynki wewnętrzne będą dużo droższe od tradycyjnych, na temat ceny robocizny to pewnie masz pojęcie ile to kosztuje. Tynki zewnętrzne masz na to pomysł?

 

Dlaczego 2x więcej? Piana od wewnątrz załatwi temat tynków wewnętrznych. Ściana monolityczna i temat tynków zewnętrznych nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż mnie zaciekawiłeś... Dlaczego styropianu użyje się 2x więcej? Tynki wewnętrzne można zrobić z płyt GK. Tynki zewnętrzne, a potrzeba jakiegoś pomysłu? Kiedyś jak nie było ocieplenia jakoś sobie radzili z tynkiem zewnętrznym. Poza tym kto Ci broni zaciągnąć mury siatką klejem i na to co już bardziej standardowe. Nie bardzo widzę gdzie te dodatkowe koszty, ale dalej z chęcią wysłucham, tylko już bardziej szczegółowo...

Może mam złe wyobrażenie Twojego pomysłu. Widzę to tak, że skoro nie ma izolacji od zewnątrz to trzeba izolować wewnątrz każde pomieszczenie: wszystkie ściany, podłogę, sufit. I stąd te ilości styropianu. Firma izodom2000 ma na to gotowy system. Fajna sprawa ale cena z kosmosu.

Napewno budynek na dobrze izolowanej płycie i ocieplenie z zewnątrz czyli sprawdzone rozwiązanie w prostszy sposób pozwoli Tobie osiągnąć zamierzone parametry budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mam złe wyobrażenie Twojego pomysłu. Widzę to tak, że skoro nie ma izolacji od zewnątrz to trzeba izolować wewnątrz każde pomieszczenie: wszystkie ściany, podłogę, sufit. I stąd te ilości styropianu. Firma izodom2000 ma na to gotowy system. Fajna sprawa ale cena z kosmosu.

Napewno budynek na dobrze izolowanej płycie i ocieplenie z zewnątrz czyli sprawdzone rozwiązanie w prostszy sposób pozwoli Tobie osiągnąć zamierzone parametry budynku.

 

No właśnie ocieplenie od środka wbrew pozorom może być łatwiejsze, fakt, że tylko w przypadku parterowego domu ma to sens. Izolujesz tylko ściany zewnętrzne oraz strop. ścianki wewnętrzne stawiasz na posadzce, która jest izolowana od gruntu i jej ocieplenie łączysz z ociepleniem ścian, a to z ociepleniem sufitu. Czyli robisz zamkniętą superszczelną puszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie słaba dźwiękoszczelność pomieszczeń jeśli ściany wewnętrzne nie będą połączone z zewnętrznymi tylko na styk do styropianu. Jeśli np. obok łazienki będzie pokój to dźwięk spuszczanej wody, napełniania spłuczki, kąpieli pod prysznicem będzie nie do wytrzymania.

U mnie w domu wszystkie ściany są nośne więc takie rozwiązanie byłoby kompletnie nie opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli robisz zamkniętą superszczelną puszkę.

 

To styropian odpada, bo szczelnie nie będzie i styku styro-mur masz skropliny, czasami zamarzające.

 

Do tego jak sobie poradzisz ze ścianami wewnętrznymi (zarówno nośnymi jak i działowymi) bez przewiązania z zewnętrznymi? No i jak termoizolację dasz na płycie, to te ścianki będą sporym mostkiem do gruntu a nośne i do stropu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To styropian odpada, bo szczelnie nie będzie i styku styro-mur masz skropliny, czasami zamarzające.

 

Do tego jak sobie poradzisz ze ścianami wewnętrznymi (zarówno nośnymi jak i działowymi) bez przewiązania z zewnętrznymi? No i jak termoizolację dasz na płycie, to te ścianki będą sporym mostkiem do gruntu a nośne i do stropu.

 

Odsyłam do dziennika Barth3za, on tak wybudował i problemów, o których piszecie nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odsyłam do dziennika Barth3za, on tak wybudował i problemów, o których piszecie nie ma

 

Doprawdy?

I jeszcze jedno. Podczas uszczelniania łączeń płyt styro z niektórych miejsc wyciekała woda ...

[ATTACH=CONFIG]344654[/ATTACH]

 

Tylko on nie ma płyty fundamentowej. I nie pochwalił się, czy/jak pojawiły się rysy na łączeniu ścian. I chyba nie ma żadnej nośnej wewnątrz bryły.

 

Żeby termoizolacja od wewnątrz była paroszczelna i nie było problemu ze skraplaniem, to trzeba użyć piany ZK natryskowo. Jak to zrobił Konieczny w swojej Arce. A to winduje cenę w kosmos.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyciągaj fragmentów z kontekstu. Dopisał on jeszcze:

W dużej mierze dlatego, że niedawno wylałem posadzki i wilgotność w domu przekraczała nawet 90%. Jednak z drugiej strony pokazuje to jak niebezpiecznym jest izolowanie od wewnątrz bez dobrej szczelności a nawet paroizolacji.

 

Nie ma płyty, ale to akurat nie ma żadnego znaczenia, gdyż właśnie przy tym sposobie ocieplenia odcinamy się mocno od gruntu. Nośnych w środku bryły nie ma, ale to jest wymóg przy takim ociepleniu. Nie trzeba użyć ZK aby było szczelnie. Fakt wymaga to precyzji, nie jest to dla każdego, ale użycie piany to nie jest konieczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

mam taką sytuację na początku budowy.

Mianowicie wykonawca projektu chce zrobić płytę fundamentową wg poniższego schematu:

 

-25cm betonu B25W8

-folia

-10cm chudziaka

-folia

-30cm piasku

 

Bez zastosowania XPS-u pod spód z racji znacznego wzrostu kosztów.

Działka znajduje się na dawnej łące z dość wysokim poziomem wód gruntowych.

Czy takie rozwiązanie nie jest błędem?

Planowane jest ogrzewanie podłogowe tradycyjne, czyli na 10cm styropianie EPS.

Martwi mnie tylko brak większej izolacji od gruntu, bowiem niemal wszyscy stosują XPS pod płytę, a tu takie rozwiązanie.

 

 

Mam tą samą sytuację. Wyjściem z tego rozwiązania wydaje się zastosowanie XPS pionowo jako szalunek tracony oraz XPS poziomo od zewntrz do wewnatrz po jednej płycie tak żeby pod ścianą konstrukcyjną był ten XPS a po środku zostaje ubita pospółka bez XPSu.

 

Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz uzasadnić ?

 

Zarówno kierownik budowy jak i projektant uważają, że to bardzo dobre rozwiązanie.

 

To zmień projektanta. Dawno kończyłem KBiI i nie siedzę w temacie ale wolałbym pod płytą jednorodnie stabilne podłoże. Szczególnie pod ścianami nośnymi. O innych aspektach nie chce mi sie pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem ze swoją podbudową pod płytę, od razu mówię że na projektanta/kierbuda nie mam co liczyć.

Warunki glebowe jak na zdjęciach i pytanie:

1. do jakiej głębokości ppt wymieniać grunt?

2. na co wymienić?

3. dawać drenaż? (woda gruntowa wg sąsiadów wysoko) badanie styczeń-22r: sączenie do 0,7m ppt. Wodę z drenu mam możliwość odprowadzenia do rowu

Geolog zaleca wymianę gruntu do gliny 1,9-2,6m ppt i taki jest wstępny plan, na dno wykopu geowłóknina 150g/m2 potem piasek 0-2mm lub pospółka.

Dom 10,5x15,5, wykop ok 12,5x17,5

Wymiana gruntu w moim przypadku do koszt ok 35-40tys zł z robocizną.

 

Jeszcze zastanawiam czy przy ewentualnej wymianie gruntu grubo poniżej przemarzania, przy tej wodzie dawać opaskę przeciwwysadzinową?

 

d68f03f50651d11amed.jpg

d4e7f077c37e8789med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz uzasadnić ?

 

Zarówno kierownik budowy jak i projektant uważają, że to bardzo dobre rozwiązanie.

 

To niech przeliczą ile kWh będziesz musiał dostarczyć systemem grzewczym w wersji z dziurą w termoizolacji i bez. Podejmiesz racjonalną decyzję (ale idę o zakład, że nie potrafią tego policzyć, bo by takich głupot nie wygadywali).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyciągaj fragmentów z kontekstu. Dopisał on jeszcze:

 

Jak masz lodowaty beton to czy wewnątrz +20@40% czy @90% wilgotności jest bez znaczenia. Zawsze się skropli woda. A nie ma jak tam odparować więc będzie zamarazać w mrozy. Ważne, że EPSa nie połączysz szczelnie. Piany montażowe maja maly opór dyfuzyjny i para wodna będzie przez nie bez problemu przenikała nawet, jak dokładnie zapianujesz szczeliny.

 

 

Nie ma płyty, ale to akurat nie ma żadnego znaczenia,

 

Ma, bo na czym postawisz ściany nośne i działowe? Jak na płycie, to musisz pod nią dać termoizolację od zewnątrz. A wtedy nie połączysz tej zewnętrznej termoizolacji z wewnętrzną na ścianach i masz mega mostki.

 

Nie trzeba użyć ZK aby było szczelnie. Fakt wymaga to precyzji, nie jest to dla każdego, ale użycie piany to nie jest konieczność.

 

Inna piana jest paroprzepuszczalna. Jak nawet natryskowo dasz OK - para skropli się. Zrób analizę punktu rosy w przegrodzie. Wyjdzie masakra jak nie dasz skutecznej, TRWALE szczelnej paroizololacji od wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...